Jump to content

Perrern

Medlemmer
  • Content Count

    2651
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

229 :)

About Perrern

  • Birthday 09/06/1991

Profile Information

  • Kjønn
    Mann

Recent Profile Visitors

13050 profile views
  1. Det der kan få meg til å lukke opp Skyrim igjen, fordi det så jævlig fett ut.
  2. Er dette virkelig fra de samme folka som lagde Gone Home? Wikipedia sier at det er en spirituell oppfølger til Dear Esther, som er av et annet studio, og det var jo Fullbright Company som lagde Gone Home, ser ikke noe til dem når jeg googler rundt om dette spillet.
  3. Jeg har gått ganske mye bort fra å spille for graikken sin skyld, Noen ganger kan jeg rett og slett misslike spill fordi jeg synes den "gode" grafikken kommer i veien, sånn et er avbildet her. http://hdwallpapers-download.com/wp-content/uploads/2014/06/Battlefield-4-Games-Wallpaper-10.jpg Personlig liker jeg grafikken i Half Life 2 mye bedre, fordi alt er så jævlig godt definert, du vet hele tiden akkurat hva du ser på, slipper å myse. https://lakitusdevcartridge.files.wordpress.com/2012/04/half-life-2.jpg For meg er antall bilder i sekundet, hvor detaljert de forskjellige delene er er faktisk ikke så nøye, sålenge spillet er stilrent og kanter o.l. er relativt rette, men ting ikke er blurry som faen. Så, jeg pleier å slå av mye av det fancy greine. Men da kommer jo de andre problemet at veldig mange spill faktisk ser direkte stygge ut med mindre du spiller på beste grafikken, hvilket jo er veldig ødeleggende, gi meg heller en god artstyle som tillatter å bruke mindre ressurser, men som er konsekvent og ser bra ut. Jeg har ikke noe problemer med PS2 type teksturer o.l, så lenge skjermoppløsningen er høyere og kanter er litt rettere, (ikke jevnet ut så det blir så jævlig blurry, men rettere). Ori and the blind forest er et spill jeg vil trekke fram som godt eksempel på artstyle, det spillet krever ikke så allerverst mye, men fy faen å nydelig det ser ut. Dog, litt trekk for at det til tider blir så mange farger på skjermen at det er litt vanskelig å skille hva som er hva. Meh, ble mye rambling her føler jeg
  4. Så, hvor lenge må jeg spille for å unnlocke Coop? Har en kompis og jeg som har lyst til å komme igang så fort som mulig
  5. Maan, kjipt jeg ikke har PS4, kanskje jeg må skaffe det da :/, Persona 4 hadde jo en av de beste historiene og karakterene jeg har vært borti i et spill.
  6. Lurer på om noen vet om noe mer i duren med Hopsin. Selv hører jeg ikke noe særlig på Rap o.l. Men fikk en fasinasjon for han siden jeg føler han er mer aggresiv når han rapper, særlig i Ill Mind låtene sine. Noen som kan foreslå noe i samme duren? 1:20 treffer egentlig akkurat den stilen jeg er ute etter. Nå er det kanskje fordi jeg ikke har hørt så mye på sjangeren, men mye av grunnen til at jeg holder meg unna er at jeg føler at artistene(de få jeg har hørt) er litt for laidback, og det er jeg egentlig ikke så glad i. Liker musikken min hard, engasjerende og med gode tekster. Så ja, jeg tar gjerne imot tips på hva mer jeg burde sjekke ut.
  7. Selv synes jeg egentlig kommentarfelt på nettaviser er unødvendig. Det er ikke en del av deres produkt, og jeg mener de ikke klarer å vedlikeholde det ordentlig, pluss at det åpner litt for mye for å kommentere ting man ikke har satt seg inn i, men bare lest oversskriften. Kontra nettforum hvor du faktisk må bli medlem og starte tråder, noe som gjør at du har selv lengre tid til å tenke over hva du gjør.
  8. Hvis du ikke vet helt hva du skal bruke det til, så er det ikke nødvendigvis lurt å ta opp lån og starte å studere. Årstudium i såpass populære temaer er noe jeg føler mest er for folk som allerede har en bachelor i et område og ønsker en ny en i et område ved siden av. Feks ta et årsstudium etter en fullført bachelor grad i markedsføring for å få en bachelor i økonomi også eller noe.
  9. Vet ikke om noen kindle bok. Men foreleseren vår har vært med å skrive boken som vi brukte når jeg hadde Java på høgskolen. Selv synes jeg den var veldig god og ganske grei å forstå. http://www.universitetsforlaget.no/nettbutikk/boker||realfag-og-it||forsta-programmering.html
  10. Enig. Samme med når de gir ut cd'er av hans ikke utgitte sanger. I den posisjonen han var i så var det ingenting i veien for han å gi ut de låtene selv dersom han ønsket, hvilket betyr at det er en grunn til at de ikke ble gitt ut. Flere anmeldere påpekte jo på den siste platen etter hans død at flere av sangene manglet den siste piffen som gjorde de like gode som alle de andre låtene. Hvis jeg noen gang skulle komme i en slik posisjon at jeg hadde nok ressurser til å spille inn og gi ut alt jeg ville, så håper jeg ikke noen ville rotet gjennom mine ikke utgitte sanger for å prøve å tjene penger, for da hadde det vært en grunn til at jeg ikke hadde gitt dem ut.
  11. Ingenting galt i å be om bedøvelse, jeg gjør det hele tiden. Gidder ikke å få en dag ødelagt av potensiell tannpine Har dog aldri skjedd at jeg har hatt noe vondt etter tannlegen, eneste gangen var da jeg trakk visdomstannen forrige uke, men da var det jo når bedøvelsen gikk ut, ikke under selve trekkingen.
  12. Akkurat den der går på smak og behag. Jeg direkte hater at jeg på macen min ikke kan lene hele hånden på touchpad feltet, sånn som jeg kan på mine bærbare pc'er. Jeg pleier å bruke alle fingrene på touchpadden, eller tre, eller to, veldig sjeldent bare en, og da er det ekstremt irriterende at gestures og slike ting står på. Enten det er mac, eller PC, det første jeg gjør er å slå av det multitouch og gestures dritet, og gjør det slik at høyre klikk er lokalisert i høyre hjørnet av touchpadden, kontra 2 fingre.
  13. Jeg er på mange måter enig, men samtidig, hva er hardcore gamere, og hva er hardcore spill. Mange av mine yndlingsspill faller nok ikke direkte under hardcore banneret, (Gone Home, Too The Moon, Walking Dead Etc) men jeg vil samtidig påstå at jeg er relativt hardcore, bruker mye tid på dataspill, leser masse om det, følger med på industrien, det er rett og slett det jeg lever og ånder for. Jeg tror heller vi trenger mer enn et begrep i såfall, akkurat som det er forskjell på folk som lever for polske kunstfilmer og folk som ser actionfilmer 24/7. For, jeg vil ikke nødvendigvis si at jeg passer inn i hardcore gruppen som spiller CoD døgnet rundt, men heller inn i "kunst" delen av spillbransjen på mange måter. Poenget med forrige post var dog mer å poengtere at det faktisk alltid har vært kvinner i spillbransjen, og relativt store grupper også. Det var det jeg prøvde å si med statistikken fra 2006 og 2008, da ting som Candy Crush o.l. ikke var like relevant.
  14. Tror ESA går etter brukt tid blant annet, når de huker ut hvem som defineres som gamere o.l. Hvilket mange sikkert har problemer med, men samtidig så gir det mening, da definisjonen av hva som er spill og ikke kan være ganske ullent. Så ja, candy crush og den type ting er også med. Pluss at hva definerer hardcore gamere og ikke, hvorfor skulle det være hardcore at en 20 åring brukte 5+ timer på LoL hver dag, mens ikke hardcore hvis en kvinne i samme alder brukte like mange, eller flere timer daglig på Candy Crush. Men samtidig, hvis du ser tilbake på gamle ESA undersøkelser før den type spill ble virkelig populære så var det fortsatt en kjerne av kvinner. I 2006 var det 38% kvinner, og i 2008 var det 40% David Gaider fra Bioware snakket vel også om en ganske grei spillergruppe på rundt 30% kvinner i Dragon Age også. Ble nok litt rambling her, og ikke direkte svar på spørsmålet ditt, så, prøver ikke å sette opp en stråmann eller noe, bare utfylle litt av det jeg tror du lurte på Kilder: http://www.theesa.com/facts/pdfs/esa_ef_2006.pdf http://www.theesa.com/facts/pdfs/esa_ef_2008.pdf http://www.gamasutra.com/view/news/194571/Video_Sexism_and_sexuality_in_games.php 16 minutter ca
×
×
  • Create New...