Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Nei, men det begynner å bli litt mye fokus kun på at du graver frem at PS4 er vinneren og Xbox One blir sett på som taperen. Poenget er at man dømmer utifra spill og kun det. Ingen ser på alt det andre Xbox One tilbyr som en komplett pakke. Ingen er klar over hvordan UI til Xbox One eller PS4 blir. Alt man kan antyde er hva man tror man vil like. Og det som er merkeligst med hele greia er at MS leverte en bra pressekonferanse og viste frem bedre spill enn PS4, men pga. av Sony sa den greia om bruktspill, og kun det, så blir de vinneren. Jeg synes det er grunnlaget er for tynt å vise frem at PS4 har vunnet konsollkrigen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, men det begynner å bli litt mye fokus kun på at du graver frem at PS4 er vinneren og Xbox One blir sett på som taperen. Poenget er at man dømmer utifra spill og kun det. Ingen ser på alt det andre Xbox One tilbyr som en komplett pakke. Ingen er klar over hvordan UI til Xbox One eller PS4 blir. Alt man kan antyde er hva man tror man vil like. Og det som er merkeligst med hele greia er at MS leverte en bra pressekonferanse og viste frem bedre spill enn PS4, men pga. av Sony sa den greia om bruktspill, og kun det, så blir de vinneren. Jeg synes det er grunnlaget er for tynt å vise frem at PS4 har vunnet konsollkrigen.

 

Om du sjekker de internasjonale forumene vil du fort merke at grunnlaget ikke er særlig tynt. Mangel på eierskap over det man kjøper er det som har drevet fram debattene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg i det hele tatt bry meg om hva folk mener om Xbox One? Det negative som er kommet frem er overdrevet til de grader for å svekke bilde som egentlig gies. Det sies man ikke kan dele spill, fortsatt, og det er fordi man ikke kan dele de fysisk. Poenget er bare at det er alltid noe som klages på mot Xbox One. Man ser hvor PS4-stammen aktivt bruker internett på å fremme usaklighet. Jeg tror at mye av grunnen til at det kommer spesielt frem så mye er at mange blir lei det samme maset om de samme tingene hver dag. Det ser man her på forumet også. Folk gidder ikke å være aktive i tråder hvor det komme folk å bare skal poste usaklige konklusjoner og konspirasjoner mot Xbox One hver eneste dag. Folk går virkelig lei diskusjonen om det samme hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg i det hele tatt bry meg om hva folk mener om Xbox One? Det negative som er kommet frem er overdrevet til de grader for å svekke bilde som egentlig gies. Det sies man ikke kan dele spill, fortsatt, og det er fordi man ikke kan dele de fysisk. Poenget er bare at det er alltid noe som klages på mot Xbox One. Man ser hvor PS4-stammen aktivt bruker internett på å fremme usaklighet. Jeg tror at mye av grunnen til at det kommer spesielt frem så mye er at mange blir lei det samme maset om de samme tingene hver dag. Det ser man her på forumet også. Folk gidder ikke å være aktive i tråder hvor det komme folk å bare skal poste usaklige konklusjoner og konspirasjoner mot Xbox One hver eneste dag. Folk går virkelig lei diskusjonen om det samme hele tiden.

Er jo laaangt i fra usaklige argumenter som blir brukt, og man ser jo lett at du er en ekte fanboy. Hvorfor vil du ikke få til innkjøp av PS4, noe objektivt sett er det beste produktet? Eller hva er det som gjør xbox til den beste konsollen i dine øyne?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg i det hele tatt bry meg om hva folk mener om Xbox One?

Fordi du har brukt utallige timer på å forsvare dens ære, fordi du føler en irritasjon da noen krenker noe som du muligens skal bruke X antall timer på.

Spørsmålet som gjenstår er da om fakta og følelser hører sammen.

Her er fasiten som jeg ser

Ps4: Spillkonsoll

Xbone: TV Dekoder, litt større en den jeg hadde fra Canal digital for 8-9 år siden, men størrelse har vel ingenting med saken og gjøre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Er jo laaangt i fra usaklige argumenter som blir brukt, og man ser jo lett at du er en ekte fanboy. Hvorfor vil du ikke få til innkjøp av PS4, noe objektivt sett er det beste produktet? Eller hva er det som gjør xbox til den beste konsollen i dine øyne?

 

Kanskje han liker eksklusivene.

Kanskje han ikke liker å bytte plater.

Kanskje han spiller online.

Kanskje han liker mediamulighetene.

Kan jo til og med hende at han liker begge konsollene..

Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg i det hele tatt bry meg om hva folk mener om Xbox One? Det negative som er kommet frem er overdrevet til de grader for å svekke bilde som egentlig gies. Det sies man ikke kan dele spill, fortsatt, og det er fordi man ikke kan dele de fysisk. Poenget er bare at det er alltid noe som klages på mot Xbox One. Man ser hvor PS4-stammen aktivt bruker internett på å fremme usaklighet. Jeg tror at mye av grunnen til at det kommer spesielt frem så mye er at mange blir lei det samme maset om de samme tingene hver dag. Det ser man her på forumet også. Folk gidder ikke å være aktive i tråder hvor det komme folk å bare skal poste usaklige konklusjoner og konspirasjoner mot Xbox One hver eneste dag. Folk går virkelig lei diskusjonen om det samme hele tiden.

 

Du trenger da ikke bry deg, men folk vil helst vite hva som er best for deres behov og derfor følger diskusjonene mellom konsollene. Hva du mener med usakligheter er ukjent for meg. Er det usaklig å nevne at man må være pålogget hver 24. time, at spill mest sannsynlig ikke kan byttes, PS4 er billigere og har GDDR5 kontra Xboxs DDR3. Ingenting her er vel overdrivelser? Dette er vel fakta eller ses det på litt annerledes av en fanboy?

Kan være enig at mye av det samme blir nevnt, men når man driter seg såpass ut er det bare i alle sin rett å nevne dette.

Tror du SONY har betalt alle som går imot Xbox per dags dato eller? Nei, tror ikke jeg, men når man har sett hvordan Xbox har holdt på er det vel ikke rart.

 

Lykke til med valget du :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har hatt de 2 siste generasjonene Xbox og har vært meget fornøyd med dem begge.

Men, Jeg er ingen innehaver av en tv-skjerm, er ikke abonnent på tv-kanaler og har ikke betalt (det ikke vært grunnlag for det heller) NRK-lisens på over 10 år..

 

Tv-kanaler er det mest uinteressante jeg vet om i hele denne verden, ihvertfall når det kommer til valget av neste generasjons spillkonsoll :)

 

Nå vurderer jeg sterkt å kjøpe Sony.

Lenke til kommentar

Er jo laaangt i fra usaklige argumenter som blir brukt, og man ser jo lett at du er en ekte fanboy. Hvorfor vil du ikke få til innkjøp av PS4, noe objektivt sett er det beste produktet? Eller hva er det som gjør xbox til den beste konsollen i dine øyne?

 

Du sier objektivt sett er det det beste produktet. Hvordan kan du si OBJEKTIVT i den setningen? Subjektivt er det det beste produktet. Fordi alle har forskjellige kriterier på hva som er et bra produkt og hva som dekker deres behov. Ser du på styrke? Ja PS4 er det beste produktet. Ser du på multimedia? Ja Xbox One er da det beste produktet. Ser du på nett-tjenestene (tar utgangspunkt i nåværende PS Live og Xbox LIve)? Så er Xbox igjen vinneren. Ser du på bytting av spill som noe du skal aktivt drive med? Ja da er PS4 den beste konsollen.

 

Hvordan du klarer å "objektivt" kåre PS4 til den beste konsollen blir bare feil. Fordi folk som ser etter en multimedia plattform vil foretrekke Xbox One. Folk som foretrekker eksklusivene Xbox One vil foretrekke den, og motsatt når det kommer til PS4. Så det finnes ikke noe "objektivt" sett. Det finnes bare masse subjektive meninger om hva som er best også tar man den meningen som passer seg best og sier det er fasiten på konsollkrigen.

 

Jeg er ei noen fanboy, men når så mange aktivt kun graver frem de samme negative sidene med konsollen så blir det bare fitte irriterende å sitte å lese opp igjen. Og igjen, så er det kriteriene til hver enkelt som bestemmer hva som utgjør den beste konsollen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor ligner begge konsollene egentlig så jævlig på gammel-ps2'en??

 

Er jeg den eneste som synes de er mølstygge?

Kanskje det er retro-entusiasten i meg, men eg synest faktisk PS4-en er ganske fin. Den liknar veldig på ein PS2, men gir eit meir moderne inntrykk med reinare linjer. I tillegg er han vel ganske liten? I høve til den opprinnelege PS3-en synest eg dette var eit stor forbetring.

 

PlayStation-4-official-photo-11-640x426.jpg

 

XOne sin design synest eg derimot var temmeleg dårleg, særleg samanlikna med forgjengaren, som eg likte veldig godt utsjåandemessig. XOne, derimot, er ein relativt stor boks, som ser ut til å vere grovt oppdelt i av midtdelarar her og der.

 

xbox-one-official-photos-08-640x441.jpg

 

Uansett synest Wii U ser mykje betre ut enn begge desse to. Den er no direkte pen:

 

Wii-U-console.jpeg

 

Men smaken kan variere, og eg legg ikkje eigentleg so stor vekt på utsjånaden når eg velger konsoll.

 

Kay

Endret av KayAU
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg er det avgjørende at PS4 gir deg eierskap, det gjør ikke Xbox One. Det andre er at man må sjekke inn som om man er kriminell hver 24 time.

Ja, for meg blir dette prinsippielt irriterende...om det går ann å si det slik..

 

Hva skjer om man drar på ferie og ikke logger på i løpet av 24 timer?

Får man da en lang verifiseringsprosess hver gang??

Lenke til kommentar

Ja, for meg blir dette prinsippielt irriterende...om det går ann å si det slik..

 

Hva skjer om man drar på ferie og ikke logger på i løpet av 24 timer?

Får man da en lang verifiseringsprosess hver gang??

Eg har ikkje sett nokon detaljar om dette, men det hadde overraska meg om det var ein lang prosess. Det skjer sikkert ganske raskt, og i bakgrunnen. Der er andre sider av online-DRMen som ville uroa meg meir (som eg allereie har gjort greie for, og ikkje skal gjenta no).

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...