Gå til innhold

Offisiell HTC One tråd - (M7), 2013


Anbefalte innlegg

Jeg er nok litt enig med det, men alt av familie/venner man har må bruke samme tjeneste (f.eks Skype) dersom man vil foreta en videosamtale med dem ellers. Dette finner jeg veldig tungvint. I det minste kan man ordne slik at de nærmeste av familie/venner har/bruker samme tjeneste. Jeg vil ikke ha mine videosamtaler gå gjennom USA eller noe annet land enn Norge og det finnes ingen Norske tjenester som er gode nok.

 

Om den native 3g videoanrop var det ville du fortsatt ikke likt den da kvaliteten er skikkelig dårlig.. + jeg tror 3g videanrop hadde en stiv pris.. usikker på om dette gikk på ringetid eller bare 3g trafikk.. men synes å ha lest at 3g videoanrop hadde sin egen pris. (veldig usikker på dette)

 

Skype blir brukt av milloner av milloner mennesker over hele verden. Å er et super enkelt verktøy som alle kan ta i bruk. Så det er ikke noe stress å få de i din nærmeste familie til å lage seg en bruker på skype. Ganske sikkert at de fleste av dem allerede har en konto. Hvertfall nå som den gamle msn adressen ble migrert over til skype konto.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om den native 3g videoanrop var det ville du fortsatt ikke likt den da kvaliteten er skikkelig dårlig.. + jeg tror 3g videanrop hadde en stiv pris.. usikker på om dette gikk på ringetid eller bare 3g trafikk.. men synes å ha lest at 3g videoanrop hadde sin egen pris. (veldig usikker på dette)

 

Skype blir brukt av milloner av milloner mennesker over hele verden. Å er et super enkelt verktøy som alle kan ta i bruk. Så det er ikke noe stress å få de i din nærmeste familie til å lage seg en bruker på skype. Ganske sikkert at de fleste av dem allerede har en konto. Hvertfall nå som den gamle msn adressen ble migrert over til skype konto.

 

Skype ser ut til å være det beste alternativet ja, men i kjølevannet av PRISM så er jeg ikke like keen på å bruke Microsoft sine tjenester (det samme gjelder Google til en viss grad).

Lenke til kommentar

Dette er bildene de klarte å ta i telebutikken da jeg tuslet innom og klagde litt. De klarte ikke å få bedre bilder enn dette...

Er det alt man kan forvente av en telefon til 5000kr? Har jeg for store krav og forventninger?

 

Forventer du at de på telebutikken er så mye bedre enn deg til og ta bilder med mobiler ?

 

Kamera er plenty godt nok, det er min personlige mening. Men alt kan alltid bli bedre, men som ett mobilkamera skuffer htc one meg ikke.

Endret av b00n
Lenke til kommentar

Skype ser ut til å være det beste alternativet ja, men i kjølevannet av PRISM så er jeg ikke like keen på å bruke Microsoft sine tjenester (det samme gjelder Google til en viss grad).

 

finnes vel alternativer som Tango som også gjør dette,

det forutsetter da at den andre også har installert dette på telefonen. brukes jevnlig av meg.

Lenke til kommentar

finnes vel alternativer som Tango som også gjør dette,

det forutsetter da at den andre også har installert dette på telefonen. brukes jevnlig av meg.

 

Tenkt hvordan det ville vært dersom kunder hos Telenor kun kunne ringt andre kunder i Telenor og Netcom mot Netcom etc.. Verden ville ikke fungert slikt.

Lenke til kommentar

Tenkt hvordan det ville vært dersom kunder hos Telenor kun kunne ringt andre kunder i Telenor og Netcom mot Netcom etc.. Verden ville ikke fungert slikt.

 

Det var vel ikke lenge siden det å ringe til ikke netcom/telenor kunder kostet deg mer :)

 

men jeg tror nok videoanrop har vært en tragedie i seg selv, og at det er såpass få som brukre det at man har kuttet det ut. det er jo ofte etterspørsel som styrer dette.

 

facetime fungerer jo faktisk kun på den måten du snakker om :) kun for iphonebrukere.

 

for androidbrukere er det google hangouts som er samme funksjon som facetime, bare at denne kan også installeres på Iphone brukere via google+ appen.

Lenke til kommentar

Når man ser videosamtaler på filmer og tvserier så tenker man det vil jeg også ha. Foruten det har jeg aldri hatt behov for å bruke videosamtaler.

 

 

 

Jeg har altid påslått posisjonslogg. Regner med den altid fører opp hvor jeg er selv om GPS ikke er påslått. Finnes det noen gode apper som kan lese denne loggen slik at jeg kan se hvor jeg har vært. Kanskje også vise mine bevegelser på kart.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Min blir fort varm ved surfing på mobilnett med HTCs browser. Ser "internett" bruker relativt mye batteri, så vurderer å teste om opera/chrome/firefox/dolphin bruker mindre. For øvrig syns jeg den blir fortere varm og bruker mer batteri (under bruk) etter ooppdateringen til 4.2.2.

Lenke til kommentar

Da ville en plasttelefon som utvikler samme varme fra elektronikken smelte plasten rundt.

Aluminiumsskallet fungerer som en stor kjøleribbe, det gjør ikke plast.

 

Varmen er ikke så varm at det begynner å smelter av plasten uansett. Det er uansett en ulempe at alluminium sprer varmen sånn den gjør selv om det avlaster CPU'en og GPU'en for varme. Denne varmen som kommer ut av CPU'en og GPU'en er noe dem er laget for å tåle selv uten varmeavleder. Dessuten så er det ikke vanlig plast vi snakker om her, men Polycarbonate som tåler mere varme enn det vanlig plast gjør.

 

Det som er saken her er at dere foretrekker alluminium og at alluminiumen sprer ut varmen i fra CPU'en og GPU'en selv om dem er laget for å tåle denne varmen uten å lede bort noe varme kun får å få en bedre følelse i handa. Hva er egentlig vitsen med at dem skal lede vekk varmen over hele telefonen når det ikke er noe vits i å lede bort noe varme i fra dem siden dem tåler det utmerket fint?

Endret av Bowers & Wilkins
Lenke til kommentar

@Bowers & Wilkins

Dette har du virkelig ikke greie på. Det er faktisk allerede problemer med å bli kvitt varmen fra prossessoren i mobiltelefoner under hard belastning. Tror du bør lese litt om "thermal throttling". Google Nexus 4 er et eksempel på en telefon der dette skjer, og jeg mener jeg har sett det samme om både Experia Z og SGS4 (både octa og s600). Det at aluminium sprer varmen er faktisk en fordel, selv om den ikke er veldig stor når telefonen ikke er designet som et kjøleelement.

Lenke til kommentar

@Bowers & Wilkins

Dette har du virkelig ikke greie på. Det er faktisk allerede problemer med å bli kvitt varmen fra prossessoren i mobiltelefoner under hard belastning. Tror du bør lese litt om "thermal throttling". Google Nexus 4 er et eksempel på en telefon der dette skjer, og jeg mener jeg har sett det samme om både Experia Z og SGS4 (både octa og s600). Det at aluminium sprer varmen er faktisk en fordel, selv om den ikke er veldig stor når telefonen ikke er designet som et kjøleelement.

 

Jeg har aldri opplevd noen form for problemer selv etter å ha overklokket (CPU'en) min Galaxy S4 til 2133 MHz. Mulig at billigere telefoner ikke har gode prosessorer som ikke klarer å håndtere varmen noe bra.

 

Selv dagens Intel prosessorer for datamaskiner kan man jo kjøre helt enkelt uten å bruke kjøleribbe i det hele tatt uten å gjøre CPU'en så varm at den slår seg selv av eller noe i den duren.

 

Men utenom det, så kan du ta deg en titt her for å se at Galaxy S4 takler varmen utmerket: http://blog.gsmarena.com/thermal-images-of-samsung-galaxy-s4-surfaces-shows-that-the-device-rarely-gets-hot/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...