Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsoft har jo en kjempebra boks med en hel del knallbra funksjonalitet. Det er en boks som er bygget for fremtiden, men Microsoft sliter med å fortelle deg hvorfor du trenger den nå. Det er der utfordringen ligger for Microsoft, men jeg håper og tror at de klarer å nå ut med budskapet sitt, slik at man får tøff konkurranse mellom konsollene. Uansett vil det alltid være litt voksesmerter når noen introduserer noe nytt, og jeg liker å tro at Microsoft vet hva de holder på med. Folk hatet Steam når det kom, og det tok mange år med målrettet arbeid for Valve å komme på det punktet de er i dag, og det er ingenting i veien for at Microsoft også vet hva som egentlig er best for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Begge boksene yter vel ganske likt. For bare håpe de endrer noe policy basert på kundenes meninger.

 

Xbox er et bedre alternativ om den er like opplåst som Ps4.

Lenke til kommentar

Begge boksene yter vel ganske likt. For bare håpe de endrer noe policy basert på kundenes meninger.

 

Det gjenstår å se, men vi bør se mye størreforskjeller i multiplattformspill denne gangen, i favør PS4. Enten at PS4 får spillene i 1080p, mens Xbone må ned litt, at PS4 får bedre framerate enn enn Xbone, evt at begge kjører native 1080p i 60 fps, men Xbone-spillene mangler f.eks AA.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det som kommer frem er at Ps4 er bittelitt kraftigere men begge er såpass krftige at du ikke vil se så store forskjeller?

 

Klarer man i det hele tatt tå utnytte hele kraften uten å måtte legge på 10 tonn med smoke effekts?

 

Uansett så blir det Xbox på meg siden jeg liker kontrolleren bedre. Har veldig store hender. Jeg likte ikke ps3 kontrolleren i det hele tatt. jeg har begge konsollene. Gjett hvilken jeg bruker mest.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det som kommer frem er at Ps4 er bittelitt kraftigere men begge er såpass krftige at du ikke vil se så store forskjeller?

 

Klarer man i det hele tatt tå utnytte hele kraften uten å måtte legge på 10 tonn med smoke effekts?

Ps4 bruker 7/8 ram på spill Xbone bruker 5/8. Om det er noen som drar den andre ned i stupet er det Xbone som drar ned Ps4.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Ps4 bruker 7/8 ram på spill Xbone bruker 5/8. Om det er noen som drar den andre ned i stupet er det Xbone som drar ned Ps4.

 

Det stemmer nok men slik var det forrige generasjon også. Men xbox har en fordel med en enorm nettsky som kan gjære mye spill prosess. Hardwaren alene har ikke alt å si altså.

 

 

Er det slik at ps4 får dette også?

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Nei, det er helt forskjellig fra forrige generasjon. Da var arkitekturen vidt forskjellig, og nå er den lik. Nå kommer ikke de som kun kjøper seg Xbone til å bli skuffet uansett, men multiplattformspillene på PS4 bør se mye bedre ut. Men er man grafikkhore så går man selvsagt for en herlig gaming-PC.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg redigerte litt seint. men håper at xbox også får mye ram til gode håper at de snevrer inn OSene litt.

 

Håper ikke det blir en nesten full versjon av windows 8.1 med xbox live funksjon.

 

men på en annen side lettere å porte klassiske pc spill rett til xbone.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Nettskyfen er en gimmick, det kan ikke rendre grafikk i sanntid. Det er ikke nettilgangen til noen rask nok.

 

Og skyen er heller ikke noe bare Xbone får, Sony har også snakket litt om det. Fordelen til skyen til Microsoft etter hva jeg har sett til nå er at alle utviklere vil få tilbud om gratis dedikerte servere.

Lenke til kommentar

Det stemmer nok men slik var det forrige generasjon også. Men xbox har en fordel med en enorm nettsky

som kan gjære mye spill prosess. Hardwaren alene har ikke alt å si altså.

 

 

Eg velger å stille meg skeptisk til kva denne fantastisk "skya" vil ha å seie i praksis. Eg såg ein på eit anna forum omtale det som "the magic unicorn cloud", og det synest eg var ei grei skildring. :p

 

 

Maskinvaremessig ser PS4 ut til å ha overtaket, men eg er usikker på kor mykje det heller vil få å seie i praksis. Det hjelp ikkje at konsollen er sterkare dersom ikkje utviklarane utnyttar det. PS3 var vel òg i teorien sterkare enn XBox 360 på enkelte område, som parallelprosessering og lagringsplass, utan at eg føler det kom so mykje ut av det. Men det er kanskje ein betre sjanse for at utviklarane vil klare å gjere seg nytte av styrkene denne gongen, sidan arkitekturane er sopass like, og raskare RAM ikkje krever so spesiell programmering å gjere seg nytte av.

 

 

 

Xbox er et bedre alternativ om den er like opplåst som Ps4.

 

 

Kan eg spørre kvifor du synest det? :) Den store innvendinga mi mot XOne er DRMen, men sjølv om dette ikkje var eit problem, ser XOne for meg ut som ein dyrare konsoll med mindre kraft. Det er ikkje meininga å hakke på preferansane dine, eg er berre nyskjerrig. :)

 

 

Kay

Lenke til kommentar

Nettskyfen er en gimmick, det kan ikke rendre grafikk i sanntid. Det er ikke nettilgangen til noen rask nok.

 

Og skyen er heller ikke noe bare Xbone får, Sony har også snakket litt om det. Fordelen til skyen til Microsoft etter hva jeg har sett til nå er at alle utviklere vil få tilbud om gratis dedikerte servere.

Det kan kansje fungere om du har en god linje, men dette krever mye server kapasitet. Hvor populært vil dette bli hos MS om du får et spill som bruker dette, selger masse og folk spiller spillet i årevis etterpå som counter strike.

Lenke til kommentar

Det stemmer nok men slik var det forrige generasjon også. Men xbox har en fordel med en enorm nettsky som kan gjære mye spill prosess. Hardwaren alene har ikke alt å si altså.

 

 

Er det slik at ps4 får dette også?

Det er veldig begrenset hva den nettskyen egentlig kan gjøre, bare så det er sagt. Uansett så tviler jeg på at man vil se nevneverdige forskjeller på konsollene når man snakker om grafikken.

Lenke til kommentar

Ingen kan si noe enda om hvordan multiplattform-spill vil se ut på de forskjellige konsollene. Selv om PS4 ser bedre ut på papiret, så kan det godt hende de som utvikler spillene utvikler primært mtp Xbox One, slik at de ikke tar seg bryet til å gjøre det noe bedre på PS4. Dessuten blir det helt feil å konkludere med at 'skyen' bare er en gimmick som ikke vil ha noe å tilføre til spillets grafikk. Tar f.eks 'skyen' seg av bakgrunnsgrafikken i spillet, så skulle man jo tro at maskinen lettere kan bruke sin kraft til å vise god grafikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...