Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

Microsoft og Xbox One fortjener å selge bra. Dem kjører hardt på med markedsføring, lav pris og noen bra bundles.

 

Hvor kommer markedsføring inn i bildet? Man fortjener ikke å selge bra pga av markedsføring, om noe fortjener man å selge dårlig. Personlig ser jeg på MS sin snubling i denne generasjonen som velfortjent, konsumentfiendtlighet bør være viktigere enn en liten prisforskjell.

 

AtW

 

 

Er nok ingen som vil nekte for at MS rotet det til for seg selv. Men nå straks et år etterpå så er situasjonen veldig stabil og bra for MS og XBO. Når MS har gjort så mye for å forbedre XBO til hva kunder vil ha. Og markedsfører XBO slik dem gjør samt lavere pris og med mer innhold i form av bundles.

 

Vel da synes jeg XBO fortjener å selge bra. Noe den ser ut til å gjøre etter hva jeg har lest. Det skal bli spennende å se salgstall på nyåret.

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Hvorfor er digitale spill egentlig utelukket?

Fordi han må laste ned rundt 40gb pr spill? Samt ingen eierskap over et produkt han har kjøpt?

Syns diskbasert tar like lang tid å laste inn som å laste ned spillet. Og liker veldig godt å legge inn spillene på eksterndisk og ha hele spillsamlingen min på den. Kan også ta med disken til en kompis og spille alle spillene der.

 

 

Er jo kjent at XBO bruker sykt lang tid på å installere noe. Men du må ha en rimelig heftig Internett linje for at det skal ta like lang tid som å laste ned :D

 

Joda det fungerer bra det du beskriver. Men spillene på den disken har 0 verdi og er DRM låst til din Xbox Live konto. Noe et fysisk spill ikke er.

Lenke til kommentar

Hvorfor er digitale spill egentlig utelukket?

 

Tror ikke det er unaturlig at de fleste føler at de får mer igjen for pengene når de kjøper fysiske spill. Som Larsen skriver, følelsen av eierskap. Dessuten er det en langt mer fleksibel løsning, ettersom man kan gjøre som man vil med det man har kjøpt.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor er digitale spill egentlig utelukket?

Fordi han må laste ned rundt 40gb pr spill? Samt ingen eierskap over et produkt han har kjøpt?

Syns diskbasert tar like lang tid å laste inn som å laste ned spillet (her refererer jeg til xbox one, og håper at det kan endre seg) . Og liker veldig godt å legge inn spillene på eksterndisk og ha hele spillsamlingen min på den. Kan også ta med disken til en kompis og spille alle spillene der.

 

 

Patchene er store, og tar derfor noe tid, men de er i grunn helt valgfrie om man vil spillet frakoblet. På PS4 er den fysiske disken som regel spillbar etter noen sekunder, og Phil Spencer har sagt flere at de jobber med å få i gang en lik løsning på Xbox One.

Lenke til kommentar

 

hvorfor bryr folk seg egentlig hva andre velger? dette er helt nyttesløst. du oppnår ingenting.

velg heller den verdige kamp her i livet.

 

og svaret er nei: du kan ikke forandre meningen min

 

Du motsier jo dit eget argument ved å lage dette innlegget.... :D

 

 

egentlig ikke. det jeg mener er at jeg skjønner overhode ikke hvorfor folk bryr seg. du kan fortelle meg grunnen til det, men det vil ikke forandre meningen min om at det er unyttig

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Takk for kjapp info! :)

 

Litt nedtur at det er med digitale versjoner. Har forsatt mest lyst på fysiske spill til konsoll. Lyt i tenkeboksen.

Xbox One tilbyr ikke fysiske spill i pakkene sine.

Innser at bundle utan fysiske spill ikkje er det eg vil ha, så da kan eg utelukke XO bundle-pakkane. Er det samme opplegget med PS4? Meiner bestemt eg har sett PS4 bundle med fysiske spill, men kan jo ha ønskedrømt den delen...

Selg koden du får med, kjøp spillet. Ferdig deal.

 

Ikke vits å gjøre ting så vanskelig for seg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

hvorfor bryr folk seg egentlig hva andre velger? dette er helt nyttesløst. du oppnår ingenting.

velg heller den verdige kamp her i livet.

 

og svaret er nei: du kan ikke forandre meningen min

 

Du motsier jo dit eget argument ved å lage dette innlegget.... :D

 

 

egentlig ikke. det jeg mener er at jeg skjønner overhode ikke hvorfor folk bryr seg. du kan fortelle meg grunnen til det, men det vil ikke forandre meningen min om at det er unyttig

 

 

Jeg lever i et samfunn der andres valg påvirker meg, og samfunnet som helhet, hvorfor er det rart å bry seg om hva andre mennesker velger?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

hvorfor bryr folk seg egentlig hva andre velger? dette er helt nyttesløst. du oppnår ingenting.

velg heller den verdige kamp her i livet.

 

og svaret er nei: du kan ikke forandre meningen min

 

Du motsier jo dit eget argument ved å lage dette innlegget.... :D

 

 

egentlig ikke. det jeg mener er at jeg skjønner overhode ikke hvorfor folk bryr seg. du kan fortelle meg grunnen til det, men det vil ikke forandre meningen min om at det er unyttig

 

 

Jeg synes det er enda mer uforståelig med alle som bryr seg så voldsomt om at andre bryr seg :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Takk for kjapp info! :)

 

Litt nedtur at det er med digitale versjoner. Har forsatt mest lyst på fysiske spill til konsoll. Lyt i tenkeboksen.

Xbox One tilbyr ikke fysiske spill i pakkene sine.

Innser at bundle utan fysiske spill ikkje er det eg vil ha, så da kan eg utelukke XO bundle-pakkane. Er det samme opplegget med PS4? Meiner bestemt eg har sett PS4 bundle med fysiske spill, men kan jo ha ønskedrømt den delen...

Selg koden du får med, kjøp spillet. Ferdig deal.

 

Ikke vits å gjøre ting så vanskelig for seg selv.

 

Det er jo å gjøre det vanskelig for seg selv.

Lenke til kommentar

Om man avstår å kjøpe en konsoll pga. De følger med digitale spill er man enten ekstremt vanskelig eller så vil man ikke ha konsollen nok.

 

Så da får man gjøre ett kompromiss ved å enten ha koden og spillet eller selge når man da i utgangspunktet gjør en stor greie ut av det..

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vart mykje å svare på her.

Syns forsatt at det gir noko meir å eige eit fysiske spill som man kan byttelåne med andre samt selge viss gjennspillingsverdien er minimal. Når man så i tillegg liker seg best i utkant-norge og ikkje har noko supert breiband blir det bare ekstra belastning å prøve å laste ned store spill. Laster dog ned indie-spill/småspill både til konsoll og PC. Men utgangspunktet mitt er at eg går for fysiske spill til konsoll. Til PC prøver eg stort sett å få tak i DRM-frie spill som eg kan lage egen kopi av.

Kunne jo solgt kodane fra den XO-AC bundle'n og muligens fått til ein litt bedre pris enn 2999,- som XO går for hjå CDON utan spill, men samtidig er det ikkje sikkert eg får noko som helst for desse kodane.

Når det gjelder XO blir det difor ikkje aktuellt for meg å kjøpe spill-bundle. Da er det meir aktuellt å kjøpe konsollen utan spill slik at eg kan få kjøpt di spilla eg vil ha fysisk.

Har fått sjekka opp i nokre av PS4-bundle'ane og der følger det med fysiske spill. Veit ikkje om det gjelder alle Sony sine PS4-spill-bundle, men det blir jaffal noko som må sjekkast opp i før kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vart mykje å svare på her.

 

Syns forsatt at det gir noko meir å eige eit fysiske spill som man kan byttelåne med andre samt selge viss gjennspillingsverdien er minimal. Når man så i tillegg liker seg best i utkant-norge og ikkje har noko supert breiband blir det bare ekstra belastning å prøve å laste ned store spill. Laster dog ned indie-spill/småspill både til konsoll og PC. Men utgangspunktet mitt er at eg går for fysiske spill til konsoll. Til PC prøver eg stort sett å få tak i DRM-frie spill som eg kan lage egen kopi av.

 

Kunne jo solgt kodane fra den XO-AC bundle'n og muligens fått til ein litt bedre pris enn 2999,- som XO går for hjå CDON utan spill, men samtidig er det ikkje sikkert eg får noko som helst for desse kodane.

 

Når det gjelder XO blir det difor ikkje aktuellt for meg å kjøpe spill-bundle. Da er det meir aktuellt å kjøpe konsollen utan spill slik at eg kan få kjøpt di spilla eg vil ha fysisk.

 

Har fått sjekka opp i nokre av PS4-bundle'ane og der følger det med fysiske spill. Veit ikkje om det gjelder alle Sony sine PS4-spill-bundle, men det blir jaffal noko som må sjekkast opp i før kjøp.

 

 

Bør tenke på at fysiske spill i norge koster alt fra 499-599kr. De aller fleste stedene koster nye spill 549kr.

 

Går du digitalt (Gift cards fra US) koster spillene rundt 404kr. Altså du sparer rundt 150kr per kjøp ved å gå for digitale kopier.

 

Når du bytter inn et spill, hvor mye får du egentlig? Og hvor ofte bytter man egentlig inn spill? Er du sikker på at du kommer til å ha et spill i 2-3 måneder så er jo det absolutt beste valget digitalt (fysiske spill dropper raskt i innbyttepris). Jeg vil tro at om du bytter inn et spill samme uke som det kom ut, så får du 300kr for det. Uka etter kan det hende du får 200. Var hvertfall sånn med min Game-butikk (som er borte nå).

 

Jeg skjønner rett og slett ikke folk som velger å gå for fysiske spill der de betaler 150kr mer for hvert eneste spill, bare for å ha noe plast stående bortgjemt i et skap. Selger du 70-80% av spillene dine er det jo forståelig, men vil tro at de fleste beholder de fleste spillene de kjøper. Og de vet ikke hvor mye penger de kunne spart ved å gå digitalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

At du ikke forstår folk som kjøper fysisk betyr bare at du ikke forstår samlere.

Meg selv vil ha alt jeg kjøper fysisk slik at jeg kan stille det ut, og jeg håper jeg en dag kan få et eget rom som kan kalles mediabibilotek, f.eks sånn som dette

http://www.annebras.nl/pcking/Media/biggest-pc-games-collection-big-box-anne-bras-k.jpg

 

Det er faktisk utrolig mye minner som kommer fram når jeg går og blar i min lille samling, og jeg føler meg mye mer knyttet til produktet når jeg ser det fysisk i stedet for å bla i en spillliste på pcen.

Jeg får f.eks bestandig et smil rundt munnen når jeg går og blar igjennom c64 coverene mine, og minnene fra min gode, nerdete barndom strømmer på :)

 

Når det kommer til prisen så er det skjeldent jeg kjøper noe på release. Normalt venter jeg en liten stund og får ofte en kraftig redusert pris.

Joda, det er nok enda billigere digitalt, men da får jeg ikke noe å putte i mediabibiloteket mitt som jeg kan gå og se på og mimre om 20 år :)

Endret av Houdini
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vart mykje å svare på her.

 

Syns forsatt at det gir noko meir å eige eit fysiske spill som man kan byttelåne med andre samt selge viss gjennspillingsverdien er minimal. Når man så i tillegg liker seg best i utkant-norge og ikkje har noko supert breiband blir det bare ekstra belastning å prøve å laste ned store spill. Laster dog ned indie-spill/småspill både til konsoll og PC. Men utgangspunktet mitt er at eg går for fysiske spill til konsoll. Til PC prøver eg stort sett å få tak i DRM-frie spill som eg kan lage egen kopi av.

 

Kunne jo solgt kodane fra den XO-AC bundle'n og muligens fått til ein litt bedre pris enn 2999,- som XO går for hjå CDON utan spill, men samtidig er det ikkje sikkert eg får noko som helst for desse kodane.

 

Når det gjelder XO blir det difor ikkje aktuellt for meg å kjøpe spill-bundle. Da er det meir aktuellt å kjøpe konsollen utan spill slik at eg kan få kjøpt di spilla eg vil ha fysisk.

 

Har fått sjekka opp i nokre av PS4-bundle'ane og der følger det med fysiske spill. Veit ikkje om det gjelder alle Sony sine PS4-spill-bundle, men det blir jaffal noko som må sjekkast opp i før kjøp.

 

 

Bør tenke på at fysiske spill i norge koster alt fra 499-599kr. De aller fleste stedene koster nye spill 549kr.

 

Går du digitalt (Gift cards fra US) koster spillene rundt 404kr. Altså du sparer rundt 150kr per kjøp ved å gå for digitale kopier.

 

Når du bytter inn et spill, hvor mye får du egentlig? Og hvor ofte bytter man egentlig inn spill? Er du sikker på at du kommer til å ha et spill i 2-3 måneder så er jo det absolutt beste valget digitalt (fysiske spill dropper raskt i innbyttepris). Jeg vil tro at om du bytter inn et spill samme uke som det kom ut, så får du 300kr for det. Uka etter kan det hende du får 200. Var hvertfall sånn med min Game-butikk (som er borte nå).

 

Jeg skjønner rett og slett ikke folk som velger å gå for fysiske spill der de betaler 150kr mer for hvert eneste spill, bare for å ha noe plast stående bortgjemt i et skap. Selger du 70-80% av spillene dine er det jo forståelig, men vil tro at de fleste beholder de fleste spillene de kjøper. Og de vet ikke hvor mye penger de kunne spart ved å gå digitalt.

 

 

Kjøper fysiske spill av rent prinsipp. Jeg nekter å betale over 300 kr for noe som Microsoft og Sony kan stenge når de føler for det. For alt vi vet eksisterer ikke Sony om noen år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner rett og slett ikke folk som velger å gå for fysiske spill der de betaler 150kr mer for hvert eneste spill, bare for å ha noe plast stående bortgjemt i et skap. Selger du 70-80% av spillene dine er det jo forståelig, men vil tro at de fleste beholder de fleste spillene de kjøper. Og de vet ikke hvor mye penger de kunne spart ved å gå digitalt.

 

 

Digitalt er piss for min del.

Man kan ikke ha samlingen sin oppegående da man må slette spillene pga for lite plass på harddiskene på PS4/Xbox One.

Jeg eier 51 spill på PS4, hadde aldri fått alle dem på en gang på harddisken hadde jeg kjørt digital only.

Da er det null vits med digital spillbiblotek. Nei etter 22 år med gaming så kjøper jeg enda fysiske spill så fortsetter med det!

Endret av Infamous Toman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...