Gå til innhold

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Startet på Ni No Kuni her om dagen etter å ha spilt demoen tidligere i sommer. Har lest reviews om spillet flere steder, flere ganger, og har vært veldig i tvil på om dette var et spill som ville treffe meg eller ikke.

 

Jeg er nå level 15, og har omtrent abstinenser hver gang jeg må legge bort kontrollen. Det er helt for jævlig hvor sugd inn i spillet jeg har blitt. Spesielt nå de siste levlene har det tatt helt av for min del, og jeg elsker hvert eneste sekund hittil.

 

Jeg spiller på easy, som jeg nesten alltid gjør. Det blir ofte sånn når jeg har så mange spill liggende, og begrenset med tid. Historien er viktigere for meg enn det å bli utfordret.

 

Det jeg liker aller, aller mest med spillet er grafikken, men historien synes jeg også er svært fengende. Jeg satt med en tåre i øyekroken idet spiller startet, og jeg føler at jeg bryr meg om flere av menneskene i spillet.

 

Er du i tvil om du skal kjøpe spillet eller ikke, anbefaler jeg deg å kjøpe det. Jeg tror dette er mitt første JRPG, og det har falt i smak til de grader!

Lenke til kommentar

Jeg mener jeg fikk et valg da jeg startet opp spillet. Mulig jeg har blingset :p

 

Om det ikke er det er jeg desto mer fornøyd med hvor godt jeg mestrer spillet, he he.

Stoler mer på deg når du sier at du fikk det ved oppstart. Kjøpte det på release men jeg er enda ikke ferdig. Har spilt det av og på i lang tid :) Er inne i en "på" periode nå, regner med å bli ferdig snart etter 60 timer. Iallefall med main story!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Jeg sliter litt med at spillet hakker litt, eller i grunn en rimelig begredelig fps.

Dette gjelder spesielt i byer, og merkes best under 'panning' av kameraet.

Har googlet en del rundt disse problemene, og det virker ikke som andre har tilsvarende problemer i det hele tatt.

 

Jeg har en helt splitter ny PS3 Superslim (12gb-versjonen, uten noe annet installert)i tillegg.

 

Kan kanskje nevne at første gang jeg startet spillet kjørte det i 'windowed mode' i en liten firkant midt på tv-skjermen. Måtte inn i PS3-settings og deaktivere lavere oppløsninger for å få det fullscreen.

Kan dette ha noe med problemene å gjøre? Eventuelle andre ting i PS3 display settings?

 

Noen som har erfaring med slikt?

Lenke til kommentar

Spillet er absolutt bra, men jeg skal innrømme at jeg var en smule skuffet etter sistebossen. Hvorfor?

 

- Spillet har ekstremt selektiv production value. Hvor de benytter voiceovers, animerte mellomsekvenser til å fortelle story o.l. føles bare altfor inkonsekvent og generelt ganske sjeldent.

- Bortsett fra Drippy, er karakterene ekstremt flate og uinteressante. Uinspirert skrevet. Hva er egentlig personligheten til Oliver? Eller Esther for den saks skyld?

- Selv om ideen med monster hunting og training er god, så er den ikke gjennomført skikkelig. Spiller har omtrent ingen forutsetning for å vite hvilke monstre han bør fange hvor, og når han bør endre squadron. Da faller liksom mye av det strategiske poenget sammen, og det føles ut som systemet er der bare for moroskyld.

-Side quests (errands) er et skritt tilbake så det holder. De er veldig generiske og samlebåndsproduserte. Du samler x, henter y, dreper z. Utviklerne har lagt enormt lite arbeid i production value rundt questing. Innbyggere står rett opp og ned, og venter på at du skal komme og få "quest" av dem. Siden det verken er voiceovers, små animasjoner eller noen annen form for plott- eller gameplaymessig reward, ender det med at en skipper teksten og heller leser dialogboksen med rewards. Syntes spesielt systemet med "følelser" er skuffende gjennomført. Du henter basically en følelse fra en person i byen, og "leverer" følelsen til en annen som trenger den. De kunne gjort så mye mer med denne ideen, men har liksom ikke laget trading quest utav det engang.

 

Altså spillet er laget med lidenskap. Det merkes at utviklerne har forsøkt å skape en fortryllende opplevelse. Men det er et problem at innholdet i verden føles rusha og nedprioritert, til bytte mot noen Studio Ghibli-sekvenser og vakre omgivelser. Jeg er normalt ikke så stor fan av vestlige RPGs (a Skyrim), men her innså jeg virkelig hvor langt bak østen henger om dagen.

Endret av UleDule
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...