Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Jepp og gøy det skal bli fremover med nye konsoller i november, samt mange spill skal skaffes!

Håper på Xbox One kommer 15. november og PS4 27. november

Trenger litt mellomrom fordi om begge kommer samme uke blir det ganske mye å pakke opp og spillene skal spilles!

 

Da er du vel opptatt av å bruke penger på det systemet som du vet blir å ivareta alt du kjøper?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er du vel opptatt av å bruke penger på det systemet som du vet blir å ivareta alt du kjøper?

 

Der er jeg fullt informert om. Blir å skaffe mest spill på PC, Wii U og PS4. Xbox One blir for dem eksklusivene å ikke mer :)

 

200k? Hvordan skal man klare å bruke det på spill og konsoller egentlig? 10k for alle 3 konsollene. Si 500kr per spill så snakker vi 380 spill...

Så med mindre "fremover" betyr "resten av livet" så skjønner jeg lite

 

10K for 3 konsoller er ikke riktig sum :p. Kjøpte Wii U for 4K (har 2 WiiUer, da er summen 7K), sikkert på at PS4 og X1 blir 4k hver da jeg har lagt av mine nye konsoller på Gamestop.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

200.000? Er du syk? helt greit å bruke mye penger på hobbyen sin, men å bruke 200.000 på hobbyen sin ser jeg på som å være syk.

Jeg gir blanke om hva folk mener om det er sykt eller ikke. Har man en lidenskap så har man en lidenskap. Forresten så spill som lidenskap er ikke like dyrt som biler, deler og alt det andre. Har hørt noen av mine bil-entusiastvenner og dem har brukt mye mer en meg på dems lidenskap.

Og nei jeg tar ikke spill som en hobby/tidsfordriv.

Så er man "syk" om man elsker det man gjør, i mitt tilfelle spilling? Jaja du kan få sagt det, virkelig???

Endret av iL Sephiroth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
200.000? Er du syk? helt greit å bruke mye penger på hobbyen sin, men å bruke 200.000 på hobbyen sin ser jeg på som å være syk.

Spørs kor lang tidshorisont det er snakk om. Nokon kjøper bil til 500 000, andre brukar pengar på andre interesser. For personar som brukar mykje tid på spel så ser eg ikkje problemet med å prioritere kroner til den interessa.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spørs kor lang tidshorisont det er snakk om. Nokon kjøper bil til 500 000, andre brukar pengar på andre interesser. For personar som brukar mykje tid på spel så ser eg ikkje problemet med å prioritere kroner til den interessa.

Joda...men det er jo ganske innlysende at denne karen ikke engang har sertifikat.. :rofl:

Lenke til kommentar

Kvifor det? Og i så fall, kva har det med saken å gjere?

 

Ut frå profilen er han 27 år og har sikkert fast inntekt han kan disponere som han vil.

ingen med fast jobb har tid til å "spille spillene" slik han selv uttaler det om han skal handle for 200k..

 

Det er greit..bruk 10-tusenvis av kroner på spill..Jeg bryr meg da ikke i det minste...men å si "lagt av 200k til spill/konsoller"...det er det jeg ler litt av.. :)

 

Moving on

 

...enig..jeg er ferdig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, for meg blir dette prinsippielt irriterende...om det går ann å si det slik..

 

Hva skjer om man drar på ferie og ikke logger på i løpet av 24 timer?

Får man da en lang verifiseringsprosess hver gang??

Verifiseringsprosess? Du trenger bare å logge på Xbox Live, det samme som skjer hver gang du skrur på konsollen, og det samme som skjer på 360en i dag. Det tar noen få sekunder og skjer uten at du trenger å trykke på noe. I vanlig bruk kommer du ikke til å merke til noe 24-timers-greier i det hele tatt.

 

 

 

Det gjenstår å se, men vi bør se mye størreforskjeller i multiplattformspill denne gangen, i favør PS4. Enten at PS4 får spillene i 1080p, mens Xbone må ned litt, at PS4 får bedre framerate enn enn Xbone, evt at begge kjører native 1080p i 60 fps, men Xbone-spillene mangler f.eks AA.

Mye større?! :o

Sammenlignet med forrige generasjon så er konsollene så like at de omtrent kan kalles identiske. Så forvent at spillene blir identiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ingen med fast jobb har tid til å "spille spillene" slik han selv uttaler det om han skal handle for 200k..

Det går bare godt. Jeg har kombinert gravid samboer og ca. 22 timer spilling samt IRL-samvær med venner denne uken. Ja, også er jeg på jobb 40 timer i uken og sover ca. 7 timer om natta.

Lenke til kommentar

Verifiseringsprosess? Du trenger bare å logge på Xbox Live, det samme som skjer hver gang du skrur på konsollen, og det samme som skjer på 360en i dag. Det tar noen få sekunder og skjer uten at du trenger å trykke på noe. I vanlig bruk kommer du ikke til å merke til noe 24-timers-greier i det hele tatt.

 

Why the long face..? :)

 

Jeg har hørt og lest dette med at man må være pålogget minst 1 gang i løpet av 24-timer...er det da så rart om noen lurer på hva som skjer om man ikke klarer det?

 

Jeg og forstår at man ikke mistet tillatelsen til å spille spillet, mister savegames eller lignende, naturligvis...men jeg kunne sett for meg at man måtte skrive inn et (verifisering)passord her og der, el. lignende hver gang man hadde overskredet tiden..? å måtte gjøre dette er for meg en lang verifiseringsprosess når jeg skal slå meg ned å spille litt, ihvertfall om xbox-menyene skal være like "trege" som de er idag :)

 

Det er vel dette xbox sliter litt med nå...informasjon om alle disse reglene, til "vanlig mann i gata" som ikke sitter og leser info om temaet døgnet rundt.

Lenke til kommentar

Eg kjem i alle fall ikkje til å kjøpe noko ved release. Det er så mange usikkerheitsmoment -spesielt ved X1- at eg ikkje tar sjansen. MS kan ha gjort ein kjempebrølar med X1, men samtidig kan ting ha blitt tolka feil eller overdrive på internett (ja, det er mogleg).

 

Det er framleis eit halvt år til lansering, MS kan snu rundt på ting før den tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg kjem i alle fall ikkje til å kjøpe noko ved release. Det er så mange usikkerheitsmoment -spesielt ved X1- at eg ikkje tar sjansen. MS kan ha gjort ein kjempebrølar med X1, men samtidig kan ting ha blitt tolka feil eller overdrive på internett (ja, det er mogleg).

 

Det er framleis eit halvt år til lansering, MS kan snu rundt på ting før den tid.

Enig, kommer til å ha litt is imagen jeg og..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...