Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nok veldig mye å gjøre med magaplasket microsoft hadde på pre releasen sin.

 

Sant nok, men mange av de feilene er blitt korrigert i etterkant og så er jo Halo MCC rett rundt hjørnet så jeg tror nok at Xbone kommer til å ta igjen salget til Ps4 fortere enn de fleste tror men det er ren spekulasjon fra min side :) at det kommer mange kjekke spill til begge platformer er jeg dog bombesikker på!

 

En annen spekulasjon er at Sony fikser psn problemene sine og at det blir en stabil tjeneste, men det tror jeg ikke før jeg får se det da :p

Lenke til kommentar

Har min første PS nå. Jeg har hatt Xbox siden det kom ut for første gang, men de fleste jeg spiller sammen med har PS og valget falt derfor på det denne gang. Det er helt klart at jeg savner et par ting:

 

1) Xbox Live er mer stabilt og funker bedre. Trodde kanskje PSN skulle bli bedre når de begynte å ta betalt, men enda syns jeg tjenesten er alt for dårlig. Håper at de satser hardere og gjør det til en like god tjeneste som MS har.

 

2) Kontrollen. X360 har i mine øyner den beste som fins, en kontroll PS aldri har klart å konkurrere mot. XBO har ikke like god og jeg fatter ikke hva de har gjort med tanke på hvor god den forrige var. DS4 passer henderne mine bedre (lettere å trykke på skulderknappene) enn XBO sin, men jeg mener enda den er bedre å holde i enn DS4. Liker spesielt at analogene ikke er på linje.

 

3) EA Access virker veldig spennende, men absolutt ikke et must. Har ikke fått sjekket det ut siden den ene kompisen min som har XBO ikke abonnerer på det. Kanskje det er verd pengene, men det finner jeg nok ikke ut av enda.

 

4) Likte veldig godt hvordan man fikk en litt "spesiell" følelse når man hadde Xbox siden MS kjøper eksklusive rettigheter i nesten alle storspill. Kjenner at jeg av og til savner muligheten til å få det lille ekstra. Eksempel: FUT 15 med legendariske spillere.

 

5) Forza. Jeg savner Forza.

 

 

Ellers enn det så kan jeg si at jeg er strålende fornøyd med PS4. Angrer ikke et sekund på kjøpet siden jeg kan spille med 95% av vennene mine hele tiden. Kanskje det blir en XBO etter hvert når savnet etter et skikkelig bilspill blir for stort. Vi får neppe et GT før tidligst neste jul og det er veldig lenge til. En ting jeg kan glede meg til er Bloodborn, men generelt hater jeg at spill lages til bare en platform. Det hindrer jo millioner av mennesker i å ta del i spillet.

Lenke til kommentar

Hmm... Jeg har lyst på Call of Duty Advanced Warfare. Men er i tvil på hvilken platform jeg skal forhåndsbestille til. Er noen fordeler og ulemper ved begge konsoller.

 

PS4: Fordeler er at spillet kjører 1080p @ 60fps og at det er annonsert noen eksklusiver til denne konsollen.

Ulempen her er PSN som i det siste har vært så ustabilt at jeg er redd for at det vil ødelegge online-gleden ved spillet. I tillegg har PSN veldig ofte vedlikehold kontra Xbox Live.

 

Xbox: Fordelen her er Xbox Live som er en tjeneste som er bunnsolid. Ulempen er da at spillet kjører 1600x900 @ 60fps, kilde: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-hands-on-with-cod-advanced-warfare-multiplayer

 

 

Nedlastbart innhold til Call of Dutey Advanced Warfare vil kommet til Xbox først.

http://www.ign.com/articles/2014/05/02/call-of-duty-advanced-warfare-dlc-comes-to-xbox-first

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hmm... Jeg har lyst på Call of Duty Advanced Warfare. Men er i tvil på hvilken platform jeg skal forhåndsbestille til. Er noen fordeler og ulemper ved begge konsoller.

 

PS4: Fordeler er at spillet kjører 1080p @ 60fps og at det er annonsert noen eksklusiver til denne konsollen.

Ulempen her er PSN som i det siste har vært så ustabilt at jeg er redd for at det vil ødelegge online-gleden ved spillet. I tillegg har PSN veldig ofte vedlikehold kontra Xbox Live.

 

Xbox: Fordelen her er Xbox Live som er en tjeneste som er bunnsolid. Ulempen er da at spillet kjører 1600x900 @ 60fps, kilde: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-hands-on-with-cod-advanced-warfare-multiplayer

 

 

Nedlastbart innhold til Call of Dutey Advanced Warfare vil kommet til Xbox først.

http://www.ign.com/articles/2014/05/02/call-of-duty-advanced-warfare-dlc-comes-to-xbox-first

 

 

Burde av prinsipp føre til boikott av xbone-versjonen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Og fremdeles giddes det å krangle om de greiene her. Hvem selger mest? Hvem har mest "pro gamers" (Hva skal dette være for noe? :huh: )? Spill? Kontroller? Oppløsning? Nettverk?

 

Er dette så viktig da? Det vil jo aldri foreligge noen fasit, da forskjellige folk har forskjellig syn. Noen liker epler, noen liker pærer. Spillutvalget er jo foreløpig likt, kontrollerene er begge gode, noen liker den ene eller den andre mer. Begge kosollene gjør det generelt bedre på alle punkter enn forgjengerene. Så uansett hvilken man kjøper så tror jeg de aller, aller, aller fleste vil være helt fornøyd med kjøpet.

 

Vent nå heller en 3-4 år, da kan vi først starte å se om noen skiller seg ut på en eller annen måte. Til da, kjøp det du har lyst til å kjøpe og vær fornøyd med det. :)

Lenke til kommentar

Og fremdeles giddes det å krangle om de greiene her. Hvem selger mest? Hvem har mest "pro gamers" (Hva skal dette være for noe? :huh: )? Spill? Kontroller? Oppløsning? Nettverk?

 

Er dette så viktig da? Det vil jo aldri foreligge noen fasit, da forskjellige folk har forskjellig syn. Noen liker epler, noen liker pærer. Spillutvalget er jo foreløpig likt, kontrollerene er begge gode, noen liker den ene eller den andre mer. Begge kosollene gjør det generelt bedre på alle punkter enn forgjengerene. Så uansett hvilken man kjøper så tror jeg de aller, aller, aller fleste vil være helt fornøyd med kjøpet.

 

Vent nå heller en 3-4 år, da kan vi først starte å se om noen skiller seg ut på en eller annen måte. Til da, kjøp det du har lyst til å kjøpe og vær fornøyd med det. :)

 

Jeg er absolutt interessert i å få alle argumenter for og imot og eventuelle oppdateringer før jeg selv skal gjøre ett konsollvalg nærmere jul. Jeg har litt problemer med å forstå hvorfor man gidder å gå inn i konsoll x vs konsoll y-tråden for å si at det å diskutere trådens tema er unødvendig.

Lenke til kommentar

 

Akkurat som PS4-versjonen av Destiny..?

Sony eksklusivitet og reklamerettigheter til tross, så solgte vel Destiny mer på One enn PS4? Usikker på om det var totalt eller kun i USA da..

Ps4 knuste jo xbox one i september ifølge npd tallene, så medregnet bundles så solgte nok destiny mest til ps4. har ikke tallene fremfor meg men det var ca 250k vs 550k.

Lenke til kommentar

9 mnd på rad har PS4 solgt bedre en XBO i USA nå. Selv med å friste med et gratis spill om kunder kjøpte XBO hjalp ikke for Microsoft. Det er ganske så heftig....og ikke ser det ut som ting er i ferd med å snu eller stabilisere seg enda.

 

Det er med god grunn Microsoft ikke vil gå ut med konkrete tall lengre. Hvor mange flere millioner solgte PS4 maskiner det er nå vet vi ikke....og Microsoft vil nok ikke gå ut med noe tall på lang tid for å prøve å holde på illusjonen om at ting ikke er så dramatisk. Det hjelper ikke å få solgt XBO maskiner når kunder vet at millioner på millioner av spill interesserte heller kjøper en PS4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...