Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Sikkert drit for noen ^^

 

Leste noe på facebook idag, det første jeg tenkte var denne tråden ^^

 

 

Minner meg om når du ble sint på meg og skjelte meg ut i Xbox One-tråden. Fett.

 

Nå skal jeg gjerne innrømme at jeg ikke alltid er så mye bedre selv da.

 

 

 

State of Decay solgte utrolig bra gjennom Xbox Live, og er nesten verdt en egen storutgivelse.

 

Jepp, jeg vet. Journey og. Poenget er at indie kan være helt fantastisk, og at både PS og 360 har hatt sine egne perler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er det mer spennende at executive producer for Need For Speed Rivals vil ha det til at det er bedre grafikk på den ene av next-gen-konsollene. Han nevner ikke hvilken konsoll, men med sterkere hardware i PS4, samt at det er den versjonen de har vist frem når de har vist frem spillet tyder vel på at det faktisk blir forskjeller på multiplatsene.

 

Men, de fleste vil nok ikke se det uansett. På samme måte som at mange ikke kunne (ville) se forskjell på feks Red Dead Redemption på PS360.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
Lenke til kommentar

State of Decay er vel sikkert ræva det og, siden det er indie. Journey er dritt. Spelunky er dritt. Braid er dritt.

 

 

Det er så mange bra indie-spill at det er sykt.

 

Jeg tror du vet hva han mener, State of decay kjenner jeg ikke, men de 3 andre du nevnte passer perfekt inn i det argumentet mange kommer fram til.

 

Indie selskaper elsker (puzzle) plattform spill, det kan virke som at de elsker det så mye at de alle starter med en normal plattformer og så kommer opp med en mekanikk som er annerledes.

 

Som er kjempe bra for de som liker plattformer, men det er ikke så mange når man ser det stor bildet. Og uansett hvor bra den spesielle vrien de putter på spillet er kan man ikke skjule at det er bare enda en plattformer.

 

Det er indie spill som er mer gjennomtenkte også, men det har det også alltid vært selv om de ikke har gått sterkt ut som indie. Folk flest når de hører indie tenker på disse "loud and proud" indie utviklerene som lager det samme plattform spillet med en spillmekanikk som gjør det annerledes.

Lenke til kommentar

Det er en gedigen variasjon blant indie-spillene. Jeg trakk frem noen få, både fra PS3 og 360 kun som et eksempel, spesielt siden 360-spillene er noe han har skrytt opp i skyene selv.

 

Men den vokale majoriteten er hva folk flest hører,

 

la oss se på noen titler du kanskje kjenner igjen:

Journey

Spelunky

Braid

Fez

Thomas was alone

Limbo

Stealth bastard

Dustforce

Knytt

Giana sisters(det nyeste)

Pid

Mark of the ninja

Super Puzzle Platformer

LAD

super meat boy

super crate box

 

med mange mange mer som jeg ikke kommer på akkurat nå, dette er spillene folk tenker på når de tenker indie og det er bare plattform spill.

 

Vi som er spesielt interesserte kjenner til mange andre indie prosjekt som har mer interessante konsept og gjerne også større budsjett, men med det må vi også forstå at dette ikke er informasjon som når ut til massene.

 

Redigert: bare legge til super meat boy og super crate box som kansje begger er langt mer kjente enn noen av de på listen over, sikker mange flere jeg har glemt også, men de 2 synes jeg at jeg måtte ha med.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

PS4 Vs Xbox One: AMD Retracts Performance Comparison

 

"During a recent Gamescom 2013 interview, an AMD spokesperson made inaccurate statements regarding the details of our semi-custom APU architectures.

"AMD will not comment on the Microsoft Xbox One and Sony PS4 memory architectures and will not speak for Microsoft, Sony or other AMD customers."

 

http://www.nowgamer.com/news/2052820/ps4_vs_xbox_one_amd_retracts_performance_comparison.html

Lenke til kommentar


Yesterday, we covered how the PlayStation 4, along with unified memory access, would use hUMA which would give it a leg-up in terms of performance. It was noted that because the Xbox One didn’t have hUMA, it would see lesser performance.

However, according to a confirmed Xbox One dev on Reddit- who cited an Ars Technica article which defined hUMA as a coherent cache system and that the “CPU and GPU will always see a consistent view of data in memory. If one processor makes a change then the other processor will see that changed data, even if the old value was being cached” – the Xbox One will feature something similar to hUMA.

On receiving his first alpha kit, he look at internal white papers that and confirmed that the Xbox One implements memory in exactly the same way. He also noted that he couldn’t find a source where AMD’s senior product marketing manager Marc Diana stated that the PS4 would have hUMA and the Xbox One wouldn’t.

Read more at http://gamingbolt.com/xbox-one-to-have-a-similar-solution-to-huma-xbox-one-dev#UvW4O4r0DGqGB1zd.99

Endret av Booz
Lenke til kommentar

Digg med folk som forsnakker seg. Det viser ihvertfall at Marc Diana faktisk snakket med pressen om det.

Sånn som det ser ut nå så har han enten løyet eller blitt misforstått, xbox one har også hUMA, AMD har bekreftet dette tidligere, i tillegg til utviklere til xbox.

Lenke til kommentar

Bare til opplysning så er det bekreftet at Elder Scrolls Online vil koste 15 EURO i måneden å abonnere på, i tillegg til prisen man betaler for spillet. Det vil også være mikrotransaksjoner. Ja, dette gjelder PC og konsoll.

 

Litt synd for konsoll gamers egentlig, først må de betale for online gaming så dette^^

 

 

>

hUMA er noe som er bygd inn på AMD chips, klart det er på begge konsoller.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Bare til opplysning så er det bekreftet at Elder Scrolls Online vil koste 15 EURO i måneden å abonnere på, i tillegg til prisen man betaler for spillet. Det vil også være mikrotransaksjoner. Ja, dette gjelder PC og konsoll.

 

Mikrotransaksjoner? Hvor har du lest det?

 

Ifølge dette intervjuet, så er det for å UNNGÅ mikrotransaksjoner at det i det hele tatt vil være en månedlig abonnementsordning:

http://www.eurogamer.net/articles/2013-08-22-the-elder-scrolls-online-dev-explains-decision-to-charge-9-monthly-subscription

Lenke til kommentar

 

Litt synd for konsoll gamers egentlig, først må de betale for online gaming så dette^^

 

 

>

hUMA er noe som er bygd inn på AMD chips, klart det er på begge konsoller.

 

For det første er det jo bare en årsavgift, for det andre betaler man for mer enn online gaming. I den pakken ligger jo OS, spill og "stæsj", eksklusive rabatter, streaming, andre eksklusive tjenester, mer stabil online tjeneste o.l

 

Så for min del er det fair enough, men krever også at Sony holder en viss kvalitet nå for å rettferdigjøre den ekstra betalingen. Går de tilbake til PS3 tilstander, så er det ikke noe gøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...