Gå til innhold

Følg Xbox-avsløringane her


Anbefalte innlegg

Alltid interessant å lese kommentarene fra misfornøyde, både de saklige og de som kommer fra folk som på forhånd hadde bestemt seg for at dette ble kom til å være dårlig.

Personlig synes jeg ikke boksen ser så ille ut. En boks skal det jo være, så det er jo begrenset hva man får gjort. Verken spesielt pen eller spesielt stygg, spør du meg. Personlig synes jeg å ha sett verre. Kontrollen later til å være en oppgradering av en kontroll jeg finner nærmest perfekt fra før. Nice!

Har forståelse for at de ikke viser så mye spillbilder. Ville jo gjerne ønsket å sett dette selv, men nå er det jo ikke lenge til E3, produsentene vil sikkert spare kruttet til da. Det er jo klart at siden vi så noe, kunne jeg ønsket ekte gameplay-footage.

Synes det er kult at Microsoft gjorde litt ut av dette med TV og de andre nye funksjonene. De håper å kunne erstatte flere enheter i stua. Likte det jeg så, og kan ikke få meg til å whine over at de brukte god tid på det. Dersom det funker ordentlig med tanke på våre kanaler osv. er jeg svært positiv, og synes de går riktig vei.

 

On a side note så måtte jeg forøvrig le litt da han fyren som presenterte det nye CoD (fra Infinity Ward?) skrøyt av hvor bra grafikken på MW3 var da det kom. Jeg kan ikke uttale meg om hvordan det ser ut på PC, men på konsoll var det jo allerede utdatert da det kom. Og bildene de viste frem for å sammenligne med det nye, bare bekrefter dette. Hendene så jo ikke bedre ut enn i CoD 2, og den latterlige bikkja kunne man kanskje sett på Xbox eller PS2.

 

Edit: Etter å ha lest over innlegget mitt innser jeg at jeg kanskje virker som en altfor positiv fanboy. Må derfor bare gjøre det klart at sannsynligheten for at jeg faktisk kjøper den er svært liten, spesielt dersom den ikke kommer til å godta brukte spill.

Endret av thormario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Markedet har bestemt hvilken sti som skal ta oss inn i fremtiden.Always online, pay2anything, XX antall kontoer og inlogginger, påkrevd ekstrautstyr, totalt kveling av bruktmarkedet.Dersom kvelingen av bruktmarkedet fører til mye mer penger i kassen (noe jeg tror det vil) så kan Box1 selges veldig rimelig.Neste generasjon kan MS stramme grepet enda mer - og millioner vil betale uansett. Femte generasjon Box fra MS koster nada i innkjøp, men belaster deg for bruken - og belaster deg ekstra for antall personer i rommet.Dersom MS annonserer på E3 at spillene blir låst til personen som installerer det første gangen via Kintec gjenkjenning - så kjøper folk det alikevel.Dersom noen stiller seg uforstående til hvorfor pressen klappet til lanseringen - det er fordi de ikke gjorde det:https://twitter.com/AdamSessler/status/336901672662077443

 

Du er ganske tydelig en "glasset er halvfullt type". Ser til å med ting som ikke er der. Always online ble avkreftet. Resten du beskriver er ekstremsynsing, 5 genrasjon? det er jo ca. 20 år til! Har du sittet med tarotkort og kost deg nå?

Lenke til kommentar

Fallitt erklæring ifra Xbox dette, ingen tvil lenger om at de beveger seg bort ifra gaming. De gjør det ihvertfall lettere for forbrukerne i å velge konsoll, er du gamer og absolutt skal spille tv spill kontra PC så velg PS4. Er du opptatt av tv teknologi og er ute etter en multimedia box (og ikke har en PC hjemme) så er nye XBox for deg. Der dukker deres neste problem opp, jeg og de fleste andre har allerede alt de tilbyr i PC`en min.

 

Det sier sitt når Playstation aksjene steg med 9 prosent etter Xbox presentasjonen, en god gammeldags skivebom av Microsoft som vil være litt av alt (mest en fjerkontroll) istedenfor å holde fokus på hva det faktisk skal være, nemlig en spillkonsoll.

Lenke til kommentar

Fallitt erklæring ifra Xbox dette, ingen tvil lenger om at de beveger seg bort ifra gaming. De gjør det ihvertfall lettere for forbrukerne i å velge konsoll, er du gamer og absolutt skal spille tv spill kontra PC så velg PS4. Er du opptatt av tv teknologi og er ute etter en multimedia box (og ikke har en PC hjemme) så er nye XBox for deg. Der dukker deres neste problem opp, jeg og de fleste andre har allerede alt de tilbyr i PC`en min.

Med smartTVene på inntog skjønner jeg ikke hva disse "nye" funksjonene på Xbox One skal bidra med, hvorfor skal noen gidde å kjøpe en Xbox One for multimediebruk når dagens TVer gjør samme jobben?

 

Microsoft er 5 år for sent ute her, og det er rart de ikke skjønner det.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"DRM/Anti piracy/anti used games"

 

Mener de bekreftet tidligere idag at det blir ikke noen form for "Anti used games"

 

Så en 5$ avgift for å installere spillet på en fremmed Xbox Live konto teller ikke som DRM/anti-bruktspill? Ja du kan logge på med din egen konto hos kompisen for å få installert, men hva er sannsynligheten for at det skjer hvis du kjøper spillet fra f.eks. gamestop?

 

Selvsagt kan gamestop bare redusere prisen med 5$ og selge uansett. Ja microsoft får en del av kaka, og alt det. Igjen så er det "lovlige" kunder som låner ut spillene sine til venner som opplever ubeleilighet.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

 

Med smartTVene på inntog skjønner jeg ikke hva disse "nye" funksjonene på Xbox One skal bidra med, hvorfor skal noen gidde å kjøpe en Xbox One for multimediebruk når dagens TVer gjør samme jobben?

 

Microsoft er 5 år for sent ute her, og det er rart de ikke skjønner det.

 

Fordi "SmartTV" burde være eksternt fra TVen da 90% av TV-produsentene har liten interesse av å vedlikeholde tjenestene så fort en ny modell kommer på markedet og de færreste kjøper vell ny TV så relativt ofte så dette blir fort et reelt problem, for ikke å nevne at det kun er et fåtall som i det hele tatt har TV-modeller med halvveis oppegående "SmartTV" løsning uansett.

 

Videre så er jo maskinvaren her langt mer kapabel, og Microsoft som selskap har vell en langt sterkere økonomi og markedsposisjon til å få plass avtaler og innhold enn hva diverse TV-produsenter har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det at 90% av TV-produsentene har liten interesse av å vedlikeholde tjenestene er sant, og historisk bevist. Men samtidig undergraver de seg selv og smart-funksjonalitet faller helt bort som salgsargument. TV'er er ikke ferskvare, og TV-kjøperene finner seg ikke i at TV'er går ut på dato. (Jeg har sjekka: de skriver det på forumet her ;) )

 

Produsentene er nødt til å tilby noe bedre, for kundene er skeptiske til leveransen. Inntil nå har det vært et fint merke på den klisterlappen på siden av TV'n i butikken, men det har mista troverdighet.

 

Jeg tror at XBox One kan være med på å presse Android inn i f.eks. Samsung-TV'er i stedet for de relativt dumme smart-OSene de bruker nå. Og hvis Samsung går for Android i TV'n, gjør Panasonic og LG det på neste messe.

 

På sikt vil TV-produsenter ikke være komfortable med at Microsoft skal styre TV-opplevelsen, og de vil ønske å ta tilbake det markedet. Men spilldelen av Xbox One vil de ikke utfordre - de vil ikke pakke inn så dyr hardware i TV'n.

Lenke til kommentar

Jeg forhåndsbestilte PS4 dagen etter eventen. Xbox eventen syns jeg var ganske kjedelig og uinteresant. Men uansett kommer det bra eksklusive spill så jeg må nok ha den etterhvert også, om ikke ny så ihvertfall en litt billigere på Finn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dagleg ringing heim for å fungere, bruktspelsperre, alltid aktiv mikrofon, fokus på TV-funksjonalitet som neppe vil fungere so bra utanfor USA...eg tvilar på at dette blir ein stor suksess. Eg vil tru det er god stemning hjå Sony sin speldivisjon akkurat no, sidan begge hovudkonkurrentane deira ser ut til å gå på trynet.

 

Men Francis ser i alle fall ut til å ta det med fatning: :)

http://www.youtube.com/watch?v=SyD1VlQdj2s

 

Kay

  • Liker 2
Lenke til kommentar

MS' presentasjon kan vel oppsummeres slik: Meh.

I sin søken etter å gjøre Xbox til en altmuligsak har de mistet helt fokus og jeg mistenker at boksen ikke vil gjøre noen ting spesielt bra. Den er ikke like mobil som ett nettbrett, den har dårligere funksjonalitet enn en PC, og med windows installert har den ingen fortrinn i brukervennlighet i forhold til en dedikert media server.

PS4 var ikke akkurat en revolusjon, men man får i alle fall inntrykk av at de først og fremst lager en spillkonsoll. Ved å flytte fokus fra dette er det stor sannsynlighet for at MS har skutt seg selv i foten denne gangen. Men for noen år siden trodde ingen at en tablet skulle bli en suksess, så man vet aldri hva folk plutselig vil ha.

Lenke til kommentar

Jeg ser for meg at Xbox kan selge mye konsoller til familer som vil ha TV og annen funksjonalitet den tilbyr, men at core gamere uten seriøse fanboy hangups vil velge PS4. Bare basert på specs, så ser PS4 mye kraftigere ut. Mer tilgjengelig RAM, som attpå til er GDDR5, kraftigere skjermkort.

Lenke til kommentar

Mange her som sutrer over at de ikke har hovedfokus på spill i lanseringen. Joda, det er derfor jeg kjøper en konsoll også. Men at man i releasen fokuserte mye på andre tjenester betyr ikke at maskinen ikke fungerer på spill, eller at PS4 er en bedre spillmaskin for den saks skyld. Kanskje var det litt tidlig å vise performance i spill enda? Uansett, den delen av det kommer, men den kommer for PS4 også. Og med så lik arkitektur er det mye som tyder på at tjenestene utenfor selve spillingen blir det som skiller dem fra hverandre.

 

Mange av oss sier at vi driter i alt dette, og ønsker en ren spillmaskin, men om PS4 hadde vært en ren spillmaskin, og One hadde levert samme spillopplevelse, i tillegg til alt dette andre, hadde dere virkelig kjøpt PS4? (forutsatt at prisen ikke hadde vært av betydelig forskjell).

 

Lik arkitektur gjør det imidlertid lettere å sammenligne ytelsen på disse to boksene, i forhold til 360 vs PS3 i alle fall. Så her er det de små forskjellene som spiller inn, og om dette vil ligge i software eller hardware det gjenstår å se. Selv om mange av komponentene skulle vise seg identiske, vil også en del valg i implementasjonen av arkitekturen være avgjørende. Sony gjorde for eksempel en tabbe eller to med minnehåndtering på PS3, der feilen ikke lå i minnet i seg selv, men implementasjonen, eller arkitekturen om du vil.

 

Dette blir spennende.

 

Er PC gamer primært selv, men har både PS3 og et par 360'er stående. Så det spørs om jeg klarer å ikke kjøpe en eller begge av disse. Noen steder må jo støvet legge seg :p

 

Dagleg ringing heim for å fungere, bruktspelsperre, alltid aktiv mikrofon, fokus på TV-funksjonalitet som neppe vil fungere so bra utanfor USA...eg tvilar på at dette blir ein stor suksess. Eg vil tru det er god stemning hjå Sony sin speldivisjon akkurat no, sidan begge hovudkonkurrentane deira ser ut til å gå på trynet.

 

Men Francis ser i alle fall ut til å ta det med fatning: :)

 

Kay

Med fare for å være politisk ukorrekt, og kanskje på grensen til ufin her. Men jeg skulle likt å sett han der styre One med stemmekommandoer...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...