Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Det er veldig spennende det Microsoft nå gjør med "Play Anywhere". Men dem konkurrerer med seg selv og ikke Sony eller Nintendo slik jeg ser det.

 

Selv om jeg synes det er bra da jeg som PC bruker vil spille Xbox eksklusive spill uten å måtte kjøpe en Xbox. Så gjør dem Xbox konsollen for meg og helt sikkert mange andre totalt unødvendig.

 

 

Jeg er i hvertfall veldig fornøyd med Microsoft's "Play Anywhere". Har fundert i det siste når jeg bør kjøpe en Xbox for de eksklusive spillene, men nå slipper jeg den investeringen. Trenger bare fortsette med PS4 som eneste konsoll og PC'en for Xbox spill.

Endret av Happyherb_InnleggNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er en kjekk løsning.

 

Jeg har nå mine konsoller og PC på et eget område. En liten mancave om du vil.. :p Men jeg kan faktisk godt se for meg å kjøpe en Xbox One S for å ha den i stua for 4K video/serier via streaming og 4K Blu-ray. Og når en også får med XBO versjonen av spill en kjøper til PC'n så blir plutselig grunnen til å kjøpe en Xbox One S for å ha i stua større en å kjøpe fks en PlayStation4 S eller en stand alone 4K avspiller rimelig stor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja det er en kjekk løsning.

 

Jeg har nå mine konsoller og PC på et eget område. En liten mancave om du vil.. :p Men jeg kan faktisk godt se for meg å kjøpe en Xbox One S for å ha den i stua for 4K video/serier via streaming og 4K Blu-ray. Og når en også får med XBO versjonen av spill en kjøper til PC'n så blir plutselig grunnen til å kjøpe en Xbox One S for å ha i stua større en å kjøpe fks en PlayStation4 S eller en stand alone 4K avspiller rimelig stor.

Nå har vel ikke Xbox One S noen 4k-spiller. Er vel kun Netflix?

Lenke til kommentar

With upgrading the HDMI technology in the box, we're able to support 4K video streaming. So we said, okay, if we're going to support 4K video streaming, let's also put a UHD Blu-ray drive in there for 4K disc, so you can watch video in 4K. Just because where we were in technology, we saw that and we said, okay, let's make that possible.

Lenke til kommentar

Ja det er en kjekk løsning.

 

Jeg har nå mine konsoller og PC på et eget område. En liten mancave om du vil.. :p Men jeg kan faktisk godt se for meg å kjøpe en Xbox One S for å ha den i stua for 4K video/serier via streaming og 4K Blu-ray. Og når en også får med XBO versjonen av spill en kjøper til PC'n så blir plutselig grunnen til å kjøpe en Xbox One S for å ha i stua større en å kjøpe fks en PlayStation4 S eller en stand alone 4K avspiller rimelig stor.

Samme hær :) jeg har bl.a ps4 på ett dedikert rom og ps3 I stua,spiller xbox one S 4k blu-ray da tenker jeg den kjøpes til stua,å plutselig kan jeg I samme slengen spille Gears 4 ;)
Lenke til kommentar

Nice :)

 

Om prisen blir bra så er det jo et veldig bra alternativ for dem som vil ha en 4K avspiller og samtidig er glad i spill. En standalone 4K avspiller idag koster vel 4000kr sist jeg sjekket.

stemmer det,med en konsoll får man veldi bra device til feks sumo,Netflix og viasat som er kvikk og lettvint å bruke..smart tv har jeg ingen bra erfaring med,synes bare det er tungvint å bruke..tror ikke en blu-ray spiller heller er noe bedre så en konsoll er helt topp til denslags..min ps3 håndterer alt av tv og film,den såkalte smart tv'n har jeg koplet fra nett,helt ubrukelig :D Endret av olliver
Lenke til kommentar

 

ser ut som scorpio og neo blir dyre viss dette er noe i nærheten av virkelighet:

 

http://cdon.no/spill/xbox_one_%22scorpio%22-37794484

 

&

 

http://cdon.no/spill/playstation_4_%22neo%22-37794483

Er det den prisen micosoft å sony har satt på Scorpio å Neo, jeg trur di blir billiere.

 

Neo er det umulig å tippe, da Sony har gitt absolutt 0 info om konsollen, men ryktene tilsier en konsoll som er nærmere Xbox One S, enn Scorpio. 10 000 for Scorpio er nok litt høyt, men at den kommer opp mot 8000 ser jeg ikke som usannsynlig, da den har grafikkort til rundt 5000, så må de ha kraftig prosessor, godt med ram osv, for å drive 4k, 60Hz og vr, så de som tror slik kraft blir billig kan bare drømme videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når de første ryktene om Neo kom, så var det en "insider" som sa at Sony helst ikke ønsket å gå over 399$ (som var prisen Ps4 startet med), men at dem også vurderte en kraftigere CPU i Neo som eventuelt ville pushe prisen opp til 499$ hvis dem gikk for det.

 

Tror dilemmaet til Sony er at dem ikke ønsker å prise Neo for høyt, men med Scorpio ute i lyset så kan det alltids hende dem går for en forbedret CPU og 499$. Tiden vil vise.

 

PS! Skal se om jeg klarer å grave fram den artikkelen

Lenke til kommentar

Prisen er vel 399usd, altså rundt 4000 her til lands.

 

http://www.xbox.com/en-US/xbox-one-s

2TB utgaven koster 399 USD. Standard utgaven koster 299 USD (500GB). Ble sagt under pressekonferansen.

 

Betyr fort at vi kan få en ny XBOX med UHD bluray til 3000 kr her til lands. Når den rimeligste UHD spilleren fra Samsung koster 4000 kr. Så ganske bra valuta for pengene om man er interessert i UHD bluray og HDR.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Forøvrig så anbefales denne å se. De fleste spørsmålene folk har om Xbox One S og scorpio blir besvart. Hadde ikke fått med meg at Gears of war utvikleren hadde sagt at nye Xbox One S er litt kraftigere enn Xbox One som allerede er ute.

 

Blir snakket om scorpio, ytelse, 4k, vr etc etc

 

 

Blir forøvrig spennende å se forskjellen i Horizon 3 og i Gears Of War med HDR. Har 2 TVer, en med HDR og en uten, så her må det testes :p

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...