Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Kom over at Sony har priset DS4 for £55. Spent på hva Microsoft vil ta for sin kontroll!

Men nå var det vel slik hele forrige gen at PS hadde dyrere kontroller.

 

Nå har Amazon fjerna placeholderen på Xbone gamepaden. Om det stemmer så koster både PS4 og Xbone-gamepaden det samme, 60 dollars.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig kan vi bekrefte prisene på både Xbox One (http://fb.st/s4jnm) og PlayStation 4 (http://fb.st/y8yak)! Vi kommer selvsagt til å kjøre masse moro med konkurranser og andre artige ting for de som forhåndsbestiller hos Komplett.no og forhåndsbestiller du tidlig er man selvfølgelig med på alt automatisk. Alle som allerede har forhåndsbestilt hos oss til den gamle prisen vil naturligvis få igjen det overskytende beløpet.

Hvilken konsoll har du mest lyst på? Blir det Xbox One eller PS4?

 

Hentet fra Komplett sin Facebook side.

 

---

 

Synes det er imponerende av Microsoft å klare å prise Xbox One til 3990. Bare 500 kr dyrere enn PS4 når det er snakk 100 Euro forskjell.

 

Typisk Sony det å overprise her i Norge. De har alltid gjort det fordi nordmenn kjøper playstation uansett.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke la være å le av det bilde du har :rofl: , må jo være tidenes blinkkskudd! Ser helt bomba ut, og det kan jeg si selvom jeg er Man Utd fan.

 

Slike vs tråder som dette er bare gøy for dem som liker det, så kan jeg sitte på sidelinjen med alle konsollene denne generasjonen også å se krigen på trygg avstand. Forhåndsbestilte både PS4 og Xbox One igår!

 

Haha. Ja morsomt bilde. Det verste er at det kommer slike bilder av Jones etter nesten hver kamp han spiller! :D

 

Koser meg også på sidelinjen egentlig. Morro å lese seg opp, se diskusjonene og ikke minst de artige bildene som kommer.

Lenke til kommentar

Nei han fikk jobben etter at han lagde Dayz.

Tok feil da. Det viktige er uansett at han nå jobber for Bohemia og derfor er skaperne av DayZ og skaperne av Arma2 nå det samme.

 

Han kunne uansett ikke tatt betalt for DayZ i den formen det er nå om han ikke hadde hatt en avtale med Bohemia, så penger hadde de fått uansett.

Lenke til kommentar

Ja men det er bare noe med Arma 2 som ikke passer inn i Konsoll, spillet er for ustabilt.

 

Nå er det jo mye lettere å optimalisere for en konsoll, da denne har en fast maskinvare, kontra det å optimalisere et spill for PC brukere, som har tusenvis av forskjellige maskinvare kombinasjoner som det må tas høyde for.

 

Vi får uansett vente og se, blir gøy å se hva dem klarer å tyne ut av maskinvaren til PS4'en :)

Lenke til kommentar

For min del er det vel 3 ting som avgjør hva jeg velger, i prioritert rekkefølge. Det TV-tullet som XB1 har i tillegg er urelevant, og kunne egentlig bare glemt at de har nevnt det.

 

1. Spill. Derfor man kjøper den. Ser jeg at en konsoll har flere gode spill som jeg vil ha, da er valget enkelt.

2. Kontroller. Der har vel allerede MS vunnet, men kan jo hende man får noen gode aftermarket-kontrollere til PS4 også. Venter og ser.

3. Online-tjeneste. Veldig kjekt å ha venner, party chat, gode apps, brukervennlighet osv. Live og PSN blir ganske like nå, så blir spennnende å se hva som funker best i praksis.

 

Føler at Sony og MS appellerer veldig til forskjellige markeder egentlig. MS til den amerikanske delen. CoD, FIFA, action, voldelige og voksne spill. Mens der spillene til Sony (som jeg føler skiller seg ut) har veldig mye eventyr(isj), mye japansk (logisk nok).

 

 

Får se om jeg i det hele tatt gidder å kjøpe neste konsoll i år (selv om det frister med "Day 1" boksen). Regner med at GTA V blir å holde meg okkupert i høst/slutten av året! :D

Lenke til kommentar

Ja men det er bare noe med Arma 2 som ikke passer inn i Konsoll, spillet er for ustabilt.

Spillet DayZ (ikke modden) er laget fra bunnen og opp som et eget spill, det er ikke bare en modifikasjon av ArmA2. Det bruker riktignok en modifisert versjon aden samme motoren, men det er ikke ArmA2-modden som vil bli gitt ut for salg som DayZ.

Lenke til kommentar

Spillet DayZ (ikke modden) er laget fra bunnen og opp som et eget spill, det er ikke bare en modifikasjon av ArmA2. Det bruker riktignok en modifisert versjon aden samme motoren, men det er ikke ArmA2-modden som vil bli gitt ut for salg som DayZ.

 

Det er hva dem sier ja. Jeg tror det er rimelig begrensa hva dem egentlig får til når dem faktisk bruker den Arma 2 motoren som dem gjør. Zombiene har samme tullete pathfindingen, animasjonene selv med motion capture er langt unna det vi ser i Dead Rising 3 eller State of Decay. Zombiene glitcher fortsatt gjennom vegger og alt mulig.

 

Eneste Arma serien har klart å gjort utrolig bra er omgivelsene, størrelsen og realismen på våpnene. De mangler alt annet. Jeg har Arma 3 alphaen også og der er det de samme svakhetene som de tidligere spillene. AI'en oppfører seg utrolig merkelig og statiskt noe som gjør coop gørr kjedelig.

 

Dem har fått mye kritikk fra det dem har vist av DayZ Standalone, jeg er utrolig spent på om dem får til noe bra i det hele tatt. Av det jeg så på E3 så har dem milevis igjen før dem er ferdig og Rocket fantaserer jo allerede om et neste spill ......... klatrespill .............

Lenke til kommentar

Jeg er jævla spent på nye Dualshocken. Redesignet og skal føles mye bedre å holde i, spesielt for de med store hender.

Jeg er spent jeg også! Håper virkelig de har forbedret den, for den gamle var fortsatt det største ankepunktet mot Playstation. Er litt skeptisk på at de ikke endret plasseringen på analogene. Merkelig nok så føler jeg MS sin løsning er bedre og mer naturlig. Men kan hende det fungerer uansett!

 

Må man vente til konsollen er lansert før oss dødelige får prøve maskinene og holde i kontrollene? Kjedelig å forhåndsbestille uten å ha kjent på kontrollen engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...