Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

111 er jo fantastisk i forhold til f. eks. Trøskenveien som har 0 forbikjøringsmuligheter overhodet :p

 

Skal ikke skryte på meg å ha kjørt trøskenveien så mange ganger, men jeg følger at 111 mellom sarp og Rakkestad har mange bilister som tar utrolige avgjørelser angående forbikjøringer og hvor mye plass osv. som faktisk trengs for å gjennomføre en ufarlig forbikjøring.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 4 uker senere...

Enig, bra reaksjonsevne!

Men Leo, tviler på at du hadde fått skylden selv uten kamera. Det var jo to biler som stod og ventet som var vitner og de hadde nok vitnet i din favør.

Kanskje, men ofte forsvinner vitner, alle har ting de skal rekke på morran. Godt det ble med teoriene denne gangen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Alle felt i denne rundkjøringen har to markerte kjørefelt inn. Feltene ut er brede, men har ingen markering som viser om det er ett eller to felt. Personen i bilen jeg bremser for, ligger i ytterste felt, blinker venstre (!?!?!) og kjører "rett gjennom", dvs følger ikke kjørefeltet, men krysser felt to ganger på veg gjennom rundkjøringen.

 

Hadde han derimot lagt seg i riktig felt, altså det til høyre og holdt dette gjennom rundkjøringen, anser jeg det som min plikt å vike for han på såfremt vi begge skal ut av rundkjøringen samtidig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...