Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal finne ekstremalpunkter i intervallet [0,pi].

 

chart?cht=tx&chl=f(x)=e^{\sqrt3x} *sin(x)

Skal finne f'(0).

 

Jeg deriverer og får;  chart?cht=tx&chl=tan(x)=\frac{2*(\sqrt3x)}{3}

Må man bruke newtons metode for å finne f'(0) eller finnes det en annet måte å løse oppgaven på?

 

Tenk over hvordan e^(sqrt(3)x) og sin(x) oppfører seg når x varierer fra 0 til pi.

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar

I hypotesetesting i statistikk, er det sånn at man antar at H1 stemmer om man forkaster H0?

 

Nei, vi antar ingenting. Vi sier at det finnes en (for eksempel) 95% sannsynlighet for at H1 stemmer, og H0 kan forkastes.

 

Derfra tar vi en eventuell avgjørelse for fremtiden basert på den nye hypotesen.

Endret av Aleks855
Lenke til kommentar

Hei! Kom opp i R1 Eksamen 19.05.2015 og har begynt øvingen. Så langt har jeg gjort unna ca 130 oppgaver av diverse sorter, men jeg har nå møtt på min "overmann", parameterfremstillinger..

 

Skjønner rett og slett ikke forklaringen i boka, så jeg lurte på om noen kunne forklare meg hvordan jeg finner parameterfremstillingen for en rett linje gjennom to punkter?

 

f.eks. (0, -2) og (3, 4)

 

Litt sent kanskje, men dette er en fin side: http://campus.inkrement.no/Show/Index/310728413

Lenke til kommentar

 

I hypotesetesting i statistikk, er det sånn at man antar at H1 stemmer om man forkaster H0?

 

Nei, vi antar ingenting. Vi sier at det finnes en (for eksempel) 95% sannsynlighet for at H1 stemmer, og H0 kan forkastes.

 

Derfra tar vi en eventuell avgjørelse for fremtiden basert på den nye hypotesen.

 

At det bare er 5 % sannsynlighet for å få testresultatet dersom H0 gjelder betyr vel ikke at det er 95 % sannsynlighet for at H1 stemmer?

 

H1 er ikke en stokastisk variabel som du kan knytte en sannsynlighetsfordeling til.

 

Men det er riktig at vi aksepterer H1 hvis vi forkaster H0.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

I hypotesetesting i statistikk, er det sånn at man antar at H1 stemmer om man forkaster H0?

Nei, vi antar ingenting. Vi sier at det finnes en (for eksempel) 95% sannsynlighet for at H1 stemmer, og H0 kan forkastes.

 

Derfra tar vi en eventuell avgjørelse for fremtiden basert på den nye hypotesen.

At det bare er 5 % sannsynlighet for å få testresultatet dersom H0 gjelder betyr vel ikke at det er 95 % sannsynlighet for at H1 stemmer?

 

H1 er ikke en stokastisk variabel som du kan knytte en sannsynlighetsfordeling til.

 

Men det er riktig at vi aksepterer H1 hvis vi forkaster H0.

Muligens et dårlig formulert spørsmål av meg. Men jeg fikk svar på det kjekk lurte på. Takk.. :) Har dessverre måtte ty til skippertak til eksamen. Har grei kontroll på det regnetekniske, men burde jo vite hva det betyr kanskje, og. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...