Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare jeg som ser ironien av alle som sitter på nett og klager over at Xbox One krever tilgang til internett?

Problemet er når nettet er borte. Som gjerne kommer på de mest ubeleilige tider. Da blir boksen ubrukelig.

Nå er man vel sjeldent avhengig av boksen og har man ikke nett er det nok av andre ting å gjøre, men MS skaper et problem som ikke nødvendigvis må være der. De må jo gjøre det da, for hvis ikke så kan man installere masse spill på en hdd og så ta den fra nettet og bruke det på andre maskiner igjen.

 

 

Skulle dog vært valgfritt føler jeg. Binde spill til gamertag eller ei!

Lenke til kommentar

Og nettet du spiller online på via PC er gratis? Siden eg har hatt PS+ i noen år nå ser eg ikke store problemer med å betale 5$ i mnd for at vi skal få spille online.

Pc nett e jo ikkje gratis det heller, men på ps4 og xbox one betaler man for nett i huset og så for å kunne spille online på konsollene.
Lenke til kommentar

Problemet er når nettet er borte. Som gjerne kommer på de mest ubeleilige tider. Da blir boksen ubrukelig.

 

FEIL.

Når nettet forsvinner så blir du kastet ut av online aktivitet (gjelder også PS4, surprise surprise). Uansett når nettet blir borte har du 23 timer og 59 minutter på å få det på igjen. Så du kan uansett kose deg i ganske lang tid om du på liv og død elsker å spille offline. Er det virkelig så ille at du fortsatt ikke har fått ned igjen etter nesten 24 timer offline er det bare å sette opp telefonen som en hotspot også har du 23 timer og 59 minutter du kan spille i til. Har du da ikke fått nett etter nesten 48 timer offline ville jeg seriøst vurdert å bytte fra Telenor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ADVARSEL: VELDIG OFF TOPIC SPØRSMÅLL.

 

Blir noen andre her trøtte av energidrikk?

 

FEIL.

Når nettet forsvinner så blir du kastet ut av online aktivitet (gjelder også PS4, surprise surprise). Uansett når nettet blir borte har du 23 timer og 59 minutter på å få det på igjen. Så du kan uansett kose deg i ganske lang tid om du på liv og død elsker å spille offline. Er det virkelig så ille at du fortsatt ikke har fått ned igjen etter nesten 24 timer offline er det bare å sette opp telefonen som en hotspot også har du 23 timer og 59 minutter du kan spille i til. Har du da ikke fått nett etter nesten 48 timer offline ville jeg seriøst vurdert å bytte fra Telenor.

NetCom FTW!!!! Endret av MatsTF
Lenke til kommentar

FEIL.

Når nettet forsvinner så blir du kastet ut av online aktivitet (gjelder også PS4, surprise surprise). Uansett når nettet blir borte har du 23 timer og 59 minutter på å få det på igjen. Så du kan uansett kose deg i ganske lang tid om du på liv og død elsker å spille offline. Er det virkelig så ille at du fortsatt ikke har fått ned igjen etter nesten 24 timer offline er det bare å sette opp telefonen som en hotspot også har du 23 timer og 59 minutter du kan spille i til. Har du da ikke fått nett etter nesten 48 timer offline ville jeg seriøst vurdert å bytte fra Telenor.

 

Tja, hvis man bor litt i utkanten av ting (bor litt unna Lillestrøm) hvor vi ikke har noen annen mulighetfor internett enn det lokale kabelselskapet. Har vært ganger hvor vi har vært uten internett opptil over en uke etter kraftig lyn. Da er det ikke bare og bare å prøve å bytte operatør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, hvis man bor litt i utkanten av ting (bor litt unna Lillestrøm) hvor vi ikke har noen annen mulighetfor internett enn det lokale kabelselskapet. Har vært ganger hvor vi har vært uten internett opptil over en uke etter kraftig lyn. Da er det ikke bare og bare å prøve å bytte operatør.

Utkanten av Bergen (Varden) FTW
Lenke til kommentar

FEIL.

Når nettet forsvinner så blir du kastet ut av online aktivitet (gjelder også PS4, surprise surprise). Uansett når nettet blir borte har du 23 timer og 59 minutter på å få det på igjen. Så du kan uansett kose deg i ganske lang tid om du på liv og død elsker å spille offline. Er det virkelig så ille at du fortsatt ikke har fått ned igjen etter nesten 24 timer offline er det bare å sette opp telefonen som en hotspot også har du 23 timer og 59 minutter du kan spille i til. Har du da ikke fått nett etter nesten 48 timer offline ville jeg seriøst vurdert å bytte fra Telenor.

Rolig nå. Jeg er klar over at man har et døgn på å få det på. Og hvor ofte er nettet borte i flere dager? Veldig sjeldent. Derfor jeg også nevnte at man kan fint gjøre andre ting når ting likevel går i dass. Kan det bli litt irriterende? Kanskje. Kan jeg leve med det? Uten problem.

 

Regner med både PS4 og XB1 sine problemer kommer til å være av helt andre grunner enn det som er kommet ut til nå! Hvem hadde spådd Red Ring of Death? Og at PS3 sine arkitektur-problemer (Cell?) skulle bli så ille osm det ble?

 

 

Tvilsomt at de nye maskinene blir perfekt, men de har nok forhåpentligvis lært seg litt fra forrige generasjon!

Lenke til kommentar

Rolig nå. Jeg er klar over at man har et døgn på å få det på. Og hvor ofte er nettet borte i flere dager? Veldig sjeldent. Derfor jeg også nevnte at man kan fint gjøre andre ting når ting likevel går i dass. Kan det bli litt irriterende? Kanskje. Kan jeg leve med det? Uten problem.

 

Regner med både PS4 og XB1 sine problemer kommer til å være av helt andre grunner enn det som er kommet ut til nå! Hvem hadde spådd Red Ring of Death? Og at PS3 sine arkitektur-problemer (Cell?) skulle bli så ille osm det ble?

 

 

Tvilsomt at de nye maskinene blir perfekt, men de har nok forhåpentligvis lært seg litt fra forrige generasjon!

PS3-en min krasjer når eg lager en ny squad på BF3 XD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk ser uansett alt for svart/hvitt på situasjonen. Det er to leirer når det kommer til bruktspill. Den ene leiren mener at bruktspill øker den totale omsetningen i industrien, ettersom mange ser på spillene sine som en valutta for kjøp av nye spill. Den andre leiren mener at man går glipp av fortjeneste på grunn av at folk kjøper brukte spill i stedet for å pumpe penger dirkete inn i industrien.

 

Det er jo veldig lett å se at begge leirene har rett, og begge har feil. Det er et spørsmål om perspektiv. Selv mener jeg at de har litt feil og litt rett hver. Men uansett hvordan man snur og vender på det, synes jeg det er forkastelig å kjøpe bruktspill. I stedet for å støtte de talentfulle utviklerene som lager spillet, velger du å gi alle pengene dine rett til Gamestop. Det er feil i mine øyne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruktspill øker omsetningen. Eller tror du alle bransjer utenom akkurat spillbransjen er sånn?

At noen "gir alle pengene ine rett til Gamestop" er ikke så farlig. Gamestop, som verdens største retailer, er den største reklamekanalen utgiverne har. Det er Gamestop som selger spill og konsoller til de som har pengene; foreldrene. Skal ikke retail få tjene penger??

De ferskeste tallene indikerer i tillegg at bare 4% av bruktomsetninga går på titler sluppet de siste 90 dager. Den samme perioden utgiverne tjener størstedelen av pengene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...