Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var ikke Sonys glipp som gjorde at folk valgte 360, det var fordi den leverte bedre multiplatts og bedre indies, samt håndkontroller, XBL, for å nevne noe. Hadde den skandalen hatt noen som helst betydning så hadde gamere skygget PS4 som pesten, men folk bryr seg ikke. Har sagt det før og sier det igjen, neste gang det skjer noe sånn på playstation-plattformen, så har folk seg selv å takke.

 

 

 

Ah, du henger deg kun opp i den ene greia Sony gjorde feil, de andre tingene teller liksom ikke?

 

Den skandalen ga Sony en hel masse negativ presse, men det var altså snakk om et sikkerhetsbrudd, ikke noe kjipt de gjorde med vilje. Det er heller ikke som om Microsoft og andre ikke har vært i lignende situasjoner. Når det gjelder risiko for kundene, fikk saken i det hele tatt nevneverdige reelle konsekvenser? Ble tapping av bankkort et megaproblem? Nei, og om det hadde skjedd, er man uansett dekket av VISA.

 

Sier du virkelig at på grunn av en uforutsett enkelthendelse, som skjedde for flere år siden, og ikke hadde store praktiske konsekvenser for kundene (sånn utover at PSN var nede en stund, men Sony plastret jo den ved å dele ut en bunke gratisspill), burde folk la være kjøpe PS4?

Endret av Okapi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det var ikke Sonys glipp som gjorde at folk valgte 360, det var fordi den leverte bedre multiplatts og bedre indies, samt håndkontroller, XBL, for å nevne noe. Hadde den skandalen hatt noen som helst betydning så hadde gamere skygget PS4 som pesten, men folk bryr seg ikke. Har sagt det før og sier det igjen, neste gang det skjer noe sånn på playstation-plattformen, så har folk seg selv å takke.

 

 

 

Ah, du henger deg kun opp i den ene greia Sony gjorde feil, de andre tingene teller liksom ikke?

 

Den skandalen ga Sony en hel masse negativ presse, men det var altså snakk om et sikkerhetsbrudd, ikke noe kjipt de gjorde med vilje. Det er heller ikke som om Microsoft og andre ikke har vært i lignende situasjoner. Når det gjelder risiko for kundene, fikk saken i det hele tatt nevneverdige reelle konsekvenser? Ble tapping av bankkort et megaproblem? Nei, og om det hadde skjedd, er man uansett dekket av VISA.

 

Sier du virkelig at på grunn av en uforutsett enkelthendelse, som skjedde for flere år siden, og ikke hadde store praktiske konsekvenser for kundene (sånn utover at PSN var nede en stund, men Sony plastret jo den ved å dele ut en bunke gratisspill), burde folk la være kjøpe PS4?

 

Haha, typisk sony-defender. Prøver å neglisjere omfanget av skandalen. Bare det at andre uvedkommende kan sitte på opplysninger OM DEG uten ditt samtykke, burde gjøre deg forbanna.

 

Etter min mening burde ikke folk støtte playstation, men folk gjør som de vil, men man trenger ikke grine om det skulle skje igjen, når man vet hvordan Sony taklet forrige situasjon ved å ikke informere brukerne.

Endret av 640509-040147
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, typisk sony-defender. Prøver å neglisjere omfanget av skandalen. Bare det at andre uvedkommende kan sitte på opplysninger OM DEG uten ditt samtykke, burde gjøre deg forbanna.

 

 

 

Etter min mening burde ikke folk støtte playstation, men folk gjør som de vil, men man trenger ikke grine om det skulle skje igjen, når man vet hvordan Sony takler forrige situasjon ved å ikke informere brukerne.

 

 

Selvsagt, men dersom man skulle boikottet firmaer på grunn av slike ting hadde jeg måttet droppe både Sony, Microsoft, Nintendo, ebay, Google og Apple. Det sier seg selv at det ikke er praktisk. Derfor velger jeg å se på reelle konsekvenser. Kan du vise til noen? Gi meg tall, ikke synsing.

 

Du kan forøvrig droppe deg Sony-defender-fjaset. Jeg eier ingen PS4, spiller faktisk stort sett på Microsoft-systemer. Jeg synes bare akkurat den saken er uvesentlig sammenlignet med flere av de andre tingene jeg nevnte. Om det er noe som har gitt meg et negativt inntrykk av Sony er det rootkit-saken og Linux-endringen, da dette var høyst bevisste og svært etisk problematiske saker.

 

Hvis du virkelig vil gnage på årgangsinkompetanse, hvordan ville du forholde deg til en påstand som "red ring of death burde være grunn nok til å aldri kjøpe et Microsoft-system igjen, og når det skjer med Xbox One har brukerne bare seg selv å takke"?

Endret av Okapi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Haha, typisk sony-defender. Prøver å neglisjere omfanget av skandalen. Bare det at andre uvedkommende kan sitte på opplysninger OM DEG uten ditt samtykke, burde gjøre deg forbanna.

 

 

 

Etter min mening burde ikke folk støtte playstation, men folk gjør som de vil, men man trenger ikke grine om det skulle skje igjen, når man vet hvordan Sony takler forrige situasjon ved å ikke informere brukerne.

 

 

Selvsagt, men dersom man skulle boikottet firmaer på grunn av slike ting hadde jeg måttet droppe både Sony, Microsoft, Nintendo, ebay, Google og Apple. Det sier seg selv at det ikke er praktisk. Derfor velger jeg å se på reelle konsekvenser. Kan du vise til noen? Gi meg tall, ikke synsing.

 

Du kan forøvrig droppe deg Sony-defender-fjaset. Jeg eier ingen PS4, spiller faktisk stort sett på Microsoft-systemer. Jeg synes bare akkurat den saken er uvesentlig sammenlignet med flere av de andre tingene jeg nevnte. Om det er noe som har gitt meg et negativt inntrykk av Sony er det rootkit-saken og Linux-endringen, da dette var høyst bevisste og svært etisk problematiske saker.

 

Ingen av de selskapene du nevner har vært så elendige med sikkerheten at informasjon til 77m brukere har kommet på avveie. Det er helt latterlig sykt. Virker som du overser helt arrogansen til Sony-toppene, ikke nok med at sikkerheten var forferdelig, men oppførselen med å holde brukerne i skjul, utilgivelig sett fra en forbrukers ståsted. Morsomt fokuset de siste dagene har ligget så mye på forbrukerne mtp TR-avtalen til MS, men Sony kan gjøre akkurat hva de vil uten noen konsekvenser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Konsollene er uansett bedre enn gjennomsnitts-PCen. De vil bli tatt igjen ganske fort, men hvem bryr seg? Husker LoveAmiga en gang postet en video med "kan din konsoll gjøre dette?" eller noe slikt, men noe som mindre enn 1% av de som gamer på PC kan gjøre. Og da blir det litt tafatt.

 

GjennomsnittsPCen kjøpes ikke for å brukes til spilling, så hvor relevant er det?

 

AtW

 

De gjorde kolsollene billigere for å nå ut til flere kunder. Der gikk både PS4 og XBO i fella. En GTX 760 er ikke akkuratt dyrt å putte i en konsoll som dedikert kort.

 

Da hadde vel prisene vært mer like de for lanseringen av 360 og ps3. Arg.

Uenig. Konsollmarkedet preges ikke av grafikk-horer. De som kjøper konsoll vet at PC vil alltid ha bedre grafikk, men samtidig så er det ikke det folk flest bryr seg om. Grafikken er mer enn god nok for folk flest. Så lenge alt er stabilt er det viktigst. I tillegg må prisen være god. Hadde ps4 kostet 6 lapper, hadde de neppe solgt mer enn 1-2 mill konsoller nå.

 

 

Kanskje ikke, men spillene produseres jo åpenbart med grafikkhorer i øyemed, iogmed at de ofrer spillbrahet (60 fps) for eye-candy.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Ingen av de selskapene du nevner har vært så elendige med sikkerheten at informasjon til 77m brukere har kommet på avveie. Det er helt latterlig sykt. Virker som du overser helt arrogansen til Sony-toppene, ikke nok med at sikkerheten var forferdelig, men oppførselen med å holde brukerne i skjul, utilgivelig sett fra en forbrukers ståsted. Morsomt fokuset de siste dagene har ligget så mye på forbrukerne mtp TR-avtalen til MS, men Sony kan gjøre akkurat hva de vil uten noen konsekvenser.

 

 

 

Skjønner ikke helt hva du er ute etter.

 

Hvilken konsekvenser skulle du gjerne ha sett ? og hvor lenge skal du være sur på visse personer ?

 

Skal alle sammen i verden her stoppe opp å kjøpe produktene til microsoft,nintendo,sony,apple osv når de tabber seg ut ? Kanskje en offentlig henging også ? dream on...

 

Og for å være ærlig, ingen er perfekte her i verden. Sony gjorde en stor tabbe for lenge siden og de rettet den opp.

Var langt ifra noe fare for menneskeliv eller andre alvorlige ting. Dette var et typisk "vestlig luksus problem".

Jeg valgte å si min mening der og da for å forsterke skjenneprekenen til Sony, slik at de skulle ta det ytterst alvorlig og passe på at noe slikt forhåpentligvis ikke skjer igjen. (Man kan aldri 100% kontrollere hva andre mennesker gjør, wake up).

Nå virker det som de har lært ved å forsterke sikkereheten maks, slik at det er en mye mindre sjanse for at noe slikt skal skje igjen, men man kan aldri garantere 100%, sånn er det bare min kjære mann.

Jeg har valgt for lenge siden å tilgi dem og fortsette å nyte underholdningen de serverer oss her i verden. Hvorfor skal jeg avstå fra et selskap når det selskapet har gitt meg 1000 gleder opp igjennom og bare et par blemmer som ikke har vært av betydning ? De har også rettet opp alle blemmene i stor stil.

 

P.S Et parforhold vil heller aldri være 100% perfekt. Lykke til med det. :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Target hacked - 2013 - 40 mill creditkort og personinfo stjålet

Zappos, eid av amazon - 2012 - 24 millioner persondata stjålet

Equifax, creditselskap, 200 millioner kredittkort og persondata inkludert personnr stålet.

Ebay 2014 personalia stjålet, usikker hvor mange som er påvirket.

Ups stjålet - kreditt info og personalia fra kunder i løpet av 8 måneder.

 

Om googler etter info om dette så kryr det av tilfeller. Joda, psn breachen var alvorlig. De fikk enorme mengder negativ pr, de ble saksøkt, tapte psn inntekter og omdømme. Og skadene tar nok lang tid å rette opp i. Men skal man leve et liv hvor man skal stoppe å bruke alle aktører som gjør feil, mister persondataren din eller kredittinformasjon så sliter vi. Personlig så ringer jeg bare kortselskapet å bytter kort om det skulle skje noe lignende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men igjen, om det kom noe positivt ut av dette så er det vel nettopp at Sony fokuserer enda mer på sikkerhet, og jobber hardt med å holde PSN sikkert for brukerne. I tillegg vil dataene lagres på måter som holder de kryptert og ubrukelig for en evt. hacker. Det hadde vært kjedelig om PSN hadde blitt hacket om 5 år f.eks. siden nå krever de at alle har PS+ for å spille online.

 

Det er vel slik at alle blir hacket, også Xbox Live, men omfanget var nok det som ga det så voldsom oppmerksomhet. Microsoft har nok lært av å holde på med sikkerhet gjennom flere år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Haha, typisk sony-defender. Prøver å neglisjere omfanget av skandalen. Bare det at andre uvedkommende kan sitte på opplysninger OM DEG uten ditt samtykke, burde gjøre deg forbanna.

 

Etter min mening burde ikke folk støtte playstation, men folk gjør som de vil, men man trenger ikke grine om det skulle skje igjen, når man vet hvordan Sony taklet forrige situasjon ved å ikke informere brukerne.

 

 

Regner med at du holder unna alle disse selskapene: http://www.informationisbeautiful.net/visualizations/worlds-biggest-data-breaches-hacks/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Så når det går dårlig med PS3, så er det ikke fordi Sony gjorde noe feil, og når det går bra med PS4 så er det heller ikke fordi Sony gjorde noe riktig? Jaha ja, det er jo også en tankegang, da trenger vel ikke Sony å foreta seg noe, for det de velger å gjøre har ingen innvirkning på hvordan det går med produktene deres. :hm:

 

Har noen sagt Sony ikke har gjort noe riktig med PS4?

 

Vel, om du ikke har sagt det ordrett, så virker det i alle fall som du mener det. Har ikke sett deg si en eneste positiv ting om PS4, har bare sett at du har kritisert spillutvalget, indiespillene, PSN, kontrolleren, ja har vel kritisert mer eller mindre alt det Sony har lagt frem om PS4 til nå, så jeg kan jo ikke annet enn å tro at du mener Sony ikke har gjort noe riktig med PS4.

 

Andre synes i alle fall at PS4 har gjort mye riktig, derfor så mange har valgt PS4. Og de fleste synes nå at de grunnene du listet for at folk valgte Xbox360 forige generasjon gjelder for PS4, best multiplatt, indie, kontroller osv.

 

 

Haha, typisk sony-defender. Prøver å neglisjere omfanget av skandalen. Bare det at andre uvedkommende kan sitte på opplysninger OM DEG uten ditt samtykke, burde gjøre deg forbanna.

 

Etter min mening burde ikke folk støtte playstation, men folk gjør som de vil, men man trenger ikke grine om det skulle skje igjen, når man vet hvordan Sony taklet forrige situasjon ved å ikke informere brukerne.

 

Du burde gå og se dokumentaren "Terms and Conditions may apply" så får du se hvor mange uvedkommende som sitter på informasjon om deg, og som du selv uten å vite det har gitt dem gratis. Siden du er så forarget over PSN hackingen, så burde du jo boikotte disse andre enda hardere.

 

PSN var jo et ulovlig innbrudd, mens disse i dokumentaren bare tar informasjonen med din "ufrivillige" godkjenning.

Endret av Rider of Reason
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kommer ikke DX 12 til å gjøre konsollene bedre da? Mener å huske at det har en kraftig forbedring.

 

 

first public demos of DirectX 12 and Direct3D 12 — and the improvement over older graphics APIs, such as DirectX 11, is really quite startling. The exact same demo under DirectX 12 consumed 50% less power than the DirectX 11 version. In a similar demo, the higher efficiency and lower overheads of DX12 allowed for a 60% increase in frame rate over DX11 while consuming the same amount of power

 

Fra 13 August 2014

 

Tror ikke 1080p blir noe problem når DX 12 kommer.

 

Det sitatet gjelder for PC. Dagens D3D API til XO har sannsynligvis allerede minimal overhead og mulighet for low-level koding mot GPU. Trolig lower-level enn hva som vil være tilfelle for D3D12 til PC.

Lenke til kommentar

Det er vel slik at alle blir hacket, også Xbox Live, men omfanget var nok det som ga det så voldsom oppmerksomhet. Microsoft har nok lært av å holde på med sikkerhet gjennom flere år.

Err, no. Det er akkurat det som i denne sammenhengen gjør sammenligningen god. MS har tatt sikkerhet på alvor og aldri hatt et sikkerhetsbrudd på XBL (som verden vet om). Sony derimot sov i timen, sikret ikke dine data godt nok og fikk en massiv skandale i hendene. Det er fasit i saken. Selv om det ga Sony et omdømmetap tror jeg ikke det har påvirket konsollsalget i noen særlig grad.

Endret av thklinge
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tv2 sumo ligger nå på PS4, ikke direkte planer for Xbox one sier sumo.........

 

Selvfølgelig. De lager vel apper til hvor kundene er, som i tilfellet er PS4 og PS3. Xbox One er det vel kun de interesserte som har, men var det ikke da slik at man kunne enkelt fikse apper til Xbox One som allerede er på Windows 8?

Lenke til kommentar

 

Det er vel slik at alle blir hacket, også Xbox Live, men omfanget var nok det som ga det så voldsom oppmerksomhet. Microsoft har nok lært av å holde på med sikkerhet gjennom flere år.

Err, no. Det er akkurat det som i denne sammenhengen gjør sammenligningen god. MS har tatt sikkerhet på alvor og aldri hatt et sikkerhetsbrudd på XBL (som verden vet om). Sony derimot sov i timen, sikret ikke dine data godt nok og fikk en massiv skandale i hendene. Det er fasit i saken. Selv om det ga Sony et omdømmetap tror jeg ikke det har påvirket konsollsalget i noen særlig grad.

 

 

Nå var alle data kryptert og ingen av opplysningane er blitt brukt vidare. Og for di som fulgte med var dette forventa pga Linux-skandalen. Eg holdt meg jaffal langt unna PS3 til alt var på stell hjå Sony.

 

At MS skal være så mykje betre har eg store tvil om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...