Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

 

 

Håper begge lykkes, flere spill på oss.

 

Blir det? Jeg tror det beste for spillerene er om begge feiler.

 

AtW

 

At PC er igjen som et slags eneveldet? Kanskje, men om Sony og MS sluttet å pushe eksklusiver ville det blitt en del tomrom i industrien. Klart man har jo Nintendo, men vil de klare å fylle hullene?

 

 

Jeg tror alle de andre produsentene, som kunne lage spill fritt, og slapp å bruke tid på konverteringer og annet plattformtrøbbel hadde fylt tomrommet og vel så det.

 

AtW

 

Jeg ser og forstår hva du mener, men siden pengene rår, ville det da ikke blitt krig imellom Utgivere for PC deler, plutselig kan man ikke spille TW3 eller Batman: Arkham City på et AMD skjermkort, fordi Nvidia har inngått avtaler o.l? Blir det plutselig samme konsept som konsoller. Eller er jeg helt på bærtur?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser og forstår hva du mener, men siden pengene rår, ville det da ikke blitt krig imellom Utgivere for PC deler, plutselig kan man ikke spille TW3 eller Batman: Arkham City på et AMD skjermkort, fordi Nvidia har inngått avtaler o.l? Blir det plutselig samme konsept som konsoller. Eller er jeg helt på bærtur?

 

 

Antakeligvis er du på bærtur, det er jo ikke sånn i dag, hvorfor skulle det bli sånn i framtida?

 

AtW

Endret av Malvado
Slanket pyramiden
Lenke til kommentar

 

Meningsløst latterlig, men skulle ikke forundre meg, konsoller bra for gamere osv som vi akkurat diskuterte? Det virker ikke for meg som det er bra med en aktør som kontrollerer hele plattformer på denne måten ihvertfall.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Antakeligvis er du på bærtur, det er jo ikke sånn i dag, hvorfor skulle det bli sånn i framtida?

 

AtW

 

Fordi konsollene enda er på markedet, de tjener vel ikke nok på det per idag om de gjør slik? Og du ser jo sånn smått at for eksempel Nvidia får noen eksklusive effekter og slikt i Unity.

Endret av Malvado
Slanket Pyramiden.
Lenke til kommentar

Om PC-markedet blir enda større, så vil vel andre levarandører uten lock-in i såfall presse seg inn, det er jo en av fordelene med en åpen plattform, man kan gjøre sånn en stund, men det er sjelden det varer. Dog tipper jeg det aldri vil skje. Produsentene har mye mindre interesse av å inngå slike deals på PC også, der ikke hele plattformen er under kontroll

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har aldri brydd meg særlig om grafikk. Så lenge spillet er spillbart og ikke ødelegger spill opplevelsen så er jeg fornøyd.

Kan sammenligne det litt som med at Ps4 er blu ray mens Xbox One er DVD..

Forskjellen er liten og kvaliteten på "filmen" ( spillet) er like god som om det skulle vært det ene eller andre.

Folk faller veldig for Eye candy ting.. TV-kanaler i HD, Blu Ray, folk som bruker 9000kr etc på en PC kun for å spille med best mulig innstillinger. Så ikke rart at mange går for PS4 bare på grunn at spillet skal se "penere" ut.

 

Det er jo bare å se på alle de som bryr seg og diskuterer om grafikk, oppløsning etc her, det er en del PS4 folk, om ikke alle nesten..

Lenke til kommentar

Jeg har aldri brydd meg særlig om grafikk. Så lenge spillet er spillbart og ikke ødelegger spill opplevelsen så er jeg fornøyd.

Kan sammenligne det litt som med at Ps4 er blu ray mens Xbox One er DVD..

Forskjellen er liten og kvaliteten på "filmen" ( spillet) er like god som om det skulle vært det ene eller andre.

Folk faller veldig for Eye candy ting.. TV-kanaler i HD, Blu Ray, folk som bruker 9000kr etc på en PC kun for å spille med best mulig innstillinger. Så ikke rart at mange går for PS4 bare på grunn at spillet skal se "penere" ut.

 

Det er jo bare å se på alle de som bryr seg og diskuterer om grafikk, oppløsning etc her, det er en del PS4 folk, om ikke alle nesten..

 

Det er bare det at 1. Grafikk påvirker opplevelsen av spillet 2. Det er ingen gameplay-chip i noen av konsollene, og det er tross alt hardware vi snakker om. Det er dermed hardwaren som skal levere, hvorfor ikke ha en plattform som faktisk kan levere bedre spill, når det ikke er noe på den plattformen som begrenser mulighetene for gameplay (om noe er det motsatt, bedre hardware gir større fleksibilitet mtp gameplay)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"På tide å komme seg tilbake til topic folkens! En videre diskusjon rundt Pc vs Xbox vs PS4 og hva som er best for markedet egner seg faktisk i en annen tråd så ta diskusjonen videre der."

 

Ikke rettet mot moderator, men siden det er enkelte som gang på gang kommer hopper inn i tråden for å diskutere konsoll vs PC, hadde det kanskje vært en ide å lage en egen tråd for dette heller enn å med jevne mellomrom kuppe denne tråden?

Lenke til kommentar

Jeg har aldri brydd meg særlig om grafikk. Så lenge spillet er spillbart og ikke ødelegger spill opplevelsen så er jeg fornøyd.

Kan sammenligne det litt som med at Ps4 er blu ray mens Xbox One er DVD..

Forskjellen er liten og kvaliteten på "filmen" ( spillet) er like god som om det skulle vært det ene eller andre.

Folk faller veldig for Eye candy ting.. TV-kanaler i HD, Blu Ray, folk som bruker 9000kr etc på en PC kun for å spille med best mulig innstillinger. Så ikke rart at mange går for PS4 bare på grunn at spillet skal se "penere" ut.

 

Det er jo bare å se på alle de som bryr seg og diskuterer om grafikk, oppløsning etc her, det er en del PS4 folk, om ikke alle nesten..

 

Ville du føretrukke å spille eit spill med 720p og pen grafikk samt 30fps eller ville du føretrukke å spille med 1080p og middels grafikk samt 60fps?

Lenke til kommentar

Meget surt: "Project Cars apparently no longer appears in this year.

Actually, the racing game on November 21, 2014 should appear for PC, PS4 and Xbox One. The relevant information should have been published so far only in the World of Mass Development forum to the supporters.

Yet in the course of the day the new release date of Project Cars will be announced clearly."

Endret av Infamous Toman
Lenke til kommentar

Må bare få sagt at etter DriveClub kom og alle PSN-problemene, så mister Sony meg mer og mer tilbake til Microsfot igjen.

Har begge, likte PS4 mest, men ser nå på listen min over kommende spill, at jeg nok blir å kjøpe CoD, AC Unity og diverse til XboxOne med hensyn til online-stabilitet.

Forrige generasjon gikk det kun i X360, og PS3 ble brukt til noen få ekslusive titler.
PS4 ble hovedsaklig brukt til multiplats, og XO til eksklusive.
Men etter å ha kjøpt Destiny til XO, og alle de problemene jeg opplever med PSN og DriveClub, ser jeg at spill som baserer seg på online, nok er tryggere å kjøpe til XboxOne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må bare få sagt at etter DriveClub kom og alle PSN-problemene, så mister Sony meg mer og mer tilbake til Microsfot igjen.

Har begge, likte PS4 mest, men ser nå på listen min over kommende spill, at jeg nok blir å kjøpe CoD, AC Unity og diverse til XboxOne med hensyn til online-stabilitet.

Forrige generasjon gikk det kun i X360, og PS3 ble brukt til noen få ekslusive titler.

PS4 ble hovedsaklig brukt til multiplats, og XO til eksklusive.

Men etter å ha kjøpt Destiny til XO, og alle de problemene jeg opplever med PSN og DriveClub, ser jeg at spill som baserer seg på online, nok er tryggere å kjøpe til XboxOne.

Skulle gjerne gjort det samme men var på elkjøp i går og prøvde xbone kontrolleren og den var helt horrible å holde med hendene mine :/ Merkelig at de har gjort den mindre enn 360 kontrolleren da skulderknappene var umulig å trykke på med mindre jeg kroket fingrene mine :(

Lenke til kommentar

Skjønner deg godt jeg Tor Rasmussen. Om ikke Sony får ut fingeren snart så tror jeg helt ærlig mange vil si "fuck this" og skifte. Og så starter word of mouth karusellen og det kan faktisk ende opp med å få konsekvenser for salget for Sony.

 

EDIT: Når du nevnte kontrolleren Ooinaru. Så kjøpte en kompis PS4 igår. Og belegget på stikkene var helt annerledes en hva jeg har på mine. Det er et nytt og ekstremt dårlig belegg på dem av type billig plast. Andre som har oppdaget dette?

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...