Gå til innhold

Offisiell HTC One tråd - (M7), 2013


Anbefalte innlegg

Hvor fornøyd er dere One-eiere med kameraet i telefonen? Jeg tenker spesielt på dagslysytelsen, f.eks utendørsbilder på en solrik dag? Jeg har lest så utrolig mange motstridende meninger om kameraet, hvor noen er storfornøyd mens andre klager voldsomt. Jeg har sett gjennom en del bildetråder på bla. xda, men jeg klarer liksom ikke helt å gjøre meg opp en mening om akkurat hvor bra det er.

jeg er fornøyd med det men i ren dagslys må jeg si konkurrentene klarer å få bedre bilder. Fargene blir bra men ser manglene detaljer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo såklart, nå tabba jeg meg ut. Vil ikke tro det skal være noe i veien med å få "HD voice" dersom mobildata er slått av. Det styrer jo tross alt bare data og har ikke noe med om telefonen kjører en samtale over 2G, 3G eller 4G nettet. Tror jeg tenkte på funksjonen der du setter mobilen til å bruke GSM/WCDMA/LTE nettene, og at det å velge "GSM only" her kommer til å gå utover samtalekvaliteten. Selv har jeg satt mobilen på GSM/WCDMA-only, da vi faktisk har 4G her et stykke utenfor Trondheim, men på et sykt dårlig signal, slik at pingen fører til en tregere opplevelse enn dersom jeg bare kjører 3G og ignorerer LTE.

 

På en annen side oppdaget jeg en død pixel. Bleh, må vel ta bryet med å bytte uansett da.

Lenke til kommentar

Død piksel ja, stakkars piksel..

 

Jeg har mobilen på GSM/WCDMA/LTE AUTO, og det var sånn den kom i posten også. Har ikke 4G akkuratt der jeg bor (men rundt hele f*ckings stedet -.- ).

 

En ting jeg lurer på. Med Djuice Non Stop M, der står det at det er maks 10 Mbps datahastighet uansett. Jeg får 10 Mbps på 3G (Eller den "H"-en) her jeg bor, men lurer litt på det med 4G. Er den maks 10 Mbps der og? Siden da er 4G maks unødvendig for meg.

 

Her er linken: http://www.djuice.no...nnement/priser/ (Non Stop M)

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Sånn ser dagslysbildene ut på min HTC One.

Bilde nr 2 er det skarpeste jeg klarte å få til på Telenor Arena da Muse var der sist... Kan ikke si jeg er direkte imponert, min gamle Galaxy S2 var myyyye bedre...

 

Noen tips? Er det en totalt ubrukelig bruker, eller er det noe galt med fokus her?

post-31295-0-44871200-1375100285_thumb.jpg

post-31295-0-33751500-1375100415_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Sånn ser dagslysbildene ut på min HTC One.

Bilde nr 2 er det skarpeste jeg klarte å få til på Telenor Arena da Muse var der sist... Kan ikke si jeg er direkte imponert, min gamle Galaxy S2 var myyyye bedre...

 

Noen tips? Er det en totalt ubrukelig bruker, eller er det noe galt med fokus her?

 

Ser ihvertfall at på bilde er det Ølglasset som er fokusert :)

 

Synes bildet fra telenor arena er noe av det beste jeg har sett i mørket av telefoner jeg har hatt ihvertfall.

Lenke til kommentar

Dårlig fokus på begge bildene der, men det er nok ikke bare kamera det står på :p

 

Viktig og velge rette innstillinger og holde mobilen i ro.

 

Ett bilde fra Muse når de va i Bergen, var utekonsert og dermed ikke så mørkt. Kunne vært bedre dette bildet også, men vil du ha bra bilder så bruker man speilreflex :p

 

9397992963_d03afef646_b.jpg

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke bruke skype eller noen annen tredjeparts applikasjon. Videoanrop er bygd inn i 3G og eneste man trenger å ta høyde for er at motparyen også har 3G (og mobiltelefon med støtte for 3G). Skype virker kun mot andre som har skype. Det samme gjør andre slike type løsninger sim Apple facetime Google Talk, etc.

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg har sett noe til videoanrop over 3G siden min siste dumbphone...

 

Edir: Er det i hele tatt noen som bruker dette ennå? Android har ikke native støtte for 3G videoanrop, og det samme gjelder vel iPhone. Hva ståa er for WP og Symbian vet jeg ikke.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

Er ikke noe bare Samsung har. Det skal være standard på alle 3G mobiltelefoner. Er der sammen med SMS, MMS...

Da har nok ikke HTC laget støtte for det i sitt stock ringeprogram som medfølger telefonen.

 

Fordelen med 3G videoanrop er at du trenger ingen brukerkonto av noe slag (som Skype, Google, etc.). Det holder med 3G på mobilabonnementet og en mobiltelefon som støtter videoanrop via 3G.

 

Så vidt jeg kan finne ut så ser det ikke ut som stock HTC støtter 3G videoanrop.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Jeg ser virkelig ikke noen andre fordeler med native 3G videosamtale enn at man bare trenger telefonnummer til den man vil kontakte. Det hjelper heller ikke stort å ha telefonnummeret når det knapt nok er annet enn Samsung, muligens LG, noen Nokiatelefoner(afaik ikke Lumia, f.eks.), og gamle featurephones som støtter det. Oppløsningen er også elendig, 176 x 144 px og maks 15 fps, hvis jeg husker riktig. Egentlig ikke rart at det ikke tok av med den standarden, syns jeg.

Lenke til kommentar

Jeg ser virkelig ikke noen andre fordeler med native 3G videosamtale enn at man bare trenger telefonnummer til den man vil kontakte. Det hjelper heller ikke stort å ha telefonnummeret når det knapt nok er annet enn Samsung, muligens LG, noen Nokiatelefoner(afaik ikke Lumia, f.eks.), og gamle featurephones som støtter det. Oppløsningen er også elendig, 176 x 144 px og maks 15 fps, hvis jeg husker riktig. Egentlig ikke rart at det ikke tok av med den standarden, syns jeg.

 

Jeg er nok litt enig med det, men alt av familie/venner man har må bruke samme tjeneste (f.eks Skype) dersom man vil foreta en videosamtale med dem ellers. Dette finner jeg veldig tungvint. I det minste kan man ordne slik at de nærmeste av familie/venner har/bruker samme tjeneste. Jeg vil ikke ha mine videosamtaler gå gjennom USA eller noe annet land enn Norge og det finnes ingen Norske tjenester som er gode nok.

Lenke til kommentar

Forsøkte å bla litt i denne langen tråden, men forsøker meg i stedet på et spørsmål:

 

Er det flere som opplever en slags skraping/susing i den interne høyttaleren ved telefonsamtaler? Den er der rimelig konstant og kan oppdages allerede på de små ringelydene når jeg ringer andre.

 

Feil på min tlf eller generelt problem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...