Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Why the long face..? :)

 

Jeg har hørt og lest dette med at man må være pålogget minst 1 gang i løpet av 24-timer...er det da så rart om noen lurer på hva som skjer om man ikke klarer det?

 

Jeg og forstår at man ikke mistet tillatelsen til å spille spillet, mister savegames eller lignende, naturligvis...men jeg kunne sett for meg at man måtte skrive inn et (verifisering)passord her og der, el. lignende hver gang man hadde overskredet tiden..? å måtte gjøre dette er for meg en lang verifiseringsprosess når jeg skal slå meg ned å spille litt, ihvertfall om xbox-menyene skal være like "trege" som de er idag :)

 

Det er vel dette xbox sliter litt med nå...informasjon om alle disse reglene, til "vanlig mann i gata" som ikke sitter og leser info om temaet døgnet rundt.

 

Hvis Xboxen har vært offline mer enn 24 timer, altså hvis du kommer hjem fra ferie og maskinen har stått ubrukt i 3 uker f.eks, så må du logge inn på Live for å spille.

 

Altså, du kan ikke komme hjem fra ferie og så skru på spille uten å logge inn på Live.

 

Spiller du og internett går ned kan du fortsatt spille offline inntil 24 timer.

Endret av Knuttsen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Why the long face..? :)

 

Jeg har hørt og lest dette med at man må være pålogget minst 1 gang i løpet av 24-timer...er det da så rart om noen lurer på hva som skjer om man ikke klarer det?

 

Jeg og forstår at man ikke mistet tillatelsen til å spille spillet, mister savegames eller lignende, naturligvis...men jeg kunne sett for meg at man måtte skrive inn et (verifisering)passord her og der, el. lignende hver gang man hadde overskredet tiden..? å måtte gjøre dette er for meg en lang verifiseringsprosess når jeg skal slå meg ned å spille litt, ihvertfall om xbox-menyene skal være like "trege" som de er idag :)

 

Det er vel dette xbox sliter litt med nå...informasjon om alle disse reglene, til "vanlig mann i gata" som ikke sitter og leser info om temaet døgnet rundt.

Kort fortalt, du får ikke spilt offline før du har logget på Xbox Live igjen hvis det har gått 24 timer siden du var online sist, eventuelt logget på sist.

Endret av RRhoads
  • Liker 2
Lenke til kommentar

AAhhh(:

 

Det var jo ikke så ille, bra info(:

 

Satser på å ikke miste nettet mer enn max 1 dag da...når jeg skal bygge garage senere i år og garantert kommer til å klippe alt av ledninger på utsiden med gravemaskinen..Om det blir en One vel og merke :)

 

Du kan også glemme bruktspill, og salg av bruktspill. Om du ikke bruker din konsoll må du sjekke inn hver eneste time. PS4 har ingen av disse problemene.

Lenke til kommentar

Du kan også glemme bruktspill, og salg av bruktspill. Om du ikke bruker din konsoll må du sjekke inn hver eneste time. PS4 har ingen av disse problemene.

 

mm...for min del klarer jeg ikke helt å se problemene i dette..

Kan være det blir problematisk om man har 3 konsoller i huset og sønn/datter/tippoldefar skal bruke et av spillene som ble registrert på "din" konsoll først?

Men jeg vil tro profil-opplegget vil bli noe mer avansert enn det det er idag? eller mener de virkelig at man skal ha det samme spillet i 2 like versjoner under samme familie/tak?

 

Det er ikke dette som ev. gjør at jeg muligens hopper over til Sony for første gang siden 2001...

 

Det er Tv-opplegget til One jeg blir forbanna av...som sagt, jeg hater Tv og det har ikke vært grunnlag for at jeg skal betale NRK-lisens på 10-12 år...

Jeg vil ha en dedikert gaming-konsoll, og der føler jeg at Sony ligger et par hoder foran akkurat nå..

 

men igjen...Xbox kontrolleren er jo et hav bedre enn PSN sin...den vil jeg ev. savne..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

 

 

Du kan også glemme bruktspill, og salg av bruktspill. Om du ikke bruker din konsoll må du sjekke inn hver eneste time. PS4 har ingen av disse problemene.

Hehe, du er helt ekstrem, Thomas. Skal prøve å påvirke hver eneste sjel her som er litt usikker på konsollvalget. "På Xbox kan du ikke det og det. På PS4 kan du alt, den er feilfri."

Når ble bruktspill så stort? Det skjedde vel mellom mai og juni i år.

 

Hva mener du med å sjekke inn hver eneste time?

Lenke til kommentar

Hehe, du er helt ekstrem, Thomas. Skal prøve å påvirke hver eneste sjel her som er litt usikker på konsollvalget. "På Xbox kan du ikke det og det. På PS4 kan du alt, den er feilfri."

Når ble bruktspill så stort? Det skjedde vel mellom mai og juni i år.

 

Hva mener du med å sjekke inn hver eneste time?

 

At dersom du logger på med din profil på noen andre sin konsoll kreves det aktivisering hver time.

 

Jeg er ikke ekstrem. Jeg bruker så å si de samme argumentene som har satt Microsoft i et ekstremt dårlig lys den siste tiden. Folk har store problemer med at Microsoft skal dominere eierskapet og brukermønsteret, og jeg skjønner ikke hvorfor enkelte rett og slett godtar dette.

 

Dessuten bryr jeg meg ikke om bruktspill, men prinsippet om å gjøre hva man vil med det man kjøper.

Lenke til kommentar

Hehe, du er helt ekstrem, Thomas. Skal prøve å påvirke hver eneste sjel her som er litt usikker på konsollvalget. "På Xbox kan du ikke det og det. På PS4 kan du alt, den er feilfri."

Når ble bruktspill så stort? Det skjedde vel mellom mai og juni i år.

 

Hva mener du med å sjekke inn hver eneste time?

 

Ekstrem? Har du sett avstemningene og hatet Microsoft får i media? Forhåndsbestillingene er dominert av PS4 etter at det ble kjent at Microsoft kvitter seg med alt som gjorde konsoller verdt å kjøpe.

 

Hvorfor skal man betale mer penger for svakere maskinvare, ingen rettigheter og null eierskap? Det eneste som kan redde Microsoft nå er fanboys som kjøper konsollen basert på at de har eid Xbox 360 og er fornøyd med den. Og jeg er enig, Xbox 360 er en knallgod konsoll. Xbox One er ikke det.

 

AAhhh(:

 

Det var jo ikke så ille, bra info(:

 

Satser på å ikke miste nettet mer enn max 1 dag da...når jeg skal bygge garage senere i år og garantert kommer til å klippe alt av ledninger på utsiden med gravemaskinen..Om det blir en One vel og merke :)

 

Men husk at du ikke vet hvor lenge spillene og konsollen din blir å fungere. Microsoft kan legge ned verifiseringsserverne etter 8 år om de vil, slik de gjorde med den første Xboxen. Problemet med Xbox One er at selv ikke single player vil fungere når de gjør det.

Lenke til kommentar

Men husk at du ikke vet hvor lenge spillene og konsollen din blir å fungere. Microsoft kan legge ned verifiseringsserverne etter 8 år om de vil, slik de gjorde med den første Xboxen. Problemet med Xbox One er at selv ikke single player vil fungere når de gjør det.

 

Om du hadde brukt litt mer tid på å lese deg opp og litt mindre tid på å trolle ville du ha skjønt at du tar feil nå. Et intervju med Major Nelson viser at Microsoft har ingen intensjoner om å sperre Xbox One den dagen evt. serverne til Xbox One slås av.

 

På spørsmål om Xbox One vil bli ubrukelig den dagen de lanserer neste generasjon er svaret:

I’ll just say this: We haven’t even started this generation, so it’s kind of early to talk about the end of the generation. That’s certainly something we would not do. That’s not the way the system is designed. It’s designed for flexibility. But let’s get the system out there first.

 

Jeg har ikke peiling på din tekniske kompetanse, men en firmware oppdatering er alt som trengs for å endre på noe slikt. Og om den kommer om 1 år eller 8 år vet ingen, men Microsoft kommer ikke til å gjøre Xbox One så ubrukelig som du og Thomas til tider skal ha det til. Konsollen lever så lenge det er marked for at den lever og, som sagt, mye kan gjøres ved firmware oppdateringer via konsollen for å forlenge levetiden. Så neste gang du graver din egen grav, cry me a river og alt det der.

Endret av Emils.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ekstrem? Har du sett avstemningene og hatet Microsoft får i media? Forhåndsbestillingene er dominert av PS4 etter at det ble kjent at Microsoft kvitter seg med alt som gjorde konsoller verdt å kjøpe.

 

Hvorfor skal man betale mer penger for svakere maskinvare, ingen rettigheter og null eierskap? Det eneste som kan redde Microsoft nå er fanboys som kjøper konsollen basert på at de har eid Xbox 360 og er fornøyd med den. Og jeg er enig, Xbox 360 er en knallgod konsoll. Xbox One er ikke det.

 

 

 

Men husk at du ikke vet hvor lenge spillene og konsollen din blir å fungere. Microsoft kan legge ned verifiseringsserverne etter 8 år om de vil, slik de gjorde med den første Xboxen. Problemet med Xbox One er at selv ikke single player vil fungere når de gjør det.

 

FYI:

 

Major Nelson assured us that at the end of this generation's lifecycle, when the Xbox One's servers shut down permanently, you'll still be able to play your old games.

In an interview with /r/games, Larry "Major Nelson" Hryb answered some of the most "upvoted" questions from the popular videogaming sub-reddit. Right off the bat, he was asked what would happen after the Xbox One servers are shut down at the end of the new generation. Specifically, he was asked if games would be unplayable after Microsoft pulled the plug. His response was a reassuring one: "That's certainly something we would not do. That's not the way the system is designed. It's designed for flexibility. But let's get the system out there first."

Next, Hryb was asked whether players who were banned from Xbox Live would lose access to the single player portion of all of the games they have registered to their account. "Absolutely not," Hryb replied with confidence

Lenke til kommentar

FYI:

 

Major Nelson assured us that at the end of this generation's lifecycle, when the Xbox One's servers shut down permanently, you'll still be able to play your old games.

In an interview with /r/games, Larry "Major Nelson" Hryb answered some of the most "upvoted" questions from the popular videogaming sub-reddit. Right off the bat, he was asked what would happen after the Xbox One servers are shut down at the end of the new generation. Specifically, he was asked if games would be unplayable after Microsoft pulled the plug. His response was a reassuring one: "That's certainly something we would not do. That's not the way the system is designed. It's designed for flexibility. But let's get the system out there first."

Next, Hryb was asked whether players who were banned from Xbox Live would lose access to the single player portion of all of the games they have registered to their account. "Absolutely not," Hryb replied with confidence

 

De viser til intervjuet med Angry Joe, og der virker det som om Major Nelson ikke helt hvordan de skal løse dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Men hvorfor ikke snakke om "sin egen konsoll" istedenfor å rakke ned på den andre? Gi folk grunner til å kjøpe ps4 fordi den er bra, ikke fordi dere syns Xbox One suger.

Det minner meg om en supportergrupperinger som heller sprer hat om motstanderen, fremfor å hylle eget lag.

Lenke til kommentar

 

 

 

Men husk at du ikke vet hvor lenge spillene og konsollen din blir å fungere. Microsoft kan legge ned verifiseringsserverne etter 8 år om de vil, slik de gjorde med den første Xboxen. Problemet med Xbox One er at selv ikke single player vil fungere når de gjør det.

 

..ære du sier for no nå?? er det den 360-"kontoen" du snakker om nå??

Lenke til kommentar

Om du hadde brukt litt mer tid på å lese deg opp og litt mindre tid på å trolle ville du ha skjønt at du tar feil nå. Et intervju med Major Nelson viser at Microsoft har ingen intensjoner om å sperre Xbox One den dagen evt. serverne til Xbox One slås av.

 

På spørsmål om Xbox One vil bli ubrukelig den dagen de lanserer neste generasjon er svaret:

 

 

Jeg har ikke peiling på din tekniske kompetanse, men en firmware oppdatering er alt som trengs for å endre på noe slikt. Og om den kommer om 1 år eller 8 år vet ingen, men Microsoft kommer ikke til å gjøre Xbox One så ubrukelig som du og Thomas til tider skal ha det til. Konsollen lever så lenge det er marked for at den lever og, som sagt, mye kan gjøres ved firmware oppdateringer via konsollen for å forlenge levetiden. Så neste gang du graver din egen grav, cry me a river og alt det der.

 

Han sier ikke at serverne kan slås av. Tvert i mot, i det samme intervjuet påstår han at det ikke bare er å fjerne DRM de har lagt inn. Det eneste han sier er at de ikke er ute etter å gjøre dette. Det kan fremdeles bety at Xbox One blir en klosse på slutten av konsollens levetid.

Lenke til kommentar

..ære du sier for no nå?? er det den 360-"kontoen" du snakker om nå??

 

Det han mener er at Xbox One er den første konsollen som er avhengig av eksterne servere for å i det hele tatt fungere. Når det ikke lenger er lønnsomt å holde liv i serverne vil Microsoft slå de av. Det vil si at med mindre Microsoft har en backup-løsning, så vil hverken konsollen eller spillene fungere den dagen dette skjer.

Lenke til kommentar

Det kan bety at den kan fungere fint i mange år etter at Microsoft slutter å satse på Xbox One. Poenget er vel at det er klin umulig å vite noe som helst av hvordan dette vil bli. Allikevel diskuterer folk med en tone som sier at dere er sikre. Slik som dette "Ikke kjøp Xbox One, den vil ikke fungere når Microsoft slår av serverne". Dette er noe dere ikke har den fjerneste aning om. Og hvorfor skal Microsoft begynne å planlegge hva som skal skje når serverne slås av for Xbox One mange mange år før det er aktuelt? Jeg er sikker på at når konsollen nærmer seg slutten så har de planlagt en skjebne som gjør at den fungerer like så fint uten servere.

Lenke til kommentar

Det kan bety at den kan fungere fint i mange år etter at Microsoft slutter å satse på Xbox One. Poenget er vel at det er klin umulig å vite noe som helst av hvordan dette vil bli. Allikevel diskuterer folk med en tone som sier at dere er sikre. Slik som dette "Ikke kjøp Xbox One, den vil ikke fungere når Microsoft slår av serverne". Dette er noe dere ikke har den fjerneste aning om. Og hvorfor skal Microsoft begynne å planlegge hva som skal skje når serverne slås av for Xbox One mange mange år før det er aktuelt? Jeg er sikker på at når konsollen nærmer seg slutten så har de planlagt en skjebne som gjør at den fungerer like så fint uten servere.

 

De kunne gjort Xbox 360 bakoverkompatibel. Ikke at dette er noe stort problem, men jeg har masse digitale spill som aldri kom i fysisk format.

Lenke til kommentar

De kunne gjort Xbox 360 bakoverkompatibel. Ikke at dette er noe stort problem, men jeg har masse digitale spill som aldri kom i fysisk format.

 

Du vet det er en helt annen arkitektur på xbone enn xbox360? på samme måte som ps4 ikke er bakoverkompitabel med ps3.

Har sony sagt noe om hvordan evt registrering av spill du har kjøpt til ps3 fungerer og "registrere" til gaikai streamingtjenesten?

Lenke til kommentar

Som den gode gamle konsoll kriger veteranen jeg er må jeg nesten si mitt her angående de nye konsollene.

 

La meg først starte med at det er alt for lite diskusjon angående de nye konsollene til MS og Sony. Så stå på folkens, la oss høre hva DU mener! :)

 

Her er hva jeg mener:

 

Hadde ikke trodd MS skulle drite seg så ut som de har gjort til nå. Altså, ble de tatt på senga med de ikke viste om at PS4 ikke har noe av de idiotiske sperrefunksjonene som MS har med sin nye konsoll (må være online for å spille, ikke selge bruktspill og alt det jalla greiene alle snakker om). Hva tenkte de på her?

Det virker som MS er ute etter pengene dine mens Sony er ute etter å skape et rykte. Et rykte som er positivt. Et rykte betyr mer enn alt annet i denne bransjen. Vi som sitter på Gamer.no og diskuterer grafikk og det teknologiske bryr MS og Sony seg midt i, men det er helheten de er opptatt av. Altså de aller fleste som kjøper konsoll sitter ikke på slike forumer og er "eksperter" på dette området angående spill, data og hardware kunnskap. De kundene MS og Sony sikter til er de som driter i langt i alt dette for det er nettopp flertallet av de som kjøper konsoll. Det er der pengene ligger og det er der målgruppen er.

 

Det Sony gjør er å skape et positivt rykte fra oss konsoll nerdene på slike forumer som her og dette er gratis reklame folkens.Sony har skjønt dette og har laget PS4 for nettopp det konsoller skal være. En spill konsoll. Det skal være enkelt å bruke og samtidig bra kvalitet.

Det MS har gjort er å lage en multimedia boks og du kan snakke til den, den har dekoder og mye annet tull som de fleste bryr seg midt i. Altså vi har nettbrett, TV og mere vi kan snakke til, vi har alt mulig duppeditter og dingsedangser i stuene og det MS gjør er å tvinge oss på enda mere av den sorten mange av oss ikke trenger. Nye konsollene til MS er også svakere hardware forhold til PS4, den er dyrere og toppen av alt alle disse sperrefunksjonene som kun er ment for at de skal tjene mere penger.

 

Når Ola Nordmann skal kjøpe seg en konsoll er det fordi naboen har samme konsoll og han igjen ble anbefalt å kjøpe akkurat den konsollen fordi den er "best"

Jepp, slik er bizznizz og det er viktig komme ut med et godt positivt rykte og få ut ordene på gata slik at folk kan høre om dette. Det er her jeg mener Sony har gjort jobben riktig, derfor har de vunnet.

 

Det er ikke mye positivt generelt du hører om MS nye konsoll, da spiller det ingen trille du kan snakke med den, bruke den som dekoder, eller se på en VHS video. Første inntrykket betyr så mye. Når du går i et jobb intervju så betyr første inntrykket alt. Samme om du sjekker opp en dame/gutt. Slik er vi laget og uten et bra førsteinntrykk så blir alt annet så mye vanskeligere.

 

Gleder meg til PS4 og MS kan ta seg en bolle?

 

Takk

Endret av Straffa
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...