Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Er ikke enig at Microsoft kuppet E3 i år. Det er veldig spennende det Microsoft nå gjør med "Play Anywhere". Men dem konkurrerer med seg selv og ikke Sony eller Nintendo slik jeg ser det.

 

Selv om jeg synes det er bra da jeg som PC bruker vil spille Xbox eksklusive spill uten å måtte kjøpe en Xbox. Så gjør dem Xbox konsollen for meg og helt sikkert mange andre totalt unødvendig.

 

Det er ikke tilfellet for Sony da en må ha en PlayStation for å kunne spille deres ekskusive spill. Ergo flere kjøper en PlayStation.

 

Det Microsoft skal ha pluss for er Xbox One S. Her mener jeg Sony også skulle hatt et tilsvarende produkt å vise til under pressekonferansen. Det er en bedre investering å kjøpe en Xbox One S om en skal ha en 4K Blu-ray avspiller en å kjøpe en stand alone spiller idag. Og ikke minst så vil Xbox One S støtte HDR i spill.

 

Når det kommer til den nye og langt mer kraftigere konsollen som både Microsoft og Sony skal komme med. Så er det like greit å ikke si noe nå enda. For specs vil ikke bli slått i stein så tidlig uansett. Mye og alt kan forandre seg raskt.

 

Xbox One og Xbox One S har heller ikke VR støtte klar som om bare noen måneder 40 millioner PlayStation 4 eiere kan få tilgang til. Her må Xbox eiere vente til slutten av 2017 før det kommernpå plass. Og det i en lang dyrere utgave av konsollen.

 

Og aller viktigst med en E3 konferanse er jo spillene. Det er jo tross alt dem vi skal bruke disse maskinene til å underholde oss med. Og der tror jeg samtlige er enige om at nivået på spillene vist til PlayStation 4 var flere hakk over hva konkurransen hadde å vise i denne omgangen.

 

Noe til og med dem hardeste fanboys innerst inne må erkjenne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og aller viktigst med en E3 konferanse er jo spillene. Det er jo tross alt dem vi skal bruke disse maskinene til å underholde oss med. Og der tror jeg samtlige er enige om at nivået på spillene vist til PlayStation 4 var flere hakk over hva konkurransen hadde å vise i denne omgangen.

 

Noe til og med dem hardeste fanboys innerst inne må erkjenne.

For meg blir det der et veldig merkelig og bastant utsagn. Hvordan kan du si at nivået på spillene er bedre når du selv ikke har spilt de? Vi ser få minutter av spill som varer i flere timer, men allikevel sier folk som dette. Er utrolig merkelig syntes jeg.

 

Og er det ikke opp til brukeren og bestemme hvilke spill han eller hun er mest interessante, er det ikke veldig idioti Larzen og fortelle andre forumbrukere hvilke spill som er best. Ser du ikke selv det jeg har merket i fet skrift er et ufattelig dumt utsagn så er det noe rart.

 

Hvis jeg liker God of War, cod og VR så appellerte jo Sony sin pressekonferanse til meg.

Hvis jeg dog liker bilspill, piratspill eller syntes recore eller scalebound virker interessant så syntes jeg jo MS sin pressekonferanse var "best".

Bare blir irritert over folk som skal legge sine meninger over på andre "og der tror jeg samtlige er enige om" 

 

Seriøst Larzen, skjerp deg.

 

At du ikke er enig i at MS "vant" E3 er helt greit, men det er samtidig ikke feil at andre syntes det. Fordi det er igjen snakk om preferanser og hva man liker av sjangre, og det må du virkelig forstå. Før du kommer med sånne utsagn som "flere hakk bedre".

Endret av henrikrox
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Støtter Larzen her. Mange av spillene var ikke like tighte i presentasjonen og gameplayet. De fleste spille så ut til å mangle siste edgen på gameplay kvaliteten... eneste som så tight ut var bil spillet.

 

Selvfølgelig er ikke spillene ferdig, men var følelsen jeg fikk... 

 

Akkurat nå har Zelda traileren rullet og det slår det meste uansett (her er jeg neppe objektiv):)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Javel? Hva annet har jeg sagt før? At jeg har sagt ting der tolkningen ikke er helt klar kan jeg være med på, men kan ikke huske å ha sagt noe annet. (om spill som ikke finnes på alle tilgjengelige plattformer i seg selv regnes som eksklusiver så finnes det ingen spill som ikke er det) AtW

Lenke til kommentar

Sony hadde en fin videokveld, men de klippene kunne de like gjerne ha puttet i en Youtube spilleliste. Mye billigere hadde det vært også. De fleste som gikk på scenen på Microsofts konferanse hadde en Xbox One-controller i handa og viste fram spillene live. I tillegg satte de av tid til å snakke om framtiden til Xbox og det var for meg mer interessant. Spill får vi masse info om hele tiden uansett.

Men Sony hadde folk tilstede som spilte tuba da..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg skjønner ikke hvorfor man skulle ville støtte opp om en plattform som jobber for mange eksklusiver. "Man er bra skrulla i nepa" om man tror det er en fordel for oss spillere.

 

AtW

 

Vil det seie at du ikkje støtter opp om eksklusive spill på PC?

 

 

Nei, ikke om det er "konsollstil", dvs at noen betaler for å innskrenke andre plattformers mulighet til å spille spillet. Om det feks er en indie-developer som ikke har mulighet til å betale avgift til MS eller Sony for å gi ut spillet sitt, eller ikke har kompetanse til å programmere til andre plattformer, så er det "greit" (selv om det selvfølgelig er heldigere at flere har tilgang til spillet)

 

AtW

 

 

Men PC er vel den platforma med flest eksklusive spill. Burde ikkje alle spillutgivere på PC-platforma gå forann med eit godt eksempel om målet er at alle spill skal kunne spillast på den dingsen man sjølv ynskje? Burde ikkje da alle PC-spill bli mulig å spille på alle platformer for å sette agendaen?

 

 

Jeg har forklart ganske godt akkurat hva jeg mener, og grunnen til at det ikke er tilfellet, jeg foreslår du stiller litt mer konkrete spørsmål i lys av det, om det er noe du ønsker å diskutere. 

 

AtW

 

 

Eg stiller deg konkrete spørsmål. At du ikkje vil svare på di er ikkje så vanskelig å skjønne grunnen til. Du syns eksklusive spill på PC er greit. Eksklusive spill på andre platformer er derimot ei form for innskrenking av din mulighet til å spille spillet på PC og av den grunn ikkje greit.

 

Til opplysning betaler ikkje indie-utviklere avgift, prosenter av salget går til utgiver slik som Steam, Sony osv. Dette blir stort sett håndtert i butikken til di respektive platformer for kvart salg. Mulig MS forsatt har avgifter men trudde di hadde fjerna den modellen.

Lenke til kommentar

Jeg har svart på spørsmålet du stiller. I mine øyne, på en klinkende klar måte. Faktisk i innlegget du siterer når du stiller spørsmålet. Synspunktet har ingenting med plattformen det er på. Feks ser du ikke at jeg klager på at et spill som kun er på Android og ikke på PC, fordi det av praktiske årsaker ikke er egnet. AtW

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg skjønner hvorfor det er bedre om et menneske står på senen å styrer (tilsynelatande) hva som skjer i spillet over å ikke ha det. Er vel nye spennende spill en vil se og ikke en "oppvisning".

 

Men MS skal ha for hardware og fremtids planene. Det er veldig spennende og der hadde Sony "bare" PlayStation VR. Men Sony kommer garantert med med en PlayStation 4 Slim og en ny kraftigere PlayStation. Men nå som MS har vist korta sine så står Sony fri til å overgå om dem så vil.

Lenke til kommentar

Sony hadde en fin videokveld, men de klippene kunne de like gjerne ha puttet i en Youtube spilleliste. Mye billigere hadde det vært også. De fleste som gikk på scenen på Microsofts konferanse hadde en Xbox One-controller i handa og viste fram spillene live. I tillegg satte de av tid til å snakke om framtiden til Xbox og det var for meg mer interessant. Spill får vi masse info om hele tiden uansett.

 

Men Sony hadde folk tilstede som spilte tuba da..

Hmmm, tidligere år har dere kritisert Sony konferansen for at det var for mye snakking, nå kritiseres den for å ha for lite snakking og bare spill etter spill, noe jeg mener tydelig å huske at var nettop det fjorårets MS konferanse fikk skryt for. Hmmm... :hmm:

 

Mange av spillene Sony viste ble også fremført live, de bare gjorde ikke et poeng av å kalle folk ut på scenen, noe som ville tatt mer tid vekk av en 1,5 times konferanse. Du kunne derimot se en video i hjørnet som viste personen mens han satt og spilte.

 

Du kan si at alle videoene like godt kunne vært lagt på youtube, det gjelder jo da for alle konferansene, og all snakket om utvikling av spill osv, kunne også like gjerne vært lagt ut i en blogg, men hva blir da igjen av E3? Er det da noe poeng med E3 overhodet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sony hadde en fin videokveld, men de klippene kunne de like gjerne ha puttet i en Youtube spilleliste. Mye billigere hadde det vært også. De fleste som gikk på scenen på Microsofts konferanse hadde en Xbox One-controller i handa og viste fram spillene live. I tillegg satte de av tid til å snakke om framtiden til Xbox og det var for meg mer interessant. Spill får vi masse info om hele tiden uansett.

 

Men Sony hadde folk tilstede som spilte tuba da..

Fikk ikke sett Microsoft Press Conference E3 2016 før nå, til nå har jeg kommet til Forza Horizon 3, jeg liker hva jeg har sett til nå, Forza Horizon 3, det må kjøpes in det oxo, men faen meg har greid å pre ordre 21 spill nå. :D 

 
Lenke til kommentar

 

Sony hadde en fin videokveld, men de klippene kunne de like gjerne ha puttet i en Youtube spilleliste. Mye billigere hadde det vært også. De fleste som gikk på scenen på Microsofts konferanse hadde en Xbox One-controller i handa og viste fram spillene live. I tillegg satte de av tid til å snakke om framtiden til Xbox og det var for meg mer interessant. Spill får vi masse info om hele tiden uansett.

 

Men Sony hadde folk tilstede som spilte tuba da..

Hmmm, tidligere år har dere kritisert Sony konferansen for at det var for mye snakking, nå kritiseres den for å ha for lite snakking og bare spill etter spill, noe jeg mener tydelig å huske at var nettop det fjorårets MS konferanse fikk skryt for. Hmmm... :hmm:

 

Mange av spillene Sony viste ble også fremført live, de bare gjorde ikke et poeng av å kalle folk ut på scenen, noe som ville tatt mer tid vekk av en 1,5 times konferanse. Du kunne derimot se en video i hjørnet som viste personen mens han satt og spilte.

 

Du kan si at alle videoene like godt kunne vært lagt på youtube, det gjelder jo da for alle konferansene, og all snakket om utvikling av spill osv, kunne også like gjerne vært lagt ut i en blogg, men hva blir da igjen av E3? Er det da noe poeng med E3 overhodet?

 

Vet ikke hvem "dere" er, men jeg foretrekker en mellomting mellom videokveld og investor-møte. MS synes jeg traff den balansen bedre enn Sony, og hva staffasje angår så var MS _mye_ råere. Men nå jobber jeg i den bransjen og setter kanskje bedre pris på en god teknisk produksjon enn hvermannsen. 

 

Ja, det var den kappen og vinden og alt det der vettu ;)

Fikk aldri utdelt kappe jeg, og her er det vindstille ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...