Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Du tar spilling for seriøst om du ikke bare kjøper det du vil uten at vennegjengen blir med.

 

Sa Sony noe om når de vil slippe PS4 eller holdt de det hemmelig?

 

Eh? Ganske kjedelig for meg å ikke kunne:

 

A: Byttelåne spill med venner

B: Spille sammen med de om de kjøper Xbox 1 og jeg kjøper Ps4 eller omvendt.

C: Ta med et av mine spill til noen jeg kjenner så vi kan spille co-op.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo selvfølgelig! Jeg var litt for rask på avtrekkeren med den kommentaren jeg kom med.

Tenkte det :-)

Microsoft hadde den beste konferansen rundt spill, men så kom Sony og drepte Microsoft med DRM snakket. Jeg kommer nok til å kjøpe Xbone, men det blir lenge etter lansering. PS4 skal skaffes på day 1.

Microsoft leverte skikkelige godsaker når det kom til spel. Sony leverte også ganske bra her - og tilfredsstilte stort sett samtlege med sin ståstad kva DRM og alltid online angår.

 

Bra levert av begge.

 

Eg har vel heile tida hatt planar om å investere i begge boksane. Men som nemnd tidlegare er eg litt usikker på kva som vart kjøpt no i November. Det blir mest sannsynleg Xbox One - ettersom det er i den retninga den faste spele gjengen min siktar.

 

Edit: fjerna nokre leifar.

Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar

Jeg skal nok uansett ha begge konsollene men liker ikke all negativiteten til xbone! er slik hver gang. folk var super negative til Xbox også men se hvor populær den ble! og at du må "registrere" spillene til din konto er jo likt steam.....som også folk hatet i begynnelsen!! og steam har heller ikke bruktspill. jeg kjøper en del bruktspill og det blir kjedeligt å ikke kunne gjøre det med xbone. Men å være så fordomsfull blir for dumt! voks opp og ta alt med en klype salt!!

 

Det vil helst gå godt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett Presse videon enda, venter på HD videon.

 

Men ifølge hva jeg har sett er jeg uenig i dere, jeg synes Ps4 har de beste ekslusivene,

Men de fleste spillene har jeg sett på nyhets sider.

 

Spill vil bare pøse inn etter E3 som vi ikke har hørt om. og jeg trur Sony vil ende opp med mest ekslusiver og mest originale spill.

 

Pluss at Ps4 blir og vere stor selgeren i japan, da kan vi vente oss mye titler fra japan.

Og vi vet alle hvor flinke japanerne er med spill.

Du burde se begge pressekonferansene før du uttaler deg, det er ingen tvil om at MS pushet mest ny og spennende software denne omgangen. Til Sonys forsvar så måtte de repetere noen spill som de slapp samtidig som de annonserte boksen, men for E3 isolert sett var nok MS et hestehode foran.

At PS4 blir å selge enormt i Japan er det ingen tvil om, Japanerne er trofaste til nasjonale produsenter. Dessverre er Japan et veldig lite marked i global sammenheng så det har nok lite å si for salgstall og inntjening. Japanerne kan være flinke med spill, om de ser mot vesten. Et standard japansk spill med dårlig cc eller dubbing pleier være ganske tragiske greier, og ofte bare veldig sært.

 

 

Gjør meg ingenting, betaler allerede for onlinegaming på andre plattformer, no biggie

Men det som er så bra, er man faktisk eier spillet så lenge som mulig. Jeg kan også bygge samling på kommende PS4 ved å kjøpe spill fra ebay.co.uk, qxl.no, finn.no, Gamestop o.l

hehehe, rart hvordan det var evig grusomt å måtte BETALE for å spille online, men når PS4 blir dyrere enn Xbox Live så er det plutselig helt ok. Fanboys will be fanboys. :D

 

 

 

Eh? Ganske kjedelig for meg å ikke kunne:

A: Byttelåne spill med venner

B: Spille sammen med de om de kjøper Xbox 1 og jeg kjøper Ps4 eller omvendt.

C: Ta med et av mine spill til noen jeg kjenner så vi kan spille co-op.

A) Helt riktig, med mindre du også låner bort XBL-kontoen din.

B) Kompatibilitet mellom PS+ og XBL kommer nok aldri til å skje, det er hverken Microsoft eller Sony interesserte i.

C) Klart du kan! Det er fint med tjenesten til XBL, logg inn på en annen Xbox One og du får tilgang til hele spillbiblioteket ditt. Du trenger ikke engang ta med BluRay plata med spillet på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

hehehe, rart hvordan det var evig grusomt å måtte BETALE for å spille online, men når PS4 blir dyrere enn Xbox Live så er det plutselig helt ok. Fanboys will be fanboys. :D

Måtte du også nevne det ordet, hvem er fanboys? Jeg? Du klarer aldri å være en bruker man kan diskutere med, sådan så du skriver.

PS+ er verdt det når man vet man får ganske nye spill gratis, samtidig PS4 blokkerer ikke brukte spill, trenger ikke være online for å spile singelplayer. bare der er nok av grunner til å like PS4. Jeg som spillentusiast og samler så drar Sony det lengste strået.

Er PS+ dyrere? Kan man ikke skaffe billig PS+ rundt på ebay o.l?

Men selve maskinen er 100$ billigere så det kan gi utslag.

Endret av iL Sephiroth
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du burde se begge pressekonferansene før du uttaler deg, det er ingen tvil om at MS pushet mest ny og spennende software denne omgangen. Til Sonys forsvar så måtte de repetere noen spill som de slapp samtidig som de annonserte boksen, men for E3 isolert sett var nok MS et hestehode foran.

At PS4 blir å selge enormt i Japan er det ingen tvil om, Japanerne er trofaste til nasjonale produsenter. Dessverre er Japan et veldig lite marked i global sammenheng så det har nok lite å si for salgstall og inntjening. Japanerne kan være flinke med spill, om de ser mot vesten. Et standard japansk spill med dårlig cc eller dubbing pleier være ganske tragiske greier, og ofte bare veldig sært.

For et tragisk inlegg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

A) Helt riktig, med mindre du også låner bort XBL-kontoen din.

B) Kompatibilitet mellom PS+ og XBL kommer nok aldri til å skje, det er hverken Microsoft eller Sony interesserte i.

C) Klart du kan! Det er fint med tjenesten til XBL, logg inn på en annen Xbox One og du får tilgang til hele spillbiblioteket ditt. Du trenger ikke engang ta med BluRay plata med spillet på.

 

Du missforstår. Jeg snakker om hvis jeg kjøper PS4 og kompisene mine alle kjøper Xbox 1. Da kan ikke jeg ta med mitt PS4 spill til min kompis som har Xbox og spille det. Med mindre jeg også tar med PS4. Dersom vi samarbeider og alle kjøper samme konsoll er dette mulig :) Var det jeg mente

Lenke til kommentar

Måtte du også nevne det ordet, hvem er fanboys? Jeg? Du klarer aldri å være en bruker man kan diskutere med, sådan så du skriver.

PS+ er verdt det når man vet man får ganske nye spill gratis, samtidig PS4 blokkerer ikke brukte spill, trenger ikke være online for å spile singelplayer. bare der er nok av grunner ti å like PS4. Jeg som spillentusiast og samler så drar Sony det lengste strået.

Er PS+ dyrere? Kan man ikke skaffe billige PS+ rundt på ebay o.l?

Men selve maskinen er 100$ billigere så det kan gi utslag.

Var ikke rettet direkte mot deg, nei. Tenker generelt på nett, PS-boys har whina i årevis for at XBL Gold koster penger, men når Sony endelig (og de har drømt om det lenge) får en betalings-løsning for PS+ så er det plutselig bare ok. Rart det der ;)

MS gir også bort gratis spill (2 pr mnd), Det er mulig å overdra spill på Xbox One en gang, så du kan selge de nye spillene du har kjøpt, men ikke selge videre spill som du allerede har kjøpt brukt. At boksen må være online iblant er forbrukerfiendtlig og en uting, men for meg veier spillene tyngre så jeg må nok bare svelge den kamelen om jeg velger å kjøpe en next-gen-konsoll. Omtrent som PS4-kjøpere må svelge en betale-for-online-kamel.

 

Utfra de offisielle prisene så koster PS+ mer enn XBL. Antar at man kan få billigere PS+ alternative steder, på samme måte som Xbox Live Gold også kan finnes billigere på nett.

 

 

Realzi & SirKratoS - Om dere ikke har noe matnyttig å bidra med så er det kanskje like greit å bare lese i tråden, ikke kommentere? ;)

Benbjo - Ah, da skjønner jeg. Punkt B hadde i grunn vært fantastisk, synd det ikke er realistisk at det noensinne skal skje. Det er litt pes at man havner "utenfor gjengen" om man har en annen konsoll enn de man vanligvis spiller med, også på multiplattform-titler.

Endret av thklinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg synest det er svært merkelig at begge konsollane sattser på at kundane skal registrere ein profil og opprette eit betalings abonnement for å kunne spele online.

 

Eg trudde at konsollane skulle sattse på meir casual gamers som er villige til å betale litt ekstra for spel og konsol for å enkelt kunne spele spel når dei vil utan noke ekstra styr.

 

Slik som det er no så kan ein liksågodt spele på PCen i stadenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...