Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rundkjøringer er noe nordmenn aldri vil forstå uansett. Folk flest tror man har vikeplikt for trafikk fra venstre. Regelen er den som er inne i rundkjøringen har forkjørsrett. Vedkommende som filmer er inne i rundkjøringen lenge før Mercedesen, og da har Mercedesen vikeplikt for han.

 

Jeg har en gang vært i lignende situasjon, da ble jeg tutet på av bilen når jeg egentlig allerede var ute av veien for han. Stoppet og spurte ut vinduet hva han tuter for, og han mente virkelig han var inne i rundkjøringen først....

 

Svogeren min fra Nederland var på fiere noen uker siden og lo seg i hjel. Man nærmer en rundkjøring og man ser de foran deg stopper for å slippe deg inn fordi man kommer fra venstre... som om rundkjøringer er et slags omvendt kryss i Norge. Hele prinsippet med rundkjøring er at ingen trenger å stoppe, og er man flink til å kjøre og tør å sakte men sikkert skli inn i en luke går dette helt fint. Men folk kjører for fort, for tett, tør ikke gå inn i eller lage luker, og folk kan ikke reglene...

Jeg trodde vkeplikt var å bremse ned for eventuelt stoppe for annen trafikk. Ikke kjøre i 100 km/t gjennom rundkjøringen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
Dubious skrev (10 timer siden):

Bilen foran kjører forbi andre biler
En skal ikke gjøre unødig feltskifte 

Jo, du skal skifte felt når du har kjørt forbi. Over 50% av tiden kjører bilen ved tomt høyre felt, og ellers kjører bilen bare parallelt med bilene i høyre felt til de begge tar igjen den foran der igjen. Avstanden er ganske stor til bilene foran den grå, og h*n hadde ikke tapt noe som helst på å skifte felt og slippe de bak forbi..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...