Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Xbox One er i ferd med å bli en fiasko i forhold til PS4, går det utover den enkle gamer? Eg eier bare en Xbox One, er sånn passe fornøyd. Men ble aldri helt forelsket som eg ble i 360, alderen begynner å sette sine spor

Ingen av de er en fiasko. Begge har slått helt enormt bra an og selger bedre enn noen andre konsoller har gjort noen gang. Du kan heller se på det som at PS4 til nå leder over alle andre konsoller med XBONE på en god andreplass. Du må ut i juni før X360 nådde salgstallene som XBONE har nå og ut i oktober før PS3 nådde salgstallene PS4 har nå.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Med tanke på det for dårlige salget av Titanfall, tro hvor mye de angrer på ekslusivitets avtalen med MS.

Og hvor stor bump tror dere salget får når spillet er ute.

Kinectfri 400usd konsoll til sommeren er sannsynlig i mine øyne.

Dårlig salg, regner med det er drømmen at det skal selge dårlig? Du konkludere tidlig med at det selger dårlig, la oss heller vente å se.
Beklager, tenkte på det dårlige salget av xbox one. Når denne dealen ble satt så hadde nok både utvikler og ms ambisjoner om mer trøkk når det kommer til salget av xbox one. 2:1 i ps4's favør i usa er rett å slett bare utrolig. Hvem hadde gjettet det for ett år siden?

Titanfall vil nok selge godt det, på pc og Xbox 360. Og det kunne solgt mye på nextgen konsollene om det ikke var ekslusivt til xbox one.

Har selv en betakey klar så får vel testet i kveld.

Lenke til kommentar

 

Enig. Har både en Xbox One og en PS4. Forrige generasjon foregikk 99% av spillingen på Xbox 360 (Da majoriteten av multiplatform spill kjørte bedre vis a vis PS3'en, samt at jeg foretrakk Xbox Live, med alle dens funksjoner over PSN).

 

Men denne generasjonen, så har Microsoft virkelig skuffet med Xbox One. Ved å ha en betraktelig svakere hardware + den jævla påtvungene Kinecten (Som jeg har null interesse i) til en høyere pris enn PS4'en, så har Microsoft fått meg til å bli en PS4 fan. Når de fleste spillene ser og flyter bedre på PS4'en, kontra X1'en (Og de koster det samme), så er det ingen tvil om at jeg går for PS4 utgaven. Faen ta Microsoft for det.

 

Måtte dobbeltsjekke at det ikke var meg som hadde skrevet det innlegget.

Det er 100% akkurat slik jeg oppfatter denne generasjonen kontra forrige.

Lenke til kommentar
Xbox One er i ferd med å bli en fiasko i forhold til PS4, går det utover den enkle gamer? Eg eier bare en Xbox One, er sånn passe fornøyd. Men ble aldri helt forelsket som eg ble i 360, alderen begynner å sette sine spor

 

Jeg forstår hva du mener.

Men det kan være du har valgt "feil" konsoll denne gang.

Fikk fatt i en PS4 for en måned siden. Og gleder meg fortsatt til hver gang jeg får inn en god spilleøkt mellom jobb og familie.

Forrige gen var det Xbox360 hele veien.

Da første Xbox360 døde, fikk jeg ny på garanti. Neste gang den døde, kjøpte jeg ny.

Var igjennom 3 stk Xbox360.

Da PS3 døde, gadd jeg ikke kjøpe ny på 3 år. Kjøpte en PS3 i desember bare for å få spilt "Last of us" og noen andre titler jeg ønsket å kjøpe digitalt.

Nå er det som sagt PS4 hele veien. Selv om "Last of us" kom med ekstra innhold/kapittel i dag, er jeg mere fokusert på å spille på PS4-en.

Kanskje et konsollskifte denne generasjonen kan få forelskelsen opp igjen.

Det er jo Valentinsdagen i dag.

Lenke til kommentar

 

Tipper salget til XBO kommer til å eksplodere når video av et nytt Gears of War og Halo spill kommer. Bare dem 2 spillene alene kan nok booste salget voldsomt.

 

Kanskje Halo, men usikker på Gears pga. salgstallene til Judgment.

 

Det blir jo som å være usikker på God of War 4 og GT7 pga salgstallene til Ascension og GT6.

 

De fleste kunne se på forhånd at Judgment ikke kom til å selge like bra som Gears 1-3.

-Mindre markedsføring

-Ikke nummerert

-Prequel

-Mindre omfattende multiplayer

-Det fjerde Gears-spillet til 360

-Ble lansert tidlig på året

 

Gears 4 kommer til å unngå de fleste, om ikke alle, av disse probleme. Det eneste spørsmålet er om det vil bli like bra som Gears 1-3.

 

Hvorvidt det kommer til å gi XBO en merkbar boost er jeg dog mer usikker på. Dersom Halo 5 kommer i 2015 betyr det at Gears 4 ikke vil komme før høsten 2016. Dersom MS ikke har klart å snu på skuta innen da, er det kanskje for sent.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei tror ikke det hjelper å kjøpe PS4. Har ingenting med Xbox One å gjøre. Det har med at eg er lei konsoll regelrett. Veldig mulig gnisten slår tilbake. Er også forferdelig avhengig av Achievements når eg først spiller konsoll. Har 202k Gamerscore. Trophies liker eg ikke.

Du har visst pådratt deg "gamer-fatigue" som det heter på godt engelsk.

 

Min resept: Finn deg èt spill (kan gjerne være et indie-spill) med bra omtale. Start gjerne med et "Game of the Year" spill fra noen år tilbake. Så holder du deg til det ene spillet og spiller gjennom det.

 

Gjorde nettopp det med Telltales "The Walking Dead" og "LA Noire" på PC.

Lenke til kommentar

Er også forferdelig avhengig av Achievements når eg først spiller konsoll. Har 202k Gamerscore. Trophies liker eg ikke.

Der er jeg helt enig med deg.

Mange vil påstå at achievements og trophy-systemet er helt likt.

Men det er ikke det.

Vet ikke hvorfor, men det er så mye bedre følelse å få achievements, enn trophies.

Achievements er bedre listet opp, biblioteket er mye mere oversiktlig, og mye mere selvforklarende.

Når en achievement popper opp, kan jeg straks trykke Xbox-key og få opp hva achievementen handler om, og hvordan jeg fikk den.

På PS3/PS4 må jeg senere inn i trophysystemet og lete frem trophyen. Ikke er de listet opp etter nyeste først heller.

 

Slik som jeg ser det, er Xbox overlegen på achievements, live-tjenesten og kontrolleren.

Lenke til kommentar

Synes det er flott at de 3 skilte seg mer fra hverandre denne gangen og skapte sin egen klare identitet.

Bare bra for forbrukerne.

Å dømme xboxen nord og ned blir bare fjollete, masse bra som kommer og har kommet der, itillegg til at salget har allerede vært solid. Jeg koser meg veldig mye med den iallefall. Ender nok opp med å ha alle 3 tilslutt, men xboxen kommer ikke til å støve med tanke på at de har fitness appene, serier, eksklusive spill som holder mål m.m fin multimedia box.

Endret av Rottenspacehead
Lenke til kommentar

Har nå over 7300 trophies, level 28 på PSN, det tilsvarer godt over 150000K gamerscore

Er over 68000K gamerscore på Xbox Live.

Det viser bare jeg har spilt mye på begge plattformer kontra det andre brukere har sagt om meg :)

Merker ikke noe at jeg er lei spilling, vil ikke bli det heller i dette tempoet.

 

Liker best trophies kontra achievements, mye mer gøyere å samle dem en dem simple tallene med en G bak, selvom en tid tilbake var jeg hekta på gamerscore. Spilling av multiplattformspill som for eks Red Dead Redemption til X360 kjørte mye bedre kontra PS3, da fikk jeg mer gamerscore en trophies når forskjellene var der. Ikke like store forskjeller som det er nå mellom Xbox One og PS4 da!

Lenke til kommentar

Vel jeg er vel egentlig totalt likegyldig til begge to, og de gjør ingenting for opplevelsen verken fra eller til. Den prestisje sankingen av uvesentlige poeng eller titler er jeg langt forbi egentlig. Er spillet underholdende nok, så er det godkjent i min bok og alt jeg trenger :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er også forferdelig avhengig av Achievements når eg først spiller konsoll. Har 202k Gamerscore. Trophies liker eg ikke.

Der er jeg helt enig med deg.

Mange vil påstå at achievements og trophy-systemet er helt likt.

Men det er ikke det.

Vet ikke hvorfor, men det er så mye bedre følelse å få achievements, enn trophies.

Achievements er bedre listet opp, biblioteket er mye mere oversiktlig, og mye mere selvforklarende.

Når en achievement popper opp, kan jeg straks trykke Xbox-key og få opp hva achievementen handler om, og hvordan jeg fikk den.

På PS3/PS4 må jeg senere inn i trophysystemet og lete frem trophyen. Ikke er de listet opp etter nyeste først heller.

 

Slik som jeg ser det, er Xbox overlegen på achievements, live-tjenesten og kontrolleren.

 

 

Helt enig i det. Trophies, for min del, virker bare som en billig "wonna-be" kopi av det geniale "achievement systemet" Xbox har. Var i sin tid en ekstrem achievement hore, og brukte alt for mye tid på å makse ut absurde spill som tok evig lang tid,

Lenke til kommentar

Titanfall er sinnsykt underholdende! 1080p eller ei, så var dette langt mere artig enn forventet altså :)

 

Synd jeg ikke kan spille dette på PS4 :(

 

Tenker du grafikk så er det pc det SKAL spilles på. Er støtte for håndkontroller også. Hsr forhåndsbestilt på pc siden der har eg flere som skal kjøpe. Xbox One versjonen ble forhåndsbestilt etter en time på Beta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...