Gå til innhold

Følg Xbox-avsløringane her


Anbefalte innlegg

Var da voldsomt til fokus på interaktivitet, TV ditt og TV datt.. Langt større fokus på multimedia enn på konsoll denne runden for Microsoft? Forsåvidt greit nok det, jeg mener at "Smart TV" egner seg best utenfor TV-en da Microsoft tross alt leverer maskinvare som burde klare seg ganske greit i mange år fremover og hvor de trolig vil videreutvikle og ekspandere programvaren langt mer enn hva diverse TV-produsenter gjør, som naturligvis ønsker å utelate det siste lille innen programvare og teknologi til nyere modeller så du må stadig skaffe ny TV om du skal henge med.

 

Men som alltid så kan vi vell ta det potensielle innholdet, sløyfe cirka 90% også har vi vell det som er reelt tilgjengelig og praktisk mulig å bruke i Norge de neste årene tenker jeg. Alle disse funksjonene vi har på dagens Xbox 360 er såpass labert i praksis at det er mer i veien enn det er til nytte, og jeg kjenner skepsisen kommer innover meg når jeg ser hvilken retning Microsoft har gått i det siste med tanke på Windows 8, Windows RT, Windows Phone osv, her skal det nok melkes for full maskin og forsøke desperat å få en slags symbiose mellom egne systemer som i praksis ikke er der.

 

 

Uansett så er nok valget enkelt også denne gangen, siden Microsoft nok engang leverer den mest ergonomiske håndkontrolleren, har en langt mer habil og stabil nettjeneste (selv om den dog koster penger....) og det eneste jeg faktisk spiller utenom sportsspill ala Fifa, diverse OL spill osv er Kinect spill i fylla så lover jo dette veldig godt for min del da dette ser ut til å være selve hovedfokus til hele konsollen, hvertfall når det kommer til spill.

 

Alle andre spill, med unntak noen få eksklusive konsolltitler så spiller jeg på PC uansett, så det er i realiteten FIFA, diverse andre sportsspill og Kinect type spill jeg spiller på Xbox 360 i dag. Når det gjelder eksklusive spill så har det faktisk stort sett gått i PlayStation 3 med Journey og Ni No Kuni så det må nok bli en PlayStation 4 etterhvert også, men jeg tror jeg avventer den i førsteomgang og hopper på Xbox One i starten ene og alene på grunn av bedre kontroller, mer habil nettjeneste og Kinect spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AngryJoe har fått med seg annonseringen. :p

 

http://www.youtube.com/watch?v=9ekOtn7L1N0

 

In other news trenger boksen ikke å være online hele tiden... for så vidt. I realiteten er det ikke fullt så enkelt:

 

"No, it does not have to be always connected," stated the Xbox One FAQ, "but Xbox One does require a connection to the Internet. We’re designing Xbox One to be your all-in-one entertainment system that is connected to the cloud and always ready. We are also designing it so you can play games and watch Blu-ray movies and live TV if you lose your connection.

 

http://www.tomshardw...tion,22695.html

 

Så selv om man strengt tatt ikke trenger å være online hele tiden, er det en stor fordel å ha en stabil internettlinje til den.

 

Edit: Ser ut til den må kobles til nettet minst en gang hver 24. time, dvs en gang i døgnet for å spille et single-player spill...

 

When Kotaku's Stephen Totilo pressed Harrison on the specifics of how long you could be offline before the Xbox One stopped you from playing a single-player game, Harrison (visepreseidenten i Microsoft) responded with, "I believe it’s 24 hours."

 

http://www.ign.com/articles/2013/05/21/xbox-one-doesnt-require-internet-connection

Endret av Lykketrolling
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Utrolig misfornøyd... Blir ikke xbox på meg.PS4 for the win, håper Sony (som de pleier) lanserer noe bedre..
Som feks PS3 med otherOS som det ble reklamert med, for så 6måneder tvinger kundene sine til å fjerne det, selv om produktet ble reklamert med akkurat den funksjonen.Joa, Sony er flinke de, flinke til å fucke opp gang på gang.PS: Jeg har også Ps3, men den knakk jeg etter at Sony trakk tilbake OtherOS funksjonen, ren løgn fra deres side.

 

Kjøper folk virkelig konsoller for operativsystemet sin del? Dæven.. har PC'er til det jeg.

Lenke til kommentar

Dette styret med bruktspill lås er veldig nytt, og er kun gjort for at utviklerne skal tjene -mer- på spillene. De har ingenting med støtte for utviklerne, og mer om å suge mest mulig ut av lommene til spillerne.

For å si det slik: mange utviklerne slipper ut DLCs nå til dags. Dette er også en ny ting, som før kom i form av gratis patcher til spill, og om du vil sette det på spissen, er dette også en måte å suge penger ut av spillerne for noe som en gang var gratis.

Nå skal det sies at jeg kjøper en del DLCs, og støtter heller utviklerne denne veien, siden det viser at de faktisk fortsetter å støtte opp under spillet sitt.

Siden jeg er økonom har jeg lyst å komme med et økonomisk synspunkt på dette.

For det første så handler alt om penger uansett og har alltid gjort det med spill. Det er selve grunnsteinen i et moderne kapitalistisk samfunn og det er slik du gir utviklerne mulighet til å bruke millioner av penger på spill, gå med millioner i overskudd, som gjør at nye investorer kommer inn med millioner av kroner for at de selv igjen skal tjene massevis som de bruker til å kjøpe varer/tjenester med(kanskje til og med noe av det du får betalt for å lage?). De er ikke onde hvis de ønsker å tjene penger.

 

For det andre så har spill aldri vært så billige som de er nå justert for inflasjon. Det krever også mer å lage spill i dag regner jeg med pga enda større detaljer, mer fokus på skuespillere, historiefortelling osv(denne kan jeg ikke garantere, men ser på det som sannsynlig). Hvordan kan de da selge spill så billig når de egentlig har et press på seg for å få større og større overskudd? Jo, de selger mye mer fordi markedet er større og kostnadene er så og si like store uansett hvor mye de selger. Pluss at de har mulighet med dagens teknologi å lage nye utvidelser som de jo så klart tar betalt for.

Lenke til kommentar

Jojo, men både PS4 og Wii U er spillkonsoller. XB1 ser ut til å bli en multimediakonsoll som også kan spille spill. Det er ikke helt det jeg er på utkikk etter. :ermm: Har jo ikke bestemt meg for om jeg skal ha denne eller PS4, men det heller mer og mer mot PS4.

 

Sony prøver også å gjøre Play Station til en multimediakonsoll, PS3 er det, og PS4 kommer til å bli det. At Microsoft legger mer vekt på det kan ikke være annet enn positivt, da den har mulighet til å bli bedre enn PS på dette området.

 

 

 

Så er det også godt å se at de har fjernet dårlig fjortis design, og heller laget noe praktisk man kan ha i racket.

 

kan dere skrive på NORSK ikke en helt absurd dialekt HVA ER TYSDAG??? Seriøst slutt med det tullet orker ikke lese noe av artikkelen pga dette rotet

 

De skriver norsk, ny-norsk er ett offisielt sidemål, og påtvunget. Hadde de skrevet på trøndersk, bergensk eller lignende så hadde det vært dialekt.

Lenke til kommentar

Først av alt.. Xbox One.. for eit gørrkjedelig navn! Meir uorginalt og simpelt blir det ikkje.

 

Designet er heller ikkje mykje å skryte av. Verken utvendig eller menyene som virker utdaterte og kjedelige. Stort minus!

 

Kinect er oppskrytte greier. Klarer meg utmerket fint uten eit kamera som er totalt unødvendig når kontrolleren funker perfekt allerede.

 

Det positive er at sjølve kontrolleren virker som ein forbedret utgave av den nåværende, dei har ikkje gått bort i fra ergonomien som gjør den perfekt. Det er eit av få pluss til Microsoft.

 

Men det største plusset er nok grafikken til neste-gen spela. Spesielt EA Sports sine vindunderbarn, som FIFA. Å sjå FIFA på Xbox One var absolutt magisk! Den grafikken der er det bare å glede seg til!

Lenke til kommentar

Jeg satte sammen en skikkelig stuepc her forleden. Stille er den også, og kraftig nok til å snurre de fleste spill på maks detaljnivå. Spørsmålet jeg stiller meg selv er hva er det egentlig jeg får på en ny konsoll (xbox one eller ps4) som er bra nok til å faktisk kjøpe den i tillegg til stuepcen?

 

Steam big picture fungerer fint, har et sett xbox-kontrollere til den som fungerer bra, jeg kan lett installere andre programmer som ScummVM. Spotify, XBMC etc etc....

 

...og det er på et åpent system som ikke begrenser hva jeg får lov til å installere. Hele pcen kostet ca 6000,- som er litt mer enn en konsoll, men jeg synes man får så mye mer. Dessuten kan den lett oppgraderes senere ved behov.

 

Jeg har de fleste populære konsollene allerede (fra microsoft, nintendo og sony), men jeg sliter med å se behovet av en ny generasjon, spesielt når de virker så begrenset, og ikke er bakoverkompatible... Fordelene med en stuepc virker håpløst mye bedre enn konsollene nå.

Lenke til kommentar

Stue-PC er jo langt over hvermansen sitt nivå da, det er kun et fåtall som har kompetanse eller tid til å konfigurere og sette opp en stue-PC på egenhånd, for ikke å snakke om at 99% av målgruppen her overhode ikke her kompetansen eller orket til å vedlikeholde det heller.

 

Folk ønsker en boks de kan kjøpe i butikken, plugge inn strøm, nett og HDMI kabel og bare fyre løs på null, komma, null. Hvor alt av oppdatering og dilldall skjer automatisk, hvor det er så godt som umulig for brukeren å trå feil på noe som helst plan.

 

Dagens konsoller har jo nesten blitt for avanserte for mange allerede, det å ha en dedikert stue-PC er utopi for de aller aller fleste på mange plan og neppe reelt før de blir så skreddersydde og så låste, men da er de jo på nivå med dagens konsoller igjen uansett.

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig aldri likt konsoller noe særlig, og har alltid foretrukket PC. Den eneste grunnen til at jeg hadde en Xbox 360 noen år tilbake var fordi jeg studerte og hadde ikke råd til å kjøpe en ordentlig PC for å spille Mass Effect/Mass Effect 2.

 

Det som irriterer meg mest med Xbox er at man må betale for å spille hvilket som helst spill online. Nei, jeg skaffer meg heller en PS4 når den kommer da PS har gode exclusive titler, og Xbox har for det meste dritt syns jeg.

 

Jeg er ganske skeptisk til det at den kommer til å kreve at kinect sensoren er alltid plugget i. Jeg foretrekker at det ikke er mange ekstra moduler man må plugge i konsollen.

Endret av Kleisthenes
Lenke til kommentar

Markedet har bestemt hvilken sti som skal ta oss inn i fremtiden.

Always online, pay2anything, XX antall kontoer og inlogginger, påkrevd ekstrautstyr, totalt kveling av bruktmarkedet.

Dersom kvelingen av bruktmarkedet fører til mye mer penger i kassen (noe jeg tror det vil) så kan Box1 selges veldig rimelig.

Neste generasjon kan MS stramme grepet enda mer - og millioner vil betale uansett. Femte generasjon Box fra MS koster nada i innkjøp, men belaster deg for bruken - og belaster deg ekstra for antall personer i rommet.

Dersom MS annonserer på E3 at spillene blir låst til personen som installerer det første gangen via Kintec gjenkjenning - så kjøper folk det alikevel.

Dersom noen stiller seg uforstående til hvorfor pressen klappet til lanseringen - det er fordi de ikke gjorde det:

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg er VELDIG spent på om Xbox, med oppgradering av HW og Live, vil tillate flere MP spillere enn cappen på 24. BF med de største brettene er helt håpløse.

 

Er det mulig å laste ned / se konferansen på nytt et eller annet sted?

Mener de nevnte at det skulle være tilgjenglig på Live.

Endret av Goliath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...