Gå til innhold

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Jeg begynte med japansk, siden jeg liker det på disse anime-filmene jeg har sett.. Men, rett før jeg skulle kjøre den go-cart-bilen i starten, prøvde jeg engelsk, og byttet aldri tilbake! :)

 

Har nå tatt Forest Guardian og koser meg med spillet, men jeg er ikke heeeeelt komfortabel med hvordan kampsystemet er enda.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et lite spørsmål, som jeg håper litt hjelp med..

 

Jeg sliter litt med JRPG-spill, mye på grunn av kampsystemet.. Men liker spillet veldig godt så langt, så lurer på om noen kunne ha fortalt om jeg gjør dette riktig, eller ikke..

 

Jeg er nokså tidlig i spillet, kommet til Ding Dong Well.. Jeg setter ikke dette i spoiler, men hvis noen ikke føler å lese dette, så er dere advart.. men, dette er altså et kampsystemspørsmål.. :)

 

 

ALTSÅ..

 

Jeg har nå 2 "familiars", og nå i det siste har jeg begynt å få 2 fiender mot meg samtidig, jeg er level 7-8. Og jeg kan altså skifte mellom disse familiars, samt meg selv, ved å trykke på R1.. Men, akkurat nå ser jeg ikke store vitsen. Jeg skjønner at dette har kanskje mer å si når man kommer lengre uti spillet, pga disse "sommer, sol, vinter, vann"(?)-kjennemerkene som gjør at noen familiars er bedre mot fiender med samme tegn. Problemet nå er at jeg føler at jeg bruker mer tid på å somle meg frem mellom å bytte mellom disse (og meg selv) enn hva det er verdt, da under tiden jeg bruker å skifte så angriper de meg så mye at jeg taper masse liv, tid som jeg heller kunne bruke på angrep.. Jeg bruker nå stort sett han første lille krabaten jeg fikk.

 

1) Får jeg ikke brukt 2 familiars samtidig?

 

2) De er jo 2 mot meg hele tiden.. Lønner det seg å skifte mellom disse under kamp? Føler at jeg mister dyrebar tid..

 

 

En annen sak: Spillet pauser etter at jeg har trykket "attack" (og skal velge hvem jeg vil angripe), men ellers går det uten pause, og jeg føler derfor at det blir noe hektisk når "klokka" har tikket ferdig og jeg skal velge neste trekk igjen, så det blir litt at jeg spammer "attack"..

 

3) Noe triks her? Noe jeg gjør feil, eller er det slik? Jeg er ikke så flink med JRPG, så om noen har et par tips til kamper, slik at jeg blir noe flinkere? Eller er det slik det skal være og jeg bare må jobbe med saken?

 

 

 

Takker så meget! :)

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål.. igjen..

 

 

Når jeg går til Creature Compendium og ser på de forskjellige "Genus"-ene der, så har Sunshine feks. et kryss på vann, men en grønn hake på ild.. Dvs at ild er dens styrke og at de tar større skade ved bruk av eks. vann-magi, ikke sant?! Og, bare en strek betyr at de er nøytrale på området?

 

Greia er at på Sunshine fungerer vannbomber(?) nokså bra, men på andre hvor ild f.eks skal være ekstra dkadelig, så synes jeg ikke de tar like mye skade..

 

 

Takk, takk! :)

Lenke til kommentar

Takker så meget! :)

 

Blitt litt småhekta på spillet nå.. Koselig spill! Har mange fullført det? Brukte dere mange timer? :)

 

Spoiler warning fra ca level 15 og utover..

 

 

Et lite spørsmål til, håøer dette blir en av de siste.. Men, synes det er litt klumsete å butte mellom Oliver og Estherog deres familiars.. Når jeg bytter mellom de to, havner man først til enten Oliver eller Esther, selv om det er deres familiars jeg skal bruke og som er i felten og sloss akkurat det øyeblikket.. Så blir en del dyrebar tid som blir tapt ved bare å bytte ørten ganger siden man må via disse to.. Ingen mulighet til å bytte rett til den andres familiar?!

 

Ved coldrun-bossen ved kystbyen, så klarte jeg ikke å styre begge to, den ene døde veldig fort, men klarte bossen med bare Oliver og hans familiars.. Vanskelig å styre begge under denne kampen.. Bare meg?

 

 

Takker igjen! Herlig spill! :)

Lenke til kommentar

Takker så meget! :)

 

Blitt litt småhekta på spillet nå.. Koselig spill! Har mange fullført det? Brukte dere mange timer? :)

 

Spoiler warning fra ca level 15 og utover..

 

 

Et lite spørsmål til, håøer dette blir en av de siste.. Men, synes det er litt klumsete å butte mellom Oliver og Estherog deres familiars.. Når jeg bytter mellom de to, havner man først til enten Oliver eller Esther, selv om det er deres familiars jeg skal bruke og som er i felten og sloss akkurat det øyeblikket.. Så blir en del dyrebar tid som blir tapt ved bare å bytte ørten ganger siden man må via disse to.. Ingen mulighet til å bytte rett til den andres familiar?!

 

Ved coldrun-bossen ved kystbyen, så klarte jeg ikke å styre begge to, den ene døde veldig fort, men klarte bossen med bare Oliver og hans familiars.. Vanskelig å styre begge under denne kampen.. Bare meg?

 

 

Takker igjen! Herlig spill! :)

Har rundet storyen og brukte vel 45-50 timer siden jeg gjorde alle sidequestene jeg kommer over. Driver nå med postgame content
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Enig! Hvor er maskingeværene, eksplosjonene og russiske terrorister? Drittspill...

Ja!

 

Du får gå tilbake til Medal of Honor da. Det er jo et kvalitets spill. :)

Ja. Du får gå tilbake til filmer som toy story da.

 

Javel? Er sterkt uenig. Vil påstå det er ett av de peneste spillene i denne generasjonen. I tillegg er det unektelig bra.

PENT? Hva med spillet da? Skal ikke det være bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...