Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg går ut ifra at dere ikke har sett videon fra drive club utviklerne?

 

http://www.youtube.c...h?v=2alCgNKgMcs

 

Hør hva de sier fra rundt minutt 4.30.

 

Spillet ser bra ut det men fokus er ikke på realisme som GT og Forza går for.

 

Gran Turismo bør ikke bli nevnt som simulator mer. Samtlige her vil vel kalle Grid 2 for et 100% arkadespill, men likevel har det skademodell, fysikk samt muligheter for å ødelegge motoren så den ikke går like godt. Klart, dette er rimelig basic i forhold til Forza men Gran Turismo har ingen av funksjonene der.

 

Var stor fan av Gran Turismo i gamle dager men det er 5-10 år siden de har kommet med noe bra, ihvertfall ikke en sim lengre det er sikkert og vist. Og en annen ting med GT er hvor er fartsfølelsen ? Eneste bilspillet som ikke klarer å gi noe fartsfølelse som helst!

 

http://www.youtube.com/watch?v=fD4DYJMv8-I

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel det blir som å si at fordi en bæsj er polert er den bedre enn den andre. Det er fortsatt en bæsj og både ps 4 og xbox one har ingenting å si mot en gaming data til 6000kr så er absolutt ingen grunn til å gå for noen av dem

Mye deiligere å ligge avslappet i sofaen å spille på konsolen enn å sitte i en kontorstol å game forran datamaskinen. Og fifa, cod osv som er de spillene jeg stort sett spiller så er det etter hva jeg har hørt triste greier, for å ikke snakke om hvor mye mer utbredt cheats er på pc. Dessuten er ps3/xbox mye mer sosialt da man kan sitte en vennegjeng og spille sammen på samme konsol. Spille på PC er mer enn "nerdegreie" etter min mening.

Lenke til kommentar

Mye deiligere å ligge avslappet i sofaen å spille på konsolen enn å sitte i en kontorstol å game forran datamaskinen. Og fifa, cod osv som er de spillene jeg stort sett spiller så er det etter hva jeg har hørt triste greier, for å ikke snakke om hvor mye mer utbredt cheats er på pc. Dessuten er ps3/xbox mye mer sosialt da man kan sitte en vennegjeng og spille sammen på samme konsol. Spille på PC er mer enn "nerdegreie" etter min mening.

 

Ja nei for du kan ikke gjøre nøyaktig det samme på pc. Oh wait you can.

Lenke til kommentar

Les hva han skriver da. FIFA på PC? Snakk om å missbruke spillet. COD? Snakk om å møte cheatere i hver jævla game. Ja det er det samme å styre alt med en kontroll kontra å måtte bruke tastatur og mus. I tillegg så har spillkonsollene, ihvertfall Xbox, et glimrende system for å game sammen.

Lenke til kommentar

Ja nei for du kan ikke gjøre nøyaktig det samme på pc. Oh wait you can.

Er ikke alle som vil ha en PC stående mitt i stua. Dessuten ignorer du glatt argumentet mitt med at PC er fullt av cheaters. Når jeg tenkte at man kunne spille sammen en kompisgjeng var det ikke lan jeg tenkte på...

 

Er forsåvidt DU som har rota deg inn på feil forum og kommer med påstanden at det ikke er noen fordeler med konsol fremfor PC, derfor ligger bevisbyrden på deg.

 

Selvfølgelig har både PC og konsol sine ups & downs som sagt over her, men til mitt bruk tror jeg du skal få problemer med å argumentere med at PC er et bedre valg enn konsol da konsol scorer bedre på så og si alle punkter bortsett fra grafikk som faktisk er noe av det jeg bryr meg minst om med dagens standard. Og ja jeg har begge deler, men PCen blir stort set aldri brukt til spill.

 

Uansett, for å holde meg litt ontopic. Hvilken konsol annbefaler dere til mitt bruk? Jeg spiller så og si aldri singelplayer, det eneste jeg kan se for meg at blir aktuelt for meg er isåfall Forza eventuelt Gran turismo. Så exclusive titler er ikke noe jeg vektlegger høyt. Jeg har hatt PS3 fra før, men må si X-box frister litt da jeg liker kontrollen bedre, samt at det hadde vært gøy med noe nytt. Når det er sagt så er jeg ikke så veldig gira på å betale månedsabb. for å spille online tho.

Endret av Tmz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det med månedsabb er imo ikke noe som burde være en negativ faktor. Det er snakk om 300kr i året og Xbox Live ha vært en bedre tjeneste enn PS sin. Nå vet vi ikke priser eller hvordan MS gjør det på neste generasjon, men tipper det blir tilsvarende likt. Ang valg av konsoll om du er usikker. Vent til i kveld med å se begge sine show. Da vet vi mer.

Lenke til kommentar

Er ikke alle som vil ha en PC stående mitt i stua. Dessuten ignorer du glatt argumentet mitt med at PC er fullt av cheaters. Når jeg tenkte at man kunne spille sammen en kompisgjeng var det ikke lan jeg tenkte på...

 

Er forsåvidt DU som har rota deg inn på feil forum og kommer med påstanden at det ikke er noen fordeler med konsol fremfor PC, derfor ligger bevisbyrden på deg.

 

Selvfølgelig har både PC og konsol sine ups & downs som sagt over her, men til mitt bruk tror jeg du skal få problemer med å argumentere med at PC er et bedre valg enn konsol da konsol scorer bedre på så og si alle punkter bortsett fra grafikk som faktisk er noe av det jeg bryr meg minst om med dagens standard. Og ja jeg har begge deler, men PCen blir stort set aldri brukt til spill.

 

Uansett, for å holde meg litt ontopic. Hvilken konsol annbefaler dere til mitt bruk? Jeg spiller så og si aldri singelplayer, det eneste jeg kan se for meg at blir aktuelt for meg er isåfall Forza eventuelt Gran turismo. Så exclusive titler er ikke noe jeg vektlegger høyt. Jeg har hatt PS3 fra før, men må si X-box frister litt da jeg liker kontrollen bedre, samt at det hadde vært gøy med noe nytt. Når det er sagt så er jeg ikke så veldig gira på å betale månedsabb. for å spille online tho.

 

Cheaters er sant nok det. Skal faktisk ikke si noe på det. Så et poeng til konsollene.

 

En pc med riktig formfaktor er ikke mer synlig enn en konsoll i stua så derfor vinner pc et poeng da den kan gjøre mer ting.

 

Sant nok at en del spill er bedre å dele med venner på konsoll enn på pc men da burde du ikke kjøpe xbox one hvertfall! den er jo mer låst enn pc og kan vel deles mindre tenker jeg. Ps 4 er greit da men blir nok heftig overpriset og ytelsen er for dårlig for meg.

 

Så nei er ikke helt idiotisk å bruke konsoll men xbox one er så retarded at det burde bli forbudt. er kun ekslusive titler som er et argument for den drittmaskinen.

Lenke til kommentar

Ang. å betale for Xbox Live Gold så er det en genistrek fra MS som resten av markedet misunner dem stort. De har definitivt den beste live-tjensten, bare noe slikt som cross-game chat burde vært integrert på Playstation for årevis siden. Og viktigst: Microsoft har klart å levere en tjeneste som spillerne liker svært godt, og de har tjent maaasse penger på det. Sony har lange våte drømmer om å ha en tjeneste som MS og å tjene penger på den, og du kan ta deg cyanid på at en betal-tjeneste er på gang også med PS4. Wii og PS4 har det vel som TBA (To Be Announced) fordi de ikke har turt å lansere en betalingstjeneste enda, men de drømmer om det! ;)

 

Jeg traff klokkerent for den i hvert fall. Ellers viste MS flest eksklusiver og flest eksklusive spill som jeg syntes så spennende ut, så basert på det jeg vet pr idag er valget enkelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...