Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*FunnY*

 

Jeg klarer ikke la være å le av det bilde du har :rofl: , må jo være tidenes blinkkskudd! Ser helt bomba ut, og det kan jeg si selvom jeg er Man Utd fan.

 

Slike vs tråder som dette er bare gøy for dem som liker det, så kan jeg sitte på sidelinjen med alle konsollene denne generasjonen også å se krigen på trygg avstand. Forhåndsbestilte både PS4 og Xbox One igår!

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke la være å le av det bilde du har :rofl: , må jo være tidenes blinkkskudd! Ser helt bomba ut, og det kan jeg si selvom jeg er Man Utd fan.

 

Slike vs tråder som dette er bare gøy for dem som liker det, så kan jeg sitte på sidelinjen med alle konsollene denne generasjonen også å se krigen på trygg avstand. Forhåndsbestilte både PS4 og Xbox One igår!

Blir vel fapping på deg det her året å :p Kanke bli tid med pulings så mye som du spiller :p
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg er veldig usikker på hvem jeg skal kjøpe! Med Xbox One er det jo stemmestyring, men PS4 har de fleste bra spill. Også hvem av kontrollene er best?

Stemmestyring er no berre ein gimmick, meiner eg. Det er sikkert artig i starten, men spela må vere viktigare. I tillegg har XBoxen nokre utruleg negative sider. I praksis får du ikkje eige spel til konsollen, du får berre bruke dei so lenge Microsoft vil og kan drive serverane sine, og du er underlagt deira nåde. Vi har vel sett døme tidlegare på at spelarar har blitt utestengt frå innhald dei har kjøpt fordi dei har sagt feil ting på forum, o.l. Det er kanskje ikkje so sannsynleg at du vil bli råka av dette, men eg liker ikkje at moglegheita eksisterar.

 

Spel til PS4, derimot, er dine for all framtid. Sony ser ut til å ha lært av sine feil, og har vist ei langt meir audmjuk og kundevennlig haldning enn MS for denne generasjonen. I tillegg ser konsollen deira minst like sterk ut, til lågare pris, Og den ligg an til å selge mykje betre, noko som truleg vil bidra til betre spelutval på sikt òg. Og Sony fokuserar meir på indie-utviklarar.

 

Eg synest valget er utruleg enkelt denne gongen. Eg slit med å finne nokon vesentlege fordelar med XOne. Kanskje om dei hadde hatt ein eller annan killer app til Kinect, kunne det ha hjulpe til med å balansere ting litt, men eg ville fortsatt skydd dei på bakgrunn av DRMen. Eg vil ha moglegheita til å eige det eg kjøper.

 

Kay

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Stemmestyring synes jeg er litt skummelt. Hva om dette blir en realitet?

[bilde]

Også både kinect og PS Eye kan brukes til å overvåke deg på diverse måter. Vet jeg er litt paranoid, men liker privatlivet mitt for godt til å gi slipp på det. :hm:

 

 

Og fremdeles går du rundt med en mobiltelefon i lomma?

Lenke til kommentar

Du er etter mi meining i overkant paranoid dersom du fryktar at Kinect overvåker deg og eventuelt brukar informasjonen. Du kan eksempelvis snu den rundt dersom Kinect ikkje er i bruk.

 

Jeg er ikke redd for det selv, men dette er et reelt problem som Microsoft står foran nå:

 

http://tv.msnbc.com/2013/06/13/gamers-fear-microsofts-xbox-one-could-be-future-of-prism-after-nsa-revelations/

Lenke til kommentar

Du er etter mi meining i overkant paranoid dersom du fryktar at Kinect overvåker deg og eventuelt brukar informasjonen. Du kan eksempelvis snu den rundt dersom Kinect ikkje er i bruk.

Ja men er dette en fin framtid med forced webcam som ser deg .

 

Om 20 år kan dette bli vanlig på konsoller og tv. plutselig begynner landet du bor i og blande seg inn og skal bruke det mot forskning på hvordan mennesker lever hjemme, spol 20 år fremmover igjen og legg til en science fiction film plot så har vi total overvåking hjemme.

 

Dette er jo helt sprengt teori men med og slåss mot slike ting som forced webcam så slipper vi ivertfall og tenke på det haha.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Og fremdeles går du rundt med en mobiltelefon i lomma?

Faktisk så lite som mulig, og prøver å holde funksjoner på mobilen som kan brukes til slikt på et minimum.

 

Du er etter mi meining i overkant paranoid dersom du fryktar at Kinect overvåker deg og eventuelt brukar informasjonen. Du kan eksempelvis snu den rundt dersom Kinect ikkje er i bruk.

Det kan du si, og jeg er helt enig, men det betyr ikke at det er feil på noen måte. Kommentaren min var satt litt på spissen da, og den var ikke rettet kun mot Kinect, selv om bildet kan få det til å virke sånn. Det er mer et produkt av all den skremmende utviklingen som skjer nå, med økt overvåkning, lagring av data, private aktørers tilgang til å spionere på deg via din IP. Det trengs bare noen med en vilje til å gjøre det (hvis det ikke allerede er gjort), og så er privatlivet til 90% av den vestlige verden en saga blott.

Lenke til kommentar

Man kommer ikke unna at utviklingen er skremmende. Det var vel de færreste som brydde seg om datalagringsdirektivet, for ikke å si de som ikke vet hva det er en gang. Facebook og Google som logger hva vi skriver og gjør. Bilder som ikke blir fjernet selv når du tror du sletter dem. Osv osv osv.

 

1984 er virkelig.

Lenke til kommentar

Hvordan vet vi det før vi ser hva andre butikker selger de for.

 

Endelig kan vi bekrefte prisene på både Xbox One (http://fb.st/s4jnm) og PlayStation 4 (http://fb.st/y8yak)! Vi kommer selvsagt til å kjøre masse moro med konkurranser og andre artige ting for de som forhåndsbestiller hos Komplett.no og forhåndsbestiller du tidlig er man selvfølgelig med på alt automatisk. Alle som allerede har forhåndsbestilt hos oss til den gamle prisen vil naturligvis få igjen det overskytende beløpet.

Hvilken konsoll har du mest lyst på? Blir det Xbox One eller PS4?

 

Hentet fra Komplett sin Facebook side.

 

---

 

Synes det er imponerende av Microsoft å klare å prise Xbox One til 3990. Bare 500 kr dyrere enn PS4 når det er snakk 100 Euro forskjell.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...