Gå til innhold

Følg Xbox-avsløringane her


Anbefalte innlegg

Ja det er ikke så rart.. Ikke microsoft feil at de store spill selskapene vil vente til E3 expo

Men microsoft sin feil at de lager en konsoll som fokuserer mest på multimedia. Det er ikke spillene i seg selv jeg savnet i denne presentasjonen, men mer fokus på dem. Sony gav oss jo fint lite informasjon om spill da de annonserte PS4, men de gav oss til gjengjeld veldig mye informasjon om hvordan spill kommer til å bli.

 

den aksepterer nok mest sannsynlig også bruk av kontroll :) Men nye Kinect skal visst være fullt brukbart sittende også, etter hva jeg forstod fra presentasjonen. :)

Jeg er heldigvis frisk nok til å kunne stå foran TVen om jeg vil, men jeg tenker på folk som ikke har den muligheten. Kan du fortsatt spille om du knekker en fot eller en arm? Hva med folk i rullestol? Det virker bare som de satser for mye på friske folk, og glemmer helt at det er mange som faller utenfor den kategorien.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor bruke inntektene fra konsollen til å kjøpe eksklusivt innhold Microsoft?Vet noen forresten om TV-delen vil bli kompatibel med norsk satelitt / kabelnett?

 

Mener på jeg har lest noe om dette. Det er jo HDMI inngang på konsollen. Dette selvfølgelig bare støttes i USA i starten. Tror du måtte ha en form for overgang, ivhertfall en dekoder av noe slag. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gjøre det nå som jeg har CAM modul rett i tven og ikke egen dekoder. Regner med det vil selges en liten boks ved siden av. Regner med det er lenge til man ser en slik støtte i Norge. Så er vel ikke noe særlig for oss som ble vist frem i dag

 

Lenke til kommentar

Hvorfor bruke inntektene fra konsollen til å kjøpe eksklusivt innhold Microsoft?

 

Vet noen forresten om TV-delen vil bli kompatibel med norsk satelitt / kabelnett?

Ikke sett noe informasjon om det ennå, men om tidligere erfaringer er noe å gå etter så kommer slike funksjoner sent, om de kommer i det hele tatt. Hverken på den ene eller den andre konsollen.

Kan jo håpe de er bedre på dette nå. :)

Lenke til kommentar

Ikke sett noe informasjon om det ennå, men om tidligere erfaringer er noe å gå etter så kommer slike funksjoner sent, om de kommer i det hele tatt. Hverken på den ene eller den andre konsollen.

Kan jo håpe de er bedre på dette nå. :)

 

Vi vet det er 3-part dekodere som støtter både rikstv, cd og viasat, så de har definitivt muligheten til å legge inn støtte for CAM-kort og en dekoder. Litt kjipt for oss som ikke ønsker å betale nrk-lisens, men vi finner vel en elektronikk reperatør som kan deaktivere dekoderen etter ikke altfor lang tid.

 

Hvis man ikke har mulighet til å bruke boksen som dekoder, kan man fortsatt koble til en signalkilde som vil være "TV" med hdmi, men man får da bare en rå datastrøm og ikke tilleggsfunksjoner.

 

Dette er nok mer ett spørsmål om politikk enn teknologi, og inntil de annonserer noe er det umulig å vite.

 

Ikke lurt å stable ting oppå ventilasjonen vel?

 

ett par gummiføtter så man får stor nok glippe mellom enhetene så er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

den aksepterer nok mest sannsynlig også bruk av kontroll :) Men nye Kinect skal visst være fullt brukbart sittende også, etter hva jeg forstod fra presentasjonen. :)

 

Nåværende generasjon kinect er fullt brukbare når man sitter i godstolen eller sofaen.

 

Største problemet til kinect er all feilinformasjon som er spred om den.

Lenke til kommentar
Ja det er ikke så rart.. Ikke microsoft feil at de store spill selskapene vil vente til E3 expo
Men microsoft sin feil at de lager en konsoll som fokuserer mest på multimedia. Det er ikke spillene i seg selv jeg savnet i denne presentasjonen, men mer fokus på dem. Sony gav oss jo fint lite informasjon om spill da de annonserte PS4, men de gav oss til gjengjeld veldig mye informasjon om hvordan spill kommer til å bli.
den aksepterer nok mest sannsynlig også bruk av kontroll :) Men nye Kinect skal visst være fullt brukbart sittende også, etter hva jeg forstod fra presentasjonen. :)
Jeg er heldigvis frisk nok til å kunne stå foran TVen om jeg vil, men jeg tenker på folk som ikke har den muligheten. Kan du fortsatt spille om du knekker en fot eller en arm? Hva med folk i rullestol? Det virker bare som de satser for mye på friske folk, og glemmer helt at det er mange som faller utenfor den kategorien.

 

Derfor jeg skrev at man etter all sannnsynlighet kan bruke den "vanlig" også, men det blir jo ikke presentert, da det ikke er nytt.

Lenke til kommentar

Dette er nok mer ett spørsmål om politikk enn teknologi, og inntil de annonserer noe er det umulig å vite.

Ja, det er jeg helt enig i. Er klar over at det ikke er teknologien som setter stopper, det var det nok ikke for funksjonene som ble lovet denne generasjonen heller. Er politikk og teite lisenser, copyright og andre rettigheter som skaper unødig hindring, og som det brude gå an å gjøre noe med i 2013. :/

Lenke til kommentar
den aksepterer nok mest sannsynlig også bruk av kontroll :) Men nye Kinect skal visst være fullt brukbart sittende også, etter hva jeg forstod fra presentasjonen. :)
Nåværende generasjon kinect er fullt brukbare når man sitter i godstolen eller sofaen.Største problemet til kinect er all feilinformasjon som er spred om den.

 

Sant nok, synes forsåvidt min er litt "kranglete" men det er nok mer brukerfeil enn HW feil :)

Lenke til kommentar

Det er jo egentlig ganske trist at knapt halvparten av de funksjonene som ble vist frem på Xbox One kommer ikke til å fungere her i Norge.

Er redd for det kommer til å bli virkeligheten. Skal liksom Microsoft betale RiksTv, Viasat og Canal Digital i lille Norge for at Xbox One skal fungere med utstyret deres? Ser ikke helt for meg det du.

 

Under pressekonferansen så sa han at tvdelen som ble vist frem var Comcast og i dette tilfellet var det vel da snakk om tv over internett.

Nå har jeg ingen erfaring med tv over internett, så jeg vet ikke helt hvordan disse boksene fungerer eller hvordan Xbox One eventuelt skulle klart å kommunisere med de.

For løsningene er vel ikke like hos alle leverandørene?

Lenke til kommentar

(...)Under pressekonferansen så sa han at tvdelen som ble vist frem var Comcast og i dette tilfellet var det vel da snakk om tv over internett.

Nå har jeg ingen erfaring med tv over internett, så jeg vet ikke helt hvordan disse boksene fungerer eller hvordan Xbox One eventuelt skulle klart å kommunisere med de.

For løsningene er vel ikke like hos alle leverandørene?

 

Comcast er leverandør av kabel-tv i USA.

 

Windows Media Center for windows XP kunne koble seg til internett-tv fra både nrk og tv2 husker jeg, så tv over internett blir nok ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...