Gå til innhold

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

34 år her og gamer fortsatt. Ni no kuni er et av de beste spillene jeg har spilt siden Final Fantasy vii og x!

 

Storkoser meg. Har en del familiars og her er oppsettet mitt:

Setter det i spoiler fordi info og stats

 

 

Oliver lvl 24 - healer og ranged dps

-Hovedfamiliar: Stoney lvl 22 steinplate - tank siden han har rundt 200 i defense + taunt

-Reservefamiliar: Jeppe lvl 22 ape - DPS, men kan tanke litt pga høy evade

-Reservereservefamiliar: Boner lvl 22 skjelett - DPS og et par gode tricks

 

Blondie lvl 23 - Ranged DPS og litt healing

-Hovedfamiliar: Pingvin (husker ikke hva den heter) lvl 22 - DPS

De andre spiller ingen rolle for jeg følger ikke så mye med på henne

 

Det samme gjelder han tyven som joiner...

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har virkelig lyst til å like dette spillet, og har klokket inn 24 timer og et kvarter så langt. Men kjenner det begynner å bli vanskeligere å like dette. Siste dråpen så langt kommer når du får tredje person på laget.

 

Hvorfor i helvete får jeg ikke legge til kai i byen når jeg er i båten, men gå av på stranden og spasere rundt byen til inngangen?

 

 

34 år her og gamer fortsatt. Ni no kuni er et av de beste spillene jeg har spilt siden Final Fantasy vii og x!

 

Storkoser meg. Har en del familiars og her er oppsettet mitt:

Setter det i spoiler fordi info og stats

 

 

Oliver lvl 24 - healer og ranged dps

-Hovedfamiliar: Stoney lvl 22 steinplate - tank siden han har rundt 200 i defense + taunt

-Reservefamiliar: Jeppe lvl 22 ape - DPS, men kan tanke litt pga høy evade

-Reservereservefamiliar: Boner lvl 22 skjelett - DPS og et par gode tricks

 

Blondie lvl 23 - Ranged DPS og litt healing

-Hovedfamiliar: Pingvin (husker ikke hva den heter) lvl 22 - DPS

De andre spiller ingen rolle for jeg følger ikke så mye med på henne

 

Det samme gjelder han tyven som joiner...

 

Min taktikk:

 

 

Jeg gir stort sett blaffen i Oliver og han tyven. Oliver har to familiars som kan sparke rumpe, og den sprite-greia som vokser ut av egget som healer.

 

Bruker i hovedsak Esther med en katt (en du kan fange rett sør for ørkenen, rett før havnebyen). Digger hvor rå den er i kamp. Fristet å kalle den Bruce Lee en stund. :p Den sekundære er en liten gul tulling som ikke gjør stort ut av seg i fysisk kamp, men har til gjengjeld bra magi. Har grindet en del utenfor havnebyen, og de steinblokkene er nesten immune mot fysisk angrep. De tåler derimot ikke magi, så gjør kort prosess med dem med litt ild. Ilden tar også flere fiender om gangen om de står nært. Sistemann er jeg ikke helt sikker på, da den aldri er i bruk, og jeg er for trøtt til å sjekke. I hovesak bruker jeg Esther for å fange fiender, og fordi jeg liker å bruke henne i kamp. Hun har bra magi, og kombinert med en bra familiar synes jeg hun er mye bedre enn Oliver.

 

Idiot-tyven gir jeg faen i. Han har familiaren han startet med, og to randoms. En er steinblokken rett nord for havnebyen, og den andre er en blå sau. Om han klarer å gjøre noe i kamp er det kjekt, men hvis ikke gjør det ingenting. Har ikke bruk for ham, og ville ha sparket ham fra laget om jeg fikk sjansen.

 

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

YES! :D Levlet litt, tok noen bounties og errands, fikk en katt og skjelett på laget og prøvde bossen på ny. Oliver ble slått ut, men jeg tok da bossen i krukken til slutt. :D Vanskeligste bossen til nå, men det er jo bare positivt. :)

 

En ting jeg synes er negativt er at det er Level-5 som har laget dette, og de gav oss også Dragon Quest IX. Begge er knallspill, men med DQIX gav de oss nye quests som gratis DLC hver eneste uke i et helt år. Hvorfor får vi ikke det i dette også? Hadde vært tøft med flere bounties osv hver uke. Kanskje noen som er vanskeligere enn vanlig, men til gjengjeld gir oss nye våpen, rustninger osv?

 

Så det er negativt at Level-5 har laget spillet BARE pga ingen ukentlig dlc? Du bør tenke litt på at dette spillet ikke et 20% så simpelt som dragonquest spillet de laget!

Lenke til kommentar

Tror du misforstår. :) De gav oss ukentlig DLC i et helt år i DQIX, så hvorfor kan de ikke gjøre noe av det samme her? Samme hvordan du snur og vrir på det burde det være simpelt nok å legge til noen side-quests, bounties, errands osv. Tror du overvurderer spillet litt hvis du seriøst mener det er for avansert til det. Om du ser bort fra grafikken er det bare et helt standard JRPG som ikke gjør en dritt som ikke er gjort før mange ganger.

 

Jeg ser det som en bra ting at Level5 har laget dette, men mener det kunne ha vært mye, mye bedre. Ukentlig, gratis DLC hadde vært kjekt, men det er nok bare toppen av isfjellet av ting jeg ikke liker her.

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Endte opp med å nå lvl 69 etter siste boss. Gikk på første forsøk med en haug med mp-capuccino og div. andre potions. Jeg fant noen syke familiars som ga 8k xp, hjalp godt på levlinga :D.

Og der har vi enda en ting jeg fint setter på listen over ting jeg misliker. Hvordan vet man hvor sterk fiendene er? Det står jo ingen steder hvilket level de er osv? Det hadde vært kjekt å vite når man møter nye fiender og blir slaktet... ;) Seriøst, hvorfor sier folk dette er et 10/10-spill? Alt jeg har kritisert spillet for er jo ren fakta, så senker folk kravet så mye bare pga grafikken?
Lenke til kommentar

Og der har vi enda en ting jeg fint setter på listen over ting jeg misliker. Hvordan vet man hvor sterk fiendene er? Det står jo ingen steder hvilket level de er osv? Det hadde vært kjekt å vite når man møter nye fiender og blir slaktet... ;) Seriøst, hvorfor sier folk dette er et 10/10-spill? Alt jeg har kritisert spillet for er jo ren fakta, så senker folk kravet så mye bare pga grafikken?

De er ikke så sterke, de gir bare mye XP. Og det er jo ikke noe som trekker ned. Det er jo sykt morsomt når du treffer på dem. Angående sterke finder så blir jo fiendene sterkere for hvert nye sted du kommer. Ikke noe mer hokus pokus enn som så. Syns noe av kritikken din er litt lite gjennomtenkt.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare de jeg tenker på, men alle fiender. Hva med bosser? Da jeg møtte bossen i byen nedenfor ørkenbyen første gang ble jeg slaktet, så hvordan skulle jeg vite hvor sterk jeg måtte være for å ta ham? Bossen i vulkanen på sin side var for enkel, fordi jeg hadde grindet for lenge. Siden fiendene ikke har levels er det umulig å vite hvor sterk man er forventet å være i et område, så det er nesten umulig å ha en bra vanskelighetsgrad hele veien. Enten blir det alt for vanskelig, ellers blir det for lett.

Lenke til kommentar

Hmm, klarer ikke bestemme meg for om jeg skal kjøpe dette eller ei.

Har spilt star ocean og tales of vesperia, spesielt star ocean syns jeg var dritfett.

Vil dette da være noe for meg?

Spilt svært lite jrpgs.

Ja, jeg vil tippe dette absolutt er noe for deg. Det er et meget bra spill, selv om det har en del feil og mangler jeg har nevnt tidligere i tråden som trekker ned for meg som har spilt mye JRPG. Men har du spilt lite JRPGs vil du neppe merke noe særlig til det, og kan nyte de bra bitene i stedet. :)
Lenke til kommentar

Topp spill! er ca 15 timer inn nå! Eneste som irriterer meg litt (flisespikkeri, men det er der) er hvor lite konsekvent voice actingen er. Det er så tilfeldig. i løpet av to minutter hadde jeg først en sekvens med voice acting, 15 bobler med bare tekst , og så voice acting i 10 sekunder til!

Helt enig her har de egne stemmer for hver person man møter og bare 15 sekunder er stemmer og resten er bare tekst

 

Det har blitt så ille at noen ganger skipper jeg bare alt på grunn av at jeg vet alltid hva de skal fram til siden karakterene oppfører seg som om vi skulle gå i barnehagen.

 

Thats right Oliver hører man mye

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...