Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Igjen, typisk Sony-diskusjon. Tor alle har en konsoll KUN til å spille på.

 

Enkelt og greit: Ja

Ville heller valgt en stue PC med skikkelig OS hvis jeg skulle bruke den til noe annet enn spill.

Å ja jeg har jo det. Laptop, nettbrett, smart telefoner og andre dingser. Har til og med en dekoder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sa ikkje Nelson at du ville få full tilgang til spela dersom serverene går ned ein gang i framtida?

 

Vi fikk et typisk PR-svar. Han sa ingenting om hvordan de kommer til å håndheve dette. Han sa heller ingenting om en mulig offline-modus. Etter å ha sett intervjuet fikk jeg et inntrykk av at de ikke har tenkt så mye på dette, og at de ikke har et ordentlig svar å komme med, ennå ihvertfall.

 

Edit.

 

Feil link. Rett:

 

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sa ikkje Nelson at du ville få full tilgang til spela dersom serverene går ned ein gang i framtida?

 

Jo, det også:

 

Dette var også svar på om konsollen blir bannet

”Absolutely not, you will always have access to the games you purchased.”

 

Problemet er alle faktafeilene som brukes i diskusjonen nå.

Lenke til kommentar

Som dere sikkert husker så deltok jeg en god del i diskusjonen ved forrige konsollkrig. Og jeg må si denne konsollekrigen begynner å ligne veldig på den forrige. Sist argumenterte sony fansen for at ps3 var bedre enn xbox 360 på grunn av blu-ray og cell, selv om prisen var høyere. Nå argumenterer xbox fansen for at xbox one er verdt pengene og like kraftig som ps4 på grunn av nettskyen og tvtuner mulighetene. Når har jeg blitt en smule mer likegyldig til hele greia, og hadde faktisk tenkt å kjøpe xbox one fordi jeg var sikker på at de kom til å trekke det lengste strået. Men når sony klarer å lage en billigere og kraftigere maskin så er det ikke noe tvil. Pc'en er også koblet opp på tv, med xbox stikke og 46" hd skjerm i det lille krypinnet jeg laget i kjellern. Så får vel dekket behovet ganske så greit. Restriksjonene til xbox one bryr meg personlig ikke så mye, men om jeg ser på helheten så er det forbrukerfiendtlig. Blir morsomt å følge med på denne krigen :)

 

Tvtuner muligheten et lite viktig for meg, antall timer jeg ser tv i året er lavt og blit bare mindre og mindre ettersom tjenester som netflix bare blir bedre og bedre.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå argumenterer xbox fansen for at xbox one er verdt pengene og like kraftig som ps4 på grunn av nettskyen og tvtuner mulighetene.

 

Er vel bare et par her på forumet som fremdeles tror på nettskyen. Nettskyen er fin, men den er ikke eksklusiv for Microsoft og kan ikke gjøre alt det de har sagt.

Lenke til kommentar

Vel, "the death of AI" i Forza 5 er spektakulært bra og en utnyttelse av nettskyen til MS som jeg tviler på var mulig tidligere. Det virker som de har investert MYE penger i å utvide Xbox Live. Selv når du spiller single player på Forza 5 så kjører du mot andre mennesker, aldri mot noe kunstig intelligens, det er spektakulært og revolusjonerende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Yes, den funksjonen i Forza 5 er knall. Jeg beskrev den som innovativ og herlig etter E3-konferansen. Absolutt noe jeg liker.

 

(Så skal det sies at det tydeligvis allerede har blitt gjort, i et eller annet basketballspill i 2006 eller når det var. Men det blir garantert mer imponerende nå.)

Lenke til kommentar

Vel, "the death of AI" i Forza 5 er spektakulært bra og en utnyttelse av nettskyen til MS som jeg tviler på var mulig tidligere. Det virker som de har investert MYE penger i å utvide Xbox Live. Selv når du spiller single player på Forza 5 så kjører du mot andre mennesker, aldri mot noe kunstig intelligens, det er spektakulært og revolusjonerende.

La oss se den i praksis før vi bedømmer hvor bra det er.

Lenke til kommentar

Vel, "the death of AI" i Forza 5 er spektakulært bra og en utnyttelse av nettskyen til MS som jeg tviler på var mulig tidligere. Det virker som de har investert MYE penger i å utvide Xbox Live. Selv når du spiller single player på Forza 5 så kjører du mot andre mennesker, aldri mot noe kunstig intelligens, det er spektakulært og revolusjonerende.

 

Tror vi skal se dette i praksis før du bedømmer dette.

Lenke til kommentar

"halv GPU-kraft"

 

Du kan fortelle meg hvorfor dette ikke vil bety noe, siden du tydeligvis har veldig peiling på hardware.

 

Edit; Sony: 'of course' PS4 can do cloud computing

 

There you go. Both consoles can do cloud computing. Although be warned--it's all pretty much a load of rubbish either way. Hooray for marketing!

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
Lenke til kommentar

Du kan fortelle meg hvorfor dette ikke vil bety noe, siden du tydeligvis har veldig peiling på hardware.

"Halv GPU-kraft" er internet flametalk, det er ingenting som tyder på at en av konsollene har en markant bakdel (bortsett fra Wii U) basert på det vi ser nå. Med halvparten av de grafiske mulighetene burde spill som Assassins Creed eller The Division kjøre på halv oppløsning eller noe. Det er naturligvis bare tøys, konsollene yter jevnere enn noen gang tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...