Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Exclusive 1st party retail games.

Det er jo published av microsoft game studios (alan wake altså). Samtidig er det 4 spill av MLB the show.

 

Forøvrig syntes jeg det er så latterlig å diskutere eksklusive spill flere år tilbake i tid. Vi vet jo alle at PS har vært bedre på eksklusive spill, og føler det ikke er noe å diskutere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda mer feilvisende bilde. Hva med å sammenligne eksklusiver, ikke selvutviklede spill (den sammenligningen vinner uansett Nintendo ;)). At Sony utvikler flere spill selv enn MS tyder vel bare på det vi forsåvidt har visst hele denne generasjonen: Microsoft har bedre samarbeid med tredjepartsutviklere enn Sony. Mulig det er fordi Sony er japansk og har en annen kultur for slikt, eller at PS3en er mer vrien å utvikle for, eller noe annet.

Lenke til kommentar

Om denne tråden finnes så skjønner jeg ikke hvorfor Zombien osv driver å spamme Xbox One tråden med PS4 stuff.

 

Spent på E3 på Mandag. Xbox kommer også til å kjøre en liten preview på Søndag hvor COD Ghost sitt gameplay blir vist frem. Spennende blir det iallefall. Selv om jeg er for gammel til å hive meg inn i fanboy krigen som bryter løs på Mandag.

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Det går ikke an å ta slike sammenligningslister seriøst når de er såpass farget av tankegangen til de som lagde dem.

 

Listen overser de nedlastbare spillene til begge konsollene. Det er bare å sammenligne hvor mange XBLA-spill MS har gitt ut kontra hvor mange PSN-spill Sony har gitt ut de siste årene.

 

Hint: MS har gitt ut flest... og det med god margin.

 

Har ikke Sony flere tredjepartsutviklere enn Microsoft, eller tar jeg helt feil her?

Når det gjelder discbaserte spill har de nok det. På den nedlastbare fronten er det MS som har overtaket. Endret av Leflus
Lenke til kommentar

MS var utrolig gode på å pøse ut Arkade spill før, men den rollen har Nintendo, Steam og Sony tatt over.

Ja.. De nådde toppen så tidlig som i 2012, og siden den tid har det bare gått rett ned i dass.

 

/sarcasm.

 

Edit: For å komme med et litt mer seriøst svar.

 

MS satser minst like hardt på XBLA som de gjorde tidligere. De har kjøpt opp Twisted Pixel og PressPlay. De fortsetter å gi ut indie-spill av typen Fez, Dust, Charlie Murder og Super Time Force. I tilleg har XBLA også blitt en portal for "B-spill". Spill som ligner på discbaserte spill, men uten det samme budsjettet som "AAA-spill". Spill som State of Decay, Motorcross Madness, Ascend og Crimson Dragon.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke la indie utviklere publisere selv?

Det har fint lite å gjøre med denne diskusjonen (MS-utgitte spill vs. Sony-utgitte spill).

 

I mange av tilfellene der MS har vært utgiver så er det ikke fordi utviklerne ikke har hatt noe valg, men fordi MS har hjulpet dem på en eller annen måte. Enten gjennom støtte fra utviklere fra Microsoft Studios, pengestøtte fra Dream Build Play eller en plass i Summer of Arcade.

 

Det er uansett et spørsmål som folk burde stille til MS. Retningslinjene til MS er gammeldagse sammenlignet med Sony's. Hadde jeg vært sjef i MS, så hadde jeg slått sammen Games on Demand og XBLA, og fremhevet XBLIG som en indie-vennlig portal på XBL.

Lenke til kommentar

Alle spill må installeres på konsollen for å virke. Deretter kan du bruke spilldisken som frisbee eller ørepynt om du vil - spilleierskap lagres nemlig på kontoen din. Dette betyr også at du kan logge deg inn på en hvilken som helst annen Xbox One-maskin og spille spillet ditt der. Vi antar at det forutsetter at spillet enten lastes ned fra Microsofts servere til den nye maskinen først, eller at den andre Xbox One-konsollen allerede har spillet installert.

 

 

 

For å spille på Xbox One kreves det at du må være på nett minst én gang hvert døgn. Dersom du spiller spillene dine på en annen konsoll enn din egen, er kravet at konsollen kobler seg på nett hver time.

Om du derimot ønsker å bruke maskinen til å se film, tv eller bruke andre funksjonaliteter er det fritt fram å strupe nettet.

 

 

 

Gi bort spill én gang

Spill er bare én av områdene Microsoft satser på.

Når det gjelder brukte og lånte spill, er planen at det skal være mulig via butikker som samarbeider med Microsoft. Selskapet bedyrer at det ikke vil være noen ekstrakostnader inn i spill her. Velger du å bytte inn spillet fjernes lisenseierskapet fra din maskin.

Microsoft velger dog å la det være opp til hvert enkelt utgiver om det skal være mulig å bytte inn brukte spill eller ikke.

 

 

 

Det man faktisk kan gjøre er å gi bort spill, uten kostnad, til personer på vennelisten. Kravet er at vedkommende må ha vært vennen din i minst 30 dager. Innlysende nok kan et spill bare skifte eier én gang, noe som forhindrer at en vennegjeng kan kjøpe et spill sammen og la det gå på tur mellom seg.

Lenke til kommentar

Om CBOAT på NeoGaf har rett (og det har personen hatt i sju år nå, så er ikke første gangen den kontoen lekker info i forkant av alt og alle) så sliter Microsoft med konsollen og varmebehandling. Dette kan, merk kan, det er ikke garantert at det er slik nå, gjøre at konsollen klokkes ned og at konsollen da er mer lik en Wii U i kraft enn en PS4.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Skal vi se.

 

PS3 har jeg uncharted og heavy rain...killzone... GT 5 ikke flere enn de jeg liker der

 

X360 har jeg Halo spillene... Gears Of War...Fable.. hadde mass effect...ikke flere der heller jeg liker

 

Det er uavgjort for meg hva som vinner. Det er rett og slett ikke fair at jeg må ha to maskiner for å spille alle spillene.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Fikk nettopp bekreftet av TV2 at Sumo kommer med app til både Playstation og Xbox i løpet av året. Bra nytt om dette blir å finne på de nye konsollene iallefall. Spesielt med tanke på oss som skal følge med på Premier League!

Adder de E-sport livestream til Konsollene, skal jeg bli med deg å "feire" :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...