Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han tenker nok på forrige generasjon, der PS3 hadde BluRay mens Xbox 360 hadde DVD, en særdeles bråkete DVD-spiller på de første utgavene. Fatter ikke hvorfor ingen leser mange spor samtidig istedet for å skulle spinne den opp til sinnsyke hastigheter så du lurer på når de skal ta av og fly ut vinduet.

Lenke til kommentar

har ps3 og ps4. kjempe fornøyd. nå begynner den ene joysticken på ps4 å flasse av gummien. irriterende å spille med. men vurderer å kjøpe xbox one og grunnet forza da jeg liker veldig godt bilspill :)

Forza Horizon 2 er varmt anbefalt.

Trenger ikke så sinnssykt mye dedikasjon heller, kan lett hoppe av og på i perioder, noe jeg finner veldig positivt.

Lenke til kommentar

 

har ps3 og ps4. kjempe fornøyd. nå begynner den ene joysticken på ps4 å flasse av gummien. irriterende å spille med. men vurderer å kjøpe xbox one og grunnet forza da jeg liker veldig godt bilspill :)

Forza Horizon 2 er varmt anbefalt.

Trenger ikke så sinnssykt mye dedikasjon heller, kan lett hoppe av og på i perioder, noe jeg finner veldig positivt.

 

hvordan er forza horizon 2? forklare litt? :) har lest, men vil høre hva en norsk sier

Lenke til kommentar

Det er en massiv verden man kan boltre seg i, vidt spekter av aktiviteter, og et friskt utvalg av biler i alle varianter. Den røde linja i spillet er å fullføre mesterskap, disse består da av flere kategorier, klassisk Rally til Moderne superbiler til Amerikansk retro, og en håndfull flere.

 

Fysikken til bilene sitter som smurt, den er vanntett om det gir noen mening, du føler ikke at bilens oppførsel strider imot Newtons lover, selv om det kanskje har et hint av arkade.

Det som kanskje bryter litt med troverdigheten er når du kjører en Lambo i skog og dal uten noen form for hindring, den kjører omtrent like raskt som på asfaltert vei som av veien.

 

Du får også ferdighetspoeng for hver gang du når et punkt med XP, disse brukes til å sette på et ferdighetstre som kan utgjøre forskjeller som større belønninger og enklere oppsamling av erfaringspoeng.

Grafikken er upåklagelig, detaljene på bilene er ofte skremmende bra, og du føler at skaperne har en genuin kjærlighet for bil.

 

Beklager for eventuelle skrivefeil og mangler, skal på jobb om noen minutter og er litt i overkant stressa.

Lenke til kommentar

Quoter en post fra Forza Horizon 2-tråden i Xbox-delen av forumet her:

 

 

Ble Xbox One på meg til jul. Herregud føles som FH2 ligger 5 generasjoner over andre bilspill. Er ikke morro engang. Grafikken ikke bare på bilene er hinsides bra, rå view distance og ufattelig herlige omgivelser.

 

Ikke et kjedelig øyeblikk i spillet, dem har naila kjørefeelingen utrolig bra. Ikke noe fan av simulatorer, det her handler mer om det morsomme med å kjøre. Fantastisk spill. 10/10

Tør ikke å starte Drive Club etter dette, pinlig affære i forhold.

Lenke til kommentar

Han tenker nok på forrige generasjon, der PS3 hadde BluRay mens Xbox 360 hadde DVD, en særdeles bråkete DVD-spiller på de første utgavene. Fatter ikke hvorfor ingen leser mange spor samtidig istedet for å skulle spinne den opp til sinnsyke hastigheter så du lurer på når de skal ta av og fly ut vinduet.

 

Det var jo en av akilleshælene til PS3 (Cell en annen). Førstegenerasjon BluRay-drevene hadde eleeeendig lesehastighet, og veldig langt fra ytelsen til Xbox 360s DVD-drev. Begge støyer, men PS3 leste i tillegg platene utrolig treigt.

Lenke til kommentar

Det trege drevet var vel grunnen til at PS3 krevde at en installerte deler av spillene fra første dag av, som PS3 den gang ble hardt kritisert for, i dag installerer vi alle spill fullstendig.

 

Når det kommer til støy kunne ikke første iterasjon av xbox 360 sammenlignest med første iterasjon PS3, til sammenligning var PS3 musestille.

Lenke til kommentar

Ja, at harddiskene har gått ned i pris og at nettverkene er såpass bra hos mange er jo en gamechanger. Personlig foretrekker jeg at det er stille. Tålmodigheten er lengre enn støytoleransen. Greit å bruke lukkede hodetelefoner da. Kombinert hørselvern og hodetelefon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...