Gå til innhold

Joda, det ble en 128 GB iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så du mener at vi skal bøye oss etter hva produsenten mener er bra for oss, enn at produsenten skal bøye seg etter brukeren? Dette er en holdning som er direkte farlig. Hva om Apple, Samsung eller Nokia bestemmer seg for å sperre for samtaler og sms mellom 19:00 og 07:00, fordi de mener at dette er best for forbrukeren? Eller at wifi blir sperret hvis du ikke har router fra riktig produsent?

 

Og det er heller ikke snakk om å støtte både stort innebygd flashminne ELLER minnekort. Dette er faktisk et eksempel hvor man kan få både i pose og sekk. Minnekort har vært et ønske jeg har sett blitt nevnt siden den første Iphone kom.

 

Nå er det vel slik at produsentene på lage en totalpakke som forbrukeren vil ha ellers så kjøper vi enkelt å greit ikke produktet,så noe må jo Apple gjøre rett når de er av av de desidert største produsentene av nettbrett.

 

Så nei, det er faktisk ikke slik at vi forbrukere må bøye seg etter produsenten... det er bare slik at ikke alle sutrkopper får det AKKURAT som de vil med ALLE produkter.

Endret av Nasciboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er vell et steg for apple, men for meg er dette ikke noen nyhet. Når de kommer med minnekort som alle her griner over, DA kan man snakke :) (kommer aldri til og skje, og visst det skjer.. kommer de garantert til å lage noe "nytt" og si de har "created something new and extraordinary"... -.-) For meg er 128GB helt på tuppa og jeg klarer meg fint med 16GB. Men de som er gale i plass og bruker så idiotiskt mye plass, blir vell glade nå :)

Lenke til kommentar
Gratulerer Apple, velkommen til 2013.
Og med det mener du at konkurrentene hele tiden har hatt større kapasitet enn de? De fleste selger nettbrett med 16/32GB.

 

De fleste andre nettbrett har minne-kort støtte, så en kan putte inn så mye minne en vil selv

På hytta? Tar bare med en 10 minnekort da vel, så er man oppe i 1 Terra..

Lenke til kommentar

You so funny. You laugh me long time.

 

Er det så utenkelig at folk som meg ønsker denne muligheten?

Ønsker, trenger og er villig til å betale for er helt forksjellige saker.

Jeg har ikke sett andre en meget spesielt intreserte bytte minnekort i sine Androidtelefoner. De bruker det som står med. Jeg snakker da om den store majoriteten av S3 brukere, som kjøper S3 av samme grunn som mange kjøper iphone. Den er "inn". Altså en mainstream forbruker.

 

At noen nerder her på forumet (meg inkludert) ser nytten av å bytte minnekort, gjør det ikke til et behov, på annen måte enn at det er noe man kan skrive på pakken, og noe som evt andre nerder (mobiljournalister) kommer til å gi pluss i boken for. Altså i stor grad et fabrikert behov, uten noen praktisk nytteverdi for mange av forbrukerne.

 

Det er litt som 12pakkning med freia påskeegg. Alle vil ha det, ingen trenger det, og ingen er villige til å betale de 150kr de kommer til å koste for en eske.

 

 

Og sist men ikke minst, jeg er lett villig til å offre minnekortleseren for at telefonen skal se ut som iPhone5, eller Nexus4, dersom alternativet er at den ser ut som plastikkleken S3 (og S2)

Endret av Zepticon
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det samme har (var) flash og java, og likevel selger de bøttevis av iPhoner. Kan det betyr at de som kjøper iPhone ikke ser på minnekort som noe nødvendig?

 

Ingen som kjøper ett produkt ser på manglende produktet har som dealbrakere, eller hadde de kjøpt noe annet. Men det forteller oss jo i praksis absolutt ingenting om hva som er god design og ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Then you don't have much to do ..

 

Kanskje å fotografere er jobben til fyren? Blir så oppgitt over folk som legger sine egne korte tanker til grunn for resten av verden. Og på et tech-forum av alle steder finner man slike håpløse ytringer. Trodde virkelig at tech-interesserte mennesker var i stand til å se lengre enn som så.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Then you don't have much to do ..
Kanskje å fotografere er jobben til fyren? Blir så oppgitt over folk som legger sine egne korte tanker til grunn for resten av verden. Og på et tech-forum av alle steder finner man slike håpløse ytringer. Trodde virkelig at tech-interesserte mennesker var i stand til å se lengre enn som så.

 

nei, syntes det var et veldig godt syn. Har du så mye bilder på en ipad så er det lite å gjøre gitt. er man fotograf, tar man bildene på minnebrikka til et SKIKKELIG kamera og en bærbar data hvor man kan gjøre det man trenger med bildene. Ikke en ipad. Men ja, det er jo sine egne synspreg, men må si meg enig,.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nei, syntes det var et veldig godt syn. Har du så mye bilder på en ipad så er det lite å gjøre gitt. er man fotograf, tar man bildene på minnebrikka til et SKIKKELIG kamera og en bærbar data hvor man kan gjøre det man trenger med bildene. Ikke en ipad. Men ja, det er jo sine egne synspreg, men må si meg enig,.

 

Så klart er det noen ulemper med iPad men siden den er godt integrert med Mac så er den lille ulempen absolutt verdt det....

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...