Gå til innhold

Joda, det ble en 128 GB iPad


Anbefalte innlegg

1 trollpoeng til deg!Apple er et selskap som gjør det de mener er best. De prøver ikke å lage produkter som passer «alle», men de lager produkter de selv mener er gode og perfekte for målgruppen. Det er derfor vi ikke kommer til å få en «billig» iPhone (iPhone 4 er Apples billigmodell) eller iOS-produkter med minnekort.
Hva så? Man kan jo mene at noe er brukervennlig eller ikke brukervennlig uansett om selskapet gjør det de mener er best, nesten alle selskap gjør det de mener er best. Vi får se med billig-iphonen, jeg tror du tar feil.AtW
Ser ikke poenget når man har skyen og er online hele tiden. På den annen side gjør jo ikke dette noe med tyngden eller størrelsen, så det er jo greit. Men noe salgsargument er det ikke i mine øyne.
Tablet er en bærbar enhet, derfor er den mindre online enn ett snitt-dataprodukt. AtW

 

Ikke et godt argument for min bruk. Min er online hele tiden, hjemme og på farten. Har 16 GB og alltid plass. Spotify, wimp, icloud og netflix og andre. Jeg lar meg ikke begrense av plass. Men sikkert flott for mange.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Ikke et godt argument for min bruk. Min er online hele tiden, hjemme og på farten. Har 16 GB og alltid plass. Spotify, wimp, icloud og netflix og andre. Jeg lar meg ikke begrense av plass. Men sikkert flott for mange.

 

Hvordan er du online nok for ting som krever endel bådnbredde på feks fly? Eller ellers for den saks skyld, å stream i god kvalitet spiser opp 3G-kvota de fleste steder raskt, så du må kjøre med strupet hastighet. Noen reiser ikke så mye, eller ser feks ikke på video, men jeg skjønner virkelig ikek at det skal være så vanskelig å se poenget.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvordan er du online nok for ting som krever endel bådnbredde på feks fly? Eller ellers for den saks skyld, å stream i god kvalitet spiser opp 3G-kvota de fleste steder raskt, så du må kjøre med strupet hastighet. Noen reiser ikke så mye, eller ser feks ikke på video, men jeg skjønner virkelig ikek at det skal være så vanskelig å se poenget.

 

AtW

 

Jeg har ikke grense og bruke offlinemode når jeg trenger. Som jeg sier ser jeg poenget, men det kan virke som om at en annen løsning enn den du foretrekker ikke faller i god jord hos deg. Jeg snakket om hva jeg foretrakk. Jeg har bevisst fjernet meg fra behovet for intern lagring. Krever bare litt planlegging når man er på tur. Alle ønsker ikke dette, men for meg er det perfekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dragen troller når han sier Apple ikke lager iPader med støtte minnekort fordi minnekort er brukervennlig.

Så du mener at vi skal bøye oss etter hva produsenten mener er bra for oss, enn at produsenten skal bøye seg etter brukeren? Dette er en holdning som er direkte farlig. Hva om Apple, Samsung eller Nokia bestemmer seg for å sperre for samtaler og sms mellom 19:00 og 07:00, fordi de mener at dette er best for forbrukeren? Eller at wifi blir sperret hvis du ikke har router fra riktig produsent?

 

Og det er heller ikke snakk om å støtte både stort innebygd flashminne ELLER minnekort. Dette er faktisk et eksempel hvor man kan få både i pose og sekk. Minnekort har vært et ønske jeg har sett blitt nevnt siden den første Iphone kom.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke grense og bruke offlinemode når jeg trenger. Som jeg sier ser jeg poenget, men det kan virke som om at en annen løsning enn den du foretrekker ikke faller i god jord hos deg. Jeg snakket om hva jeg foretrakk. Jeg har bevisst fjernet meg fra behovet for intern lagring. Krever bare litt planlegging når man er på tur. Alle ønsker ikke dette, men for meg er det perfekt.

 

Hvilket abonnement er det du har? Men etter klargjøringen så er det jo sånn at du ser poenget, og da er vi jo enig. Personlig har jeg flere tablets, en med endel lagring, resten har lite.

 

AtW

Lenke til kommentar

Både Apple og Google har argumentert for at minnekort oppleves som forvirrende for forbrukeren, og at å ikke støtte slikt er å gjøre oss en slags tjeneste. Handler vel egentlig mer om å selgere dyrere modeller med mer plass, samt plass i skyen.

En annen ting er jo problemet spill og programmer kan få om de blir innstallert på minnekortet, og det viser seg at dette minnekortet er av den trege typen. Flashminnet i internminnet er jo veldig mye kjappere til både lesing og skriving. Google har jo selv tatt bort minnekort støtte til deres enheter på grunn av dette. Men hadde man begrenset bruksområdet til media så hadde det ikke vært noe problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvilket abonnement er det du har? Men etter klargjøringen så er det jo sånn at du ser poenget, og da er vi jo enig. Personlig har jeg flere tablets, en med endel lagring, resten har lite.

 

AtW

 

Abo gjennom jobb. Jeg satt av ipad etter den første og iPhone etter den første. Ble kjedelig. Android og winphone er det som gjelder nå. Så ser vi hva Apple finner på neste gang.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvilket bruksmønster som gjør at man trenger så mye plass. Spesielt med tanke på at prisen blir latterlig høy.

 

Tja. Har du vært på hyttetur, eller i utlandet med roaming noen gang?

 

Ta f.eks film. Når man først har flott skjerm så smeller man film innpå den i 1080p. Og er man kvalitetsbevisst velger man akseptabel bitrate også. Da vil 10 filmer ta opp ca 70GB. Noen vil sikkert rygge med tanken på 1080p på tab, men prøv det før man kommenterer;) Det kan også være at noen vil se disse 1080p overført på storskjerm også.

 

Så har man kanskje Spotify installert med 10GB høyeste kvalitet offline musikk

 

I tillegg har man 10 spill av nyeste sort hvor de glatt kommer opp i 1GB stor og verre.

 

Tellerverket går..

Bruk fantasien så ser man at bruksmønsteret til andre kanskje har noe for seg.

Eksemplene mine tar beste kvalitet i beregningen for har man en flott iPad fyller man den vel ikke opp med junk? Da står vel innholdet i stil til resten. Noe annet ville jo vært helt bortkastet.

 

Og en siste ting jeg glemte: Offline karter. Kun for distriktet jeg bor i som omfatter tre kommuner, så har jeg 21GB med kartblader. (flyfoto, 2 forskjellige topo og 2 typer sjøkart)

 

Dette er kun "fjas" til fritid. Så kommer alle bruksområder innen arbeidsliv. F.eks ingeniører som har plantegninger for la det seg være skipsbygging, fly, tog høyhus.

Tror poenget mitt sånn smått begynner å ta form... ;)

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Og med det mener du at konkurrentene hele tiden har hatt større kapasitet enn de? De fleste selger nettbrett med 16/32GB.

 

Hva andre produsenter har å rutte med er jo en ting, men jeg synes det er teit at vi fortsatt skal holde oss til lite plass når mange av appene blir større, samt ønske av mere plass til bilder, videoer, musikk og filmer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...