Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Nå er det en forskjell på en direkte uttalelse fra AMD's Senior Product Marketing Manager Marc Diana da og en gjennomgang av selve teknologien.

 

Når det gjelder hvorfor Microsoft ikke har den (og man skulle tro at de som produserer hardwaren vet hva de snakker om) nevnte jeg at jeg tror det er pga ESRAMen, men har ikke så kjennskap til hUMA at det gjør noe selv.

 

 

Edit:

 

hUMA will work with DDR3 or GDDR5 - embedded DRAM - as in gaming consoles - could be embedded as cache.

 

eSRAM in the XBONE isn't a cache.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hva som er den tekniske grunnen, som er interessant nok, så er saken at AMD selv fortalte Heise at PS4 vil ha hUMA mens Xbox One ikke vil ha det. Heise kom også med påstander om at de hadde snakket med utviklere (flertall) som sa at PS4 var veldig langt foran (ikke langt, men veldig langt) foran Xbox One når det kom til 3D-ytelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sær, som i at Playstation tradisjonelt har hatt en haug med japanske titler som er mildt sagt sære... Greit at MS lineupen ikke treffer deg, men det ser ut til at mange andre synes MS sin er bedre pr det vi vet nå.

Greit nok, men nå snakket du om de titlene som Sony og MS har annonsert til nå, og der er ingen "sære" japanske spill. Altså var det meningsløst å prøve på det stikket at den ene har sære titler.

 

Og mens vi er inne på det du kaller sære spill, så er det faktisk et soleklart eksempel på at Sony har vært mye flinkere enn MS til å satse på forskjellige typer spill, noe som er bra for de som er interessert i spill, og ikke bare kjøper spill laget for "massene". Det fortjener de mye ros for, og hvis den trenden fortsetter denne generasjonen også, så vil det ikke være tvil om hva som blir den "beste" SPILLkonsollen.

Lenke til kommentar

Need For Speed Rivals will feature better graphics on one next-gen console than the other, Ghost Games executive producer Marcus Nilsson has suggested but refused to clarify which.

 

What were seeing with the consoles are actually that they are a little bit more powerful than we thought for a really long time especially one of them, but Im not going to tell you which one," Nilsson told VideoGamer.com at Gamescom earlier today.

 

And that makes me really happy. But in reality, I think were going to have both those consoles pretty much on parity maybe one sticking up a little bit. And I think that one will look as good as the PC.

 

 

Power of the cloud eller power of the hardware?

Lenke til kommentar

Need For Speed Rivals will feature better graphics on one next-gen console than the other, Ghost Games executive producer Marcus Nilsson has suggested but refused to clarify which.

 

What were seeing with the consoles are actually that they are a little bit more powerful than we thought for a really long time especially one of them, but Im not going to tell you which one," Nilsson told VideoGamer.com at Gamescom earlier today.

 

And that makes me really happy. But in reality, I think were going to have both those consoles pretty much on parity maybe one sticking up a little bit. And I think that one will look as good as the PC.

 

 

Power of the cloud eller power of the hardware?

 

Begynner snart å gråte hver gang jeg hører "power of the cloud" og "experience". Prøver bevisst å unngå alle intervju og presentasjoner som har med Major Nelson, Phil Spencer og March Whitten. :wee:

Lenke til kommentar

Fant enda en grunn til å ikke velge Xbox One i dag. (btw, jeg har ikke hatt Playstation siden PS1 og PS2, kun PC og Xbox 360 etter det)

 

Rockstar Games kom med en offentlig uttalelse i dag om at GTA 5 kan forhåndsbestilles til Playstation 3. I kommentarfeltet under (hvor alle skriker "what about xbox?"), svarer Rockstar Games at "Pga. Xbox Games on Demand ikke har noen løsning for å kjøpe spill på forhånd og gi de ut på releasedagen, bla, bla bla, men vi vil gjøre det tilgjengelig så fort som mulig." Antar at det kommer til å ta noen måneder, som vanlig, med "Xbox On Demand".

 

Er stor fan av GTA, og PS3 har fått bla. GTA: Vice City og San Andreas som digital download. Noe jeg savner stort på Xbox 360!

Lenke til kommentar

Fant enda en grunn til å ikke velge Xbox One i dag. (btw, jeg har ikke hatt Playstation siden PS1 og PS2, kun PC og Xbox 360 etter det)

 

Rockstar Games kom med en offentlig uttalelse i dag om at GTA 5 kan forhåndsbestilles til Playstation 3. I kommentarfeltet under (hvor alle skriker "what about xbox?"), svarer Rockstar Games at "Pga. Xbox Games on Demand ikke har noen løsning for å kjøpe spill på forhånd og gi de ut på releasedagen, bla, bla bla, men vi vil gjøre det tilgjengelig så fort som mulig." Antar at det kommer til å ta noen måneder, som vanlig, med "Xbox On Demand".

 

Er stor fan av GTA, og PS3 har fått bla. GTA: Vice City og San Andreas som digital download. Noe jeg savner stort på Xbox 360!

Så vidt jeg vet, konkurrerrer ikke Xbox One med PS3 da :p

 

Men igjen, jeg regner med at det vil forbli sånn.

Lenke til kommentar

MS har rota det til for seg selv tidligere i år ja, men slik det står nå så er XBO og PS4 likverdige i mine øyne. Det er to maskiner som er så si identiske og det blir ikke feil uansett hvilke en måtte velge.

 

MS skal ha kudos for å ha tatt tak i saker og ordnet opp synes jeg.

 

Idag så står det kun om spill utvalget synes jeg, det er selvfølgelig ekstremt kjedelig at XBO ikke lanserer før ut på ny året. Men har den spillene og tjenestene folk liker så tror jeg ingen er spesielt lojale mot hverken det ene eller det andre til syvende å sist.

Endret av _LarZen_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det? F.eks med kinect så har folk sagt klart fra i 3 år, men de vil ikke høre. Det hele toppes vel med en 180 til, SKU uten kinect om ikke så lenge tenker jeg.

Ja, jeg frykter at Microsoft kræsjer og brenner. Er på en måte litt redd for dem, det blir ikke morsomt uten konkurranse. Bare ta en titt på kommentarene under en hvilken som helst sak som omhandler dem nå til dags..

 

Det er synd på dem. De prøvde å rette det opp, men folk gir f- og fortsetter å klage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...