Gå til innhold

Offisiell HTC One tråd - (M7), 2013


Anbefalte innlegg

Hvorfor spør du i en HTC One tråd, hvis ikke denne spesifikke telefonen er aktuell?

Har også vurdert HTC One, men den er muligens i største laget. Ofte er det vel også slik at de som går til innkjøp av en toppmodell har en viss innsikt i sortementet til produsenten, og kan gi et godt svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har også vurdert HTC One, men den er muligens i største laget. Ofte er det vel også slik at de som går til innkjøp av en toppmodell har en viss innsikt i sortementet til produsenten, og kan gi et godt svar.

Jeg ville ha stukket innom en butikk og sett på telefonen. Den ser stor ut, men den er tynn og føles ikke stor i hånden. Ihvertfall ikke i mine gjennomsnittlige hender ;)

Men så har ikke jeg eid telefoner under 4,3 tommer på mange år, så det er mulig jeg har et lite bias :)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

vet ikke om det har kommet opp tidligere i tråden her angående halvering av batteritiden etter oppdateringen for to -tre uker siden, jeg leste om problemet på en annen side og den løsningen funket på min tlf.

google maps kom med en oppdatering i samme tidsperioden og det er den som var synderen hos meg. det som jeg gjorde var og gå inn i innstillinger/ apper/ maps. deretter trykket jeg på tving avslutting. så på avinstaler oppdateringer, så på fjern data og så på fjern hurtiglager.

så lastet jeg ned google maps igjen via google play. etter det så har jeg igjen batteri som varer like lenge som før oppdateringen.

 

sikkert en del andre som har samme problem ser det ut som.

Lenke til kommentar

vet ikke om det har kommet opp tidligere i tråden her angående halvering av batteritiden etter oppdateringen for to -tre uker siden, jeg leste om problemet på en annen side og den løsningen funket på min tlf.

google maps kom med en oppdatering i samme tidsperioden og det er den som var synderen hos meg. det som jeg gjorde var og gå inn i innstillinger/ apper/ maps. deretter trykket jeg på tving avslutting. så på avinstaler oppdateringer, så på fjern data og så på fjern hurtiglager.

så lastet jeg ned google maps igjen via google play. etter det så har jeg igjen batteri som varer like lenge som før oppdateringen.

 

sikkert en del andre som har samme problem ser det ut som.

 

Skal jeg teste ut. Takk.

Lenke til kommentar

Vurder å kjøpe HTC one eller S4. Liker HTC one er smule bedre, MEN.... har hørt at batteritiden er helt piss. Stemmer dette?

 

De sier det på amobil sin test også. Hvis jeg må lade mobilen kl 1800 om kvelden kan du bare glemme det. Forventer ikke at den holder i flere dager, men den bør holde en dag uten problemer.

Lenke til kommentar

Spørs hvordan du bruker den. Den holder fint hos meg en dag uten problemer. Jeg syntes også det er ekstremt enkelt å dobbelt-tappe på home "knappen" og "swipe" bort alle programmene jeg ikke bruker. Da vil jeg vel bruke mindre RAM og derfor ha lengre batteritid.. (?) Jeg setter den også på "Strømsparing" iblandt når jeg vet at jeg ikke skal bruke den mye, siden knappen er en "swipe away" så er det ikke så vansklig å skru den av og på, og det hjelper skikkelig på batteri (Tror jeg, håper jeg, og det virker sånn). Har også 3G, WiFi osv. på den "swipe ned fra topp menyen" så jeg skrur av det når jeg ikke trenger det (Skru av WiFi når jeg er ute, 3G når jeg er inne).

 

Vet ikke om det faktisk funker, altså alt jeg har skrevet her, men det virker som det funker kjempefint. Kan også være Placebo fra min side :p

Lenke til kommentar

Jeg er ikke fornøyd med batteri på min One... At en må styre på med og skru av mange tjenster som faktisk var en stor grunn til og i det hele tatt kjøpe mobilen makes no sense....

 

Elsker mobilen på alle mulige måter, men batteriet er ikke GODT nok for 2013

Lenke til kommentar
Har også 3G, WiFi osv. på den "swipe ned fra topp menyen" så jeg skrur av det når jeg ikke trenger det (Skru av WiFi når jeg er ute, 3G når jeg er inne).

Tror dette virker mot sin hensikt? Wi-Fi kan hjelpe telefonen å lokalisere seg selvom du ikke er tilkoblet et nettverk. Da slipper telefonen å koble seg til et mobilnett eller enda værre: fyre opp GPS-brikken, som godt kan bruke mer strøm enn dersom Wi-Fi var slått på. I Android 4.3 vil faktisk Wi-Fi "Off" ikke slå av fullstendig ved default, bare søkingen etter nettverk å koble seg opp til (med mindre du går inn på advanced settings og tvinger Wi-Fi helt av). Source

 

Det å slå av 3G innendørs når du har Wi-Fi er vel heller hensiktsløs da den ikke vil bruke noe data fra mobilnettet uansett? Det du oppnår er vel at telefonsamtalene du mottar går gjennom GSM og derfor blir av dårlig kvalitet.

 

Men jeg tror viss det kommer til at jeg ikke kommer meg gjennom en dag og må begynne å hotswappe på innstillinger, blir tilogmed quick-settings for drøyt å styre med. Da hadde jeg nok heller satt opp Tasker på telefonen og enten kjørt på NFC tagger her og der, eller lokasjonsbasert.

Lenke til kommentar

GPS er alltid av (Unntak er om jeg skal bruke Navigering). Kan den "Fyre opp GPS-Brikka" selvom jeg har GPS av i innstillinger? Quick settings er ikke noe styr syntes jeg, går helt automatisk. Jeg trenger heller ikke å gjøre det, er bare veldig vandt til å ha en HTC Sensation og har ikke blitt kvitt vanene der! :p

 

Hvordan kan WiFi bruker internett uten tilkobling? Det skjønte jeg ikke hva du mente med. Får man bare HD Voice om mobilen har 3G på? Takk, det visste jeg ikke :)

 

Dette med lokasjonsbaserte innstillinger høres interessant ut, må sjekkes ut!

Lenke til kommentar

Da bruker den nok ikke GPS viss du har skrudd det av. Men viss den var på ville den alternativt brukt GPS en god del mere med Wi-Fi slått av.

 

Det jeg mente med Wi-Fi slått av i 4.3, er at den fortatt scanner etter nettverk selvom du slår bryteren til "Off". Den skal visst ikke spørre om du vil koble opp til et nett eller ikke. Greia er at når en Android telefon kobler seg til et nettverk vil Google ta en titt på SSIDen til Wi-Fi nettverket. Google vil også ønske å få en GPS lokasjon som de kan linke til denne SSIDen. Ideelt vil hvert eneste Wi-Fi nettverk i verden bli pinned med en GPS-lokasjon i Google sine databaser, slik at når en annen Android-telefon oppdager det Wi-Fi nettverket, vil den bare kunne lese SSIDen (uten tilgang på passord til nettverket eller noe sånt), og sjekke opp mot Googles databaser hvilken GPS-lokasjon som er sammensveisa med akkurat den IDen. Da vet den sånn ca. hvor den er i verden uten å bruke GPS brikken eller mobildata selv.

 

Vil tro bedre samtalekvalitet/HD Voice bare funker over 3G/4G ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

vet ikke om det har kommet opp tidligere i tråden her angående halvering av batteritiden etter oppdateringen for to -tre uker siden, jeg leste om problemet på en annen side og den løsningen funket på min tlf.

google maps kom med en oppdatering i samme tidsperioden og det er den som var synderen hos meg. det som jeg gjorde var og gå inn i innstillinger/ apper/ maps. deretter trykket jeg på tving avslutting. så på avinstaler oppdateringer, så på fjern data og så på fjern hurtiglager.

så lastet jeg ned google maps igjen via google play. etter det så har jeg igjen batteri som varer like lenge som før oppdateringen.

 

sikkert en del andre som har samme problem ser det ut som.

 

Kjører battery stats plus og den registrerte at det er htc backup som drar mye strøm hos meg, svært mye..

Lenke til kommentar

@ Sli/Tobler0ne, ang. batteri/3G/wifi/HD Voice.

 

Her er mine erfaringer med One X:

 

Jeg har stort sett 3G AV og WIFI på. Når skjermen er av går WIFI av (noe som bekreftes av den innebygde batteribrukgrafen). Under lading er WIFI alltid tilkoblet. Dette er innstillinger som settes under Wi-Fi >> Meny >> Avansert. (Der har jeg også en funksjon som heter Koble fra automatisk.)

 

Når det gjelder HD Voice fungerer dette så lenge jeg er i et område med 3G-dekning (selv om jeg altså har mobildata deaktivert).

 

Har man Viber installert vil denne holde WIFI aktivert selv med skjermen av. Dette deaktiverte jeg under Settings i appen.

Lenke til kommentar

Hvor fornøyd er dere One-eiere med kameraet i telefonen? Jeg tenker spesielt på dagslysytelsen, f.eks utendørsbilder på en solrik dag? Jeg har lest så utrolig mange motstridende meninger om kameraet, hvor noen er storfornøyd mens andre klager voldsomt. Jeg har sett gjennom en del bildetråder på bla. xda, men jeg klarer liksom ikke helt å gjøre meg opp en mening om akkurat hvor bra det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...