Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nja, det har vært endel diskusjoner om hvilken konsoll man bør velge om man har PC for eksempel, og man har jo de som har hevdet at Sonys eksklusive kommer til å havne like ofte på PC som Microsoft sine. Jeg kommer til å vente lenge med å kjøpe en Xbox One om jeg uansett kan spille de fleste spillene jeg ønsker på PC litt senere, og da kjøre de bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man skal ikke kjøpe en konsoll eller PC bare pga. hardware.

 

Det er desverre altfor mange som kjøper en konsoll blindt, og så sutrer de over at mange av spillene de liker ikke kommer på den konsollen de har kjøpt.

 

Tredje parts er for det meste likt mellom Xbone og PS4, så det er bare å se på de ekslusive for å velge rett konsoll.

Det beste er å kjøpe alle 3 konsoller og ha en gaming PC for å få alt.

 

Jeg har pleid å kjøpe alle konsoller fordi jeg ville ha de ekslusive på alle konsoller, men på nyeste generasjon så bare øker backlog av spill som ikke er rørt, så jeg er ferdig med å eie alle.

Fortsetter med backlog i lengre tid + snacks som Bayonetta 2, The Devils Third og Xenoblade Chronicles X f.eks.

Lenke til kommentar

Nå har dette vært et tema siden tråden ble startet omtrent, så hvorfor begynne å sutre nå?

Hmm? Du trenger ikke å være nedlatende. Det høres egentlig mer ut som om det er du som sutrer.

 

Dette er en tråd om PS4 vs Xbox One, og hvor spillene er å få tak i betyr også endel.

Jepp. Noen spill kan ikke fås tak i på XBO, noen spill kan ikke fås tak i på PS4.

 

Hvis ikke får vi droppe å diskutere alle multiplatformspill her, siden de tross alt kommer på PC.

Hæ? Hva har det å gjøre med det jeg sa?

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er vel relevant i tråden i den form at det er en Ps4 vs Xbox one tråd. Direkte oversatt , hvilken konsoll er best, som så diskuteres/krangles om i tråden. Om et eksklusivt spill til noen av konsollene også kommer til PC så blir det med en gang en mindre grunn for noen å kjøpe den aktuelle konsollen, da det spillet de eventuelt vil ha er å få tak i på PC som de da gjerne har stående. Derfor vil da den aktuelle konsollen miste et poeng for vedkommende. Derfor er det relevant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Nå har dette vært et tema siden tråden ble startet omtrent, så hvorfor begynne å sutre nå?

Hmm? Du trenger ikke å være nedlatende. Det høres egentlig mer ut som om det er du som sutrer.

 

Dette er en tråd om PS4 vs Xbox One, og hvor spillene er å få tak i betyr også endel.

Jepp. Noen spill kan ikke fås tak i på XBO, noen spill kan ikke fås tak i på PS4.

 

Hvis ikke får vi droppe å diskutere alle multiplatformspill her, siden de tross alt kommer på PC.

Hæ? Hva har det å gjøre med det jeg sa?

 

 

Jeg sutrer over sutring. Det var kanskje ikke ment sånn, men det var sånn jeg leste det. Isåfall så unnskylder jeg det.

 

Ja, nettopp. De har eksklusver, og konsolleksklusiver. Og som du sikkert vet, så bryr folk seg om det, det er spill man kun kan få tak i på den konsollen, som gjør at man vil ha den. Eller spill man like gjerne vil kan spille andre steder. Å nevne at et spill kommer på PC i tillegg (som fremdeles ikke er sikkert, og man vet heller ikke når) handler ikke i denne tråden først og fremst om at det kommer til PC. Det handler om eksklusiviteten som går over fra full eksklusiv til konsolleksklusiv. Ergo er det PS4 vs Xbox One. Skulle vi laget en PS4 vs Xbox One vs PC så vil vi bare komme frem til at en bra PC er best, og at konsollene kanskje har noen ekslusive man kanskje skulle ønske å spille.

 

Det er så enkelt som beskrevet, det handler om konsolleksklusivitet. Det er noe som for mange betyr like mye, om ikke mer enn eksklusivitet. Dettte tullballet om at man ikke kan dra inn PC på noen omstendighet er helt tullete, da det kommer flere og flere argumenter for at man ikke kan dra inn det argumentet og det argumentet fordi det har noe med PC å gjøre. Selv om det i hovedsak for de som bryr seg handler om selve konsollene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er så enkelt som beskrevet, det handler om konsolleksklusivitet. Det er noe som for mange betyr like mye, om ikke mer enn eksklusivitet. Dettte tullballet om at man ikke kan dra inn PC på noen omstendighet er helt tullete, da det kommer flere og flere argumenter for at man ikke kan dra inn det argumentet og det argumentet fordi det har noe med PC å gjøre. Selv om det i hovedsak for de som bryr seg handler om selve konsollene.

 

Hvis PC skal være med i samtalen så stemmer jeg i så fall for at tråden blir flyttet til en annen forumkategori.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Om et spill er multiplatform så diskuterer man jo hvilken platform det er gjeldene på etter hva tråden indikerer.

Det er bare folk som gjentatte ganger føler å trekke inn PC fordi det er best på alt ifølge dem.

Er ikke værre enn å ikke bruke PC som et argument for å la vær å kjøpe den konsollen fordi de spillene kommer på PC osv..

Lenke til kommentar

 

Det er så enkelt som beskrevet, det handler om konsolleksklusivitet. Det er noe som for mange betyr like mye, om ikke mer enn eksklusivitet. Dettte tullballet om at man ikke kan dra inn PC på noen omstendighet er helt tullete, da det kommer flere og flere argumenter for at man ikke kan dra inn det argumentet og det argumentet fordi det har noe med PC å gjøre. Selv om det i hovedsak for de som bryr seg handler om selve konsollene.

 

Hvis PC skal være med i samtalen så stemmer jeg i så fall for at tråden blir flyttet til en annen forumkategori.

 

 

Hoppet du over argumentene til både meg og Evil-Duck? Dette har vært et tema i tråden i over 400 sider. Hvorfor er det først et problem nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hoppet du over argumentene til både meg og Evil-Duck? Dette har vært et tema i tråden i over 400 sider. Hvorfor er det først et problem nå?

 

Jeg har ikke oversett argumentene deres. Enten er PC en del av diskusjonen, eller så er den ikke det. Er den involvert i diskusjonen, så hører ikke tråden hjemme i konsollforumet.

 

Hvorfor er det først et problem nå?

 

Jeg er ikke så ofte inne i denne tråden som en del andre her, og de gangene jeg har vært innom her har jeg for det meste vært involvert i andre diskusjoner.

 

Edit: ..men jeg skal ikke sutre si noe mer om det. Jeg tenkte bare jeg skulle lufte min mening om saken.

 

 

Endret av Leflus
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om en av konsollene hadde fikset så man kunne spille online med PC, hadde ikke det vært et bra argument for en konsoll? Hadde det vært "ulovlig" å diskutere her som et argument _for_ den konsollen, eller hadde vi måttet lage en helt ny tråd siden det er PC involvert?

 

Og hadde du vært mer i tråden så hadde du forstått hvorfor jeg nevner denne sutringen, som har ført til haugevis av skitkasting og personangrep, både her og i Xbox One-tråden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om en av konsollene hadde fikset så man kunne spille online med PC, hadde ikke det vært et bra argument for en konsoll? Hadde det vært "ulovlig" å diskutere her som et argument _for_ den konsollen, eller hadde vi måttet lage en helt ny tråd siden det er PC involvert?

Err. Det hadde vært en fordel som den ene konsollen hadde hatt over den andre, så det hadde absolutt vært relevant for denne tråden. Det er ikke helt ulikt hvordan den ene konsollen har spill som den andre ikke har.

 

Se på det på den samme måten som sammenligninger mellom multiplatformspill blir behandlet i denne tråden. Skal man begynne å trekke frem PC hver gang det rapporteres at et spill ser bedre ut på PS4 enn på XBO?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og her er det snakk om hva en konsoll har over den andre, eksklusiver eller konsolleksklusiver. For noen betyr det ikke så mye, for andre betyr det mye. Litt som oppløsning og framerate, som jo har vært diskutert mange ganger.

 

Her er det ikke snakk om at a) hei gutter, Sunset Overdrive kommer til PC. Her det snakk om at b) hei gutter, Xbox One har kanskje en eksklusiv som kanskje er konsolleksklusiv.

Om du ser på a) og b), så er informasjonen så og si det samme, men punkt a) handler om PC, mens punkt b) handler om konsoll. Det er et spørsmål på hvordan man legger frem relevant informasjon, og hva poenget med informasjonen er. Punkt a) hadde ikke passet inn, for det handler primært om PC. Punkt b) handler primært om konsoll, og har ergo noe her å gjøre.

 

Og ja, det har vi sett mange, mange ganger. Da først og fremst fra Xbox One-folkene som mener at om de med PS4 bryr seg så fælt om oppløsning og framerate, hvorfor spiller de da ikke det på PC?

Dette er et forum hvor de som diskuterer spill oftest brenner mer enn gjennomsnittet for spill. Sjansen for at vi har en PC, og en eller flere konsoller er stor. Denne tråden er fin for alle. Det diskuteres som sagt masse om spill som kjører bedre på PS4 enn Xbox One, et emne som egentlig ikke er så veldig interessant lenger, da det så og si er standarden, men jeg kommer uansett til å handle disse spillene på PC om det er mulig. Rett og slett fordi jeg vil at spillet skal kjøre så bra som mulig. Ærlig sak.

Jeg har hverken kjøpt meg en Xbox One eller PS4 enda, men kommer til å handle begge. Etterhvert, nå er utvalget veldig labert, og jeg ser ingen grunn til å handle det. Når jeg via denne tråden har fått vite at Xbox One har "mistet" noen eksklusive så gjør det at jeg kunne sett på PS4 som et bedre kjøp nå, men sånn helt ærlig så synes jeg ikke det da det fremdeles er veldig lite spill der.

 

Men jeg vil uansett vite forskjellene. På godt og vond. Hva er forskjellene mellom Xbox One og PS4? Det er det flere som vil. Og her har vi som snakket over, diskutert b), ikke a).

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det skjer alltid at det kommer en eller annen PC elite fyr og trekker PC inn når man sier at spillet ser bedre ut på ps4 kontra Xbox. Eller generelt alt som de tror pcen er bedre på føler de seg nødt til å fremheve i en hver diskusjon for å trekke ned konsollene fordi de mener pcn er best på alt uansett hva.

Lenke til kommentar

Og her er det snakk om hva en konsoll har over den andre, eksklusiver eller konsolleksklusiver. For noen betyr det ikke så mye, for andre betyr det mye. Litt som oppløsning og framerate, som jo har vært diskutert mange ganger.

 

Her er det ikke snakk om at a) hei gutter, Sunset Overdrive kommer til PC. Her det snakk om at b) hei gutter, Xbox One har kanskje en eksklusiv som kanskje er konsolleksklusiv.

 

Om du ser på a) og b), så er informasjonen så og si det samme, men punkt a) handler om PC, mens punkt b) handler om konsoll. Det er et spørsmål på hvordan man legger frem relevant informasjon, og hva poenget med informasjonen er. Punkt a) hadde ikke passet inn, for det handler primært om PC. Punkt b) handler primært om konsoll, og har ergo noe her å gjøre.

 

Og ja, det har vi sett mange, mange ganger. Da først og fremst fra Xbox One-folkene som mener at om de med PS4 bryr seg så fælt om oppløsning og framerate, hvorfor spiller de da ikke det på PC?

 

Dette er et forum hvor de som diskuterer spill oftest brenner mer enn gjennomsnittet for spill. Sjansen for at vi har en PC, og en eller flere konsoller er stor. Denne tråden er fin for alle. Det diskuteres som sagt masse om spill som kjører bedre på PS4 enn Xbox One, et emne som egentlig ikke er så veldig interessant lenger, da det så og si er standarden, men jeg kommer uansett til å handle disse spillene på PC om det er mulig. Rett og slett fordi jeg vil at spillet skal kjøre så bra som mulig. Ærlig sak.

 

Jeg har hverken kjøpt meg en Xbox One eller PS4 enda, men kommer til å handle begge. Etterhvert, nå er utvalget veldig labert, og jeg ser ingen grunn til å handle det. Når jeg via denne tråden har fått vite at Xbox One har "mistet" noen eksklusive så gjør det at jeg kunne sett på PS4 som et bedre kjøp nå, men sånn helt ærlig så synes jeg ikke det da det fremdeles er veldig lite spill der.

 

Men jeg vil uansett vite forskjellene. På godt og vond. Hva er forskjellene mellom Xbox One og PS4? Det er det flere som vil. Og her har vi som snakket over, diskutert b), ikke a).

Buckback mountain?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...