Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk aldri kjøpt meg en 3.parts kontroller til mine konsoller, siden N64/PS1 dagene. Og da var det MYE jalla greier ute og gikk. Tok skrekken den gangen, og har kjørt offisielle kontrolleren siden. Nå har det helt sikkert skjedd forbedrnger på denne fronten også da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes at Xbone er så rar forkortelse :p Tenker alltid bone som i en viss kroppsdel, som en nedsettende betegnelse på konsollen. Som at den gir bone til alle "hardcore gamers" eller no sånt :p (jeg leser det altså som X-Bone) Har prøvd å bruke XO men ingen tar etter det :p

Endret av Gorzun
Lenke til kommentar

Jeg synes at Xbone er så rar forkortelse :p Tenker alltid bone som i en viss kroppsdel, som en nedsettende betegnelse på konsollen. Som at den gir bone til alle "hardcore gamers" eller no sånt :p (jeg leser det altså som X-Bone) Har prøvd å bruke XO men ingen tar etter det :p

Det ville jo vært rart siden hardcore nettopp ikke får bone av xbone:p Usikker på om du bare tuller eller om det er et faktisk spørsmål, men xbone var vel bare en tilfeldig forkortelse som kom på twitter et par sekunder etter navnet ble avslørt. Ikke overanalyser! Og ja, korrekt uttale er æks-båon.

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Det ville jo vært rart siden hardcore nettopp ikke får bone av xbone:p Usikker på om du bare tuller eller om det er et faktisk spørsmål, men xbone var vel bare en tilfeldig forkortelse som kom på twitter et par sekunder etter navnet ble avslørt. Ikke overanalyser! Og ja, korrekt uttale er æks-båon.

 

Nå tar denne tråden en skummel vending, men mente ikke at gamerne fikk bone av den, men at gamerne fikk bone av microsoft mot sin vilje :p Uff... Nei var vel ikke noe spørsmål der, ville bare kommentere at den forkortelsen har vært rar i ørene mine helt siden den kom ut :)

 

Uansett så gleder jeg meg veldig til jul :D Prøver å unngå å forhåndsbestille begge konsollene men har veldig lyst på titanfall og nye halo og nye bokser under tv'en! Så vurderer jeg å selge min 360 og ps3 men samlemanien sier nei :p

 

Har Microsoft kommet med noen antydning til når XO vil lanseres hos?

Lenke til kommentar

Noe jeg lurer veldig på er om det blir spilling på tvers av platformer i spill som Destiny (håper spillet slår an og at det kommer flere lignende i fremtiden).

 

På tvers av konsoller hadde iallefall vært fint, selv om jeg ikke vet om noe slikt i det hele tatt er mulig. Vil Destiny spilles på ps4/xbone sine respektive servere, eller vil det bli spilt på Destiny sine servere? Er så teit om vennegjengen ikke havner på samma konsoll. En kamerat av meg går iallefall for xbone pga ekslusiver sier han, så det er derfor jeg lurer.

Lenke til kommentar

Tviler sterkt på at det blir servere som er delt på xbox/ps4, de er tross alt konkurenter. Er vell ingen xbox/ps3 spill som gjør det?

FF11 f.eks. PC/PS2/360, alle spilte sammen.

 

Vil Destiny spilles på ps4/xbone sine respektive servere, eller vil det bli spilt på Destiny sine servere?

Det er ingen ting som heter "ps4/xbone sine servere". Utgiverne drifter sine egne, men jeg tviler også sterkt på at det blir noe av. Men det har vel med politikk og integrere med de sosiale greiene å gjøre (les: du må lage din egen chat osv. fordi det er en tjeneste som ligger i xbl/psn)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

blir bra dette. gleder meg virkelig til at konsollene kommer ut.

 

tror microsoft vil bruke nettskyen til å begrense ytelsesforskjellen mllom ps4 og xbox one.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Noe jeg lurer veldig på er om det blir spilling på tvers av platformer i spill som Destiny (håper spillet slår an og at det kommer flere lignende i fremtiden).

 

På tvers av konsoller hadde iallefall vært fint, selv om jeg ikke vet om noe slikt i det hele tatt er mulig. Vil Destiny spilles på ps4/xbone sine respektive servere, eller vil det bli spilt på Destiny sine servere? Er så teit om vennegjengen ikke havner på samma konsoll. En kamerat av meg går iallefall for xbone pga ekslusiver sier han, så det er derfor jeg lurer.

 

Ms vil aldri la dette bli en realitet, de gikk ut å sa dette tidligere, det er fullt mulig fra både playstation og pc sine sider, men av en eller annen grun vil ikke ms att xbox skal dele server med hverken pc eller playstation, de kom opp i en samtale når noen lurte på om dette var mulig med de nye FinalFantasy online spillet som kommer, så vet egentlig ikke hva ms har på gang....

 

Greit nokk sony er en konkurrent, men pc er det jo ms som eier det meste av alikevel, så forstår ikke helt opplegget til Microsoft lenger, men men er vel en grunn for dette og regner jeg med...

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

blir bra dette. gleder meg virkelig til at konsollene kommer ut.

 

tror microsoft vil bruke nettskyen til å begrense ytelsesforskjellen mllom ps4 og xbox one.

 

Nettskya til xone vil ikke gi noe bedre grafikk i spill, men ting som lysseting, bedre ai, og div andre ting som dette går ann, viss man skulle satt ting på spissen å trodd att xone har 3 konsoller i nettskya så bør jo pc bli 3 ganger bedre den og med en nettsky, men desverre er ikke dette muligt med dagens latency som vi har på våres internettforbindelser, jeg forstår godt man ønsker dette er mulig, men så sant vi ikke får bedre og mer stabile nettverk så tror jeg ikke noe spesielt på att det er så mye man kan gjøre med den såkalte nettskya....

Streaming av filmer, spill, og div andre ting er ikke 100% stabilt ennå, men hvem vet hva som skjer om 10-15år, kanskje lenger eller kortere tid, men viss det tar så lang tid så vil jeg tro både sony og ms har komt ut med xbox2 og ps5....

 

Men personlig er jeg ikke noe supergeek, så jeg kan jo alltids ta feil, å kanskje ms vet noe som ikke alle andre vet, who knows

Endret av Leffi78
Lenke til kommentar

Ser herlige ut begge to, men forventningene er klart størst til DS4, men Sony har også hatt mest forbedringspotensiale også etter min mening. Tok meg akkurat noen runder Most Wanted nå, bare for å teste det ut litt. DS3 er så utrolig SØPPEL til bilspill at jeg nærmest blir litt irritert.

 

DS4 skal bli en sann fryd altså, endelig er det logikk også i kontrollen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...