Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan det er med føring på eksamen? Eksamen i morgen.. :|

Er klar over at det står at vi skal føre med svart eller blå penn, men blir så J**** mye kluss om en skriver noe feil (og det skjer jo hele tiden). Noen som har levert eksamen hvor de har skrevet med blyant? Er det evt. mulig å skrive med blyant og deretter skrive over med penn?

 

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan det er med føring på eksamen? Eksamen i morgen.. :|

 

Er klar over at det står at vi skal føre med svart eller blå penn, men blir så J**** mye kluss om en skriver noe feil (og det skjer jo hele tiden). Noen som har levert eksamen hvor de har skrevet med blyant? Er det evt. mulig å skrive med blyant og deretter skrive over med penn?

 

 

 

Har dessverre ikke prøvd selv å skrevet over blyant eller hørt om noe som har gjort det. Men det er mer vanlig å kladde for så føre inn med penn. Vet ikke helt hvor vanskelig en sensor kan være på akkurat dette. Men det handler om helhets inntrykk.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvordan det er med føring på eksamen? Eksamen i morgen.. :|

 

Er klar over at det står at vi skal føre med svart eller blå penn, men blir så J**** mye kluss om en skriver noe feil (og det skjer jo hele tiden). Noen som har levert eksamen hvor de har skrevet med blyant? Er det evt. mulig å skrive med blyant og deretter skrive over med penn?

 

 

 

Har dessverre ikke prøvd selv å skrevet over blyant eller hørt om noe som har gjort det. Men det er mer vanlig å kladde for så føre inn med penn. Vet ikke helt hvor vanskelig en sensor kan være på akkurat dette. Men det handler om helhets inntrykk.

 

 

Takk :) Får vel spørre vakter/lærere i morgen. Er venstrehendt, så når jeg skriver med penn blir bare blekket dratt utover, og mye blir uleselig. Mye en skal gjøre på en eksamen, så har ikke akkurat tid til å skrive supersakte..

 

Over til noe helt annet:

 

Noen som vet hvordan jeg løser logaritmelikningen: 10^2x+2*10^x-3=0

Endret av Dolandyret
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan det er med føring på eksamen? Eksamen i morgen.. :|

 

Er klar over at det står at vi skal føre med svart eller blå penn, men blir så J**** mye kluss om en skriver noe feil (og det skjer jo hele tiden). Noen som har levert eksamen hvor de har skrevet med blyant? Er det evt. mulig å skrive med blyant og deretter skrive over med penn?

 

 

Jeg gikk på en slik tabbe i fjor. Det fikk ingen konsekvenser mest sannsynlig, men jeg anbefaler å følge hva oppgaven sier. Skriv med penn

Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvordan det er med føring på eksamen? Eksamen i morgen.. :|

 

Er klar over at det står at vi skal føre med svart eller blå penn, men blir så J**** mye kluss om en skriver noe feil (og det skjer jo hele tiden). Noen som har levert eksamen hvor de har skrevet med blyant? Er det evt. mulig å skrive med blyant og deretter skrive over med penn?

 

Jeg gikk på en slik tabbe i fjor. Det fikk ingen konsekvenser mest sannsynlig, men jeg anbefaler å følge hva oppgaven sier. Skriv med penn

 

 

Fikk du noen kommentar på det? Skjønner at det kan være lurt å skrive med penn, spesielt om en har et ønske om å klage på karakter i ettertid (blyant kan jo bare pusses vekk etc.). Men ja, som jeg sa over; Når jeg som er venstrehendt skriver med penn, så drar jegb are blekket utover, og halvparten av det jeg skriver blir jo bare en blekk-kladd.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvordan jeg løser logaritmelikningen: 10^2x+2*10^x-3=0

Skriv den om til dette

chart?cht=tx&chl=(10^{x})^{2}+2\times 10^{x}-3=0

 

 

Gjorde ett tappert forsøk på å løse den som en andregradslikning, men det gikk ikke så fryktelig bra.. Mulig jeg skrev noe feil, eller er det meningen den skal løses på en annen måte?

Lenke til kommentar

Psst: husk å sette prøve på svaret, her sniker det seg inn en falsk løsning.

 

Av andregradslikningen fikk jeg ut at lgx1=1 og lgx2=-3

 

10x=1 --> x=lg(1)=0

 

10x=-3 --> x=lg(-3)=?

 

Svar: x=0

 

Stemmer dette? >_>

 

Og en oppgave til, så er jeg nok ferdig her for i kveld. (Unnskyld for spam, er bare det at jeg har for dårlig tid til å sitte å gruble på oppgaven i typ. 2 timer før jeg skjønner den. MYE å gå gjennom.)

 

Funksjonsuttrykket M(t)=100*0,50,5t viser hvor mange prosent 15O som er igjen i blodet minutter etter en infeksjon. 15O er radioaktivt. 

Finn ved regning når det er igjen 20 % av 15O etter en injeksjon.

 

Fikk riktig svar ved å sette 20=100*0,50,5t , men jeg vet ikke hvorfor det er riktig.

 

Pretty please, enlighten me  :mellow:

Endret av Dolandyret
Lenke til kommentar

Ja, det stemmer. I den andre oppgven setter du inn 0.2 for M(t) og løser for t på samme måte.

 

Svaret blir riktig om jeg setter inn 20 for M(t), men ikke 0.2. Det var det jeg prøvde først. Da blir det jo:

 

0,2=100*0.5^0.5t

 

0.2/100=0.5^0.5t

 

log(1/500)=0.5t*log(0.5)

 

(log(1/500))/(log(0.5))=0.5t

8.96=0.5t

t=17.92

 

men om jeg bruker 20, får jeg 4.46, som er det riktige svaret. Det ser bare så feil ut å sette inn 20..

Endret av Dolandyret
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...