Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Men jeg har likt alle Uncharted spillene til nå, og Tomb Raider for meg fungerte som en skikkelig vekker på spillelysten i en skikkelig hard nedgangsperiode. Det leverte varene på alle plan i grunn, selv om det kanskje gikk en del bort fra utforskingen som vi er vandt med fra de eldre titlene. Men for det det var, var det en helt utmerket opplevelse, absolutt på høye med Uncharted...om ikke hakket vassere.

 

I grunn syns jeg Uncharted trenger det mer enn Tomb Raider når det faller for kort på skytebiten, ettersom det er såpass mye av det i de spillene. Da er det litt kritisk når det ikke helt leverer på den fronten.

 

(ja jeg elsker å kritisere Uncharted på dette punktet :D )

 

 

Jeg elsket hvordan Laura Croft plutselig ble psykopat i Tomb Raider med shotgun, AK-47 og sånt. Det var latterlig med tanke på historien og sånt, men allikevel meget god underholdning.

 

Elsker begge seriene, så jeg håper at det vil være plass for begge i årene som kommer. Spesielt om Tomb Raider forsetter i kvaliteten til Tom Raider 2013 og Uncharted i spesielt Uncharted 2-kvaliteten.

 

Forhåpentligvis blir forholdene bedre for Crystal Dynamics (spillutviklerne) med MS-avtalen og ikke verre. Sqaure Enix hadde utifra hva jeg husker Marcus Beer sa holdt tilbake eller ikke gitt ut en bonus Crystal ærlig talt fortjente fordi det var visstnok under 10 000 kopier solgt unna for å møte et bonus-krav. Allikevel et spill som hadde bedre kritikk enn serien noen gang har hatt de siste åra etter å ha blitt vanna ut på den måten serien har.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ellers er kslusiver dritt for kundene, uansett om det var mulitplattform før eller ikke, jeg tror forøvrig ikke et sekund på capcoms påstand om at street fighter ikke hadde kommet ut ellers heller, og folk bør ikke la seg avspise med den salgs pisspreikunnskyldninger.

 

AtW

 

Nå er det forskjeller på spill hvor man i etterkant går ut og sier at det ikke hadde blitt noe, og spill som ikke har vært i utvikling engang hvor de har sagt at de ikke har penger til å starte på ett nytt et (som Street Fighter).

 

 

Som om en så populær serie som street fighter hadde lugget brakk, det hadde aldri skjedd, i aller verste fall hadde capcom gått konk, og noen andre hadde gitt det ut (dvs, med capcom kan man vel kanskje kalle det best case....)

 

AtW

Lenke til kommentar

Som om en så populær serie som street fighter hadde lugget brakk, det hadde aldri skjedd, i aller verste fall hadde capcom gått konk, og noen andre hadde gitt det ut (dvs, med capcom kan man vel kanskje kalle det best case....)

 

AtW

 

 

Den gjorde jo det i godt over femten år. SF4 har vært en kjempesuksess, klart, men før det må man helt tilbake til SF2, kanskje sånn rundt Champion Edition, for å se noe lignende. Klart en populær serie kan bli dårlig håndtert og på sikt fullstendig neglisert, finnes et utall eksempler på slikt.

Lenke til kommentar

 

Som om en så populær serie som street fighter hadde lugget brakk, det hadde aldri skjedd, i aller verste fall hadde capcom gått konk, og noen andre hadde gitt det ut (dvs, med capcom kan man vel kanskje kalle det best case....)

 

AtW

 

 

Den gjorde jo det i godt over femten år. SF4 har vært en kjempesuksess, klart, men før det må man helt tilbake til SF2, kanskje sånn rundt Champion Edition, for å se noe lignende. Klart en populær serie kan bli dårlig håndtert og på sikt fullstendig neglisert, finnes et utall eksempler på slikt.

 

 

Men det lå ikke brakk fordi de gjerne ville lage det og hadde pengeproblemer som hindre de.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Capcom sliter visst verdig økonomisk.

 

Har de egentlig hatt noe særlig store selgere de siste åra? Virker som Capcom lever for mye bare på Resident Evil om dagen.

 

Jeg føler veldig mange av spillene til Capcom er for like i stilen og oppbyggingen. Lost planet, Onimusha, Resident evil er tre av seriene jeg følte det om. I tillegg hadde vi Street fighter og capcom vs spillene. Nei gi oss et godt gammeldags final fight igjen :) (eller var det Konami?)

Lenke til kommentar

 

Den pakka til MS var sublim i forhold til Sony sin, de fortjener det uten tvil.

 

Å si at MS fortjener å gjøre det godt er å dra det langt i mine øyne, skulle gjerne sett både MS og flere straffes hardere for diverse rasshøloppførsel. Nå er dette dog kun NA, som tradisjonelt er ganske Xbox-vennlig.

 

AtW

 

Med tanke på at de tok en helomvending ifra første utgangspunkt(som var helt skrudd) til nå, itillegg til at de senker prisene og legger til flere spill til prisen av en Ps4, er i mine øyne fortjent.

Men igjen, jeg ser hvor du vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg føler veldig mange av spillene til Capcom er for like i stilen og oppbyggingen. Lost planet, Onimusha, Resident evil er tre av seriene jeg følte det om. I tillegg hadde vi Street fighter og capcom vs spillene. Nei gi oss et godt gammeldags final fight igjen :) (eller var det Konami?)

 

Den sjangeren er vel død og begravet, egentlig. Skal du ha sånt blir det fort Dynasty/Samurai/Hyrule Warriors. Kunne egentlig tenke meg et nytt Onimusha selv, de første to var jo veldig ålreite.

Lenke til kommentar

En kamerat av meg er interessert i å bytte sin Xbox one mot min ps4 (Han betaler også 500kr ekstra.) Burde jeg gjøre det? Ser på youtube at xbox one har litt bedre grafikk, er dette sant? Til dere som har begge: Hvem syntes dere er best?

Xbox one har stort sett hakket mindre vassere grafikk enn PS4 pga. Svakere hardware.

 

Jeg heller mer mot PS4 pga. det over samt flere av de jeg kjenner som har gått for PS4 denne generasjonen. I tillegg syns jeg også kontrollen er noe bedre på PS4 utrolig nok, men dette er absolutt en smaksak.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

En kamerat av meg er interessert i å bytte sin Xbox one mot min ps4 (Han betaler også 500kr ekstra.) Burde jeg gjøre det? Ser på youtube at xbox one har litt bedre grafikk, er dette sant? Til dere som har begge: Hvem syntes dere er best?

Xbox one har stort sett hakket mindre vassere grafikk enn PS4 pga. Svakere hardware.

 

Jeg heller mer mot PS4 pga. det over samt flere av de jeg kjenner som har gått for PS4 denne generasjonen. I tillegg syns jeg også kontrollen er noe bedre på PS4 utrolig nok, men dette er absolutt en smaksak.

 

Så lenge den varer, hihi. Måtte bare. :dremel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...