Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Virket som nett tilgangen til de som klager mest over at Xbox må innom nettet en gang i døgnet er ganske god og stabil... De klager jo over den nye Xbox'n oftere enn en gang i døgnet ;)

Eg er nok av dei som bruker mykje tid på å debattere mot Microsoft sin nye politikk, og eg forstår at dette kan framstå som masete. Men dette er viktig for meg. Slik eg ser det, prøver Microsoft å avvikle retten vi i alle år har hatt til å eige spel. Når enkelte prøver å bagatellisere det med at dei uansett har Internett heime, eller at dei ikkje er interesserte i bruktspel, viser det at dei ikkje forstår kva som står på spel. Dersom Microsoft har suksess med XOne, er det sannsynleg at politikken deira vil bli vidareført, eller til og med utvida i framtida, og andre vil truleg følgje etter dei. Dersom dei feilar hardt, derimot, sender det eit signal til bransjen om at det kanskje ikkje er so dumt å respektere spelarane sine rettar og ønsker.

 

Kay

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk klager, folk liker å klage, da blir det klaging uansett. Hadde det vært PS4 som hadde hatt dette så ville folk ha klagd mindre, ihvertfall her.

 

Sony-fanboysene her på forumet tar av litt, og det blir litt masete når enkelte gjentar det samme om og om igjen.

 

Men denne diskusjonen begynner å bli ganske care. Jeg skal ha begge konsollene uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det en sjanse for at XBOX1 blir helt ubrukelig om 10-15 år?

Det, min gode mann, er heilt opp til Microsoft. Du har ingen rettar i denne samanhengen. Ei kvalifisert gjetning frå mi side, er at dei vil velge utifrå kva dei trur vil gi mest pengar i kassa.

 

...med mindre Microsoft klarar å køyre seg sopass i grøfta at dei ikkje lenger har råd til å drive serverane for XOne, då. Då veit eg ikkje kven det er opp til.

 

Kay

Lenke til kommentar

KayAU oppsummerer det greit. Dette handler egentlig mer om prinsippet enn om de praktiske problemene. Det er absolutt ingen grunn til at MS skal sperre fysiske spill, annet enn å tyne enda noen kroner ut av forbrukerne, og derfor er det helt merkelig at mange her inne, SOM forbrukere, kan sitte å si at dette ikke betyr noe. Det er som å være med på overlagt drap av sine egne rettigheter.

 

Alle som er /care angående MS sin politikk, makter kun å se de praktisk problemene, og da disse ikke angår dem selv, tror de at hele problemstillingen heller ikke betyr noe for dem selv. Men så fort en stiller seg likegyldig til dette gjør en seg selv en bjørnetjeneste.

Endret av g.i.r.l.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Folk klager, folk liker å klage, da blir det klaging uansett. Hadde det vært PS4 som hadde hatt dette så ville folk ha klagd mindre, ihvertfall her.

 

Sony-fanboysene her på forumet tar av litt, og det blir litt masete når enkelte gjentar det samme om og om igjen.

 

Men denne diskusjonen begynner å bli ganske care. Jeg skal ha begge konsollene uansett.

 

Greit løsning for de som driter penger. Begge konsollene krever abonnement for å spille online, og det er ikke så mange eksklusive spill til hver av dem.

Lenke til kommentar

Er det en sjanse for at XBOX1 blir helt ubrukelig om 10-15 år? I så fall er jo det helt absurd. Bare fordi en beveger seg videre til en ny generasjon så betyr ikke det at den forrige skal glemmes. Det er for eksempel ikke lenge siden jeg dro frem Nintendo 64 for å spille et 15 år gammelt spill til den, eller starter opp en gammel favoritt til PS2 som ble sluppet for 13 år siden.

 

Den blir nok ikke glemt. Jeg har fremdeles NES, SNES, Sega Megadrive, Dreamcast og den orginale Xbox på rommet mitt. Gode klassikere. Selv om jeg ikke spiller på systemene liker jeg å vite at de er der, og at de funker.

 

Om 15 år risikerer vi at Xbox One og de fysiske spillene ikke er noe annet enn brikker som ler deg i ansiktet og minner deg på om alle pengene du en gang brukte på systemet, mens PS4 funker evig.

Lenke til kommentar

Greit løsning for de som driter penger. Begge konsollene krever abonnement for å spille online, og det er ikke så mange eksklusive spill til hver av dem.

 

Det var jo litt av et tilbakesvar det første der.

 

7000 for to spillkonsoller er brukbart for min del. Jeg har ikke planer om å ha Gold og Pluss hele tiden, jeg tenker jeg kommer til å veksle litt på det. Men ettersom jeg har Gold til 2015 på grunn av en feil MPX gjorde så er ikke det et stort problem.

Lenke til kommentar

Hadde vore artig å vite kor mange av dei som kjøper ny konsoll som er interessert nok til å lese seg opp om X1 og PS4. Legge nok arbeid ned i vurderinga at dei kjem fram til fordelar og ulemper.

 

Det er blitt solgt ganske mange millionar PS3 og X360, så dei som stemmer på X1 eller PS4 på Reddit eller er aktive på forum som dette kan nok vere ein ganske liten prosent. Som igjen betyr at det ikkje nødvendigvis vil gje det heilt store utslaget på salgstala.

Lenke til kommentar

Greia med Xbone nå er at de får endel bashing fra f.eks Forbes, Times Magazine, New York Times, Thue Guardian osv osv. Hadde det kun vært på spillforum og spillmagasiner hadde det nok ikke gjort noe.

 

Men Xbone vil nok selge som hakka møkk for det. Tror det største problemet blir produksjonsproblemrne, å lage nok av dem.

Lenke til kommentar

Hadde vore artig å vite kor mange av dei som kjøper ny konsoll som er interessert nok til å lese seg opp om X1 og PS4. Legge nok arbeid ned i vurderinga at dei kjem fram til fordelar og ulemper.

 

Det er blitt solgt ganske mange millionar PS3 og X360, så dei som stemmer på X1 eller PS4 på Reddit eller er aktive på forum som dette kan nok vere ein ganske liten prosent. Som igjen betyr at det ikkje nødvendigvis vil gje det heilt store utslaget på salgstala.

 

Problemet er de som ikke leser seg opp på Xbox One, og møter på uventet restriksjoner. Det kan være foreldre som kjøper konsollen til barna sine, men ikke har nettilgang på rommet sitt. Det kan bli et problem.

Lenke til kommentar

Det er mulig mange kjøper konsoll uten å ha lest noe om dem, men de er også de som kommer til å få en dårlig opplevelse når en funksjon de ikke visste var der, setter en stopper for morroa. Ser for meg at det kan bli mange klagetelefoner den første tiden.

 

Men helt urelatert til dette, kan noen forklare meg hva den kommersielle tankegangen MS har for å bare slippe konsollen sin i 21 land? Jeg skjønner ikke hvordan det kan være et smart valg for noen. Begrense potensielle forbrukergrupper. Jeg kan se tankegangen bak andre valg, men akkurat dette stusser jeg over. Noen som har en formening om dette?

Lenke til kommentar

Det er mulig mange kjøper konsoll uten å ha lest noe om dem, men de er også de som kommer til å få en dårlig opplevelse når en funksjon de ikke visste var der, setter en stopper for morroa. Ser for meg at det kan bli mange klagetelefoner den første tiden.

 

Men helt urelatert til dette, kan noen forklare meg hva den kommersielle tankegangen MS har for å bare slippe konsollen sin i 21 land? Jeg skjønner ikke hvordan det kan være et smart valg for noen. Begrense potensielle forbrukergrupper. Jeg kan se tankegangen bak andre valg, men akkurat dette stusser jeg over. Noen som har en formening om dette?

 

Personlig tror jeg det blir mye klaging fra folk som forventer å kunne selge og dele spillene sine. Det andre er nettkravet, og det tredje er påtvunget Kinect. Mange vil kjøpe Xbox One fordi de tidligere har likt Xbox 360, men ikke forventer noe av det jeg nettopp skrev.

Lenke til kommentar

zip

 

Microsoft ser ikke på sin konsoll som man gjorde før i tiden. Microsoft ønsker at Xbox One skal være like sentral for stua di som TVen din er, og jeg synes det er en imponerende visjon. Du tar jo ikke med deg TVen på hytta for å si det sånn?

 

Når det gjelder DRM-løsningen har jeg skrevet et lengre innlegg i denne tråden om hvorfor det ikke er hverken rett eller galt. Det er bare et spørsmål om perspektiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Microsoft ser ikke på sin konsoll som man gjorde før i tiden. Microsoft ønsker at Xbox One skal være like sentral for stua di som TVen din er, og jeg synes det er en imponerende visjon. Du tar jo ikke med deg TVen på hytta for å si det sånn?

 

Når det gjelder DRM-løsningen har jeg skrevet et lengre innlegg i denne tråden om hvorfor det ikke er hverken rett eller galt. Det er bare et spørsmål om perspektiv.

 

Det er kjekt å kunne ta konsollen med seg på hytta, skulle behovet være der. Dessuten virker det som Microsoft har storsatsing på at konsollen skal være i stua. Hvor mange, spesielt barn og ungdom foretrekker ikke å bruke konsollen på rommet sitt? Ikke alle har et rom som ert stort nok for å bruke Kinect. Ikke alle har nettilkobling på rommet sitt.

 

Jeg har stor stue i relativt stor leilighet, men jeg har en samboer som ikke setter pris på TV-spill i stua, så jeg bruker spillkonsollene mine på et lite kontor. Jeg er sikkert ikke den eneste som har det slik.

Lenke til kommentar

Det er kjekt å kunne ta konsollen med seg på hytta, skulle behovet være der. Dessuten virker det som Microsoft har storsatsing på at konsollen skal være i stua. Hvor mange, spesielt barn og ungdom foretrekker ikke å bruke konsollen på rommet sitt? Ikke alle har et rom som ert stort nok for å bruke Kinect. Ikke alle har nettilkobling på rommet sitt.

 

Jeg har stor stue i relativt stor leilighet, men jeg har en samboer som ikke setter pris på TV-spill i stua, så jeg bruker spillkonsollene mine på et lite kontor. Jeg er sikkert ikke den eneste som har det slik.

 

Det er det jeg sier, og jeg synes det er helt greit. De vil at Xbox One skal være like viktig for stua di som TVen din er, og de må jo få lov til å ha den ambisjonen.

 

Forresten, tøffelhelt!

Endret av sthusby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dei fleste har vel trådlaust nett i huset i dag, som det og er dekning for på gutterom og i TV-stover. At ungar ikkje har nett på rommene sine kan eg aldri tenke meg er noko problem i dag.

 

Vi får vente og se. Kanskje det blir et stort problem, og kanskje ikke et problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...