Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vedlikehold kommer ofte når det er feil, med alle problemene ps3 hadde kontra hva Xbox360 har så har Xbox live knapt hatt et problem, tror jeg bare har opplevd 1 tilfelle Xbox live var nede i 1 time iløpet av 5 årene jeg har hatt det. Så kanskje ikke så rart om det skulle være flere vedlikehold.

 

 

Ekslusiver til PS4? Sikker på det stemmer? Må være noe Camo shit, kan ikke se for meg noe annet.

Spørs om du har planer om å spille singelplayer eller multiplayer.

 

Jeg mener Xbox passer best til et spill som COD mest pga kontrollen. Så den forskjellen er merkbart lite.

Nå spiller du på stor tv ( noe jeg personlig ikke takler fordi jeg føler reaksjonstiden er dårligere). Men smak og behag.. Oppløsning har veldig lite å si når man spiller online fps anyway

Endret av Kamaaz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vedlikehold kommer ofte når det er feil, med alle problemene ps3 hadde kontra hva Xbox360 har så har Xbox live knapt hatt et problem, tror jeg bare har opplevd 1 tilfelle Xbox live var nede i 1 time iløpet av 5 årene jeg har hatt det. Så kanskje ikke så rart om det skulle være flere vedlikehold.

 

 

Ekslusiver til PS4? Sikker på det stemmer? Må være noe Camo shit, kan ikke se for meg noe annet.

Spørs om du har planer om å spille singelplayer eller multiplayer.

 

Jeg mener Xbox passer best til et spill som COD mest pga kontrollen. Så den forskjellen er merkbart lite.

Nå spiller du på stor tv ( noe jeg personlig ikke takler fordi jeg føler reaksjonstiden er dårligere). Men smak og behag.. Oppløsning har veldig lite å si når man spiller online fps anyway

 

Eh, lol? Er det ikke det hver enkelt TV produsent og modell som bestemmer dette? Mange av de nye Sony modellene har input lag på rundt 20ms.

Lenke til kommentar

akkurat det med kontrollene er 100% en smaksak rent ergonomisk i denne genrasjonen, så forstår aldri helt hvorfor folk bruker dette som en argumentasjon. De første batchenne med PS4 kontrollere hadde absolutt sine problemer med gummien, at noen opplever at kontroller går i stykker er jo en ting, men jeg har 2 PS4 kontrollere og 2 Xbone kontrollere. PS4 kontrollerene har blitt brukt ganske flittig for min del, menst xbone kontrollerene knapt har blitt brukt fremtil nylig når Forza Horizon kom ut. Og allerede har den ene triggeren blitt "seig" som om den ikke fjører rett tilbake, jeg sier ikke at det er forde det er dårlige kontrollere jeg har nok bare fått en dårlig kontroller som nok går inn på garranti om ikke så lenge. Ergonomisk sett har jeg bare en ting å utsette på xbone kontrolleren, og det er det forferdelige skulderknappene, det går meg rett over hode hvordan de kunne slippe ut kontrolleren med akkurat det designvalget, de er rett og slett helt horrible (etter min mening, og mine hender). Synst og at DS4 ligger noe bedre i mine hender som er godt over gjennomsnitte store med veldi lange fingre. Når det kommer til batteri levetiden så vinner jo xbone kontrolleren suverent, men blir igjen ikke levert med oppladbare batteri orginalt og du må vel ut mot oppimot 800 kroner for å få med oppladbart batteri og kabel? Måtte bare få blåst ut litt, for akkurat den argumentasjonen som går rundt det synst jeg bare er 100% tåpelig.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette har ikke så mye med XBO vs PS4 å gjøre, men har dere sett mange demostands for de nye konsollene her i Norge?

 

I Ålesund har jeg faktisk kun hatt mulighet til å teste Wii U i butikkene. Jeg mener å huske at det var flere demostands forrige generasjon.

 

 

 

Ganske sikker på det har vært en PS4 stand på elkjøp på moa for en tid tilbake ? Også på gamestop i sentrum, om jeg ikke blander fryktelig nå.

Lenke til kommentar

 

Dette har ikke så mye med XBO vs PS4 å gjøre, men har dere sett mange demostands for de nye konsollene her i Norge?

 

I Ålesund har jeg faktisk kun hatt mulighet til å teste Wii U i butikkene. Jeg mener å huske at det var flere demostands forrige generasjon.

 

 

 

Ganske sikker på det har vært en PS4 stand på elkjøp på moa for en tid tilbake ? Også på gamestop i sentrum, om jeg ikke blander fryktelig nå.

 

Gamestop i sentrum har blitt lagt ned.

 

Hmm. Jeg får se lete bedre neste gang jeg er inne på Elkjøp.

 

Edit: Nå bor jeg ikke i Ålesund lenger, så det går litt lengre tid mellom hver gang jeg drar dit. Kanskje jeg bare har vært uheldig med timingen.

 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

 

Gamestop i sentrum har blitt lagt ned.

 

Hmm. Jeg får se lete bedre neste gang jeg er inne på Elkjøp.

 

 

 

 

Ja det er mulig jeg blandet det sammen, mulig det var på gamestop på moa, oppholder meg ikke så fryktelig mye i sentrum. Tror desverre ikke at Elkjøp har PS4 standen nå lenger, men gamestop har vertfall hatt en del stander som de har satt opp utenfor fra tid til annen, går jo å spørre betjeningen om de har noen planer om å sette de opp i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at folk sier at Xbox One kontrollen er bedre. Proffsjonele gamere, sier det samme også. Kontrollen er laget for å prestere best mulig på multiplayer. Å det er derfor det også spilles competetivt på Xbox.

Jeg har aldri hørt om noen som bruker en Playstation kontroll på Xbox One. Men jeg har hørt og både sett i butikker at de selger såkalte "etterligning" kontroller som ser nærmest helt lik ut som Xbox One kontroller.

Den er kanskje ikke best for enkelte, men den er best/bedre for majoriteten og så enkelt er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en grunn til at folk sier at Xbox One kontrollen er bedre. Proffsjonele gamere, sier det samme også. Kontrollen er laget for å prestere best mulig på multiplayer. Å det er derfor det også spilles competetivt på Xbox.

Jeg har aldri hørt om noen som bruker en Playstation kontroll på Xbox One. Men jeg har hørt og både sett i butikker at de selger såkalte "etterligning" kontroller som ser nærmest helt lik ut som Xbox One kontroller.

Den er kanskje ikke best for enkelte, men den er best/bedre for majoriteten og så enkelt er det.

 

Hadde lagd kontrollere for å spille best mulig kompetitivt hadde de vel levert tastatur og mus til konsollen også? Nesten alle av verdens største e-sporter spilles bedre med det.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Det er en grunn til at folk sier at Xbox One kontrollen er bedre. Proffsjonele gamere, sier det samme også. Kontrollen er laget for å prestere best mulig på multiplayer. Å det er derfor det også spilles competetivt på Xbox.

Jeg har aldri hørt om noen som bruker en Playstation kontroll på Xbox One. Men jeg har hørt og både sett i butikker at de selger såkalte "etterligning" kontroller som ser nærmest helt lik ut som Xbox One kontroller.

Den er kanskje ikke best for enkelte, men den er best/bedre for majoriteten og så enkelt er det.

Hadde lagd kontrollere for å spille best mulig kompetitivt hadde de vel levert tastatur og mus til konsollen også? Nesten alle av verdens største e-sporter spilles bedre med det.

 

AtW

Best mulig kompetivt på konsoll. PC og tastatur har da ingenting med en konsoll å gjøre ettersom det er PC only.

De fleste esports games som spilles på PC er PC ONLY. Lol, dota, Starcraft, Hearthstone, CS etc, altså spill som er laget for PC.

 

COD, Halo, etc er først og fremst laget for konsoll, dermed er comp best egnet på Xbox One pga kontrollen. Hadde det vært bedre å spille disse spillene på pcen så hadde man gjort det, men det er det altså ikke. FPS er alltid foretrukket på konsoll (unntak av CS) men then agian så ble CS laget for PC..

Endret av Kamaaz
Lenke til kommentar

Det er da ingen regel som sier at mus og tastatur ikke har noen ting med konsoll å gjøre, det har bare blitt sånn tradisjonelt, så om de var så opptatt av profesjonell gamings kontrollerbehov som du mener, så tror jeg de faktisk ville levert de beste kontrolleren for faktisk proff gaming. Jeg tror proff gaming er lite viktig i designen av kontrolleren, utover at mange valg som er bra for ikke-proffe også er bra for proffe.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er da ingen regel som sier at mus og tastatur ikke har noen ting med konsoll å gjøre, det har bare blitt sånn tradisjonelt, så om de var så opptatt av profesjonell gamings kontrollerbehov som du mener, så tror jeg de faktisk ville levert de beste kontrolleren for faktisk proff gaming. Jeg tror proff gaming er lite viktig i designen av kontrolleren, utover at mange valg som er bra for ikke-proffe også er bra for proffe.

 

AtW

Fordi PC er PC og konsoll er konsoll. Derfor ingen mus og tastatur fordi de ikke hører hjemme der.

Men de leverer jo de beste kontrollene til profesjonell gaming på konsoll(Scuf kontrollere)? PC har ingenting i denne tråden her å gjøre så hvorfor du absolutt skal trekke inn det er uforståelig, for jeg snakker ikke generelt proff gaming men proff gaming på konsoll.

Lenke til kommentar

 

Det er da ingen regel som sier at mus og tastatur ikke har noen ting med konsoll å gjøre, det har bare blitt sånn tradisjonelt, så om de var så opptatt av profesjonell gamings kontrollerbehov som du mener, så tror jeg de faktisk ville levert de beste kontrolleren for faktisk proff gaming. Jeg tror proff gaming er lite viktig i designen av kontrolleren, utover at mange valg som er bra for ikke-proffe også er bra for proffe.

 

AtW

Fordi PC er PC og konsoll er konsoll. Derfor ingen mus og tastatur fordi de ikke hører hjemme der.

Men de leverer jo de beste kontrollene til profesjonell gaming på konsoll(Scuf kontrollere)? PC har ingenting i denne tråden her å gjøre så hvorfor du absolutt skal trekke inn det er uforståelig, for jeg snakker ikke generelt proff gaming men proff gaming på konsoll.

 

 

Jeg snakker ikke det fungg om PCer, jeg snakker om tastatur og mus, som sagt, dette er kontrollerene som er best til en rekke spill, og når det ikke engang finnes, så tyder det på at hva som er best til proff gaming i liten grad har vært styrende for MS sine kontrollervalg. (og det er ingenting "medfødt" med en konsoll som gjør at feks en mus ikke hører hjemme der, det er bare tradisjon)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

Det er da ingen regel som sier at mus og tastatur ikke har noen ting med konsoll å gjøre, det har bare blitt sånn tradisjonelt, så om de var så opptatt av profesjonell gamings kontrollerbehov som du mener, så tror jeg de faktisk ville levert de beste kontrolleren for faktisk proff gaming. Jeg tror proff gaming er lite viktig i designen av kontrolleren, utover at mange valg som er bra for ikke-proffe også er bra for proffe.

 

AtW

Fordi PC er PC og konsoll er konsoll. Derfor ingen mus og tastatur fordi de ikke hører hjemme der.

Men de leverer jo de beste kontrollene til profesjonell gaming på konsoll(Scuf kontrollere)? PC har ingenting i denne tråden her å gjøre så hvorfor du absolutt skal trekke inn det er uforståelig, for jeg snakker ikke generelt proff gaming men proff gaming på konsoll.

 

 

Du må nesten ikke glemme at PS3 og PS4 støtter bruk av Mus og tastatur out of the box , at det ikke er så mange spill som drar nytte av det er en annen sak , men personlig vil jeg påstå at mange spill fungerer bedre med en slik kombinasjon.

 

Det er derimot en del ting man går glipp av , som for eksempel Vibrasjon , trykkmotstand på knappene i forhold til det som skal gjøres og de andre finessene som en PS4 / Xbox kontroller kan ha.

 

Uansett jeg ser at diskusjonen kan fort gå litt off topic så vi stopper der og sier at det blir rett og slett litt smak og behag hva som fungerer best for hver enkelt.

Lenke til kommentar

Det er en grunn til at folk sier at Xbox One kontrollen er bedre. Proffsjonele gamere, sier det samme også. Kontrollen er laget for å prestere best mulig på multiplayer. Å det er derfor det også spilles competetivt på Xbox.

Jeg har aldri hørt om noen som bruker en Playstation kontroll på Xbox One. Men jeg har hørt og både sett i butikker at de selger såkalte "etterligning" kontroller som ser nærmest helt lik ut som Xbox One kontroller.

Den er kanskje ikke best for enkelte, men den er best/bedre for majoriteten og så enkelt er det.

 

Hvem er disse "profesjonelle" gamerene som sier dette? Kom gjerne med kilder , det er ganske greit å ha med på slike påstander. Slik jeg ser på det blir dette bare antagelser fra din side. Forøvri så er en "profesjonell" gamer per definisjon en gamer som tjener penger på det han gjør, han har altså gjerne sponsorer, om da si at microsoft har sponset han for å fremme deres spill system blir han med ett ikke akkurat en nøytral part i det hele. Så den konklusjonen er like idiotisk som alt annet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...