Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

Microsoft dreit på Norge og mange andre land. Imotseting til Sony som gir maskinen ut i 31 land imotsetning til Microsoft kun 13 land.

 

Er greit å se fakta før man blåser huet av noen som helst da.

 

Går ann å importere... Dessuten kommer Ps4 senere i Europa enn USA, så hvis du skal ha den først så må du importere.

 

 

 

Forklar!

 

Så du i det hele tatt gamescom-konferansen? Forklaring nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Går ann å importere... Dessuten kommer Ps4 senere i Europa enn USA, så hvis du skal ha den først så må du importere.

 

 

 

 

Så du i det hele tatt gamescom-konferansen? Forklaring nok.

Du er virkelig ute på jordet. Om du importerer, får du uansett ikke tilgang til mange av tjenestene Xbox One har å tilby. Dessuten vil den være eksklusivt tilpasset Amerika o.l.

 

Så DU på konferansen deres? Den var kanskje ikke underholdende, men det er da langt bedre enn å ikke ha noen konferanse i det hele tatt *Host* Microsoft *Hark!*

Det viser bare hvor mye Sony egentlig bryr seg om fansen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er virkelig ute på jordet. Om du importerer, får du uansett ikke tilgang til mange av tjenestene Xbox One har å tilby. Dessuten vil den være eksklusivt tilpasset Amerika o.l.

 

Så DU på konferansen deres? Den var kanskje ikke underholdende, men det er da langt bedre enn å ikke ha noen konferanse i det hele tatt *Host* Microsoft *Hark!*

Det viser bare hvor mye Sony egentlig bryr seg om fansen.

 

Kos deg med de fantastiske spilla da, der Infamous Second Son topper hele driten! :)

Endret av 640509-040147
Lenke til kommentar
[...]og jeg kan ikke se helt for meg at den gjennomsnittlige konsoll spiller vil kjøpe eller bruke mye tid på det meste som Indie utviklere lager. Da det er rett og slett for sært.

[...]

Med to konsoller som er nesten kloner av hverandre så kommer det hele ned til hva venner har, preferanser på kontroller og brukergrensesnitt og ikke minst hvilke eksklusive spill dem får.

 

Med andre ord så har ingenting forandret seg.

Nå kjøper den gjennomsnittlige konsoll spiller neste kun Fifa og COD også da. Så det er et marked det er vanskelig å "vinne".

 

Ikke så overraskende at ting ikke har forandret seg, hvilke andre markeder har forandret seg på det konkurranse-planet? Filmindustrien, musikkindustrien, mobilmarkedet? Folk kjøper fra de som lager det hver og en liker best, tror det aldri kommer til å forandre seg. :hm:

 

holder meg til Xboxen som forhåpentligvis kommer ganske likt med PS4.

Du har fått med deg at Xbox One ikke kommer før neste år her i Norge/Norden?

Lenke til kommentar

Føler meg ganske nøytral i denne "krigen", og må si jeg synes Sony har tatt en slam dunk nå, iallefall for de som er interessert i spill og alt annet rundt det som er viktig per dags dato mens man spiller, og vil/må velge 1 konsoll.

Ser ikke hvordan MS skal få folk som ikke er ihugga fans av Halo o.l til å kjøpe demmes konsoll.

Det er min mening da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler meg ganske nøytral i denne "krigen", og må si jeg synes Sony har tatt en slam dunk nå, iallefall for de som er interessert i spill og alt annet rundt det som er viktig per dags dato mens man spiller, og vil/må velge 1 konsoll.

Ser ikke hvordan MS skal få folk som ikke er ihugga fans av Halo o.l til å kjøpe demmes konsoll.

Det er min mening da..

Jeg er ihugga fan av Insomniac Games, og skal anskaffe Xbox One på grunn av Sunset Overdrive :p

Lenke til kommentar

Synes etter E3 og veien hit og med Gamescom så står PS4 og XBO likere en noen gang. Det eneste som skiller seg ut er at XBO selges med Kinect, ellers er dette to systemer som blir så si identiske.

 

Jeg tviler sterkt på at en kommer til å få en dårligere konsoll opplevelse enten en velger XBO eller PS4. Dem er rett og slett for like.

 

Indie utviklere er tydeligvis veldig populært hos Sony og hadde ikke MS tatt følge og gjort det samme så ville nok PS4 ha et lite overtak. Personlig synes jeg det aller meste som Indie utviklere lager blir for sært, og jeg kan ikke se helt for meg at den gjennomsnittlige konsoll spiller vil kjøpe eller bruke mye tid på det meste som Indie utviklere lager. Da det er rett og slett for sært.

 

Men innimellom så kommer det noen perler som Minecraft og Journey for å nevne et par, men dem er vel mer unntaket en normen.

 

Med to konsoller som er nesten kloner av hverandre så kommer det hele ned til hva venner har, preferanser på kontroller og brukergrensesnitt og ikke minst hvilke eksklusive spill dem får.

 

Med andre ord så har ingenting forandret seg.

 

Enhver Xbox One kan aktiveres som indie-konsoll for noen få hundre dollar, PS4 devkit til indies: 2500 usd.

 

 

Føler meg ganske nøytral i denne "krigen", og må si jeg synes Sony har tatt en slam dunk nå, iallefall for de som er interessert i spill og alt annet rundt det som er viktig per dags dato mens man spiller, og vil/må velge 1 konsoll.

Ser ikke hvordan MS skal få folk som ikke er ihugga fans av Halo o.l til å kjøpe demmes konsoll.

Det er min mening da..

 

Nøytral, men med PS4-avatar, okeei. Det virker å være enighet om at Xbox One har det mest spennende spillgalleriet post E3, om du er uenig har du nok ganske spesiell smak. For meg personlig er Xbox One mye mer interessant når tenker på det viktigste, som du sier: spillene.

 

 

 

Du er virkelig ute på jordet. Om du importerer, får du uansett ikke tilgang til mange av tjenestene Xbox One har å tilby. Dessuten vil den være eksklusivt tilpasset Amerika o.l.

 

Så DU på konferansen deres? Den var kanskje ikke underholdende, men det er da langt bedre enn å ikke ha noen konferanse i det hele tatt *Host* Microsoft *Hark!*

Det viser bare hvor mye Sony egentlig bryr seg om fansen.

 

Du vet at MS hadde en konferanse på Gamescom, ja? http://www.gamespot.com/events/gamescom-2013/microsoft-gamescom-2013-conference-6413265/

Endret av thklinge
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Enhver Xbox One kan aktiveres som indie-konsoll for noen få hundre dollar, PS4 devkit til indies: 2500 usd.

 

Som microsoft sa på gamescom vil de ikke ha dette klart til launch, men ved å signere på et partnerskap(hva det betyr er ukjent) kan en indi utgiver få gratis tilgang til 2 devkits.

Lenke til kommentar

 

Enhver Xbox One kan aktiveres som indie-konsoll for noen få hundre dollar, PS4 devkit til indies: 2500 usd.

 

 

 

Nøytral, men med PS4-avatar, okeei. Det virker å være enighet om at Xbox One har det mest spennende spillgalleriet post E3, om du er uenig har du nok ganske spesiell smak. For meg personlig er Xbox One mye mer interessant når tenker på det viktigste, som du sier: spillene.

 

 

 

 

Du vet at MS hadde en konferanse på Gamescom, ja? http://www.gamespot.com/events/gamescom-2013/microsoft-gamescom-2013-conference-6413265/

 

Tenkte jeg skulle fjerne det før jeg kommenterte, men tenkte at, her finnes det vel ikke "brødhuer". ;)

 

Som jeg sa, er helt nøytral når jeg sier det jeg gjør og det er min mening. Klarer ikke se at Massen som ikke er hardcore fan av 1 spill og må/vil velge 1 konsoll, velger xbox foran ps4.

 

Du treffer på "sær" smak da.. Liker ikke dagens linære film spill som massen liker. Jeg ser frem mot det "nye socom" - H Hour, Minecraft o.l :)

Lenke til kommentar

Helt ærlig så frister Dead Rising 3, Ryse og Forza 5 mye mer enn noen av titlene som er tilgjengelig på PS4 ved "launch". Infamous: Second Son virker kult, men mye av det andre er multiplatform spill som sitter fast mellom to generasjoner. Forventer ikke enorme forskjeller fra CoD: Ghosts på PS3 til PS4 versjonen etc,

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...