Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

No vet jo eg ikkje mye om next gen consoles, men det må jo gå an å kjøpe en 3G eller 4G ruter sån at man kan koble te den når man må

Finnes vel ingen telefoner på markedet som ikke kan brukes som WiFi hotspot nå om dagen? Android har hatt det siden tidenes morgen omtrent, og selv telefoner med halvspist eple bakpå kan vel gjøre såpass nå om dagen. Oddsen for at en husstand har råd til en Xbox One men INGEN har en smarttelefon er nok tilnærmet null. Å gjøre onlinesjekken er helt uproblematisk, og om man kan leve med litt latency går det helt fint å spille online også.

 

Men klart, om man absolutt VIL lage et problem ut av det så er det jo mulig, men som jeg har sagt før: I Norge er det ikke noe problem. Det er nok verre andre plasser i verden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare jeg som ser ironien av alle som sitter på nett og klager over at Xbox One krever tilgang til internett?

 

De har også sagt i 7 år nå at å betale for å spille online var noe de aldri ville gjøre. Var ikke måte på hvor store idioter de som betalte for Xbox Live var.

 

Nå har de alle allerede godtatt at online spilling koster penger på PS4, og bruker AKKURAT samme begrunnelser som xbox folka gjorde. At det er greit fordi det koster Sony mye penger å drifte PSN...

 

Når alt kommer til alt så har spillene og slikt veldig lite å si, Prisen også. Alt det dreier seg om er hvilket merke som står foran på maskinen.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for at PS+ tjenesten har vist seg å være noe av det lureste en PS3/Vita eier kan kjøpe så hadde nok Playstation kunder vært mer hissig.

 

Er mange i land med dårlig nettstruktur som klager på dette med internett, bla i USA er det plasser med elendig nettforbindelser. I England er det også områder som er helt elendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

FEIL.

Når nettet forsvinner så blir du kastet ut av online aktivitet (gjelder også PS4, surprise surprise). Uansett når nettet blir borte har du 23 timer og 59 minutter på å få det på igjen. Så du kan uansett kose deg i ganske lang tid om du på liv og død elsker å spille offline. Er det virkelig så ille at du fortsatt ikke har fått ned igjen etter nesten 24 timer offline er det bare å sette opp telefonen som en hotspot også har du 23 timer og 59 minutter du kan spille i til. Har du da ikke fått nett etter nesten 48 timer offline ville jeg seriøst vurdert å bytte fra Telenor.

 

Finnes og mange andre situasjoner hvor en kanskje ikke har nett. Og da i tillegg er nødt til å dra frem telefonen en gang i døgnet for å få lov til å spille vil trolig de fleste bli lei.

Kjekt å kunne ta med konsollen på hytta, campingen eller andre turer for å ha noe å kose seg med på kvelden eller på en regnværsdag i godt og lystig lag med venner og/eller familie.

 

Jeg setter meg ihvertfall ned og spiller for å koble av fra hverdagens stress, og måtte gjøre mer enn høyst nødvendig for å ta meg en runde eller to i et eller annet spill blir automatisk en irritasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er hva dem sier ja. Jeg tror det er rimelig begrensa hva dem egentlig får til når dem faktisk bruker den Arma 2 motoren som dem gjør. Zombiene har samme tullete pathfindingen, animasjonene selv med motion capture er langt unna det vi ser i Dead Rising 3 eller State of Decay. Zombiene glitcher fortsatt gjennom vegger og alt mulig.

 

Eneste Arma serien har klart å gjort utrolig bra er omgivelsene, størrelsen og realismen på våpnene. De mangler alt annet. Jeg har Arma 3 alphaen også og der er det de samme svakhetene som de tidligere spillene. AI'en oppfører seg utrolig merkelig og statiskt noe som gjør coop gørr kjedelig.

 

Dem har fått mye kritikk fra det dem har vist av DayZ Standalone, jeg er utrolig spent på om dem får til noe bra i det hele tatt. Av det jeg så på E3 så har dem milevis igjen før dem er ferdig og Rocket fantaserer jo allerede om et neste spill ......... klatrespill .............

Arma 3 er alt BF3 skulle vert.

 

Begge spillene du snakker om er i alpha, og Dayz standalone er ikke kommet til Alpah enda.

Det er ikke et stort spillestudio som lager Standalone bare liten gjeng.

 

Virket som nett tilgangen til de som klager mest over at Xbox må innom nettet en gang i døgnet er ganske god og stabil... De klager jo over den nye Xbox'n oftere enn en gang i døgnet ;)

Vi klager for stakkars Jon som har kjipe foreldre, som nekter og installere nett i huset ;)

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ser ironien av alle som sitter på nett og klager over at Xbox One krever tilgang til internett?

 

Det er ikke poenget. Jeg har min Xbox 360 tilkoblet nettet tilnærmet konstant. Allikevel vil jeg for første gang i mitt bytte fra Xbox til Playstation. Om nettet går ut, eller om jeg vil ta konsollen med meg, så skal ikke Microsoft diktere de tingene jeg har betalt flere tusen kroner for. Når konsollen er avhengig av eksterne servere for å fungere er det i tillegg uvisst hvor lenge den blir å vare, og om vi blir å beholde konsollen og spillene våre i fremtiden.

 

Så jeg vil si at Xbox One er basert på en tjeneste, men PS4 blir basert på eierskap.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som ser ironien av alle som sitter på nett og klager over at Xbox One krever tilgang til internett?

 

Eg ser han i alle fall ikkje. Problemet mitt med DRMen på XOne er sjølvsagt ikkje at eg sjølv ikkje har tilgong til Internett mesteparten av tida. Problemet er slik eg ser det todelt:

 

1. Sjølv om dei fleste har Internett mesteparten av tida, finst der situasjonar der ein ikkje vil få brukt XBoxen sin. I tilfeldig rekkjefølgje:

- Dersom ein er ein stad utan brukbar Internett-tilkopling. Der finst mange menneske som jobbar på stader der dei ikkje har det, det vanlege eksempelet dei dreg fram i USA er soldatar, men her til lands er det meir nærliggande å tenke på dei som jobbar offshore. I tillegg har mange hytter utan Internett-tilkopling. Eg har ingenting imot å spele Yatzy på hytta, men forstår òg at enkelte foretrekk meir moderne spel.

- Dersom Internett går ned. Eg ser enkelte påstår at Internett må vere borte i over 24 timar før det blir eit problem, men stemmer dette eigentleg? Må det ikkje berre vere borte akkurat når konsollen skal ringe heim? Sjølv kan eg ha konsollen avslått i fleire dagar. Ringer han heim medan han er avslått? Om det er tilfelle, er det potensielt dårleg nytt for dei som har eit abonnement der dei må betale for datatrafikk, som eg trur dei t.d. har i Australia.

- Dersom Microsoft må ta ned serverane sine av ein eller annan grunn. Måtte ikkje Sony ta ned PSN i dagesvis på eit eller anna tidspunkt? Eg ser ikkje nokon grunn til at Microsoft skulle vere immun mot slike problem.

 

2. Dette er i mine auge det største problemet: DRMen gjer at du i praksis ikkje eig spela du har kjøpt. Du får lov til å bruke dei so lenge Microsoft gjer det mogleg for deg. Dette er dramatisk forskjellig frå korleis ting har vore. Eg har ei stor samling spel til eldre konsollar, og eg kan spele alle når eg måtte føle for det. Det skulle berre mangle, det er trass alt mine spel. Men med XOne er ikkje dette noko sjølvfølgje. Den dagen Microsoft ikkje lenger kan eller vil støtte XOne, kva skjer då med spelsamlingane til folk? Og, kanskje dette er paranoid, men med denne DRMen vil Microsoft moglegheita til å ta frå deg tilgongen til spel dersom dei skulle ønske det, t.d. som straff. Har der ikkje vore døme på at folk har blitt utestengt frå tenester for å ha sagt "feil" ting på forum (Origin?)? Kanskje vurderar du ikkje dette som ein høg risiko, men det er ikkje bra at moglegheita eksisterar i det heile. Det tydleggjer at du ikkje lenger får lov tl å eige det du kjøper.

 

Kay

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Lastet med Xcom-Enemy unknown og Little big planet Karting til PS3 og Raymon Origins til Vita i går grunnet PS+.

 

MS ville vise seg som julenisse ved å tilby Assassins creed 2 og Halo 3 som første gratis spill via Live. Håper virkelig MS har tenkt å "gi bort" noe nyere titler etterhvert.

Hvorfor er vi i det hele tatt kommet til det stadiet der vi plutselig skal kreve gratis spill?

Lenke til kommentar

Er det en sjanse for at XBOX1 blir helt ubrukelig om 10-15 år? I så fall er jo det helt absurd. Bare fordi en beveger seg videre til en ny generasjon så betyr ikke det at den forrige skal glemmes. Det er for eksempel ikke lenge siden jeg dro frem Nintendo 64 for å spille et 15 år gammelt spill til den, eller starter opp en gammel favoritt til PS2 som ble sluppet for 13 år siden.

Lenke til kommentar

Er det en sjanse for at XBOX1 blir helt ubrukelig om 10-15 år? I så fall er jo det helt absurd. Bare fordi en beveger seg videre til en ny generasjon så betyr ikke det at den forrige skal glemmes. Det er for eksempel ikke lenge siden jeg dro frem Nintendo 64 for å spille et 15 år gammelt spill til den, eller starter opp en gammel favoritt til PS2 som ble sluppet for 13 år siden.

Du må sikkert kjøpe en oppdatering eller kjøpe den nye Xboxen etter det igjen for og fortsette og spille.

Thats how they get you.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...