Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Det er en grunn til at folk sier at Xbox One kontrollen er bedre. Proffsjonele gamere, sier det samme også. Kontrollen er laget for å prestere best mulig på multiplayer. Å det er derfor det også spilles competetivt på Xbox.

Jeg har aldri hørt om noen som bruker en Playstation kontroll på Xbox One. Men jeg har hørt og både sett i butikker at de selger såkalte "etterligning" kontroller som ser nærmest helt lik ut som Xbox One kontroller.

Den er kanskje ikke best for enkelte, men den er best/bedre for majoriteten og så enkelt er det.

Hvem er disse "profesjonelle" gamerene som sier dette? Kom gjerne med kilder , det er ganske greit å ha med på slike påstander. Slik jeg ser på det blir dette bare antagelser fra din side. Forøvri så er en "profesjonell" gamer per definisjon en gamer som tjener penger på det han gjør, han har altså gjerne sponsorer, om da si at microsoft har sponset han for å fremme deres spill system blir han med ett ikke akkurat en nøytral part i det hele. Så den konklusjonen er like idiotisk som alt annet.

Ca alle Call of Duty og Halo spillere som spiller comp :) At jeg behøver å nevne hvem tilsier allerede at du ikke har en anelse hva du snakker om ettersom alle som har spilt eller spiller comp vet dette. Men du er vel godt over 25 årene så du følger nok ikke så mye med på den fronten.

Å så vidt jeg vet så sponser ikke Microsoft noen proffesjonele lag, som regel andre selskaper som markedsfører produkte sitt som blant annet red bull for å nevne en av de store.. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ca alle Call of Duty og Halo spillere som spiller comp :) At jeg behøver å nevne hvem tilsier allerede at du ikke har en anelse hva du snakker om ettersom alle som har spilt eller spiller comp vet dette. Men du er vel godt over 25 årene så du følger nok ikke så mye med på den fronten.

Å så vidt jeg vet så sponser ikke Microsoft noen proffesjonele lag, som regel andre selskaper som markedsfører produkte sitt som blant annet red bull for å nevne en av de store.. :)

Det er du som kommer med en påstand og det blir derfor din oppgave å komme med kilder som støtter dine påstander. Hvis ikke blir det jo betydningen av innlegget ditt det samme som en dråpe piss i havet...

 

E: Leif.

Endret av Espp
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Ca alle Call of Duty og Halo spillere som spiller comp :) At jeg behøver å nevne hvem tilsier allerede at du ikke har en anelse hva du snakker om ettersom alle som har spilt eller spiller comp vet dette. Men du er vel godt over 25 årene så du følger nok ikke så mye med på den fronten.

Å så vidt jeg vet så sponser ikke Microsoft noen proffesjonele lag, som regel andre selskaper som markedsfører produkte sitt som blant annet red bull for å nevne en av de store.. :)

Det er du som kommer med en påstand og det blir derfor dit oppgave å komme med kilder som støtter dine påstander. Hvis ikke blir det jo betydningen av innlegget ditt det samme som en dråpe piss i havet...

 

Jeg gidder ikke å bla igjennom hundrevis av linker og videoer for å tilfredstille noen som åpenbart aldri har sett comp på konsoll. Det er noe alle vet som har et lite snev innenfor comp. Om man ønsker å finne ut av det, så er Google deres bestevenn.. Det er faktisk ganske troverdig og lite sannsynelig at de vil synes noe annet ettersom Sony har ikke en eneste E-sports turnering. Med andre ord så betyr det at de liker Xbox kontrollen bedre fordi den er best egnet til comp noe som fører til at seriøse competitive personer velger Xbox fremfor Sony..

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å bla igjennom hundrevis av linker og videoer for å tilfredstille noen som åpenbart aldri har sett comp på konsoll. Det er noe alle vet som har et lite snev innenfor comp. Om man ønsker å finne ut av det, så er Google deres bestevenn.. Det er faktisk ganske troverdig og lite sannsynelig at de vil synes noe annet ettersom Sony har ikke en eneste E-sports turnering. Med andre ord så betyr det at de liker Xbox kontrollen bedre fordi den er best egnet til comp noe som fører til at seriøse competitive personer velger Xbox fremfor Sony..

 

 

At det spilles mer kompetativt på xbox one fremfor PS4 er et faktum jeg har ingen problemer med å si meg eing i. Dette er jo forde ganske så simpelt å greit at turneringenne foregår på xbox plattformen. Grunnene til dette kan jo være flere, enten at MS vil at det skal være slikt å de har blitt partner med de største turneringenne eller at de enkelt å greit foretrekker stabiliteten og oppsettet til xbox. Men at det foregår mest kompetativ gaming på xbox plattformen betyt da ikke automatisk at xbox one kontrolleren er bedre for folk flest. Med mindre du finner statestikk og kilder som tilsier dette er og blir det bare simple antagelser fra din del uten noen rot i virkeligheten. Forge genrasjon var nok xbox kontrolleren den mest foretrukne, den var vertfall det for min del, men i mitt og mange andre sitt syn har xbox one kontrolleren tapt seg fra 360 kontrolleren rent ergonomisk, spesielt fadesen med skulderknappene igjen. De er etter MIN mening dårlige både ergonomisk og mekanisk, men igjen så er det min mening, det er der forskjellen ligger. Du synst ikke PS4 kontrolleren er god og det er din mening, ikke resten av verdens befolkning som du selv tror. Forøvri er jeg 23 ikke langt over 25 :) men følger særdeles lite med på comp på konsoll da jeg foretrekker å følge akkurat den sporten på PC, da det hele har en del mer serriøs tone over seg etter MIN mening.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jeg gidder ikke å bla igjennom hundrevis av linker og videoer for å tilfredstille noen som åpenbart aldri har sett comp på konsoll. Det er noe alle vet som har et lite snev innenfor comp. Om man ønsker å finne ut av det, så er Google deres bestevenn.. Det er faktisk ganske troverdig og lite sannsynelig at de vil synes noe annet ettersom Sony har ikke en eneste E-sports turnering. Med andre ord så betyr det at de liker Xbox kontrollen bedre fordi den er best egnet til comp noe som fører til at seriøse competitive personer velger Xbox fremfor Sony..

 

 

At det spilles mer kompetativt på xbox one fremfor PS4 er et faktum jeg har ingen problemer med å si meg eing i. Dette er jo forde ganske så simpelt å greit at turneringenne foregår på xbox plattformen. Grunnene til dette kan jo være flere, enten at MS vil at det skal være slikt å de har blitt partner med de største turneringenne eller at de enkelt å greit foretrekker stabiliteten og oppsettet til xbox. Men at det foregår mest kompetativ gaming på xbox plattformen betyt da ikke automatisk at xbox one kontrolleren er bedre for folk flest. Med mindre du finner statestikk og kilder som tilsier dette er og blir det bare simple antagelser fra din del uten noen rot i virkeligheten. Forge genrasjon var nok xbox kontrolleren den mest foretrukne, den var vertfall det for min del, men i mitt og mange andre sitt syn har xbox one kontrolleren tapt seg fra 360 kontrolleren rent ergonomisk, spesielt fadesen med skulderknappene igjen. De er etter MIN mening dårlige både ergonomisk og mekanisk, men igjen så er det min mening, det er der forskjellen ligger. Du synst ikke PS4 kontrolleren er god og det er din mening, ikke resten av verdens befolkning som du selv tror. Forøvri er jeg 23 ikke langt over 25 :) men følger særdeles lite med på comp på konsoll da jeg foretrekker å følge akkurat den sporten på PC, da det hele har en del mer serriøs tone over seg etter MIN mening.

 

Så har PS4 solgt en smule mer konsoller enn Xbox One også, hehe :)

Blir nok en god del fler som bruker en DS4 da. Og har ikke hørt mye negativt om den av de som har en PS4.

Jeg synes det var en veldig god forbedring fra DS3 ihvertfall.

Lenke til kommentar

Tipper 80 % av de profesjonelle spillerne hadde foretrukket PS4 kontrolleren om Sony sponset esport turneringene de deltok på. Syns PS4-kontrolleren er helt topp, og ingen av mine venner her sagt noe negativt om den.

Du tipper? Jeg tipper du tar grådig feil. Sony og MS hadde begge turnering i form av COD MW2.. Xbox kom seirende ut av det fordi det fantes bedre og flere attraktive spillere på Xbox. Hvorfor de valgte å spille på Xbox360 er fordi det var den konsollen de mest sannsynelig skaffet seg først/personlige refreanser.. Hadde det vært slik at Sony's kontroll hadde vært bedre så ville det resultert i at flere pro gamere hadde valgt det fra early on.. Først og fremst så var det Halo som startet ordentlig i gang kompetivit gaming på Xbox. Det tiltrakk seg spillere som ønsket mer enn bare casual playing. Så ble Xbox360 lansert og Halo 3 kom ut. Flere av de proffe går fra Xbox over til Xbox360 som igjen fører til et mer comp markede..

 

Jeg kunne sikkert ha skrevet en lang forklaring på hvorfor det er slik som det er.. Det handler ikke noe om at Microsoft sponser, for det gjorde Sony også. Men hva som er best og mest optimale for pro gaming, å der gikk Xbox seirende ut.

 

Av en eller annen grunn så tåler ikke PS folk å høre at Microsoft er bedre enn de på noe. Det er som de absolutt skal argumentere for at konsollen er perfekt og feilfri. Mens jeg og mange andre har null problemer med å inrømme at playstation er best når det kommer til casual gaming og ytelse etc. Men akkurat når det kommer til pro gaming så er ikke Sony i nærheten av å tilfredstille proffesjonele gamere sitt behov.

Lenke til kommentar

Du tipper? Jeg tipper du tar grådig feil. Sony og MS hadde begge turnering i form av COD MW2.. Xbox kom seirende ut av det fordi det fantes bedre og flere attraktive spillere på Xbox. Hvorfor de valgte å spille på Xbox360 er fordi det var den konsollen de mest sannsynelig skaffet seg først/personlige refreanser.. Hadde det vært slik at Sony's kontroll hadde vært bedre så ville det resultert i at flere pro gamere hadde valgt det fra early on.. Først og fremst så var det Halo som startet ordentlig i gang kompetivit gaming på Xbox. Det tiltrakk seg spillere som ønsket mer enn bare casual playing. Så ble Xbox360 lansert og Halo 3 kom ut. Flere av de proffe går fra Xbox over til Xbox360 som igjen fører til et mer comp markede..

 

Jeg kunne sikkert ha skrevet en lang forklaring på hvorfor det er slik som det er.. Det handler ikke noe om at Microsoft sponser, for det gjorde Sony også. Men hva som er best og mest optimale for pro gaming, å der gikk Xbox seirende ut.

 

Av en eller annen grunn så tåler ikke PS folk å høre at Microsoft er bedre enn de på noe. Det er som de absolutt skal argumentere for at konsollen er perfekt og feilfri. Mens jeg og mange andre har null problemer med å inrømme at playstation er best når det kommer til casual gaming og ytelse etc. Men akkurat når det kommer til pro gaming så er ikke Sony i nærheten av å tilfredstille proffesjonele gamere sitt behov.

 

 

Det er der du tar helt feil, de fleste med noen unntak er fult klar over at Playstation ikke er perfekt og utrykker seg derreter, jeg anser ikke meg selv som noen "playstation mann" heller, jeg har null merke lojalitet, slik det børr være, etter dine preferanser har jeg vært både sega mann , nintendo mann , sony mann og microsoft mann. PSN har vært en kattastrofe den siste tiden og slik det er i dag så spiller jeg langt mer på Xbone pga Forza Horizon 2. Du hyler å klager hver gang noen har et annet synspunkt en deg og kaller folk fanboys og "PS folk" forde en er uening med deg, Så her tror jeg det er du som sliter med å tåle at konsollen din ikke er perfekt, du er langt værre enn de fleste "PS folkene" som henger på forumet her. Det eneste jeg ville med det mitt inlegg i utgangspunkte var å argumentere for at ergonomien på begge kontrollene i denne konsoll genrasjonen er såpass god at det hele kommer ned til personlige preferanser og ikke kan brukest som et gylden argumentasjon for hverken det ene eller det andre, noe du nekter å akseptere.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er jo måten du kommer med slike ting frem med. Og tror du ikke PS4 har proffesjonelle gamere som du sier MS har? Skulle tro det var KUN på Xbox det er proffesjonelle gamere.

 

Vær så snill å dra frem et eksempel på hvor jeg sier at det KUN finnes på Xbox? Jeg er da fullt klar over at det finnes på Sony. Men å mene at det er flere på Sony blir som å skyte seg selv i foten. Det blir for dumt rett og slett. Å nei Sony har så å si ingen som lever av å spille competivit på konsollen deres rett og slett fordi det ikke er noe comp der.. Å leve på youtube er en annen ting.

Lenke til kommentar

Sony og MS hadde begge turnering i form av COD MW2.. Xbox kom seirende ut av det fordi det fantes bedre og flere attraktive spillere på Xbox. Hvorfor de valgte å spille på Xbox360 er fordi det var den konsollen de mest sannsynelig skaffet seg først/personlige refreanser.. Hadde det vært slik at Sony's kontroll hadde vært bedre så ville det resultert i at flere pro gamere hadde valgt det fra early on.. Først og fremst så var det Halo som startet ordentlig i gang kompetivit gaming på Xbox. Det tiltrakk seg spillere som ønsket mer enn bare casual playing. Så ble Xbox360 lansert og Halo 3 kom ut. Flere av de proffe går fra Xbox over til Xbox360 som igjen fører til et mer comp markede..

 

At "pro gamere" foretrakk 360 kontrolleren over PS3 kontrolleren betyr ikke automatisk at da er PS4 kontrolleren dårligere enn Xbox One kontrolleren. Har faktisk nesten sett bare skryt av PS4 kontrolleren, og de fleste tester jeg finner på nettet synes kontrollerne nå er jevngode (i motsetning til PS360 perioden).

 

Det at de fleste "pro gamere" fortsatt spiller på Xbox er vel mer et resultat av at den etablerte seg som den ledende plattformen innen "competetive console gaming" i PS360 perioden, og ikke for at den har den desidert beste kontrolleren denne generasjonen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men når alt rundes ned til alt, så er vel det viktigste her hvilken konsoll folk foretrekker. Og det er jo helt klart PS4 :p

 

Ja merkelig nok. Ikke finnes det noe særlig spill til den, ikke er OS'et noe fint eller praktisk, ikke er serverne stabile og ikke er Sony flinke til å komme med oppdateringer.. Å ha 20% flere pixler må være viktig for folk

Endret av major_stuen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...