Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Forskjellen da og nå er at MS fikk rettigheter på spillet i første omgang. Og at spillet skulle komme til andre plattformer senere. Men nå er MS utgiver for spillet og da forandrer ting seg.

 

Da kan dem uten problem velge å ikke gi ut spillet til fks PS4.

Ville vært en D move av MS om de lanserte det på Wii U Framfor Ps4 bare for å konstatere et poeng.

 

Men det blir vel PC og Xone.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, ja det hadde vært surt :D

 

Xbox og nesten garantert Windows får spillet. Jeg blir overasket om det nå vil overhode finne veien til PS4 nå. Dette kan bli Xbox sitt svar på Uncharted serien. Og med tanke på hvor bra det forrige Tomb Raider spillet var så er ikke det et dumt svar synes jeg...

 

Personlig liker jeg det siste Tomb Raider spillet mye mer en Uncharted.

Endret av LarZen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir sinnsykt skuffa om det ikke kommer til PC, ihvertfall. Spilte først med mus og tastatur, og etter å ha oppgradert PCen tenkte jeg å benke meg foran TVen med en 360-gamepad, og jeg syntes kontrollen var horribelt dårlig. Et av få tredjepersons-spill jeg har følt det slik, og selv om det ikke nødvendigvis blir slik på etterfølgeren så blir jeg nesten kvalm av tanken på å måtte spille det med gamepad.

Lenke til kommentar

Det virker jo ikke som Square Enix var så hypp på å gi ut neste Tomb Raider selv, så her er det nok en mulighet for at MS faktisk har reddet serien med å ta over. Husker at SE absolutt ikke var fornøyd med salgstallene på forrige Tomb Raider, men at de tilslutt gikk i pluss.

Kan se ut som om det er det samme for SFV og Sony. Mulig spillet aldri ville kommet ut uten Sony.

Personlig synes jeg MS ut fra disse to har gjort den beste dealen for min del, da jeg ikke er noe fan lenger av 2d fighting (forsåvidt ikke 3d heller da). SF2 var rått, 3 var piss og 4 var ok men føltes som en slags remake av 2 som jeg gikk lei på Super nitnendo en gang på begynnelsen av nittitallet.
Tomb Raider var nesten dødt for min del frem til rebooten som gjorde det til en verdig konkurrent mot Uncharted.

Lenke til kommentar

Rise of the Tomb Raider kommer til PS4 også. Det med at Microsoft utgir spillet har vært kjent siden GamesCom, men Microsoft bekreftet selv og i tillegg til en insider på NeoGAF at dealen med Tomb Raider er kun en viss tid.

 

http://67.227.255.239/forum/showthread.php?t=873749

 

Etter min mening var Tomb Raider et ellers middelmådig spill.

 

ipjKHPIv4Joaz.gif

 

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=140949415&postcount=7537

Endret av webby3000
Lenke til kommentar

Nå er Square-Enix så og si aldri fornøyd med salgstallene til noe spill.

 

Jeg håper fremtidige Tomb Raider-spill går tilbake til settinger der Lara utforsker gamle ruiner i dype skoger, øde fjelldaler og lignende. Det siste spillet var en forbedring gameplay-messig, men selve settingen synes jeg var litt intetsigende. Akkurat her gjør Uncharted det helt riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dying Light blir å kjøre i 1080p/30fps på PS4. Ingen info om XBO versjonen enda.

 

Nok et spill som går for eyecandy over gameplay. Ikke overaskenes selvfølgelig, men dette er et type spill hvor 60fps virkelig vil gjøre en stor forskjell.

 

kilde

 

Hadde vært greit om man kunne velge i noe settings, 30 fps eller 60 fps mode.

 

Ellers er kslusiver dritt for kundene, uansett om det var mulitplattform før eller ikke, jeg tror forøvrig ikke et sekund på capcoms påstand om at street fighter ikke hadde kommet ut ellers heller, og folk bør ikke la seg avspise med den salgs pisspreikunnskyldninger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå er Square-Enix så og si aldri fornøyd med salgstallene til noe spill.

 

Jeg håper fremtidige Tomb Raider-spill går tilbake til settinger der Lara utforsker gamle ruiner i dype skoger, øde fjelldaler og lignende. Det siste spillet var en forbedring gameplay-messig, men selve settingen synes jeg var litt intetsigende. Akkurat her gjør Uncharted det helt riktig.

 

Det Tomb Raider gjorde langt bedre enn Uncharted var skytemekanikken, og det er jo plenty med det i begge spill, så da er det jo ganske viktig at det faktisk er underholdende. Her syns jeg Uncharted faller litt mellom stolene altså, for det er jo stort sett skyting og hjernedød slakt det går ut på her.

 

Heldigvis ser det ut til at dette har blitt kraftig forbedret i Uncharted 4 :xmas:

Lenke til kommentar

Ellers er kslusiver dritt for kundene, uansett om det var mulitplattform før eller ikke, jeg tror forøvrig ikke et sekund på capcoms påstand om at street fighter ikke hadde kommet ut ellers heller, og folk bør ikke la seg avspise med den salgs pisspreikunnskyldninger.

 

AtW

 

Nå er det forskjeller på spill hvor man i etterkant går ut og sier at det ikke hadde blitt noe, og spill som ikke har vært i utvikling engang hvor de har sagt at de ikke har penger til å starte på ett nytt et (som Street Fighter).

Lenke til kommentar

Det Tomb Raider gjorde langt bedre enn Uncharted var skytemekanikken, og det er jo plenty med det i begge spill, så da er det jo ganske viktig at det faktisk er underholdende. Her syns jeg Uncharted faller litt mellom stolene altså, for det er jo stort sett skyting og hjernedød slakt det går ut på her.

 

Heldigvis ser det ut til at dette har blitt kraftig forbedret i Uncharted 4 :xmas:

 

 

Jeg synes ærlig talt det er litt synd at begge to primært er skytespill. Ville foretrukket et sterkere fokus på utforsking og gåteløsning. Må vel nesten til indies for å finne sånt nå for tida.

Lenke til kommentar

 

Det Tomb Raider gjorde langt bedre enn Uncharted var skytemekanikken, og det er jo plenty med det i begge spill, så da er det jo ganske viktig at det faktisk er underholdende. Her syns jeg Uncharted faller litt mellom stolene altså, for det er jo stort sett skyting og hjernedød slakt det går ut på her.

 

Heldigvis ser det ut til at dette har blitt kraftig forbedret i Uncharted 4 :xmas:

 

 

Jeg synes ærlig talt det er litt synd at begge to primært er skytespill. Ville foretrukket et sterkere fokus på utforsking og gåteløsning. Må vel nesten til indies for å finne sånt nå for tida.

 

 

Jeg er i grunn enig :) Men jeg har likt alle Uncharted spillene til nå, og Tomb Raider for meg fungerte som en skikkelig vekker på spillelysten i en skikkelig hard nedgangsperiode. Det leverte varene på alle plan i grunn, selv om det kanskje gikk en del bort fra utforskingen som vi er vandt med fra de eldre titlene. Men for det det var, var det en helt utmerket opplevelse, absolutt på høye med Uncharted...om ikke hakket vassere.

 

I grunn syns jeg Uncharted trenger det mer enn Tomb Raider når det faller for kort på skytebiten, ettersom det er såpass mye av det i de spillene. Da er det litt kritisk når det ikke helt leverer på den fronten.

 

(ja jeg elsker å kritisere Uncharted på dette punktet :D )

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Som en som hadde det mye moro med Xbox 360, men ble lei i flere år før jeg nå kjøpte ny konsoll, har jeg et par ting jeg må få ut:

 

Liker min nye PS4 etter et par måneders bruk, men er ikke imponert av PSN. Hvorfor er det ikke mulighet for å få opp notifications når en venn logger på? Eller når en venn spiller samme spill? Hvorfor kan jeg ikke forandre onlinestatusen min? Ikke alltid man vil bli invitert hit og dit hele tida når man vil kose seg uforstyrret med single player. En annen ting jeg savner er å kunne se når venner sist var online.

 

Hvordan kan Sony IKKE ha lagt til så enkle funksjoner når jeg kunne gjøre disse tingene på Xbox 360 i 2006?????

Lenke til kommentar

Som en som hadde det mye moro med Xbox 360, men ble lei i flere år før jeg nå kjøpte ny konsoll, har jeg et par ting jeg må få ut:

 

Liker min nye PS4 etter et par måneders bruk, men er ikke imponert av PSN. Hvorfor er det ikke mulighet for å få opp notifications når en venn logger på? Eller når en venn spiller samme spill? Hvorfor kan jeg ikke forandre onlinestatusen min? Ikke alltid man vil bli invitert hit og dit hele tida når man vil kose seg uforstyrret med single player. En annen ting jeg savner er å kunne se når venner sist var online.

 

Hvordan kan Sony IKKE ha lagt til så enkle funksjoner når jeg kunne gjøre disse tingene på Xbox 360 i 2006?????

Kort svar; aner ikke.

Siden jeg kun spiller single-player har aldri dette vært en greie for meg.

 

Men det skjer visst noe rimelig snart:

http://www.eurogamer.net/articles/2014-12-11-sony-video-suggests-ps4-friend-notifications-coming-soon

Lenke til kommentar

Sony ligger som vanlig langt etter når det kommer til enkelte software funksjoner. Har vel nesten stått på stedet hvil siden lansering, i men MS har kjørt på med mange gode oppdateringer.

 

Begge to var latterlig dårlig rustet ved lansering når sant skal sies, max stressing for å nå kundene.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...