Gå til innhold

Deres upopulære spillmeninger


Anbefalte innlegg

Musikk og bilde er det første som bringer fram følelser hos meg.

 

Foreksempel man går forbi en elv som ser veldig visuel pent ut, så kommer en positiv kort sang som øker følelsen av hva man ser.

Det er nok for og gi meg godfølelse om spillet.

 

Jeg skulle ønske man hadde et spill hvor man bare gikk rundt i en skog og prøvde og overleve.

Skumle ting på natten og utforskning på dagen. og lage mat mens man ser på utsikten og hører bålet sitt brenne. Og selfølgelig god lyd og musikk til hver anleding,

noen ganger våkner man av en lyd så må man gå ut og se hva det er.

 

Det topper historie for min del.

 

Sigh, synd at et slik spill aldri vil bli laget :(

The Forest. Sjekk ut det spillet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dear Esther er å gå fra A til B, uten noe mer. Det er ikke noen skjulte hemmeligheter, eller gåter som må løses, eller fiender som må bankes. Det er ingenting du som person må gjøre i spillet, utenom å holde inn W-tasten.

 

Du må jo reke rundt, og hvor du går påvirker hvor mye av historien du får meg deg. Du må også tenke, ettersom plotet er ganske komplisert, tvetydig og åpent for tolkning. Jeg ser hvor du vil med denne tankegangen, men det er litt som å si at en film ikke er en film om den ikke inneholder action, eller dialog.

 

Er Minecraft et spill? Hva med Nobi Nobi Boy? To The Moon?

 

The Forest. Sjekk ut det spillet.

 

Det så spennende ut! Ordnet grønnlys fra meg, iallefall.

Lenke til kommentar

Du må jo reke rundt, og hvor du går påvirker hvor mye av historien du får meg deg. Du må også tenke, ettersom plotet er ganske komplisert, tvetydig og åpent for tolkning. Jeg ser hvor du vil med denne tankegangen, men det er litt som å si at en film ikke er en film om den ikke inneholder action, eller dialog.

Ja, det er en story der, som får deg til å tenke og slikt. Men det har bøker, filmer og TV-serier også, uten at det gjør det til et spill.

The game does not follow traditional video game conventions, as it involves minimal interaction from the player and does not require choices to be made nor tasks to be completed.

Er Minecraft et spill? Hva med Nobi Nobi Boy? To The Moon?

Minecraft er et spill. Det er et spill av typen "sandkasse". Mao, du får spillverdenen, og "frie" tøyler til å gjøre hva du vil. Det har ikke noe mål eller noe slikt, men det er et spill.

Nobi Nobi Boy og To The Moon kjenner jeg ikke til.

 

Dear Esther er bare en interaktiv historie. Det er en kort novelle du kan "bla" deg gjennom ved å trykke W og sikte i riktig retning. Du bare går. That's it. Ikke trykker du, ikke hopper du, ikke noe som helst. Bare W.

I Minecraft kan du bygge ting, ødelegge ting, sloss mot monstre, og mye mer.

 

Jeg spilte opplevde Dear Esther også, og syns det var ganske så interessant. Men et spill? Nei.

 

Det var et annet spill jeg tenkte på, som jeg ikke husker navnet på. Det var også veldig tungt på historien, og alt du gjorde var å bla deg gjennom noen bilder. Men, det var interaktivt. Det var mer et slikt "finn tingen"-spill, og var passelig simpelt. Men det var fornøyelig nok. Handlet om en dame som havnet i en bilulykke, og så snakket hun om livet sitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var et annet spill jeg tenkte på, som jeg ikke husker navnet på. Det var også veldig tungt på historien, og alt du gjorde var å bla deg gjennom noen bilder. Men, det var interaktivt. Det var mer et slikt "finn tingen"-spill, og var passelig simpelt. Men det var fornøyelig nok. Handlet om en dame som havnet i en bilulykke, og så snakket hun om livet sitt.

TRAUMA. Det var IKKE et spill, spør du meg ..

Lenke til kommentar

TRAUMA. Det var IKKE et spill, spør du meg ..

Hehe, Trauma ja. Det er i grenseland, men i motsetning til Dear Esther, så inneholder dette spillet nok "spill-elementer" til å være et spill. Du må jo finne alle de skjulte bildene og sporene. Det er som et enkelt flash-spill som man finner på nettet.

Lenke til kommentar

- Liker Alpha Protocol

- Liker RE: Operation Raccoon City

- Liker Silent Hill Homecoming

 

- Synes Dead Space er repeterende, kjedelig, gørr, og treg story-progress

- Fikk ikke ekstase av Uncharted 3

- Jeg ga Tomb Raider 2013 en 7/10

 

du spurte om min mening, de som ikke liker den kan gå å drikke en penis

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Helt enig, en av de beste spillene når det kommer til singelplayer både når det kommer til story og gameplay. En av de få spillene sammen med Last of Us og Halo 4 den siste tiden hvor jeg hadde lyst til å spille spillet på nytt i en høyere vanskelighetsgrad etter å fullført det på en mindre vanskelighetsgrad først (og jeg velger for det meste vanskeligste som er mulig først).

 

Deadpool, kunne nesten vært et PS2-spill. Men jeg liker spillet selv om det er litt utdatert. Marvel-spill har mye potensiale, spesielt siden Marvel har så mye flere bedre karakterer i forhold til hva DC Comics har. Ganske synd at ingen Marvel-spill er like gode som f. eks Arkham Asylum-spillene.

Lenke til kommentar

Problemet med Max Payne er at de nye titlene aldri vil klare å leve opp til originalen. Ikke fordi de er dårlige, men fordi folk husker å ha blitt blåst vekk i 2001, eller nå det var, og neppe vil kunne få akkurat den opplevelsen igjen. Tror det er en "alt var bedre før"-greie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...