Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

De gjorde kolsollene billigere for å nå ut til flere kunder. Der gikk både PS4 og XBO i fella. En GTX 760 er ikke akkuratt dyrt å putte i en konsoll som dedikert kort.

 

Da hadde vel prisene vært mer like de for lanseringen av 360 og ps3. Arg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå var jo Witcher 2 en milepæl innen PC grafikk når det kom ut. At witcher 3 skulle være noe dårligere tror jeg ikke. De kan nok helt sikkert justere grafikken ned såpass lavt at de klarer fint å kjøre det 1080P 60 FPS, men velger vel en litt annen vei da de ønsker at spillet skal stå frem som det grafiske powerhouset det faktisk er, på konsoll også. Selv kommer jeg til å spille the witcher 3 på PC da jeg har spilt alle de andre witcher spillene der, og har savegames liggende der. CD Projekt er vertfall en utrvikler jeg står i enorm respekt av og ønsker dem all suksess med the witcher 3 ! :)

 

W3 kunne fint kome ut i 1080p med 60fps på både XO og PS4, men grafikken er viktig for utviklarane og mange av desse spillerene som ikkje bryr seg med oppløsning og bildeflyt vil kjøpe spillet til XO eller PS4 uannsett. Dermed ender nok eg og på å kjøpe dette spillet til PC, spesiellt sia spillet er DRM-fritt.

Lenke til kommentar

 

 

Syns det er fantastisk at man i det hele tatt diskuterer usle 60 fps. Pinlig at ikke PS4 og XBOne klarer å kjøre 60 fps på ALT 100% av tiden.

PS1 kan kjøre 60fps hele veien om den vil. Det er jo bare et valg utviklerne tar med fps vs grafikk, det er ikke snakk om hva de klarer og ikke.

 

Et valg de ikke hadde behøvd å ta hvis konsollene var kraftigere når de ble gitt ut.

 

 

Det hadde jo forsatt vært et valg. Utviklerne hadde fått gjort mer i 30FPS enn i 60FPS uansett hvor kraftig konsollene hadde vært.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

720p på xbox one confirmed?

 

720p på PS4 confirmed?

 

Seriøst, hvorfor nevne den ene uten å nevne den andre? Fyren sier jo at de ikke vet om de før det til uansett, uavhengig av konsoll. Det mer skremmende er at de sliter med å få til smooth 30fps.

 

Nei. Trenden er jo at om et spill ikke når 1080p på hverken ps4 eller xbox one så blir det f.eks. 720p på xbox one og 900p på ps4. Se Battlefield 4. Det er jo bare naturlig siden grafikkdelen i xbox one er en del svakere enn i ps4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det har ikke noe med at man bare ser kritikk av Microsoft... det har med at Sony kan herse og dure frem som de vil uten at brukermassen ser ut til å bry seg nevneverdig. Ser jo det på salgene, den skandalen har jo ikke hatt noen som helst ettervirkninger på salget... tragisk.

 

 

 

 

Ikke det? Så du mener PS3 knuste Xbox 360 like overlegent som PS2 med Xbox? Det er ren innbilning at mengder av tidligere PS2-eiere valgte konkurrentens plattform i forrige generasjon?

 

Det var ikke Sonys glipp som gjorde at folk valgte 360, det var fordi den leverte bedre multiplatts og bedre indies, samt håndkontroller, XBL, for å nevne noe. Hadde den skandalen hatt noen som helst betydning så hadde gamere skygget PS4 som pesten, men folk bryr seg ikke. Har sagt det før og sier det igjen, neste gang det skjer noe sånn på playstation-plattformen, så har folk seg selv å takke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du glemte at PS3 var svindyr når den kom, etter at 360 var lansert.... Sony var høye på seg selv etter PS2 og hadde presentert ren fantasi og bare fjas i forkant av PS3 lanseringen. CGI juks med Motorstorm og Killzone er det vel ingen som glemmer? Flaue E3 fuck ups osv.

 

Så jo, Sony gjorde mye idiotisk de også før konsollen traff markedet med en grusom pris og veldig lite bra spill.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De gjorde kolsollene billigere for å nå ut til flere kunder. Der gikk både PS4 og XBO i fella. En GTX 760 er ikke akkuratt dyrt å putte i en konsoll som dedikert kort.

 

Da hadde vel prisene vært mer like de for lanseringen av 360 og ps3. Arg.

Uenig. Konsollmarkedet preges ikke av grafikk-horer. De som kjøper konsoll vet at PC vil alltid ha bedre grafikk, men samtidig så er det ikke det folk flest bryr seg om. Grafikken er mer enn god nok for folk flest. Så lenge alt er stabilt er det viktigst. I tillegg må prisen være god. Hadde ps4 kostet 6 lapper, hadde de neppe solgt mer enn 1-2 mill konsoller nå.

Lenke til kommentar

Det var ikke Sonys glipp som gjorde at folk valgte 360, det var fordi den leverte bedre multiplatts og bedre indies, samt håndkontroller, XBL, for å nevne noe. Hadde den skandalen hatt noen som helst betydning så hadde gamere skygget PS4 som pesten, men folk bryr seg ikke. Har sagt det før og sier det igjen, neste gang det skjer noe sånn på playstation-plattformen, så har folk seg selv å takke.

 

Så når det går dårlig med PS3, så er det ikke fordi Sony gjorde noe feil, og når det går bra med PS4 så er det heller ikke fordi Sony gjorde noe riktig? Jaha ja, det er jo også en tankegang, da trenger vel ikke Sony å foreta seg noe, for det de velger å gjøre har ingen innvirkning på hvordan det går med produktene deres. :hm:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Foreløpig ser det ut som at Sony har kvittet seg med arrogansen som preget ps3 eraen, noe som antakeligvis har også preget Ps4 salget :)

 

Tviler på at vi kommer til å se flere slike flauser fra MS eller Sony fremover, det er riktignok spekulasjon, men jeg antar at de lærer av sine feil og holder en knapp på det.

 

Synes for øvrig at denne er artig: http://www.pressfire.no/nyheter/XboxOne/8324/Kristoffer-5-hacket-Xbox-One

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Kommer ikke DX 12 til å gjøre konsollene bedre da? Mener å huske at det har en kraftig forbedring.

 

 

first public demos of DirectX 12 and Direct3D 12 — and the improvement over older graphics APIs, such as DirectX 11, is really quite startling. The exact same demo under DirectX 12 consumed 50% less power than the DirectX 11 version. In a similar demo, the higher efficiency and lower overheads of DX12 allowed for a 60% increase in frame rate over DX11 while consuming the same amount of power

 

Fra 13 August 2014

 

Tror ikke 1080p blir noe problem når DX 12 kommer.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

 

Det var ikke Sonys glipp som gjorde at folk valgte 360, det var fordi den leverte bedre multiplatts og bedre indies, samt håndkontroller, XBL, for å nevne noe. Hadde den skandalen hatt noen som helst betydning så hadde gamere skygget PS4 som pesten, men folk bryr seg ikke. Har sagt det før og sier det igjen, neste gang det skjer noe sånn på playstation-plattformen, så har folk seg selv å takke.

 

Så når det går dårlig med PS3, så er det ikke fordi Sony gjorde noe feil, og når det går bra med PS4 så er det heller ikke fordi Sony gjorde noe riktig? Jaha ja, det er jo også en tankegang, da trenger vel ikke Sony å foreta seg noe, for det de velger å gjøre har ingen innvirkning på hvordan det går med produktene deres. :hm:

 

Har noen sagt Sony ikke har gjort noe riktig med PS4?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare for de som lurer. Grunnen for at jeg ikke skriver under "Fantomena" brukeren er fordi at etter TEK-nettverk oppgraderinga kom kunne jeg ikke logge inn med kun brukernavn, og Webby3000 var det eneste jeg fant som jeg hadde fra før her.

 

Noe jeg forresten skrev på NeoGAF angående MS sine 1st party studioer.

 

 

 

I'll wait to judge when they actually do something. Mcirosofts seems to love giving cash to 3rd party devs to make exclusives for them. Microsofts probably have lots of awesome 1st party studios already, but I don't even know what they do.
If MS does another Tomb Raider then MS needs to get out of their ass and use their money on their own 1st party. Giving 3rd party devs a container of moeny just to not release it on any other plattforms are dumbfucked and says lots of things about both companies.
If MS really had an incredible lineup of 1st party studios like Sony who is commited to produce games all the time MS might not have needed to do the TR deal. They do it because their desperate for the amount of sales the PS4 has and they want their own Uncharte 4 (which Spencer has already said), because they don't have a good enough 1st party studio to do this. Which makes everything go back to the amount of 1st party studios they have.
Spencer said in that Eurogamer interview that they want to make an Uncharted-game, but they have tried and they couldn't. THEN BUILD A GOOD STRONG 1ST PARTY STUDIO SO YOU CAN MAKE YOUR OWN UNCHARTED. Naughty Dog is making their third, so there is obviously some problems with MS own studios.
Endret av webby3000
Lenke til kommentar

Kommer ikke DX 12 til å gjøre konsollene bedre da? Mener å huske at det har en kraftig forbedring.

 

 

first public demos of DirectX 12 and Direct3D 12 — and the improvement over older graphics APIs, such as DirectX 11, is really quite startling. The exact same demo under DirectX 12 consumed 50% less power than the DirectX 11 version. In a similar demo, the higher efficiency and lower overheads of DX12 allowed for a 60% increase in frame rate over DX11 while consuming the same amount of power

 

Fra 13 August 2014

 

Tror ikke 1080p blir noe problem når DX 12 kommer.

 

Nei, selv Phil Spencer (sjefen for Xbox) har sagt i media at DX 12 ikke kommer til å gjøre noe stor forskjell.

 

http://www.dualshockers.com/2014/06/17/phil-spencer-directx-12-not-a-massive-change-for-xbox-one-explains-expectations-from-1st-party-studios/

Lenke til kommentar

 

Bare for de som lurer. Grunnen for at jeg ikke skriver under "Fantomena" brukeren er fordi at etter TEK-nettverk oppgraderinga kom kunne jeg ikke logge inn med kun brukernavn, og Webby3000 var det eneste jeg fant som jeg hadde fra før her.

 

Noe jeg forresten skrev på NeoGAF angående MS sine 1st party studioer.

 

 

 

I'll wait to judge when they actually do something. Mcirosofts seems to love giving cash to 3rd party devs to make exclusives for them. Microsofts probably have lots of awesome 1st party studios already, but I don't even know what they do.
If MS does another Tomb Raider then MS needs to get out of their ass and use their money on their own 1st party. Giving 3rd party devs a container of moeny just to not release it on any other plattforms are dumbfucked and says lots of things about both companies.
If MS really had an incredible lineup of 1st party studios like Sony who is commited to produce games all the time MS might not have needed to do the TR deal. They do it because their desperate for the amount of sales the PS4 has and they want their own Uncharte 4 (which Spencer has already said), because they don't have a good enough 1st party studio to do this. Which makes everything go back to the amount of 1st party studios they have.
Spencer said in that Eurogamer interview that they want to make an Uncharted-game, but they have tried and they couldn't. THEN BUILD A GOOD STRONG 1ST PARTY STUDIO SO YOU CAN MAKE YOUR OWN UNCHARTED. Naughty Dog is making their third, so there is obviously some problems with MS own studios.

 

 

Hadde samme problemet som deg, men ordna seg med en mail til en moderator :)

Lenke til kommentar

 

 

Syns det er fantastisk at man i det hele tatt diskuterer usle 60 fps. Pinlig at ikke PS4 og XBOne klarer å kjøre 60 fps på ALT 100% av tiden.

PS1 kan kjøre 60fps hele veien om den vil. Det er jo bare et valg utviklerne tar med fps vs grafikk, det er ikke snakk om hva de klarer og ikke.

 

Et valg de ikke hadde behøvd å ta hvis konsollene var kraftigere når de ble gitt ut.

 

Skjønner heller ikke argumentet.

Valget står mellom å lansere konsollene som det ble gjort - som de i seg selv ikke tjener særlig penger på.

Eller lansere langt dyrere (og hakket bedre) konsoller, som vil være litt for dyre for folk flest. Det betyr igjen færre kjøpere og færre insentiver til spillutvikling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...