Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

 

Stemmer det? Tallene jeg har sett for xbone er på ca 800 000 i kvartalet? Dvs 3,2 mill i året. X360 solgte såvidt jeg kan se 1,5 millioner på den første måneden, og 10 mill de første 3,5 årene?

 

AtW

 

XBO startet veldig bra sammenlignet med 360, men salget har sunket de to siste kvartalene. Sammenlagt ligger den fortsatt noe foran 360.

 

De tre første kvartalene til XBO:

3,9 mill

1,2 mill

1.1 mill (men MS la sammen tallene til XBO og 360 i dette kvartalet)

 

De tre første kvartalene til 360:

1,5 mill

1,7 mill

1,8 mill

 

 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Stemmer det? Tallene jeg har sett for xbone er på ca 800 000 i kvartalet? Dvs 3,2 mill i året. X360 solgte såvidt jeg kan se 1,5 millioner på den første måneden, og 10 mill de første 3,5 årene?

 

AtW

 

XBO startet veldig bra sammenlignet med 360, men salget har sunket de to siste kvartalene. Sammenlagt ligger den fortsatt noe foran 360.

 

De tre første kvartalene til XBO:

3,9 mill

1,2 mill

1.1 mill (men MS la sammen tallene til XBO og 360 i dette kvartalet)

 

De tre første kvartalene til 360:

1,5 mill

1,7 mill

1,8 mill

 

 

 

 

Forhåpentligvis blir det bedre tall. Xbox One har solgt bedre enn Playstation 4 i Storbritannia den siste tiden, antageligvis på grunn av FIFA 15 inkludert i flere av pakkene. Nå kommer også en pakke med Assassins Creed Unity.

Lenke til kommentar

Har fjernet en del sidesprang / off topic.
Hold dere til tema og riktige konsoller , diskusjoner rundt Nintendo etc hører hjemme i andre tråder.
Og ikke minst, si ifra når avsporinger oppstår istedenfor å ta saken i egne hender.'
Som vanlig skal ikke dette innlegget kommenteres, ta det via pm eller tilbakemeldinger.
Mvh Malvado

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

 

 

 

Stemmer det? Tallene jeg har sett for xbone er på ca 800 000 i kvartalet? Dvs 3,2 mill i året. X360 solgte såvidt jeg kan se 1,5 millioner på den første måneden, og 10 mill de første 3,5 årene?

 

AtW

 

XBO startet veldig bra sammenlignet med 360, men salget har sunket de to siste kvartalene. Sammenlagt ligger den fortsatt noe foran 360.

 

De tre første kvartalene til XBO:

3,9 mill

1,2 mill

1.1 mill (men MS la sammen tallene til XBO og 360 i dette kvartalet)

 

De tre første kvartalene til 360:

1,5 mill

1,7 mill

1,8 mill

 

 

 

 

Ok, når det siste kvaratalet for XBO er 800k ifølge det jeg har sett (300k x360), så vil jeg si man er veldig snill i sin tolkning av de tallene om man mener det tyder på at xbo gjør det bedre enn 360 (som i tillegg er nesten 10 år siden, når markedet var mindre)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Håper begge lykkes, flere spill på oss.

 

Blir det? Jeg tror det beste for spillerene er om begge feiler.

 

AtW

 

At PC er igjen som et slags eneveldet? Kanskje, men om Sony og MS sluttet å pushe eksklusiver ville det blitt en del tomrom i industrien. Klart man har jo Nintendo, men vil de klare å fylle hullene?

Lenke til kommentar

 

 

Håper begge lykkes, flere spill på oss.

 

Blir det? Jeg tror det beste for spillerene er om begge feiler.

 

AtW

 

At PC er igjen som et slags eneveldet? Kanskje, men om Sony og MS sluttet å pushe eksklusiver ville det blitt en del tomrom i industrien. Klart man har jo Nintendo, men vil de klare å fylle hullene?

 

 

Jeg tror alle de andre produsentene, som kunne lage spill fritt, og slapp å bruke tid på konverteringer og annet plattformtrøbbel hadde fylt tomrommet og vel så det.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Håper begge lykkes, flere spill på oss.

 

Blir det? Jeg tror det beste for spillerene er om begge feiler.

 

AtW

 

At PC er igjen som et slags eneveldet? Kanskje, men om Sony og MS sluttet å pushe eksklusiver ville det blitt en del tomrom i industrien. Klart man har jo Nintendo, men vil de klare å fylle hullene?

 

 

Jeg tror alle de andre produsentene, som kunne lage spill fritt, og slapp å bruke tid på konverteringer og annet plattformtrøbbel hadde fylt tomrommet og vel så det.

 

AtW

 

Jeg tror ikke du skjønner konsekvensene om dette har skjedd. Sony/MS spyr en hel haug med penger rundt seg for å kjøpe seg rettigheter til spill, og jo flere platformer, jo flere potensielle kjøpere.

 

Konsollsalg er LANGT større enn PC-salg. Jeg tror de færreste av de med konsoller hadde investert i en PC om konsoller hadde blitt avsluttet.

 

Spill hadde også blitt enormt mye dyrere ettersom spillsalget hadde stupt. Jo flere platformer, jo bedre.

Lenke til kommentar

 

Forhåpentligvis blir det bedre tall. Xbox One har solgt bedre enn Playstation 4 i Storbritannia den siste tiden, antageligvis på grunn av FIFA 15 inkludert i flere av pakkene. Nå kommer også en pakke med Assassins Creed Unity.

 

Mhm.

 

Blir dessuten spennende å se om hva Master Chief Collection kan gjøre for konsollen. Jeg tviler på at spillet vil ha like stor drakraft som Gears of War 1, men det burde absolutt ha en positiv effekt på konsollen.

 

 

 

Ok, når det siste kvaratalet for XBO er 800k ifølge det jeg har sett (300k x360), så vil jeg si man er veldig snill i sin tolkning av de tallene om man mener det tyder på at xbo gjør det bedre enn 360 (som i tillegg er nesten 10 år siden, når markedet var mindre)

 

 

AtW

 

Det er de sammenlagte tallene folk snakker om når de sier at XBO gjør det bedre enn 360. Du kan ikke bare ta et individuelt kvartal og bruke det som basis for argumentet ditt. 360 hadde for eksempel to elendige kvartal i finansåret 2006/2007: 0,5 mill (januar-mars) og 0,7 mill (april-juni).

 

Dersom XBO fortsetter å selge 800K hvert kvartal vil det selvfølgelig være en dårlig trend for konsollen, men inntil videre er de sammenlagte tallene for XBO høyere enn de sammenlagte tallene for 360.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Håper begge lykkes, flere spill på oss.

 

Blir det? Jeg tror det beste for spillerene er om begge feiler.

 

AtW

 

At PC er igjen som et slags eneveldet? Kanskje, men om Sony og MS sluttet å pushe eksklusiver ville det blitt en del tomrom i industrien. Klart man har jo Nintendo, men vil de klare å fylle hullene?

 

 

Jeg tror alle de andre produsentene, som kunne lage spill fritt, og slapp å bruke tid på konverteringer og annet plattformtrøbbel hadde fylt tomrommet og vel så det.

 

AtW

 

Jeg tror ikke du skjønner konsekvensene om dette har skjedd. Sony/MS spyr en hel haug med penger rundt seg for å kjøpe seg rettigheter til spill, og jo flere platformer, jo flere potensielle kjøpere.

 

Konsollsalg er LANGT større enn PC-salg. Jeg tror de færreste av de med konsoller hadde investert i en PC om konsoller hadde blitt avsluttet.

 

Spill hadde også blitt enormt mye dyrere ettersom spillsalget hadde stupt. Jo flere platformer, jo bedre.

 

 

 

 

 

 

 

Håper begge lykkes, flere spill på oss.

 

Blir det? Jeg tror det beste for spillerene er om begge feiler.

 

AtW

 

At PC er igjen som et slags eneveldet? Kanskje, men om Sony og MS sluttet å pushe eksklusiver ville det blitt en del tomrom i industrien. Klart man har jo Nintendo, men vil de klare å fylle hullene?

 

 

Jeg tror alle de andre produsentene, som kunne lage spill fritt, og slapp å bruke tid på konverteringer og annet plattformtrøbbel hadde fylt tomrommet og vel så det.

 

AtW

 

Jeg tror ikke du skjønner konsekvensene om dette har skjedd. Sony/MS spyr en hel haug med penger rundt seg for å kjøpe seg rettigheter til spill, og jo flere platformer, jo flere potensielle kjøpere.

 

Konsollsalg er LANGT større enn PC-salg. Jeg tror de færreste av de med konsoller hadde investert i en PC om konsoller hadde blitt avsluttet.

 

Spill hadde også blitt enormt mye dyrere ettersom spillsalget hadde stupt. Jo flere platformer, jo bedre.

 

 

De spyr om seg med penger for å tjene mere penger på sine lukkede plattformer, å kjøpe rettigheter til spillene er jo bare å låse vekk spill fra andre brukere, og at det er flere potensielle kjøpere med flere plattformer er jo rett og slett ikke riktig.

 

Det selges vel mer til PC om enn det gjøres til noen av konsollene?

 

Ser ingen dekning for stupt spillsalg, det er etterspørsel etter spill uansett, og PC-spill er i dag allerede billigere enn konsollspill.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Forhåpentligvis blir det bedre tall. Xbox One har solgt bedre enn Playstation 4 i Storbritannia den siste tiden, antageligvis på grunn av FIFA 15 inkludert i flere av pakkene. Nå kommer også en pakke med Assassins Creed Unity.

 

Mhm.

 

Blir dessuten spennende å se om hva Master Chief Collection kan gjøre for konsollen. Jeg tviler på at spillet vil ha like stor drakraft som Gears of War 1, men det burde absolutt ha en positiv effekt på konsollen.

 

 

 

Ok, når det siste kvaratalet for XBO er 800k ifølge det jeg har sett (300k x360), så vil jeg si man er veldig snill i sin tolkning av de tallene om man mener det tyder på at xbo gjør det bedre enn 360 (som i tillegg er nesten 10 år siden, når markedet var mindre)

 

 

AtW

 

Det er de sammenlagte tallene folk snakker om når de sier at XBO gjør det bedre enn 360. Du kan ikke bare ta et individuelt kvartal og bruke det som basis for argumentet ditt. 360 hadde for eksempel to elendige kvartal i finansåret 2006/2007: 0,5 mill (januar-mars) og 0,7 mill (april-juni).

 

Dersom XBO fortsetter å selge 800K hvert kvartal vil det selvfølgelig være en dårlig trend for konsollen, men inntil videre er de sammenlagte tallene for XBO høyere enn de sammenlagte tallene for 360.

 

 

 

 

 

 

 

Jeg bruker ikke individuelle kvartaler, jeg ser på utviklingen, x360 solgte nesten like mye, begynte svakere og har hatt en stigende tendens det første året. Xbone har hatt en synkende tendens. Jeg vil ikke si tallene ser bedre ut for xbone sånn som det er nå, heller motsatt. Kan det snu, selvfølgelig, men å bruke disse tallene til å argumentere for at Xbone ikke gjør det dårlig synes jeg virker feilslått.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

 

Jeg bruker ikke individuelle kvartaler, jeg ser på utviklingen, x360 solgte nesten like mye, begynte svakere og har hatt en stigende tendens det første året. Xbone har hatt en synkende tendens. Jeg vil ikke si tallene ser bedre ut for xbone sånn som det er nå, heller motsatt. Kan det snu, selvfølgelig, men å bruke disse tallene til å argumentere for at Xbone ikke gjør det dårlig synes jeg virker feilslått.

 

AtW

 

To kvartaler er ikke nok når vi vet at det sammenlagte salget til XBO fortsatt er høyere. Julesalget kommer til å fortelle oss mye.

 

XBO selger ikke dårlig, men den gjør det heller ikke bra. Det trenger ikke å være enten eller.

 

Markedene har også vokst en del. 1 million solgte i 2014 er mindre markedsandel enn 1 million solgte var i 2005.

Du glemmer at:

 

-360 var den eneste current-gen konsollen på markedet fra høsten 2005 til høsten 2006

-360 kostet 299$ og 399$ da den kom ut.

-XBO har sterk konkurranse fra PS4

-XBO kostet 499$ da den kom ut, 100$ mer enn konkurrenten.

 

2005 er for øvrig en dårlig sammenligning. 360 hadde alle markedsandelene i den 7. generasjonen i 2005. Vi må til det første året der alle konsollene var lansert for å kunne gjøre en brukbar sammenligning.

 

2007:

Wii: 17 mill

360: 7,3 mill

PS3: 8,7 mill

 

Blir jo spennende å se om Wii U, XBO og PS4 klarer å matche disse tallene, men jeg har mine tvil.

 

(Btw: Dersom Wii ikke blir tatt med i sammenligningen, er ikke de sammenlagte salgstallene til den 7. generasjonen noe høyere enn de sammenlagte tallene til den 6. generasjonen. Ergo må Wii tas med for at en skal kunne si at markedet har vokst.)

 

 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

 

 

Jeg bruker ikke individuelle kvartaler, jeg ser på utviklingen, x360 solgte nesten like mye, begynte svakere og har hatt en stigende tendens det første året. Xbone har hatt en synkende tendens. Jeg vil ikke si tallene ser bedre ut for xbone sånn som det er nå, heller motsatt. Kan det snu, selvfølgelig, men å bruke disse tallene til å argumentere for at Xbone ikke gjør det dårlig synes jeg virker feilslått.

 

AtW

 

To kvartaler er ikke nok når vi vet at det sammenlagte salget til XBO fortsatt er høyere. Julesalget kommer til å fortelle oss mye.

 

XBO selger ikke dårlig, men den gjør det heller ikke bra. Det trenger ikke å være enten eller.

 

Markedene har også vokst en del. 1 million solgte i 2014 er mindre markedsandel enn 1 million solgte var i 2005.

Du glemmer at:

 

-360 var den eneste current-gen konsollen på markedet fra høsten 2005 til høsten 2006

-360 kostet 299$ og 399$ da den kom ut.

-XBO har sterk konkurranse fra PS4

-XBO kostet 499$ da den kom ut, 100$ mer enn konkurrenten.

 

2005 er for øvrig en dårlig sammenligning. 360 hadde alle markedsandelene i den 7. generasjonen i 2005. Vi må til det første året der alle konsollene var lansert for å kunne gjøre en brukbar sammenligning.

 

2007:

Wii: 17 mill

360: 7,3 mill

PS3: 8,7 mill

 

Blir jo spennende å se om Wii U, XBO og PS4 klarer å matche disse tallene, men jeg har mine tvil.

 

(Btw: Dersom Wii ikke blir tatt med i sammenligningen, er ikke de sammenlagte salgstallene til den 7. generasjonen noe høyere enn de sammenlagte tallene til den 6. generasjonen. Ergo må Wii tas med for at en skal kunne si at markedet har vokst.)

 

 

 

 

Det er jo tre kvartaler, og man kan nok si at det ikke er nok, men man kan allikevel dra noe ut av det, kan man bruke det som argument for det ene, så er det vel godt nok til å bruke som argument for det andre også (altså kvaliteten på tallene i seg selv)

 

Og sammenlikner man med salg på 7,3 mill i 2007, så kommer vel xbone enda dårligere ut?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er jo tre kvartaler, og man kan nok si at det ikke er nok, men man kan allikevel dra noe ut av det, kan man bruke det som argument for det ene, så er det vel godt nok til å bruke som argument for det andre også (altså kvaliteten på tallene i seg selv)

 

Trenden du beskriver foregår over to kvartaler. XBO solgte best i det første kvartalet.

 

 

Og sammenlikner man med salg på 7,3 mill i 2007, så kommer vel xbone enda dårligere ut?

 

AtW

 

2007:

Jan-mar 360: 0,5 mill

Apr-jun 360: 0,7 mill

Jul-sep 360: 1,8 mill

Okt-des: 360: 4,3 mill

 

2014:

Jan-mar XBO: 1,2 mill

Apr-jun XBO: 0,8 mill (ubekreftet)

Jul-sep XBO: Ikke annonsert

Okt-des XBO: Ikke annonsert

 

...men det var ikke det jeg ville frem til. Poenget med de tallene var å vise at markedet ikke har økt så dramatisk som enkelte vil ha det til.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg bruker ikke individuelle kvartaler, jeg ser på utviklingen, x360 solgte nesten like mye, begynte svakere og har hatt en stigende tendens det første året. Xbone har hatt en synkende tendens. Jeg vil ikke si tallene ser bedre ut for xbone sånn som det er nå, heller motsatt. Kan det snu, selvfølgelig, men å bruke disse tallene til å argumentere for at Xbone ikke gjør det dårlig synes jeg virker feilslått.

 

AtW

 

To kvartaler er ikke nok når vi vet at det sammenlagte salget til XBO fortsatt er høyere. Julesalget kommer til å fortelle oss mye.

 

XBO selger ikke dårlig, men den gjør det heller ikke bra. Det trenger ikke å være enten eller.

 

Markedene har også vokst en del. 1 million solgte i 2014 er mindre markedsandel enn 1 million solgte var i 2005.

Du glemmer at:

 

-360 var den eneste current-gen konsollen på markedet fra høsten 2005 til høsten 2006

-360 kostet 299$ og 399$ da den kom ut.

-XBO har sterk konkurranse fra PS4

-XBO kostet 499$ da den kom ut, 100$ mer enn konkurrenten.

 

2005 er for øvrig en dårlig sammenligning. 360 hadde alle markedsandelene i den 7. generasjonen i 2005. Vi må til det første året der alle konsollene var lansert for å kunne gjøre en brukbar sammenligning.

 

2007:

Wii: 17 mill

360: 7,3 mill

PS3: 8,7 mill

 

Blir jo spennende å se om Wii U, XBO og PS4 klarer å matche disse tallene, men jeg har mine tvil.

 

(Btw: Dersom Wii ikke blir tatt med i sammenligningen, er ikke de sammenlagte salgstallene til den 7. generasjonen noe høyere enn de sammenlagte tallene til den 6. generasjonen. Ergo må Wii tas med for at en skal kunne si at markedet har vokst.)

 

 

 

 

Glemmer? Det er ingenting av det du sier der som er nytt eller glemt, og ingenting av det du sier som tilsier at 1 million i 2014 ikke utgjør en mindre markedsandel enn det gjorde for ni år siden.

Lenke til kommentar

 

 

Glemmer? Det er ingenting av det du sier der som er nytt eller glemt, og ingenting av det du sier som tilsier at 1 million i 2014 ikke utgjør en mindre markedsandel enn det gjorde for ni år siden.

 

Nei... men det viser at det nødvendigvis ikke er slik at den 8. generasjonen har et større marked enn den 7. generasjonen. Dersom det ikke dukker opp noe som kan ta opp arven etter Wii, så vil de totale salgstallene sannsynligvis bli lavere enn de var forrige generasjon. Kanskje vi får se salgstall som ligner de vi så i den 6. konsollgenerasjonen.

 

Det går uansett ikke an å vite dette sikkert før konsollene har vært ute i 5-6 år.

 

Det vi imidlertid vet med sikkerhet er at markedet for håndholdte konsoller har sunket siden den 7. generasjonen. Dog hovedsaklig fordi DS og PSP sannsynligvis var en unik suksesshistorie som aldri kommer til å gjenta seg.

 

Edit: Den første halvdelen av det forrige innlegget rettet mot deg var ment å være en forklaring på hvorfor XBO ikke selger så godt som den kunne ha gjort. At et marked er større trenger ikke å bety at en maskin automatisk selger bedre. Med den logikken burde Wii U ha vært en gigantisk suksess.

 

 

 

 

 

 

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Et annet viktig poeng angående 360- vs One-salg: 360 var konstant utsolgt og hadde solgt bedre om det var flere på lager, One har ikke vært utsolgt.

Til å begynne med ja. Hvor lenge dette varte er jeg ikke sikker på, men de klarte i hvert fall ikke å nå målet om 13-15 millioner solgte konsoller innen juni 2007 (de endte opp på 11.6 mill).

 

http://www.gamespot.com/articles/microsoft-to-ship-13-15-million-360s-by-june-2007/1100-6154438/

 

Det har blitt spekulert i om Microsoft sendte ut ekstra mange konsoller før julen 2006 fordi de ønsket å nå 10 millioner konsoller så fort som mulig, og at det var det som gjorde at 360 ikke solgte mer enn 1,2 mill i løpet av de seks første månedene av 2007.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...