Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til gode å komme meg online på X1, enda kommer jeg ikke online. Forbaska DDoS kids som har fått for mye morsmelk i kjeften sin. Har vært online på psn mer i jula, selvom PSN har slitet kraftig. Ork å ødelegg.

 

Tenk om X1 og PS4 var always online konsoller og det dritten som skjer for tiden, herregud altså. Det var jo nesten Xbox One ble det da. Da hadde man ikke fått spilt noe som helst. ;)

Endret av Infamous Toman
Lenke til kommentar

Begge systeme er idiotiske da samtlige spill er avhengig av vertifisering fra hver av tjenestenne for at online funksjoner skal fungere på samtlige spill selv om de fleste spill faktisk opprerer fra egne servere. Jeg har forståelse for at systemet må være oppe for integrering av venner og andre "sosial" funksjoner inn i spillet, men under en nedetid burde disse restriksjonenne ikke stoppe for online spilling... Bare se på steam, de klarer dette helt fint på PC :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Derav innlegget til Evil-Duck. Dere betaler for vennelister, trophies/achievements, partychat, butikk og de andre greiene der. Noe som burde vært gratis både på Live og PSN, etter min mening. Det er jo DRMen også, altså verifiseringen, noe Steam også gjør. Men selve onlinespillingen går igjennom selskapenes egne servere, med mindre annet er avtalt (noe som ser ut til å være veldig sjeldent). Hvorfor betale Sony eller Microsoft for å spille på andre selskaps servere?

Lenke til kommentar

Mulig Sony og Microsoft betaler videre da. Jeg aner ikke, men jeg er mega irritert over hvor dårlig PSN er. Nå hadde jeg Xbox 360 og den tjenesten (til tross for at jeg ikke fikk spill) var langt bedre og stabil. Itillegg hørte de på kundene og lot oss som ville få teste før alle andre. PSN oppfører seg mer som det er drevet av en diktator.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å DDose Steam, problemet er at folk flest får spilt spillene sine (også online) uansett. Om nettverket til Valve er nede, så starter steam i offline-modus (for de fleste ihvertfall), og man kan starte spill på vanlig måte, og spille spillene online på serverne til de respektive selskapene. Man får ikke tilgang til vennelister, butikk osv, men det viktigste er uansett at man får spilt.

Lenke til kommentar

Det er forbanna kjipt at dette skal ramme hele spekteret av brukere, ville det da ha skadet om Sony og Microsoft hadde satt av servere til backup i favør til slike hendelser?

Men igjen, hvor raskt ville de igjen blitt skutt ned.

Uansett så er det skuffende at dette enda den dag i dag er et så stort problem.

 

Ville likt å ha sett noen gått til forbrukerrådet med en formell klage.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Ville likt å ha sett noen gått til forbrukerrådet med en formell klage.

Med tanke på hvor ubetydelig lite marked Norge er for både Sony og Microsoft så tror jeg ikke at en klage fra forbrukerrådet hadde hatt noen gjennomslagskraft.

 

Tror heller jeg hadde gått gjennom forbrukerorganet til EU. Men tror ikke onlinetjenester i spillkonsoller er første prioritet der.

Lenke til kommentar

 

Ville likt å ha sett noen gått til forbrukerrådet med en formell klage.

Med tanke på hvor ubetydelig lite marked Norge er for både Sony og Microsoft så tror jeg ikke at en klage fra forbrukerrådet hadde hatt noen gjennomslagskraft.

 

Tror heller jeg hadde gått gjennom forbrukerorganet til EU. Men tror ikke onlinetjenester i spillkonsoller er første prioritet der.

 

Vemodig nok, så har du vel rett. Må vel bare godta at slikt er akseptert foreløpig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...